Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Marras 2019, 06:31



Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan opas 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan opas
Tähän voisi itse kukin kirjoitella kokemuksiaan ja kanssaihmisten kokemuksia Alfa Romeon hankinnasta. Omat vinkit voisin rajata noin tämän vuosituhannen malleihin. Ja mukana huumoria , ja kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.

Miksi Alfa?
- se muoto
- ne tyylikkäät nahkasisustat ja ihanat vanteet
- ajettavuus
--> fiilis

Mitä pitää ainakin tarkistaa ?
- huoltohistoria eli paksu 3-5 000 euron huoltolaskupino on hyvä enne n. samanhintaisen alfan ostossa
--> joku teki jo ne "isot" huollot ja mahdolliset sitä edellisen omistajan laiminlyönnit puolestasi

- isot ja leveät "sport" -vanteet ja renkaat --> pyöränlaakerit ja pyöräntuennat sekä ohjausvaihteet kovilla ( poislukien tehtaan jo madaltamat yms erikoismallit kuten TI ) --> tässä suosin aina vakioalustaa mutta olenkin järki edellä "pussihousu"
- viritetyt moottorit --> kuluminen aina nopeampaa kuin vakioviritteisissä( poislukien dieselien järkevät hiukkasloukun / EGRn poisohjelmoinnit ) , tämä koskee varsinkin manuaalivaiheisia Alfoja --> vrt. ed. kohdan perustelu
:wink:
- RUOSTE: valitse Alfa, joka on ruostesuojattu tai tuotu Italiasta tai Saksan suolaamattomilta alueilta .
TARKISTA aina kuitenkin joko itse tai asiantuntijan kanssa alustan kunto nosturilla ( kyllä ne Saksa tuonnitkin voivat olla ruostuneita )

- SÄHKÖT: oma periaate on ollut valinta Alfa, jossa on mahdollisimman vähän elektroniikkaa. Joten Alfan mahdollisia patteriautoja en ehkä osta :mrgreen: Joka tapauksessa tarkista kaikki sähköllä toimivat laitteet huolellisesti
- Jälleenmyyntiarvo ( tai sen puute) . Osta jokainen Alfa sillä ajatuksella, että se jää sinulle (for ever :wink: )

Ja sitten taas ihailet niitä hyväntuoksuisia nahkapenkkejä ja hipelöit käteenistuvaa rattia, unohdat kaiken edellä mainitun ja rinta rottingilla ajelet pois tuoreena Alfa Romeon omistajana :-D :-D

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


19 Marras 2016, 15:11
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4884
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
- SÄHKÖT: oma periaate on ollut valinta Alfa, jossa on mahdollisimman vähän elektroniikkaa. Joten Alfan mahdollisia patteriautoja en ehkä osta :mrgreen: Joka tapauksessa tarkista kaikki sähköllä toimivat laitteet huolellisesti
- Jälleenmyyntiarvo ( tai sen puute) . Osta jokainen Alfa sillä ajatuksella, että se jää sinulle (for ever :wink: )


sähköjä ei tartte sen kummemmin tarkistella nyky Alfoista, 156sesta sai ainakin ihan hyvin vaihdossa kuuden vuoden jälkeen toiseen samanlaiseen, isoin sähkövika 156sissa 12 vuoden aikana taisi olla lambda anturin hajoaminen

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


19 Marras 2016, 15:18
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Sijoitusmielessä jos on ostamassa Alfa Romeota niin aika pitkälle Saksankin markkinoiden tuntemukset ovat se, että 105- ja 115-mallin jälkeen ei ole kannattavia kohteita. Takaveto-Spiderit pitävät hyvin hintansa ja niiden arvo on lievästi kohoava.
116-Transakseli- malleista varmaan bussollinen 75 ja GTV ovat harkinnan arvoisia ja jopa järkeviä harrasteautoja. Oma lemppari-newtimer 164 ei ilmeisesti tule olemaan mikään klassikko missään vaiheessa. Ja nykyisistä vain 156 GTA on samassa " ehkä" kategorissa.

Tässä "ääneen" miettimistä osin omassa tämän hetken tilanteessa kun olisi mukavampi ostaa sijoitusmielessä mukavia, kiinnostavia klassikko autoja ja mp:tä kuin osakkeita, rahasto-osuuksia tms. tylsiä juttuja... :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


20 Marras 2016, 00:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Loka 2006, 16:15
Viestit: 169
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Autojen kanssa mielikuvat ja luulottelut ohjaavat aivan uskomattoman paljon ihmisten käyttäytymistä. Erityisesti harvinaisempien merkkien osalta.
Yksi näistä sitkeistä huhupuheista liittyy Alfojen sähköihin. Teemaa ovat jotkut yrittäneet tälläkin palstalla nostatella.

Reilut miljoona kilometriä olen Alfoilla ajellut -80-luvulta lähtien. Ainoat sähköviat tällä taipaleella ovat olleet 164:n sähköikkunan käyttökytkin ja 159:n hajonnut puola. Ei noista kovin suureen meteliin löydy aineksia...

Mutta muuten noihin ostotilanteisiin. Alfa on personnallinen valinta, minkä kääntöpuoli on siinä että auto vetoaa myös tyyppeihin joiden käsiin ei ratakiskoa herkempää kapinetta pitäisi antaa. Auton historiaa kannattaa kyllä erityisesti Alfan tyyppisten autojen osalta selvittää.


20 Marras 2016, 11:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4524
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
nuo sähköviat on kyllä legendaa. Tai no, puolat on kulutustavaraa joissain moottoreissa (esim jts), mutta niin ovat monessa muun merkkisessäkin. Takaluukun johtojarja-remontteja tehdään myös kaikenmerkkisiin, jos sitä takakantta availlaan runsaasti.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


20 Marras 2016, 12:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Viestit: 3028
Paikkakunta: Hausjärvi
Auto: Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Kyllä noita sähkövikoja on jonkin verran ollut. Parista autosta mennyt piuha poikki kuljettajan puolen sähkölasin moottorin juuresta, kolmesta takaoven lukosta lakannut keskuslukitus toimimasta, yksi jarruvalokytkin. Nykyisestä, sekä edellisestä 155:sta sammui kaikki keskikonsolin taustavalot yhtäkkiä. Kolme vilkkuviikseä vikaantunut alkaen naputtaa vilkkurelettä, tämä 155 tyyppivika ilmeisesti. Parissa on ollut takaluukun johtosarjassa katkenneita piuhoja. Voi olla jotain muutakin mitä ei saa mieleen. Ajoneston liitoksissa kontaktihäiriö ensimmäisessä 155:ssa.
Nii olihan siinä uutena ostetussa 156:ssa. sähkövikoja, puhaltimen etuvastus, 2x tyhjäkäynti moottori, puhallin myös lakkasi pakkasella pyörimästä kokonaan ja kerran keskuslukko piti paussia, mutta korjaantui itsestään. Toki takuuseen korjaukset.


20 Marras 2016, 17:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 468
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Omassa 159:ssä ei ole ollut yhtään sähkövikaa kyllä, eikä muitakaan vikoja vaan hienosti matka vaan jatkuu 8)
Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ja Diesel varmaan vaihtuu kohta 3.2 Bensaan.


20 Marras 2016, 18:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
MJET16-JTD:ssäkään ei ole ollut mitään ongelmaa, jos huohottimen jäätymistä ja EGR:n tukkeutumista ei lasketa :wink:

Mutta entä jos nuokin ongelmat tulevat Matti Meikäläiselle, joka ei juurikaan tunne auton tekniikkaa ja se ei kiinnosta, vaan Alfa on hankittu "komian tähre" kun niitä saa vielä käytettynä halvalla ? Iso lasku ostokorjauksesta ainakin tulee ja toisessa päässä huonolla tuurilla jopa moottorin täystuho.

Tämän takia sanoisin, että käytetyn AR:n ostajalla erinomaista olla
a) lähihuolto, joka osaa autosi tai
b) tuttuva, joka osaa Alfat ( alfisti ) tai
c) AR kiinnostaa sinua ja haluat oppia sen metkut , jos ei muuten niin
ainakin kantapään :wink: ja tämän mainion saitin vinkkien avulla

Kyllä FL-156:ssa vähän on Milanoa Yöllä -mukana, kun kostealla tai kylmänkostealla ilmalla esim. takalasinpyyhin Sw:ssä toimii vähän milloin haluaa. Sitten samoissa keleissä mystisesti auton sammuttamisen jälkeen pari-kolme kertaa on kartturin lasi avautunut itsestään n.10 cm... kerran melkein jäi homma huomaamatta työparkkipaikalla ulkona räntäsateessa. Kuivassa kovemmassa pakkasessa ei taas ole mitään ongelmia. Sitten niiden keskikonsolin kolmen pikkumittarin taustavalot ovat häipyneet pikkuhiljaa. Keskimmäisessä eli kellossa vielä orkkispolttimo toimii, ja sitten kun se palaa niin avaan koko hoidon ja vaihdan kaikki polttimot kerralla.

Kuitenkin kokonaisuutena helppo tapaus elää 2000-luvun AR:n sähköjen kanssa vaikka eLuigi koittaa pistää kapuloita rattaisiin.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


21 Marras 2016, 20:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Entäs Alfan luotettavimmat moottorimallit ? Alfan koukuttavuuden yhtenä tärkeänä tekijänä on luonteikkaat ja parhaimmillaan kestävät moottorit, jotka tarjoavat ajonautintoa vuosikausia.

Oma lista tällä hetkellä tämä ( näistä osa itse koettua, osa muilta opittua )-
kriteereinä listalle pääsystä miniminä n. 300 tkm:n ajot ilman korjauksia:

- rivinelos-Nord -variaatiot sieltä 50-luvulta aina 90-luvun alun jakoketjullisiin TS-moottoreihin asti :
näissä kuten esim. 2.0 130 hp TC:ssä kaksirivinen ei-venyvä jakoketju

-80-90-luvun ratasjakopäällä ollut VM -Motori- diesel

- Busso ( ei GM V6:t , vaan Alfan omat )

- 5-sylinterinen 10-venttiili JTD ( Ducatoissa Fiatin kannella esim. asuntoautoissa puoli-ikuinen :wink: )

Saako lista jatkoja ja oletteko samaa mieltä ? MM.boxerista ei omaa kokemusta tai tarkempaa tietoa.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


21 Joulu 2016, 11:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2074
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Omien ja muilta kuultujen kokemusten mukaan sanoisin 8 venttiilisen tessun olevan varsin sitkeä motti. Näillä on ajettu 400-600tkm avaamatta. Perus rakenne sama kuin vanhassa nordissa mutta tuntuvat kestävän vielä pidempään avaamatta. Ruiskun ansiosta varmaan seokset pysyy paremmin hanskassa kuin tuplakaasareilla. Liekkö vaikutusta kestävyyteen.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


21 Joulu 2016, 12:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Huhti 2008, 17:09
Viestit: 1472
Paikkakunta: Pirkkala
Auto: Saksalainen sedan
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Jiitee kirjoitti:
MM.boxerista ei omaa kokemusta tai tarkempaa tietoa.
Boxerista ei ole itsellä kokemusta, mutta muistan kun kaveri teki Sprintiin melko täydellistä moottoriremonttia, vaikka autolla oli rullattu vasta vähän päälle 100tkm. Ja auto oli ollut samassa perheessä rouvan maltillisessa käytössä. Öljyä meni ja sinistä puski putkesta, siksipä motti piti tiputtaa alas. Ja kyllä, muistelisin tiputtaneen koneen nimenomaan alakautta pihalle. Epäilisin, että boxerit eivät olleet yleisestikään Alfan kestävimpejä motteja.


21 Joulu 2016, 14:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:27
Viestit: 3056
Paikkakunta: Pori
Auto: 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Perus varmoja kulkineita ovat omat Alfat olleet. 20 vuotta on nyt alfaholismia takana.

Suurin miinus on aina ollut osat, jossa lukee Bosch tai made in Germany.
Myös 159:ssä GM osat ovat osoittautuneet laadultaan huonoiksi.

Luotettavin peli on ollut selkeästi FL2 156 JTS Selespeed, jolla ajoin 9 vuotta, jonka uskalsin vielä senkin jälkeen myydä kaverille. Sele vaihteistona aivan paras eikä JTS koneena ollut mitenkään huono. Pari puolaa, muutama lambda ja neljä ylätukivartta olivat suurimman huoltokorjaukset. Omaan piikkiin meni öljypohja kahteen kertaan työmaalla. Ei edes ruostunut vaikka ajelin sillä hapoissa ja ongelmajätteissä useamman vuoden ajan.

33 1.7 QV 16V oli ensimmäinen Alfani ja sen laatu oli selkeästi huonompaa, mutta silläkin pärjäsi mukavasti. Kuitenkin sekin oli perheessä yli kymmenen vuotta ennen autojen taivaaseen siirtämistään.

_________________
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.


21 Joulu 2016, 15:03
Profiili

Liittynyt: 05 Heinä 2014, 10:15
Viestit: 77
Paikkakunta: Jämsä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Jiitee kirjoitti:
MJET16-JTD:ssäkään ei ole ollut mitään ongelmaa, jos huohottimen jäätymistä ja EGR:n tukkeutumista ei lasketa :wink:

Tämä kyllä.

Jiitee kirjoitti:
Kyllä FL-156:ssa vähän on Milanoa Yöllä -mukana, kun kostealla tai kylmänkostealla ilmalla esim.


Meidän -05 vuotisella yli 400th ajetulla sw:llä ei juurikaan mitään ällistyttäviä sähkövikoja ole. Auton sisällä toimii joka ikinen nappi ja valo. Eikä ensimmäistäkään nappia tai valoa ole tarvinnut korjata tai vaihtaa ulkovaloja lukuunottamatta.
Alkuun vaivasi nokan asentoanturi, joka sittemmin asettunut, eikä varmaan enään pariin vuoteen ilmoitellut.
Toinen epämääräisen epäsäännöllisesti ilmoittava vika on se ABS, VDC, EBC error joka taitaa johtua jostain abs:in liittimesta jostain nurkasta. Jos olis paremmat OBD-vehkeet niin kai sen vika nurkan löytäis kun on errorit päällä, mutta en ole jaksanu ottaa ressiä, kun ongelma poistuu itekseen joka kerta viimeistään parin päivän päästä.
Nyt uutena pikkuropleemana on ilmennyt nykimistä märällä kelillä. Vika koodina Fuel injector sircuit open cylinder 3.
Ruutan liittimestä ei ole mitään erityistä vikaa löytynyt.
Toisin sanoen 90% prosenttia Alfan sähkövioista on vissiin liitin vikoja.


21 Joulu 2016, 21:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Kai tässä kannattaa sanoa rehellisesti tuleville uusille alfisteille, että älä osta sitä halvinta "tonnin alfaa", jos et ole ( tuleva/opiskeleva) automekaanikko tai et halua elinikäistä autonkorjausharrastetta :wink:

Ja se yksi juttu: jos löydät ruostesuojatun alfan niin tartu siihen --> harrastaminen ei ole tällöin pelkkää hitsaamista yms. Itseäni olen siunannut hankkimalla kaksi ruostesuojattua yksilöä , joista toinen on jopa lähes globaalisti "sukupuuttoon kuollut " 116-sarjan Giulietta.

Sen verran karua juttua saitille näemmä kertyy. Kuitenkin alfaomistajista isohko poikkileikkaus purkaa tuntojaan täällä, joten sekä kokemuksia että osaamista kertyy verrattain hyvin.

PS. vanhan langan nosto johtui siitä, että minulta kysyttiin äskettäin, millaisen 156:sen kannattaa ostaa harrasteautoksi , kun niitä saa niin halvalla... :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


16 Kesä 2018, 21:36
Profiili

Liittynyt: 07 Kesä 2018, 19:11
Viestit: 86
Auto: Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Hauska ketju lukea. Itse osin 13. autoksi Alfa Romeon GT:n josta oon kuitenkin pitkään haaveillut.

Muualla olen jo avautunut auton harmillisista vioista, joihin olin varautunut koska auto on jo 14 vuotta vanha.Se toki ärsyttää että viat tuli ilmi ostopäivästä seuraavana... Ois toivonut että ois vähän pitempään saanut ajella ilman konkreettisia vikoja ja tustustua autoon.
-viat: moottorin vikavalo + matkamittarin toimimattomuus + jakohihnassa tulee ikä vastaan (en huomannut tätä kun tutkin huoltokirjaa)

+ autoon on kiva istua ja kuskin paikalla on hyvä tunnelma, istuin sopii mulle todella hyvin
+auto on ikäisekseen sisältä todella hyvä, ulkoakin ok, muutama naarmu, mutta hyvin pidetty
+ JTS moottori jännitti alkuun, koska ei oo ollu toviin alle 200 hv moottoria alla ollu että miten riittää. Moottori on todella joustava ja käyttömukavuudessa menee edellisten autojen +250 hv WRX ja 200hv RS Octavia edelle, varsinkin nyt kun ei uskalla jonkun epämääräisen vian takia ottaa kierroksia niin on pitänyt opetella ihan uus ajotapa = köröttely, mihin tuo JTS soveltuu hyvin

En tarvitse työssä yms. autoa joten mua ei haittaa jos ei autolla joka päivä pääsekään..mutta se harmittaa
-jos viat on tolkuttoman kalliita
-ei edes löydy ja/tai ei saa osia

Mutta autossa tärkeintä on se, että haluaako sitä laittaa kuntoon jos siinä on vikoja? Eniten ärsyttää korjata autoa jolla ei edes halua ajaa??
Tässä autossa tulee kuitenkin sellainen olo että kivahan se ois pitää tien päällä 8)
Jos vaan rahat riittää!!
niin, plussana
+ pienet pääomakulut kun 14 v vanha Alfa ei maksa enää kovin kummosia (palauttaa muuten realiteetteihin kun pohtii minkä "normiauton" tuommosen hinnalla ylipäätään saa?)


17 Kesä 2018, 15:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Kesä 2009, 22:37
Viestit: 225
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0 JTS -03
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Jiitee kirjoitti:
Kai tässä kannattaa sanoa rehellisesti tuleville uusille alfisteille, että älä osta sitä halvinta "tonnin alfaa", jos et ole ( tuleva/opiskeleva) automekaanikko tai et halua elinikäistä autonkorjausharrastetta :wink:

Niin. Ja siinäkin tapauksessa niitä pitää ostaa kaksi. :mrgreen:

_________________
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.


17 Kesä 2018, 19:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3348
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Turre kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Kai tässä kannattaa sanoa rehellisesti tuleville uusille alfisteille, että älä osta sitä halvinta "tonnin alfaa", jos et ole ( tuleva/opiskeleva) automekaanikko tai et halua elinikäistä autonkorjausharrastetta :wink:

Niin. Ja siinäkin tapauksessa niitä pitää ostaa kaksi. :mrgreen:

Ensimmäinen ja viimeinen? :silly:

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


17 Kesä 2018, 20:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13360
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Jiitee kirjoitti:
Ja se yksi juttu: jos löydät ruostesuojatun alfan niin tartu siihen --> harrastaminen ei ole tällöin pelkkää hitsaamista yms. Itseäni olen siunannut hankkimalla kaksi ruostesuojattua yksilöä , joista toinen on jopa lähes globaalisti "sukupuuttoon kuollut " 116-sarjan Giulietta.



Paitsi että kaikki näkemäni "ruostesuojatut" 156:t esim. olleet kaikkea muuta, kuin hyviä. Tai siis, onhan ne suojattu - ne ruosteet nimittäin. Massaamaton 156 oli helppo, kun näki heti et pohja OK.
Massatuista parista yksilöstä pari ollut enemmän tai vähemmän mätiä. Jos on joku oikea pinnoite, eikä kolmea senttiä massaa, voi olla jopa toivoa.


17 Kesä 2018, 22:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
^ jep . Avain sana oikea pinnoite ja säännöllinen suojaus. Ja kyllä hyvin pidetyn Alfan näkee osaava muustakin, mm. Pintaruosteen poissaolo, rekkarikilpien ja niiden kiinnityspulttien siisteys, tuulilasin pyyhkimien ruotojen kunto, moottori tilan siisteys esim. Kokonaisuus yksityiskohtineen ratkaisee.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


18 Kesä 2018, 18:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2932
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Buyers guide Alfa Romeo - unofficial version...Ostajan o
Tähän vanhaan säikeeseen voisi vielä lisätä , mitä tapahtuu sitten kun se himoittu Alfa on hankittu
ns. sarja välittömiä toimenpiteitä.

1) keula- ja perämerkit uusiks ( eepei rules ) ja vahhoo pintoon
2) uutta matalaa vannesta alle ja pörinäputkikin pitää uusia ( halavatun alavistit sano nuapurin mummo )
3) poppikone myös päivitykseen ( paipal esille, missäs niitä halapoja ja hyviä kinuskivehkeitä nyt myytiinkää )
Sitten myöhemmin kun pussi on lyönnissä taas ( noin kerran kuukaudessa :wink: )
niin voisihan sen jakoremmin kattoa ja tulupat , jaa ja öljytkin vaihtaa ...

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


28 Tammi 2019, 16:33
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 20 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com