Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Nakutusanturit pitäis vaihtaa, mutta ne ovat termarikotelolta lähtevän vesiputken alla lohkossa. Putki lähtee vetämällä pois,mutta lokasuoja näyttäis olevan niin lähellä, että näyttäis ettei kokonaan lähde irti. Mutta ei tarviikkaan,jos se takimmainen anturi tulee senverran näkyviin että sen saa irti. Onko kellään kokemusta hommasta?

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

rasvanäppi kirjoitti:Nakutusanturit pitäis vaihtaa, mutta ne ovat termarikotelolta lähtevän vesiputken alla lohkossa. Putki lähtee vetämällä pois,mutta lokasuoja näyttäis olevan niin lähellä, että näyttäis ettei kokonaan lähde irti. Mutta ei tarviikkaan,jos se takimmainen anturi tulee senverran näkyviin että sen saa irti. Onko kellään kokemusta hommasta?
Tuossa kun 2,5l moottoriani purkailin niin tuumasin siinä että ompa hauska pakkaussuunnittelu, nakutusantureita ei saa vaihdettua ottamatta kansia irti.

https://drive.google.com/open?id=1uaoLa ... -CTkGGu1vQ

Tuossa aika hyvä kuva. Saattaahan ne sieltä saada. On vaan vähän sen näköinen paikka että ainakin tuohon purkumosaan menee uudet anturit vaikka vanhoissa ei ole vikaa.

Edit edit. Muistelin uudestaan. Saattaa ne just tulla tuolta kansien välistä kun purat kaiken tuosta välistä pois. Ja just tajusin että yhden lonkeron jälkeen ei pitäisi lukea mitään missä pitää miettiä jotain. Kyseessä oli 164, siinä taisi olla 12V moottori? Ähhh unohda.


Mielummin näin päin. Miksi nakutusanturit pitäisi vaihtaa? Mikä vaiva?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä. Vikakoodit luettiin ja antoi nakutusantureista vikakoodia. Lisäksi ruiskuvalo loimotti. Kysyin Petterssonilta homman nimeä ja sanoi, että nakutusanturit myöhästää sytytystä kylmänä tyhjäkäynnillä,ja jos anturit ovat rikki niin ei myöhäistä sytytystä,joten eikäy tyhjäkäyntiä. Lisäksi ruiskuvalo syttyy. Kone pelaa muuten hyvin ei nyvi eikä takkua millään kierrosalueella.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

rasvanäppi kirjoitti:Ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä. Vikakoodit luettiin ja antoi nakutusantureista vikakoodia. Lisäksi ruiskuvalo loimotti. Kysyin Petterssonilta homman nimeä ja sanoi, että nakutusanturit myöhästää sytytystä kylmänä tyhjäkäynnillä,ja jos anturit ovat rikki niin ei myöhäistä sytytystä,joten eikäy tyhjäkäyntiä. Lisäksi ruiskuvalo syttyy. Kone pelaa muuten hyvin ei nyvi eikä takkua millään kierrosalueella.
Mulla on nyt sellainen tilanne, että en usko tämän johtuvan nakutusantureista.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Laitetaanpa tänne pari kysymystä:

- mistä voisi metsästää ehjää imuputkea imusarjan ja ilmamääränmittarin välille? Auton oma osa on kolmena kappaleena ja edelisten mekaanikoiden toimesta korjattu mm. polkupyörän sisäkumilla, sikaflexillä ja ilmastointiteipillä. En saanut tuosta ilmais-eperistä osanumeroakaan irti...
- ruiskuvalo loimottaa ja vikakoodi on ruiskuvalon mukaan 1-2-4-4 Evaporative solenoid valve faulty. Onko muilla tullut eteen vastaavaa ja mistä tuo venttiili löytyy?
- auto on pari kertaa kytkenyt itsekseen päälle hätävilkut. Pari kertaa parkissa ovet lukossa ja tänään ovien ollessa auki. Huomasin, että paneeli, jossa hätävilkkujen nappi on, sekoilee satunnaisesti muutenkin (takakontti tai b-luukku ei aukea ym.)

Auto on seissyt viime syksystä ulkona, joten tuo sähkösekoilut voi toki olla sen syytä. Pitää käydä läpi liitokset ja sulakkeet. Jos jollakulla on ollut vastaavia oireita, niin vinkit ovat tervetulleita!
Liitteet
20170522_163907.jpg
20170522_163907.jpg (209.98 KiB) Katsottu 8169 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eero kirjoitti:- mistä voisi metsästää ehjää imuputkea imusarjan ja ilmamääränmittarin välille? Auton oma osa on kolmena kappaleena ja edelisten mekaanikoiden toimesta korjattu mm. polkupyörän sisäkumilla, sikaflexillä ja ilmastointiteipillä. En saanut tuosta ilmais-eperistä osanumeroakaan irti...
Hähää, se on ovelasti polttoaineensyötön seassa, 60578720.
Eero kirjoitti:- ruiskuvalo loimottaa ja vikakoodi on ruiskuvalon mukaan 1-2-4-4 Evaporative solenoid valve faulty. Onko muilla tullut eteen vastaavaa ja mistä tuo venttiili löytyy?
Jos oikein ePeriä tulkkaan, on evappipurkki lähellä imusarjaa ja sille menevä letku lähtee plenumin ja kaasuläpän välistä nipasta, jonka vieressä on ruuvi. Osanumero solenoidille näyttäisi olevan 7539889
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Taitaa 2,0ts olla erillainen paneeli, lakkasi vuosia sitten toimivasta kokonaan, lämmöt jäi täysille kesähelteillä :bad-words: purkaamosta toinenpaneeli ja viime talvena tuokin lakkasi välillä toimimasta, ei auennu luukku eikä mikään. Mennyt kyllä kerralla mykäksi, eikä osittain
Uusi paneeli odottelee vielä laatikossa mitä ei vielä raaskittu käyttöön ottaa.

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

eero,kannattaa pistää crctä vasemman puolen luukun alle relepohjiin,sieltä se oikuttelee,ja kun uus kummi paikollaan niin tyyrää puhdistusspraytä tuosta kuvassa näkyvästä huohotinputken reijästä.samoin takapoksissa oleva hälyttimen lukko ja liittimet kannattaa rasvata.nim.kok.on t jammu
JAMMU

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitoksia kaikille vinkeistä, etenkin kaimalle osanumeroiden kaivamisesta!
jammu kirjoitti:eero,kannattaa pistää crctä vasemman puolen luukun alle relepohjiin,sieltä se oikuttelee,ja kun uus kummi paikollaan niin tyyrää puhdistusspraytä tuosta kuvassa näkyvästä huohotinputken reijästä.samoin takapoksissa oleva hälyttimen lukko ja liittimet kannattaa rasvata.nim.kok.on t jammu
Jammu, mitä luukkua meinasit? Sulake/releboksia kojetaulussa vasemmalla?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

rasvanäppi kirjoitti:Nakutusanturit pitäis vaihtaa, mutta ne ovat termarikotelolta lähtevän vesiputken alla lohkossa. Putki lähtee vetämällä pois,mutta lokasuoja näyttäis olevan niin lähellä, että näyttäis ettei kokonaan lähde irti. Mutta ei tarviikkaan,jos se takimmainen anturi tulee senverran näkyviin että sen saa irti. Onko kellään kokemusta hommasta?

166:ssa vaihdoin nakutusanturit, onnistuu kun irroittaa vesiputken sylinterilohkojen välistä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Eero kirjoitti:Laitetaanpa tänne pari kysymystä:
- ruiskuvalo loimottaa ja vikakoodi on ruiskuvalon mukaan 1-2-4-4 Evaporative solenoid valve faulty. Onko muilla tullut eteen vastaavaa ja mistä tuo venttiili löytyy?
Mä korvasin omassa solenoidin sopivalla tehovastuksella ja pääsin eroon vikakoodista. Veikkaan että tuokin on joku kosketushäikkä.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jargon »

Onkos tuohon lambda vaihdettu? Minulta lähtiessään herjasi sitä, ja tahtoi hieman nykiä.
On kyllä pahaksi päässyt tuo imuputki, silloin oli vielä ehjä, vaikkakin sen näköinen että alkaa vuotamaan jossain vaiheessa. Silloin yritin sitä metsästää ilman mainittavaa menestystä. Tuo ylipitkä klemmari on siltä ajalta kun putsasin tuon putken.
Kerran tuosta hävisi hetkeksi ajaessa kaikki muut paitsi moottorin sähköt, mutta palautuivat seuraavalla käynnistyksellä..

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

JPeltola kirjoitti:
Eero kirjoitti:Laitetaanpa tänne pari kysymystä:
- ruiskuvalo loimottaa ja vikakoodi on ruiskuvalon mukaan 1-2-4-4 Evaporative solenoid valve faulty. Onko muilla tullut eteen vastaavaa ja mistä tuo venttiili löytyy?
Mä korvasin omassa solenoidin sopivalla tehovastuksella ja pääsin eroon vikakoodista. Veikkaan että tuokin on joku kosketushäikkä.
Joo, täytyy käydä läpi liitoksia ja katsoa, josko sillä tokenisi.
jargon kirjoitti:Onkos tuohon lambda vaihdettu? Minulta lähtiessään herjasi sitä, ja tahtoi hieman nykiä.
On kyllä pahaksi päässyt tuo imuputki, silloin oli vielä ehjä, vaikkakin sen näköinen että alkaa vuotamaan jossain vaiheessa. Silloin yritin sitä metsästää ilman mainittavaa menestystä. Tuo ylipitkä klemmari on siltä ajalta kun putsasin tuon putken.
Kerran tuosta hävisi hetkeksi ajaessa kaikki muut paitsi moottorin sähköt, mutta palautuivat seuraavalla käynnistyksellä..
Ei ole tietoa lambdan vaihdosta. Auto tosiaan nyki voimakkaasti, mutta se loppui kun tein tilapäiskorjauksen imputkeen. Uusia saa heikosti, mutta jenkeistä näyttis löytyvän uustuotantona. Toki jos jollakin on moinen ehjä tallessa niin ostaisin mielelläni pois.

Eiköhän tuo auto pikkuhiljaa tokene, kunhan ehtii paneutua siihen paremmin.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mikä mahtaa olla ilmastointilaitteen täyttömäärä?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

täyttömäärä ainakin 02 tyypille 1200 01 tyypille 1230,siellä on kyltti mitä ainetta.jos tarvii lisätietoa saat ,mulla on tieto autonpaperien joukossa.
kuinka se tuo laturi saadaan pöydälle,ylä vai alakautta ?varmaan hiilet jumissa,nykii ja yskii.
kuinka remmi löysätään?
t jammu
JAMMU

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos jammu. Lauhdutin vuotaa, joten toistaiseksi saa nauttia lämpimästä ilmasta kabiinissakin.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

laturihan tuli nätisti ulos lampunreijästä.sitten tutkitaan ja hutkitaan.kysymystä herätti suuresti kompuran siimapyörän taakse tuleva johto joka on tumpattu siihen runkoon,onko siinä joku tunnistin?
toinen kysymys on takakontissa olevien sulakkeiden vieressä oleva rele,mitähän varten se on?soon siinä akun takana telineessä.
JAMMU

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jos se rele on takalasin lämmitykselle.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Finest »

jammu kirjoitti:kysymystä herätti suuresti kompuran siimapyörän taakse tuleva johto joka on tumpattu siihen runkoon,onko siinä joku tunnistin?
Magneettikytkimen syöttö?

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

niinhän se varmaan joku dippikytkin siinä on ollut,nyt pelkkä johdonpää,eli kannattaa eeronkin tarkastaa se,etulampun kun irrotin niin sittä kuului helinää,niinpä irrottelin lasin ja putsailin,kätevää kun ei tartte kokolamppua ostaa.mielenkiintoiseksi asian teki sisältä löytyneet auringonkukan siemenet.löytyykö joltain tuo kyseinen kytkin ilmastointikompuralle?t jammu
JAMMU

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

nykimisen ja huonon tyhjäkäynnin syyksi paljastui palanut ykköspytyn puola.vaihdettu ja nyt toimii.
herra magneetti oli ottanut ilmakompuran päästä hatkat ja sisälokasuojaan jättänyt muistoksi jäljet häipyessään horisonttiin.siksi pelkkä johto siellä irvotti.
olihan siellä laturillakin kuumuutta käynyt ja maa oli moottorin ja rungon välillä hyvin hapettunut.
noo kesäauto kuitenkin.
mitä se merkkas kun on koodia 1,2,5,5 kaasupolkimen polkemisen jälkeen.?
JAMMU

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Täältä voi kurkkia koodeja:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... s-24v.html

1-2-5-5 viittaisi nokka?akselin asentotunnistimeen?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Apulaitehihnan ohjainrullat sekä värinänvaimennin pitäisi vaihtaa. Onko kukaan vaihtanut rulliin pelkkiä laakereita? Sattuisko olemaan mittoja tiedossa? Tai onko vinkkiä mistä noita rullia saa edullisesti?
Kuva

Tässä korvaavia osanumeroita:

24.06.2003 60603056 60813311
16.10.2008 60603056 60561649
Viimeksi muokannut Eero, 22 Heinä 2017, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jargon »

Yks niistä rullista on muuten vaihdettu, olikohan se etummaisin..

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

jargon kirjoitti:Yks niistä rullista on muuten vaihdettu, olikohan se etummaisin..
Niin katselin kuiteista, mutta siinä on jo laakeri väljä. Taaempi rohisee aikalailla.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Selasin ulkomaiden foorumeita ja siellä viisaammat ovat asentaneet alkuperäisen osan 60561615 tilalle rullan nro 60602136, jota löytyykin melko hyvin tarvikkeena. Kyseessä siis monestakin TS-moottorista löytyvä apulaitehihnan rulla, jonka ulkomitat ovat täsmälleen samat kuin tuossa 164:n koneessa. Ainoa ero on kiinnityspultin halkaisija, joka on tuossa korvaavassa osassa 10mm. reijällä. Laitoin osat tilaukseen ja raportoin, miten homma käytännössä onnistui.
Kuva
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti: Laitoin osat tilaukseen ja raportoin, miten homma käytännössä onnistui.
Kuva
Noh, rullat on tosiaan samaa kokoa, mutta kiinnityskohta on sen verran eri linjassa alkuperäisiin rulliin nähden, että sopiakseen vaati holkkia väliin. Nyt on kuitenkin rullat ja kiristin paikallaan ja hyvin pelaa.

Otin kuljettajan oviverhoilun irti tutkiakseni syytä siihen, miksi ovi ei satunnaisesti aukea sisäpuolelta. Tämähän on tyyppivika näissä.
No syylliseksi paljastui ranetettu avausvaijeri, joka tulee sisäkahvalta lukkomekanismille. Pitänee tehdä hiukan jämäkämpi korjaus tai jos jollakin on tarjota vaijeria nro 60565136 niin saa paiskata viestiä. Näyttäis äkkiseltään samalta kuin 916 Alfan vaijeri?
Liitteet
20170717_160444.jpg
20170717_160444.jpg (74.45 KiB) Katsottu 6772 kertaa
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Nyt on kyllä Rane pannut parastaan :shock:

jammu
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Touko 2011, 13:07
Car(s): 2000GT Veloce, GTV 2.0 ,75TS, 147TS, 164super, GTV6 2,5 corsa, 75 2,5corsa
Paikkakunta: varjakka

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja jammu »

heips,
kesäautossa ilmenee vielä nykimistä n. 3000 rpm kohdalla mutta vain lämpimällä koneella.kylmästä käyntiin mallikkaasti ja lämpöjen noustua normaaliin alkaa nykimään,?lämpimänä käynnistys myös pitempään starttausta.
maajohto vaihdettu,laturi vaihdettu,silti latausmittarin viisari myös tykkää kuumalla moottorilla tippua 11-12 v.välille?
villejä veikkauksia kaipailisin?
ylinopeutta kulkee hyvin,mittari toki lopettaa välillä näyttämästä nopeutta ja sytyttää sen koodin 1255.
päästöt kuitenkin oli kohdallaan.
JAMMU

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti:Kiitos jammu. Lauhdutin vuotaa, joten toistaiseksi saa nauttia lämpimästä ilmasta kabiinissakin.
Ilmastointi saatiin tänään kuntoon. Lauhduttimen vuodon lisäksi paisuntaventtiili oli tukossa ja meni vaihtoon. Myös kuivain ja paineventtiili on uusittu. Enää ei puutu kuin helteet 8)

Toinen probleema on se, että etuiskareita on yllättävän vaikea löytää. Lieneekö samasta syystä autoon vaihdettu aikaisemmin vain toinen iskari. Kuljettajan puolella lienee alkuperäinen. Olisiko jollakin vinkkiä mistä löytyisi?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Eero »

Alfissimo kirjoitti:Tuolta väittäisi saavan.
https://en.partacus.de/spareparts/detai ... eadc35ea3/
No niin näyttäisi saavan. Hinta on sen mukainen, että taidan etsiä vielä edullisempaa vaihtoehtoa.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vähän halvempi
http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... orber.html
Ei tosin kerro saldoa.

Kaikki muut paikat, mistä edes etäisesti muistin etsiä, näyttää eioota.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Viisaita kysymyksiä 164 superista 3.0l 24v

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin