2.5 V6 156 Flektin ja ilmastoinnin tuuletin päällä aina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

2.5 V6 156 Flektin ja ilmastoinnin tuuletin päällä aina

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

1.8 TS kuolto hommasin tollasen pikku busson ja sain sitten jonkinlaisen sähköongelman viikon rauhais elon jälkeen.

Eli keulilla tuulettimet huutavat jatkuvasti oli avainta lukossa tai ei. Nyt kun johtaja irroteltu ja putsailtu syttynyt mittaristoon myös suuttimen vikavalo. Releitä ihmetelty ja pienempi 12v 30A rele vaihdettu vanhasta alfasta tähän, ei vaikutusta. Isompaa 12v 50A relettä en ole mistään löytänyt jotta tuota voisi vaihtaa ja kokeilla. Vaihdettu myös lämpötila anturi, jotta ei ole sekään rikki.

Mainittakoon myös, että paripäivää ennen tätä cobran jälkiasennettu lukitusjärjestelmä lakkasi toimimasta, jos se mitenkään tähän liittyy. Keskuslukitus avainta kääntämällä toimii kyllä.

Kenelläkään mitään havaintoa mistä tämmönen voisi johtua ?
Se on kato sitä motorsporttia.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 2.5 V6 156 Flektin ja ilmastoinnin tuuletin päällä aina

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Voi olla että muistan ihan väärin, mutta koitas irroittaa ilmastoinnin painekytkimen liitin. Sijaitsee kuivaomen päässä, oik lokarin sisäpuolella ajovalojen takana.

Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5 V6 156 Flektin ja ilmastoinnin tuuletin päällä aina

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Mystisiä ovat nämä Alfan tiet vikaa ei enään ole vaikka, mitään sen enempää kerennyt irroittamaan. Otin siis isomman releen irti ja käytin akusta virtoja niin jokin naksahdus sieltä kuului. Laitoin releen takaisin jonka jälkeen kaikki on taas toiminut normaalisti. Aiemman omistajan jäljiltä johdot konehuoneessa oli suhteellisen paljaita ja vika rupesi esiintymään sateessa ajon jälkeen, jotta ei olisi ollut kaikki alfamerkkit oikeassa asennossa kosmiselle sähkövialle. Jatketaan alfalla ajoa siis ihan normaalisti.
Se on kato sitä motorsporttia.

Vastaa Viestiin