Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 19 Touko 2019, 08:18



Vastaa viestiin  [ 633 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949) 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2216
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
164 3.0 V6 -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:
Ei nyt vielä nuolaista koska ei ole tipahtanut mutta kysytään nyt kuitenkin raadilta mitkä vanteet sopisivat parhaiten Stelvioon? 1/4 pussihousuna yleensä mallisarjan rajuimman vekottimen räväkimmät OEM vanteet ovat olleet suosikkeja autossa kuin autossa mutta Stelvio QV:n photoshopilla venytetyt ja vanutetut 20" teledialit ovat ehkä hieman overkill. Varsinkin alle 330mm jarrulevyjen kanssa.


Taitaa vanteet autoineen olla jo lukittuna mutta tässä on Quadrifoglion vanteet kaks litrasessa ilman photoshop -venytyksiä ja imo näyttää kyllä hyvältä

Kuva

Tuosta autosta lisää kuvia: https://www.prinsalfa.nl/aanbod/alfa-ro ... um-nieuwst

_________________
Noni


07 Syys 2018, 21:17
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ovathan nuo QV:n kiekot räväkät mutta jos silmä ei pahasti erehdy niin tässä taitaa olla joku "Iso Punainen Jarru"-optio?

Kuva

Oman auton mukana tulevat 5-puolaiset taitavat päästä talvirengasvanteiksi kun näyttävät helpommin puhtaana pidettävältä mallilta. Kesäksi sitten jotain hieman terävämpää ulkonäköä.


08 Syys 2018, 08:15
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9635
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mites ihan nämä:

Kuva

Tuossa 2017 valikoimaa:

Kuva

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


08 Syys 2018, 08:39
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Hevosen kengät voisivat olla hienot!


08 Syys 2018, 08:43
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9635
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
CarWow kokeilee Q:ta ja tykkää. "The ONLY fun SUV"

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


08 Syys 2018, 09:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Touko 2010, 06:55
Viestit: 163
Auto: Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ääni hevosenkengille ja peukkua biilille.


09 Syys 2018, 09:06
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4782
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Best Driver’s Car Contender: 2018 Alfa Romeo Stelvio Q4 Quadrifoglio
0-60 mph 3.3
varttimaili 11,8

https://www.motortrendondemand.com/deta ... _bhfr3k9p/

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


18 Syys 2018, 19:16
Profiili WWW

Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:31
Viestit: 931
Paikkakunta: Pinjainen
Auto: Stelvio JTD
159 JTS
166 JTDm
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Oli pakko kokeilla miten klassikko sopii Stelvion alle. Väärä offset ja pulttijako joten joutui vaan näin ilmassa sovittelee.


Liitteet:
StelvioFutura.jpg
StelvioFutura.jpg [ 62.08 KiB | Katsottu 2426 kertaa ]
10 Marras 2018, 12:54
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Toimiiko muuten jäsen AAWilla ilmanlämpömittari oikein Stelviossa?


10 Marras 2018, 23:46
Profiili

Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:31
Viestit: 931
Paikkakunta: Pinjainen
Auto: Stelvio JTD
159 JTS
166 JTDm
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Stelviossa toimii oikein. 166:sen mittari on yleensä tähän aikaan vuodesta vähän näyttänyt mitä sattuu kun menee kosteutta sivupeilin sisään ja mittarin anturi antaa vääränlaisen vastuksen.


11 Marras 2018, 09:14
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Minulla on kuskin puolen peilin kuori vaihdettu jossakin vaiheessa ja se istu ihan täysin. Olisikohan siinä pohjimmainen syy?


11 Marras 2018, 11:00
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Pitää etsiä valikoista optio että autoa käynnistettäessä tallissa parkkitutkat eivät huuda suoraa huutoa. Vaikka talli on suomalaisen mittapuun mukaan tilava niin Stelvio saa klaustrofobisen kohtauksen kun etupään kaikki anturit havaitsevat esteitä lähellään.


18 Marras 2018, 12:21
Profiili

Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:31
Viestit: 931
Paikkakunta: Pinjainen
Auto: Stelvio JTD
159 JTS
166 JTDm
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Toinen Xenoni jäi sitten jumiin, liikkuu kyllä sivuittain mutta ei ylös alas. Kävin Arita Espoossa näyttämässä ja uusi lamppu meni tilaukseen. Eka kokemus huollosta positiivinen. Takuuasiana menee joten ei ongelmia senkään suhteen.


30 Marras 2018, 14:33
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Aritalla pitää itsekin käydä. Lista muutaman kuukauden ja vajaan 10 000km kohdalla:
- Kuskin puolen lampunpesuri ampui itsensä irti
- Valot sammuivat kerran ajossa, toipui uudelleen käynnistyksen jälkeen
- Ulkolämpötilan mittari näyttää väärin
- Kuljettajan puolen ulkopeilin kuori huonosti asennettu ja väärän värinen


30 Marras 2018, 18:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 940
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tuoretta videota. https://youtu.be/Gg_2DgIotjY


06 Huhti 2019, 20:40
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.

_________________
- Kari


17 Huhti 2019, 13:34
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
karila kirjoitti:
Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.


Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)


17 Huhti 2019, 15:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti:
Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.


Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)


Juu, kyllä referenssi on 952. 105 ohjaus häviää niukasti Stelviolle ;)

Mutta itse asiaan vielä: netistä lukemieni koeajoraporttien perusteella odotukset olivat korkealla, mutta alas tipahdettiin ekan 500 metrin ajon jälkeen. Ajomoodi oli dynamiitti, joten tiukkaa piti olla, mutta oli yllättävän runsasta kallistelua jo kaupunkikäännöksissä kadunkulmissa saatikka isommilla nopeuksilla. Samaten ohjaustuntuma oli, kuin tyttären Giuliettan normimoodilla. Suuntavakavuus oli selvästi huonompi motarilla kuin 5 bemulla, joten pohjamudissa oltiin...Olin aivan äimän käkenä. Väärät renkaat( uudenäköiset kesäkumit) tai jotain muutako ? Veloce Giulian ajo-ominaisuudet ovat ihan eri planeetalta, imho.

_________________
- Kari


17 Huhti 2019, 16:59
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
karila kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti:
Tänään koeajettu 280 hv bensa Stelvio. Olipa pettymys ajo-ominaisuudet. Ei lähelläkään Giuliaa. Kesärenkaatkin alla, mutta aika kiikku, eikä ohjauskaan niin tarkka kuin Giuliassa.


Nyt pitää tarkistaa onko referenssi 952 vai 105 Giulia? ;)


Juu, kyllä referenssi on 952. 105 ohjaus häviää niukasti Stelviolle ;)

Mutta itse asiaan vielä: netistä lukemieni koeajoraporttien perusteella odotukset olivat korkealla, mutta alas tipahdettiin ekan 500 metrin ajon jälkeen. Ajomoodi oli dynamiitti, joten tiukkaa piti olla, mutta oli yllättävän runsasta kallistelua jo kaupunkikäännöksissä kadunkulmissa saatikka isommilla nopeuksilla. Samaten ohjaustuntuma oli, kuin tyttären Giuliettan normimoodilla. Suuntavakavuus oli selvästi huonompi motarilla kuin 5 bemulla, joten pohjamudissa oltiin...Olin aivan äimän käkenä. Väärät renkaat( uudenäköiset kesäkumit) tai jotain muutako ? Veloce Giulian ajo-ominaisuudet ovat ihan eri planeetalta, imho.


Möhkö on möhkö eikä sille mitään voi.

Dynamic Mode ei paljoa auta kallisteluun jos autossa ei ole Active Suspension -pakettia jonka erottaa auton sisällä siitä iskunvaimentimen kuvasta DNA kiertokytkimen keskellä.

Nyt pitää kysyä myös 5-sarjan referenssiä sillä olen ajanut moottoritietä F10 sarjalaisella ja Stelviolla useasti aivan peräjälkeen ja pidän kyllä Stelviota suuntavakaampana. Korin liikkeet ovat möhkössä luonnollisesti laajempia mutta BMW:t ovat viritetty odottamaan koko ajan kuljettajan ohjeita kulkeakseen suoraan. BMW:n näkemys Ultimate Driving Machine -kokemuksesta, uskoisin.

Jos haluaa että auto kulkee suoraan ja vakaasti moottoritiellä niin suosittelen koeajamaan Jagge XF AWD:nä. Siihen verrattuna Giulia on mato. Jos taas haluaa mikroauton kilvissä niin Lotus Elise. Siitä askel auton suuntaan niin vastaan tulee esim. Porsche Cayman. Ja niin edelleen.

Anyway, on hyvä että markkinoilla on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja niin jokainen löytää sopivan kompromissin omiin tarpeisiinsa.

Nyt lähden ulkoiluttamaan Spideriä niin Bussokin saa hieman happea!


17 Huhti 2019, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Lainaa:
Möhkö on möhkö eikä sille mitään voi.

Dynamic Mode ei paljoa auta kallisteluun jos autossa ei ole Active Suspension -pakettia jonka erottaa auton sisällä siitä iskunvaimentimen kuvasta DNA kiertokytkimen keskellä.

Nyt pitää kysyä myös 5-sarjan referenssiä sillä olen ajanut moottoritietä F10 sarjalaisella ja Stelviolla useasti aivan peräjälkeen ja pidän kyllä Stelviota suuntavakaampana. Korin liikkeet ovat möhkössä luonnollisesti laajempia mutta BMW:t ovat viritetty odottamaan koko ajan kuljettajan ohjeita kulkeakseen suoraan. BMW:n näkemys Ultimate Driving Machine -kokemuksesta, uskoisin.

Jos haluaa että auto kulkee suoraan ja vakaasti moottoritiellä niin suosittelen koeajamaan Jagge XF AWD:nä. Siihen verrattuna Giulia on mato. Jos taas haluaa mikroauton kilvissä niin Lotus Elise. Siitä askel auton suuntaan niin vastaan tulee esim. Porsche Cayman. Ja niin edelleen.

Anyway, on hyvä että markkinoilla on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja niin jokainen löytää sopivan kompromissin omiin tarpeisiinsa.

Nyt lähden ulkoiluttamaan Spideriä niin Bussokin saa hieman happea!


Juu, painopiste on korkeammalla, ymmärrän ja se on varmaan pääsyy. Onkohan Stelvion iskarit/jousitus eri kuin Giulian, on varmaan...
5 bemun referenssi on G30.

No, minä en selvästikään ole suv-mies, tuolille nousu jo huimaa, joten parempi ajaa persus lähempänä maata.
Niin, awd XF tuli myös koeajettua kuukausi sitten, mutta meni ajo piloille kun XF oli nastarenkailla, eikä ollut peltoreita mukana, järkyttävä meteli. No se siitäkin. Veloce Giulian ajoin muuten hakka9 nastoilla ja naama hymyssä kurvailin silti 1,5 tuntia :)
Siispä summa summarum: olen Giulia mies, tarkemmin Giulia Veloce, vaimonkin mielestä olen turhan nopea välillä ... :lol:

_________________
- Kari


17 Huhti 2019, 18:00
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
karila kirjoitti:
5 bemun referenssi on G30.


G30 on kyllä hieno ja hiljainen peli.


17 Huhti 2019, 19:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2232
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.


18 Huhti 2019, 10:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Shuttle kirjoitti:
Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.


Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.

_________________
- Kari


18 Huhti 2019, 14:18
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 699
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
karila kirjoitti:
Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.


Poikkea joskus Luolavuoren suunnalla niin tehdään tieteellistä Alfojen ristiinkoeajoa (916, 952, 949, 105 nyt ainakin..).


18 Huhti 2019, 17:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Touko 2011, 18:45
Viestit: 407
Paikkakunta: Lohja
Auto: MiTo QV (exiä: Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156) ja Opel Astra ST
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Itsekään en pitänyt Stelviosta, vaikka ennakko-odotusten perusteella piti olla erinomainen ajettava. Ei noista korkeammista laivoista saa samanlaisia ajettavia kuin matalista. Liikaa löllymistä ja tunnottomuutta, väittäköön kuka mitä tahansa. Jos Stelvio on parempi kuin mikä tahansa Giulia niin silloin on miehessä vikaa :mrgreen:


18 Huhti 2019, 20:55
Profiili

Liittynyt: 13 Syys 2005, 10:33
Viestit: 325
Paikkakunta: Nurmes
Auto: 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ Täysin samaa mieltä :)


18 Huhti 2019, 22:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2761
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Rauta kirjoitti:
Itsekään en pitänyt Stelviosta, vaikka ennakko-odotusten perusteella piti olla erinomainen ajettava. Ei noista korkeammista laivoista saa samanlaisia ajettavia kuin matalista. Liikaa löllymistä ja tunnottomuutta, väittäköön kuka mitä tahansa. Jos Stelvio on parempi kuin mikä tahansa Giulia niin silloin on miehessä vikaa :mrgreen:


Itselleni kävi niin, että Stelvio oli ennakko-odotuksiin nähden erittäin hyvä ajettava, ja jos meillä olisi
vielä jälkikasvua kotona niin kokonaisuus menisi ohi heittäen Giuliasta. Juuliahan on käytännössä tiloiltaan
kuin neliovinen coupe. Hintalappu ja saatavuus vaikutti myös omaan valintaan, onhan Juulia reilusti halvempi.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


19 Huhti 2019, 07:36
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4782
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Espoo Aritalla näköjään Q malli luovutuksessa.. onkohan foorumilaisia?.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


19 Huhti 2019, 07:41
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:
karila kirjoitti:
Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.


Poikkea joskus Luolavuoren suunnalla niin tehdään tieteellistä Alfojen ristiinkoeajoa (916, 952, 949, 105 nyt ainakin..).


Juu, voishan sitä poiketa, hyvinkin tuttua seutua meikäläiselle, luolakin :)

_________________
- Kari


19 Huhti 2019, 08:28
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 8
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Olen ajanut itse neljää eri Stelviota. Aika herkkä rengastukselle, erilainen käytökseltään 18, 19 ja 20 tuuman pyörillä.

Mutta jos jämäkämpää kaipaat kokeilla, suosittelen kokeilemaan Espoon Metro-Auton 280 hv Stelviota säädettävällä iskunvaimennuksella.
Itselleni siinä oli paras alusta, mutta turhan ärhäkkäät penkit kylkiluille. Valitsin lopulta itseni ja vaimon mielestä parhaimmalta tuntuvilla jakkaroilla.

Cotzy


19 Huhti 2019, 08:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 157
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
Olen ajanut itse neljää eri Stelviota. Aika herkkä rengastukselle, erilainen käytökseltään 18, 19 ja 20 tuuman pyörillä.

Mutta jos jämäkämpää kaipaat kokeilla, suosittelen kokeilemaan Espoon Metro-Auton 280 hv Stelviota säädettävällä iskunvaimennuksella.
Itselleni siinä oli paras alusta, mutta turhan ärhäkkäät penkit kylkiluille. Valitsin lopulta itseni ja vaimon mielestä parhaimmalta tuntuvilla jakkaroilla.

Cotzy


Ok, siis näissä on eroja. Juu , hesassa tulee kohta muutenkin käytyä.

_________________
- Kari


19 Huhti 2019, 09:16
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 8
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Yksi kåytånnön juttu koskien Stelvion First Edition -paketin sisältöä Ruotsissa ja Suomessa.
Ne ovat hieman erilaisia, sillä Suomessa First Edition Stelviot toimitettiin paremmin varusteltuina 20 tuuman vanteilla ja maalatuilla jarrusatuloilla. Ruotsin First Editionit tuli 19 tuuman hevosenkengillä ja maalaamattomilla jarrusatuloilla.

Selvisi, kun soittelin omistushistorian läpi etsien toisia vanteita. Ei löytynyt, oli vain yhdet alla olleet pyörät. Joten ohessa kuva Stelviostani Ruotsin orkkis 19 tuuman hevosenkengillä.

Ei harmita, sillä itse pidän enemmän noista 19 tuuman hevosenkengistä ja hieman korkeammasta rengasprofiilista.
Piti vain kesärenkaissa mennä samalla vannekoolla ja ensiasennuskumeilla, jotta voin vaihtaa vanteet ristiin syksyllä.
20 tuumaiset orkkis First Edition vanteet olivat kovin suolaisen hintaiset varaosana.

Cotzy


Liitteet:
Stelvio_3_2019.jpg
Stelvio_3_2019.jpg [ 175.07 KiB | Katsottu 358 kertaa ]
19 Huhti 2019, 10:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2232
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
karila kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Ei kyllä tuo koeajorapsa oikein heijastele omaa Stelviokokemusta, jonka rankkaan edelleen normaalin Giulian yläpuolelle. Ettei tuossa olisi jotain täysin väärää rengastusta tai jotain? Ainoastaan Veloce Giulia nelivetona oli omasta mielestäni yhtä napakka ja hyvä kuin Stelvio, mutta muuten Stelvion ajotuntuma oli reilusti parempi. Tai sitten ne on näitä äitiä ja tyttäriä.


Giulia Veloce 4-vetoa nimenomaan vertasin koeajojeni perusteella samokoneiseen Stelvioon (280 hv ) ja ero oli hämmästyttävän suuri. Pitäisi ajaa toista Stelviota vielä tarkistuksen vuoksi.


No siinäpä se. Veloce neliveto on mielestäni ihan eri maailmsta, kuin tavan Giulia josta en vaan ole kyennyt tykkäämään. Vähän oli itsellä aikoinaan vaikeuksia myöntää, että Stelvio tuntuu paremmalta kuin Giulia, mutta neliveto muutti tilanteen normiksi.


19 Huhti 2019, 18:47
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 633 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com