Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17 Helmi 2020, 00:04



Vastaa viestiin  [ 760 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949) 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ohessa vielä kuva taka-apurungosta ja alustasta edestä päin ilman suojuksia ennen ruostesuojausta. Ja lopputuloksesta pikapuleerauksen jälkeen.

Cotzy

edit: Taka-apurunko lisätty
edit 2: Lisätty täsmennys alustakuvista ennen ruostesuojausta


Liitteet:
Alusta.jpg
Alusta.jpg [ 137.17 KiB | Katsottu 3950 kertaa ]
Lopputulos.jpg
Lopputulos.jpg [ 137.55 KiB | Katsottu 3950 kertaa ]
Taka-apurunko_nakuna.jpg
Taka-apurunko_nakuna.jpg [ 144.04 KiB | Katsottu 3943 kertaa ]
14 Elo 2019, 20:55
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Muistanko väärin, mutta eikö Stelviossa ovet ole alumiinista eli mitään suojaamistarvetta niissä ei ole?


15 Elo 2019, 10:09
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Muistanko väärin, mutta eikö Stelviossa ovet ole alumiinista eli mitään suojaamistarvetta niissä ei ole?


Eivätköhän ovet ole peltiä? Etulokasuojat, takaluukku ja konealumiini ovat sitten kevyempää ja eri tavalla oksidoituvaa materiaalia.


15 Elo 2019, 11:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3018
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Muistanko väärin, mutta eikö Stelviossa ovet ole alumiinista eli mitään suojaamistarvetta niissä ei ole?


Eivätköhän ovet ole peltiä? Etulokasuojat, takaluukku ja konealumiini ovat sitten kevyempää ja eri tavalla oksidoituvaa materiaalia.


Giuliassa ovetkin ovat alumiinia. Eikö Stelviossakin ?

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


15 Elo 2019, 11:20
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Joo, ovet, takaluukku ja konepelti ovat Stelviossa alumiinia. Katto ja muut paneelit peltiä. Tsekkasin magneetilla.

Joten niiden helmojen käsittely oli vähän ekstraa.

Cotzy


15 Elo 2019, 11:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3479
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kyllä alumiinikin - toki seoksesta riippuen - osaa lahota, kun sopivasti saa kosteutta ja suolaa. Joten suojaus ihan hukkaan ole mennyt.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


15 Elo 2019, 11:44
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Joo, hyvät vedenpoistoreiät löytyi kaikista. Joten parempi suojata pinnat kuivana.

Cotzy


15 Elo 2019, 12:00
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Muistin oikein :-D
Onko Stelviossa jotenkin kahdessa eri vaiheessa nouseva takaluukku, kun yhtä kun tutkailin niin takaluukku nousi vaan mielestäni "puoleen väliin" eli itse en esim alle mahtunut seisomaan? Vai oliko jo rikki....


15 Elo 2019, 12:27
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ei ole rikki. Peräluukun avautumiskorkeuden voi valita useammasta eri korkeudesta.
Maksimiasennossa sinne alle menee sellainen 190 senttinen suorana kumartelematta.
Sitä pitemmät joutuvat kumartelemaan.

Cotzy


15 Elo 2019, 16:33
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:
Eivätköhän ovet ole peltiä? Etulokasuojat, takaluukku ja konealumiini ovat sitten kevyempää ja eri tavalla oksidoituvaa materiaalia.


Etulokasuojat on myös alumiinia. Terästä on korin pohjalevy, tulipelti, helmapalkit, pilarit, katto ja takalokasuojat. Melkoinen hybridirakenne materiaaleiltaan toi kori :) .

Cotzy


16 Elo 2019, 07:40
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vähemmän ruostuvia paikkoja, hyvä!
Kuinka paljon 280/200hv mallit eroavat toisistaan, onko muuta eroa kuin teho? 200hv Giulian alla ei tuntunut mitenkään ihmeelliseltä, mutta 280 hv:lle luvataan jotain Testarossan veroisia kiihtyvyysarvoja, onko tosiaan tuollainen ohjus?


17 Elo 2019, 10:12
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Eivätköhän ovet ole peltiä? Etulokasuojat, takaluukku ja konealumiini ovat sitten kevyempää ja eri tavalla oksidoituvaa materiaalia.


Etulokasuojat on myös alumiinia. Terästä on korin pohjalevy, tulipelti, helmapalkit, pilarit, katto ja takalokasuojat. Melkoinen hybridirakenne materiaaleiltaan toi kori :) .

Cotzy


Ja siihen kaikki muovit ja komposiitit päälle eri pintakappaleissa.

Saapi nähdä kuinka monta eri punaisen sävyä löytyy parin vuoden päästä. 916 Spiderissa näkyy hyvin eri materiaalien päälle vedetyn maalin haalistuminen vuosien saatossa.


17 Elo 2019, 10:14
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Vähemmän ruostuvia paikkoja, hyvä!
Kuinka paljon 280/200hv mallit eroavat toisistaan, onko muuta eroa kuin teho? 200hv Giulian alla ei tuntunut mitenkään ihmeelliseltä, mutta 280 hv:lle luvataan jotain Testarossan veroisia kiihtyvyysarvoja, onko tosiaan tuollainen ohjus?


En tiedä ohjuksesta mutta ilmeisesti luvattuihin arvoihin menee.
https://www.motortrend.com/cars/alfa-ro ... first-test
"we have verified Alfa's promise of a 0-60 time of 5.1 seconds. It managed this en route to a quarter-mile time of 13.6 seconds at 103.7 mph, which has the base Giulia running at the head of a crowded pack of 2.0-liter turbo sport sedans."

Jenkkilässä siis perusmalli on takavetoinen 280hp.


17 Elo 2019, 10:19
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Vähemmän ruostuvia paikkoja, hyvä!
Kuinka paljon 280/200hv mallit eroavat toisistaan, onko muuta eroa kuin teho? 200hv Giulian alla ei tuntunut mitenkään ihmeelliseltä, mutta 280 hv:lle luvataan jotain Testarossan veroisia kiihtyvyysarvoja, onko tosiaan tuollainen ohjus?


Samat varusteet taitaa olla saatavilla molempiin. Ja muuten identtisiä jarruiltaan, koriltaan ja alustaltaan.
Kokeilemani 200 hv Stelviot olivat pelkästään perusjakkaroilla ja 18 tuuman vanteella. 280 hv versiot taasen oli paremmilla tai sporttijakkaroilla, rengastus 19 tai 20 tuuman vanteilla ja myös mahdollisesti säädettävällä iskunvaimennuksella. Omalle ruumiinrakenteelle noi paremmat jakkarat ja 19 tuuman vanteet hieman maltillisemmalla rengasprofiililla sopivat parhaiten. Noi on varmaankin ne tärkeimmät perusvarusteet ajettavuuden hienosäätöön itselle sopivaksi.

Suorituskykyreserviä löytyy 280 hv versiosta tietty enemmän ja se oli alussa hieman äksyn tuntuinen. Nyt herkkyys ja eläväisyys on vain mukavaa. Ja käytännön suorituskyky 20-140 km/h nopeusalueella myös liukkaammalla alustalla on muikeaa.

Olen käyttänyt kesällä Stelviota myös vetotehtäviin. Toimii hyvin myös veturina. Eka auto jossa tarttee aktiivisesti muistuttaa ittelle siitä, että jotain on koukussa kiinni :lol: .

Kesäiset Topinoja-visiitit Stelviolla herättivät kumman runsaasti lähempää kiinnostusta henkilökunnassa ja kanssakierrättäjissä. Liekö syy kevyehkössä sidonnassa (matkaa 3 km 50 km katualueella), appiukon perintökärryn kunnossa vai missä?
Luulisi siellä Alfan olevan yleinen näky :mrgreen: .

Cotzy


Liitteet:
Kaatiksella.jpg
Kaatiksella.jpg [ 129.23 KiB | Katsottu 3499 kertaa ]
17 Elo 2019, 11:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3018
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Vähemmän ruostuvia paikkoja, hyvä!
Kuinka paljon 280/200hv mallit eroavat toisistaan, onko muuta eroa kuin teho? 200hv Giulian alla ei tuntunut mitenkään ihmeelliseltä, mutta 280 hv:lle luvataan jotain Testarossan veroisia kiihtyvyysarvoja, onko tosiaan tuollainen ohjus?


Eikös Stelvionkin saa softatuunauksella 200-> 280 hp kuten Giuliankin?
Celtictuningilla oliko noin 500eur keikka... edullisia lisähepoja tarvitsijoille.
En ole vielä päättänyt mitä teen Giulian kanssa kun takuu päättyy huhtikuussa-20.
( pussihousuilua paapalla :wink: )

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


17 Elo 2019, 12:30
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 150
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Saa joo softattua, ihan samoin kuin Giuliassakin

Mut onko Stelvion jarrut samat superissa ja velocessa. Etujarrut varmaan on 330 mm molemmissa mutta takajarruihin löytyy sekä 292:sta ja 320:sta.

Kun taas Giuliassa veloce 330 edessä ja 320 takana. Super etu 305, taka 292, joten tästä päätellen voisi kuvitella että stelvio superissa on takana myös 292:set.


17 Elo 2019, 12:55
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Miten paljon nuo softaukset rasittaa konetta/vaihdelaatikkoa eli onko odotettavissa että myöhemmin tulee ongelmia?


17 Elo 2019, 16:13
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
JanV kirjoitti:
Mut onko Stelvion jarrut samat superissa ja velocessa. Etujarrut varmaan on 330 mm molemmissa mutta takajarruihin löytyy sekä 292:sta ja 320:sta.


320 mm levyt näkyy olevan takana 280 hv Q4:ssa.

Etanolikonversion ajattelin tehdä joskus myöhemmin, jos bensiinin verotus lähtee voimakkaampaan nousuun.

Kolleega innostui Stelvion moottoritekniikasta etanolikonversiomielessä. Hän on muutaman käyttökulkineen moottorin muuttanut itse etanolikäytölle ja seuraa aktiivisesti etanoliharrastajien touhuja maailmalla. USAssa ovat uusilla moottorinohjauskartoilla ja etanolikonversiolla nostaneet Stelvion GME-moottorin tehot yli 400 hv:n :mrgreen: .

Polttomoottoritekniikkahan kehittyy edelleen ja GME-moottorissa on edistyksellisiä uusia ratkaisuja venttiilien ohjauksessa ja käytetyissä materiaaleissa.
Mutta polttomoottoritekniikan parannuksista ja jo olemassa olevien moottorien päästöjen vähennyksistä ei haluta julkisuudessa keskustella. Se on poliittisesti so-last-season.

Cotzy


17 Elo 2019, 16:20
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
Mutta polttomoottoritekniikan parannuksista ja jo olemassa olevien moottorien päästöjen vähennyksistä ei haluta julkisuudessa keskustella. Se on poliittisesti so-last-season.


Mielestäni olisi reilua kysyä julkisesti pahimmilta sähkösaarnaajilta että valehteleeko Neste biodiesel mainnonnassaan ja kannattaako sähkösaarnaaja ydinvoimaa vai koskien patoamista sähköntuotannossa?

Anyway, Stelvio ketjussa kun ollaan niin todettakoon että löytyi rikki oleva kohde. Tytär avasi pelkääjän puolen autinkolipassa olevan peilin ja se oli aivan säröillä. Onkohan ollut uudesta asti?


17 Elo 2019, 17:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Viestit: 851
Auto: Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Se on ehta FCA! Meillä oli Fiat 500L:ssä kummatkin meikki peilit sirpaleita...


17 Elo 2019, 21:22
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko kukaan vielä kokeillut pääsyä esim. multiecuscanilla Stelvioon, onnistuuko? Eikö näihin joihinkin ole jo lisätty SGW.


03 Syys 2019, 16:46
Profiili

Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:31
Viestit: 961
Paikkakunta: Billnäs
Auto: Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Onko kukaan vielä kokeillut pääsyä esim. multiecuscanilla Stelvioon, onnistuuko? Eikö näihin joihinkin ole jo lisätty SGW.


Onnistuu.


04 Syys 2019, 08:59
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vähän kysymyksiä herännyt lyhyen omistuksen jälkeen.

1. Start/stop ja peilien kääntymistä automaattisesti ei taida saada pysyvästi pois päältä?
2. Ambient light-säädöt 1-5, mihin vaikuttavat?
3. Mikä luukku on pelkääjän puolen jalkatilassa ja kuinka saa auki?
4. Mistä löytyy sulake ajovalopesureille, voisi ottaa pois päältä ennen kuin tippuvat :)?
5. Omassa autossa ei tullut takaluukun rullaverhoa, onko muka lisävaruste?
6. Mahtaako alkup. koiraverkko kiinnittyä niskatukiin vai rullaverhoon?


14 Syys 2019, 22:15
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Vähän kysymyksiä herännyt lyhyen omistuksen jälkeen.

1. Start/stop ja peilien kääntymistä automaattisesti ei taida saada pysyvästi pois päältä?
2. Ambient light-säädöt 1-5, mihin vaikuttavat?
3. Mikä luukku on pelkääjän puolen jalkatilassa ja kuinka saa auki?
4. Mistä löytyy sulake ajovalopesureille, voisi ottaa pois päältä ennen kuin tippuvat :)?
5. Omassa autossa ei tullut takaluukun rullaverhoa, onko muka lisävaruste?
6. Mahtaako alkup. koiraverkko kiinnittyä niskatukiin vai rullaverhoon?


Joihinkin osaan vastata.

1. Itsekin haluaisin ulkopeilien kääntymisautomatiikan pois talveksi, ettei jäätyminen tuhoa muovimekaniikkaa. En ole keksinyt miten ne sais pois.
Mutta takaluukun sisäreunan lukituspainikkeesta sulkemalla ulkopeilit ei käänny lukituksen yhteydessä.
Eli toiminto on olemassa :? , mutta käyttäjälle lähes saavuttamattomissa.
3. Luukun alta löytyy matkustamon sulakerasia. Kierrä molempia upotettuja siipimuttereita vastapäivään ja paina sitten luukkua alaspäin, niin saat kannen auki.
5. Ymmärtääkseni on vakiovaruste. Ei ole tullut Stelviota vastaan ilman rullaverhoa.

Cotzy


15 Syys 2019, 09:37
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
5. Ymmärtääkseni on vakiovaruste. Ei ole tullut Stelviota vastaan ilman rullaverhoa.


Takalaatikon verhossa on kaksi osaa eli rullaverho ja takaluukussa klipsuilla kiinni oleva kiinteä osa. Onko kysyjällä takaluukussa tuo pieni kaareva verhon kappale kiinni?


15 Syys 2019, 11:54
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
1. Itsekin haluaisin ulkopeilien kääntymisautomatiikan pois talveksi, ettei jäätyminen tuhoa muovimekaniikkaa. En ole keksinyt miten ne sais pois.


Jos painaa oven sisäpuolella olevaa lukitusnappulaa etuoven etukulmassa pois lähtiessään niin sitten eivät taitu. Toimii kuten takaluukun namiska.
Ulkopuolella kahvassa olevasta nappulasta ja kauko-ohjaimesta taas korvat käännetään sisään.


15 Syys 2019, 11:59
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
FinPat kirjoitti:

Jos painaa oven sisäpuolella olevaa lukitusnappulaa etuoven etukulmassa pois lähtiessään niin sitten eivät taitu. Toimii kuten takaluukun namiska.
Ulkopuolella kahvassa olevasta nappulasta ja kauko-ohjaimesta taas korvat käännetään sisään.


On se vaan helppoa kun sen osaa! Täytyypä ottaa käyttöön tämä vinkki.

Cotzy


15 Syys 2019, 13:04
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:

Jos painaa oven sisäpuolella olevaa lukitusnappulaa etuoven etukulmassa pois lähtiessään niin sitten eivät taitu. Toimii kuten takaluukun namiska.
Ulkopuolella kahvassa olevasta nappulasta ja kauko-ohjaimesta taas korvat käännetään sisään.


On se vaan helppoa kun sen osaa! Täytyypä ottaa käyttöön tämä vinkki.

Cotzy


Itsekin löysin tuon ohjeen netistä. Start/stop:lle en ole löytänyt ratkaisua, täytyy vaan muistaa painaa pois päältä.
Takaluukussa oleva suoja on mutta itse rullaverho uupuu, edellinen omistaja on varmaan hävittänyt :evil:
Koiraverkolle olisi käyttöä, joten täytyy selvitellä tuleeko penkkeihin kiinni vai rullaverhoon, itse rullaverhoa en välttämättä tarvitse.

Oletteko hankkineet takaluukun pohjalle suojaa, mitä maksaa alkuperäisenä Suomesta?

Nämäkin kiinnostaisi, mutta tarjosi rahdiksi jotain 300 dollaria: https://moparonlineparts.com/alfa-romeo ... -9049.html
Nyt autossa olevat ovat todella pienet.

Ajovalosäätimen logiikkaa en ole vielä ymmärtänyt, säädintä ei saa pysymään parkki/päivävaloasennossa. Eli onko niin että kuski ei itse voi valita onko päivävalot vai ajovalot päällä vaan menee automatiikan mukaan?


15 Syys 2019, 13:53
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:

Jos painaa oven sisäpuolella olevaa lukitusnappulaa etuoven etukulmassa pois lähtiessään niin sitten eivät taitu. Toimii kuten takaluukun namiska.
Ulkopuolella kahvassa olevasta nappulasta ja kauko-ohjaimesta taas korvat käännetään sisään.


On se vaan helppoa kun sen osaa! Täytyypä ottaa käyttöön tämä vinkki.

Cotzy


Tällä tavalla lukitsemalla ulkokahvoihin ja takaluukkuun jää valot palamaan, tosin sammuvat jossain vaiheessa :-D


15 Syys 2019, 20:33
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Muille koiran omistajille tiedoksi, että koiraverkko tulee niskatukiin kiinni.

Onko kukaan muu huomannut kun esim. kotipihassa kääntyy renkaat lähes linkussa niin etupään tuennassa tuntuu selvä nytkähdys? Löysin artikkelin netistä, jossa väitettiin sen olevan normaalia, koska tuenta on tehty niin että renkaat eivät kallistu käytännössä ollenkaan vaikka renkaat käännetään.


24 Syys 2019, 09:30
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 150
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
no ainakin giulia ihan puskee hyppimällä kun renkaat linkussa kääntää, eli jos toi vaan nytkähtää niin tilannehan on siinä hyvä :D


24 Syys 2019, 13:33
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Muille koiran omistajille tiedoksi, että koiraverkko tulee niskatukiin kiinni.

Onko kukaan muu huomannut kun esim. kotipihassa kääntyy renkaat lähes linkussa niin etupään tuennassa tuntuu selvä nytkähdys? Löysin artikkelin netistä, jossa väitettiin sen olevan normaalia, koska tuenta on tehty niin että renkaat eivät kallistu käytännössä ollenkaan vaikka renkaat käännetään.


Joo, eturenkaan sortaa käännettäessä jyrkästi hiljaisella nopeudella. Kannattaa ottaa huomioon pysäköitäessä ahtaaseen paikkaan.

Talvella on mukavampaa, kun voi kääntää keulaa kaasulla :-D .

Cotzy


24 Syys 2019, 17:06
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eli on ihan ominaisuus siis. Miten mahtaa nivelet kestää....


24 Syys 2019, 18:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 791
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Maahantuojan edustaja kertoi lehdistölle kun autot tuli markkinoille, että ajoominaisuudet on huippuluokkaa. Jos sortamista oli vähennetty niin ajoominaisuudet olisi kärsineet liikaa. Eli sortaminen on normaalia ja suunniteltua. Renkaatkin voivat kulua hiukan nopeammin.


24 Syys 2019, 18:47
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 150
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Kestäähän ne nivelet kunnonkin puskemista jos ajetaan oikeasti. Näin ainakin muissa autoissa, alfasta en toki mene takuuseen :D Mut pikemminkin ärsyttävää toi on.


24 Syys 2019, 18:50
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ipi76 kirjoitti:
Maahantuojan edustaja kertoi lehdistölle kun autot tuli markkinoille, että ajoominaisuudet on huippuluokkaa. Jos sortamista oli vähennetty niin ajoominaisuudet olisi kärsineet liikaa. Eli sortaminen on normaalia ja suunniteltua. Renkaatkin voivat kulua hiukan nopeammin.


Kävin Stelviolla pyörittämässä hitaita kierroksia viime suunnuntain CARFin CS4:ssa Ahvenistolla. Tosin mutkaisella suolenkillä vauhti oli lähempänä maksimiratavauhtia ja oli oikein mukavaa rata-ajoa. Pääsuoralla ja etukaarteissa piti kaasulta nostella, jottei nopeudet kasvaneet liiaksi.
Nopeille kierroksille en lähtenyt. Ahvenisto on vähän armoton paikka pidon rajojen etsintään.

Kymmenen kierroksen jälkeen takarenkaat eivät olleet millänsäkään. Eturenkaista meni pinta jo hieman ruvelle. Paineet nousi 0.2 bar joka nurkassa.
Joten kyllä eturenkaat joutuvat Stelviossa takarenkaita kovempaan kulutukseen.

Mutta hienon tasapainoisesti ohjautui kaarteissa. Kallistelukin oli aikas maltillista. Ja jarrutuntuma pysyi samana kierroksesta toiseen.
Suoranopeuden potentiaali jäi vähän piippuun. Ehkä Alastaron nopeilla kierroksilla ensi kesänä :mrgreen: .

Cotzy


24 Syys 2019, 20:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3479
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
JanV kirjoitti:
no ainakin giulia ihan puskee hyppimällä kun renkaat linkussa kääntää, eli jos toi vaan nytkähtää niin tilannehan on siinä hyvä :D

Mersun GLC:ssä oli sama ominaisuus, mutta käsittääkseni tehdas on katsonut sen viaksi ja siihen on korjaus.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


25 Syys 2019, 12:12
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
280hv raksuttaa mielestäni melko kovaäänisesti kylmällä koneella vaihteen ollessa P:llä, tämäkin on varmaan ominaisuus?


25 Syys 2019, 16:04
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 65
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Lauantaina tulee tähän perheeseen mun Giulia Velocen kaveriksi diesel-Stelvio. Jännittää!


26 Syys 2019, 14:33
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
280hv raksuttaa mielestäni melko kovaäänisesti kylmällä koneella vaihteen ollessa P:llä, tämäkin on varmaan ominaisuus?


On ominaisuus. P:llä kylmänä tyhjäkäyntikierrokset on korkeammalla 1300 rpm tasolla. Ja rapsutus on kuuluvampaa. D:lle vaihdettaessa kierrokset putoaa heti 850 rpm:ään ja käynti siistiytyy.

Itse tykästyin kovasti heti talvella tuohon luonteenpiirteeseen, että moottori lähtee hieman rajummin, räjähtäen ja kevyesti nytkähtäen käyntiin.
Hienoa, että auto uhkuu menohaluja heti käynnistyksestä :lol: .

Noita äänettömiä ja menohaluttomalta vaikuttavia kulkupelejä nykyään riittääkin ihan kylliksi :roll: .

Cotzy


26 Syys 2019, 16:13
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
jmi kirjoitti:
280hv raksuttaa mielestäni melko kovaäänisesti kylmällä koneella vaihteen ollessa P:llä, tämäkin on varmaan ominaisuus?


On ominaisuus. P:llä kylmänä tyhjäkäyntikierrokset on korkeammalla 1300 rpm tasolla. Ja rapsutus on kuuluvampaa. D:lle vaihdettaessa kierrokset putoaa heti 850 rpm:ään ja käynti siistiytyy.

Itse tykästyin kovasti heti talvella tuohon luonteenpiirteeseen, että moottori lähtee hieman rajummin, räjähtäen ja kevyesti nytkähtäen käyntiin.
Hienoa, että auto uhkuu menohaluja heti käynnistyksestä :lol: .

Noita äänettömiä ja menohaluttomalta vaikuttavia kulkupelejä nykyään riittääkin ihan kylliksi :roll: .

Cotzy


Äänet korostuu myös D:llä ajaessa. Jostain syystä 200hv Giulia oli aikoinaan ihan hiljainen, tässä on tiettyä räyhäkkyyttä.
Onko sinulla moottorinlämmitintä autossa, itse olen ajatellut tuollaista Defan öljypohjanlämmitintä?


26 Syys 2019, 17:13
Profiili

Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Viestit: 110
Paikkakunta: Turku
Auto: Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
Onko sinulla moottorinlämmitintä autossa, itse olen ajatellut tuollaista Defan öljypohjanlämmitintä?


En ole laittanut moottorin- tai sisätilanlämmitintä. Yöpyy kotona tallissa ja on mielestäni edeltäjäänsä PHEV-siirrintä lämpimämpi talviauto.
Johtunee hieman suuremmasta hukkalämmön tuotosta.

Cotzy


26 Syys 2019, 17:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Viestit: 2241
Auto: Fiat Evo Sport & 500X. Ex. 159 2.2 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
AAW kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Onko kukaan vielä kokeillut pääsyä esim. multiecuscanilla Stelvioon, onnistuuko? Eikö näihin joihinkin ole jo lisätty SGW.


Onnistuu.


Mites? 500X ainakin vaatii sen boksin sijoittamisen sinne huijaamaan, jotta pääsee multiecuscanilla. Onko Stelviossa SGW jätetty pistämättä?


29 Syys 2019, 21:34
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Shuttle kirjoitti:
AAW kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Onko kukaan vielä kokeillut pääsyä esim. multiecuscanilla Stelvioon, onnistuuko? Eikö näihin joihinkin ole jo lisätty SGW.


Onnistuu.


Mites? 500X ainakin vaatii sen boksin sijoittamisen sinne huijaamaan, jotta pääsee multiecuscanilla. Onko Stelviossa SGW jätetty pistämättä?


Asia jäi itselläkin silloin vähän kesken eli millaisella lukijalla pääsee sisään, täytyykö ostaa sellainen missä on monta lukijaa jos haluaa muihinkin kiinni kuin moottoriin? Linkkejä toimivista laitteista.
SGW:tä on Stelvioissa, mutta ei käsittääkseni kaikissa.


30 Syys 2019, 07:15
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Cotzy kirjoitti:
jmi kirjoitti:
280hv raksuttaa mielestäni melko kovaäänisesti kylmällä koneella vaihteen ollessa P:llä, tämäkin on varmaan ominaisuus?


On ominaisuus. P:llä kylmänä tyhjäkäyntikierrokset on korkeammalla 1300 rpm tasolla. Ja rapsutus on kuuluvampaa. D:lle vaihdettaessa kierrokset putoaa heti 850 rpm:ään ja käynti siistiytyy.

Itse tykästyin kovasti heti talvella tuohon luonteenpiirteeseen, että moottori lähtee hieman rajummin, räjähtäen ja kevyesti nytkähtäen käyntiin.
Hienoa, että auto uhkuu menohaluja heti käynnistyksestä :lol: .

Noita äänettömiä ja menohaluttomalta vaikuttavia kulkupelejä nykyään riittääkin ihan kylliksi :roll: .

Cotzy


Autossani kuuluu vasemman eturenkaan luota korkeammalla tyhjäkäynnillä jotain räminää joka selkeästi tulee konehuoneesta. Ääni häviää kun kierrokset laskevat. Kuuluuko sinulla tällaista?


30 Syys 2019, 07:21
Profiili

Liittynyt: 08 Loka 2003, 17:31
Viestit: 961
Paikkakunta: Billnäs
Auto: Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Shuttle kirjoitti:
AAW kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Onko kukaan vielä kokeillut pääsyä esim. multiecuscanilla Stelvioon, onnistuuko? Eikö näihin joihinkin ole jo lisätty SGW.


Onnistuu.


Mites? 500X ainakin vaatii sen boksin sijoittamisen sinne huijaamaan, jotta pääsee multiecuscanilla. Onko Stelviossa SGW jätetty pistämättä?


Ihan normi läppäri + multiecuscan (tuore versio) kombolla olen vikakoodeja kuitannut ongelmitta.


30 Syys 2019, 13:35
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1319
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
AAW kirjoitti:
Ihan normi läppäri + multiecuscan (tuore versio) kombolla olen vikakoodeja kuitannut ongelmitta.


SGW tuli joskus vuoden 2018 aikana.

https://shopeurocompulsion.net/products ... elvio-2-0l


30 Syys 2019, 13:58
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Omassani ei ainakaan ole SGW:tä, uudella MES:llä pääsin sisään.


01 Loka 2019, 07:06
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
15v. Alfailua takana ja ei yhtään hinauskeikkaa, mutta jos jotain yllättävää sattuu niin kuinka laatikosta saa vaihteen pois, jos esim. virtoja ei tule? Jossain oli kuvaa että pohjan alla on joku pultti ja jostain Giulian huoltokirjasta katsoin että takasuulakkeiden alta löytyy jonkinlainen vetonaru. Stelvion huoltokirjassa ei ole mitään mainintaa. Eli aika sekalaista ja epämääräistä...


01 Loka 2019, 07:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 397
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
jmi kirjoitti:
15v. Alfailua takana ja ei yhtään hinauskeikkaa, mutta jos jotain yllättävää sattuu niin kuinka laatikosta saa vaihteen pois, jos esim. virtoja ei tule? Jossain oli kuvaa että pohjan alla on joku pultti ja jostain Giulian huoltokirjasta katsoin että takasuulakkeiden alta löytyy jonkinlainen vetonaru. Stelvion huoltokirjassa ei ole mitään mainintaa. Eli aika sekalaista ja epämääräistä...


Alkusarjan Giulioissa on vapautuslenkki takailmasuulakkeiden takana, myöhemmissä malleissa askin kuskin puoleisessa kyljessä ruuvi jonka loppuun saakka kiristämällä kääntää askin kyljessä olevan parkkilukituksen vapautusvivun auki. Eli auton alla könyämällä pitäisi onnistua, Stelviossa toki huomattavasti helpompaa kuin Giuliassa kun alla enemmän tilaa.

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


04 Loka 2019, 10:21
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 760 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: karila ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com