Vedot loppu. Jeesiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Kävi niin että vedot loppu kolahdukseen ja kolinaan, no onko näin että jos vetarin uloin nivel hajoaa niin auto ei liiku senttiäkään? Vai voiko olla lootakin entinen? Kyllähän se vapaallaki työntäessä kolisee ja rahisee..
Oikea puoli kyseessä..

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Nostappa vaikka pyörä ilmaan pyöritäppä vaihde päällä tai pikkasen vaihteella pyöräyttää ja toine kurkkii sutiiko tyhjää..

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Tuplana

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Pyöriteltiin vaihde päällä jo paikan päällä, tosin renkaat maassa ja sit joku totes et vetari varmaan, mut pitää vielä nostaa ilmaan, mut ei sillon kummiski toisen renkaan pitäis pyöriä jos on vaa uloin nivel?

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Joo näin kuulin että yksiki vetari ku irti ni vedot loppuu, eli pitäs vaa nyt osaa pistää tilaukseen ja vaihtaa ja vain kokeilla ja toivoa, jos ei toimi niin purkuosaa rupean ilmotteleen :'D

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jos vetoakseli ei enää ole kytköksissä pyörään, niin ei autolla tosiaan liikkeelle pääse. Tasauspyörästö jakaa renkaille menevän momentin tasan ja jos toinen vetari pyörii tyhjää, niin ehjällekin menee 0 Nm. Tässä kohtaa ei ABS-jarruilla toteutettu luistonestokaan ihan hirveästi auta...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 402
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Kannattaa tarkistaa ettei vetonivel oo luiskahtanu vetoKseli booreilta pois, seki oon mahollista kun alffa kyseessä.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kaverilla vastaavat oireet.. Perämurikka tuli kurkistaan kytkinkopasta..Oliko öljyä auton alla/pohjamuovin päällä?Mitä lueskelin niin vastaavia tapauksia ollut jonkin verran. Vetonivel voi toki olla yhtälailla. Kaksoismassa vauhtipyörä voi myös olla, jos hajonnut ja pyörii tyhjää.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. :D

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

kovan onnen soturi kirjoitti:Kannattaa tarkistaa ettei vetonivel oo luiskahtanu vetoKseli booreilta pois, seki oon mahollista kun alffa kyseessä.
Miten tarkistaisin asian? :)

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mullahan ei kuskinpuolen vetarissa ilmeisesti ole lukitusrengas paikoillaan tai puuttuu kokonaan kun vetoakseli liikkuu päittäin kun sitä liikuttaa. Vapaaliike joustoissa pitäisi olla vaan sisäpäässä, mutta vielä on paikoillaan pysynyt.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joissain vetareissa joissa silee lukkorengas ja nivelessä vielä liian pieni ohjauskartio, on tosi helppo runnoa niveltä asennettaessa sokkarengas irti tai solmuun.
Yhteen 164:seen taisin tehdä tunnin töitä, että sain vetarin niveleen niin, kuin se on tarkoitettu. Useasti se alkoi menemään paikoilleen, mutta vilkaisu paljasti ulospäin sojottavan lukkorenkaan pään.

Mustan viivan piirto pakilla ratti laidassa voi toki irrotella ihan oikeinkin asennettua palikkaa. Tai tosiaan hajottaa nivelen. Suojakumin altahan totuus sitten selviää.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja -HH- »

mmake_ kirjoitti:Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. :D
Lukottomalla autolla kun sudittelee riittävästi niin tasauspyörästöhän siinä yleensä lopulta antautuu... :roll: :roll: :roll:

Ulommaisen nivelen hajoaminen nyt on helppo todeta kun katsoo pyöriikö vetarit vai ei kun se veto on päällä. Ellei pyöri niin sitten taitaa olla laatikkojunpan aika.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

-HH- kirjoitti:
mmake_ kirjoitti:Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. :D
Lukottomalla autolla kun sudittelee riittävästi niin tasauspyörästöhän siinä yleensä lopulta antautuu... :roll: :roll: :roll:

Ulommaisen nivelen hajoaminen nyt on helppo todeta kun katsoo pyöriikö vetarit vai ei kun se veto on päällä. Ellei pyöri niin sitten taitaa olla laatikkojunpan aika.

-vetarit pyörii tyhjää :) 188tkm ajetun pitäis vielä kestää hyvin tuota jos 650tkm ajettu laguna farkkukin kestää :'D

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

sämpy kirjoitti:Joissain vetareissa joissa silee lukkorengas ja nivelessä vielä liian pieni ohjauskartio, on tosi helppo runnoa niveltä asennettaessa sokkarengas irti tai solmuun.
Yhteen 164:seen taisin tehdä tunnin töitä, että sain vetarin niveleen niin, kuin se on tarkoitettu. Useasti se alkoi menemään paikoilleen, mutta vilkaisu paljasti ulospäin sojottavan lukkorenkaan pään.

Mustan viivan piirto pakilla ratti laidassa voi toki irrotella ihan oikeinkin asennettua palikkaa. Tai tosiaan hajottaa nivelen. Suojakumin altahan totuus sitten selviää.
-voishan tota huomenna jo purkaa ja katsoa onko sieltä vaan lukkorenkaat irronnu ja siitä vetari luiskahtanu paikoiltaan? Hitsaajan teorioita nämä vaan mutta kaiken voi korjata jakoavaimella ja hitsaamalla jos ei muuten onnistu 8-)

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onhan se hyvä kun renaultissa sentään vetarit kestää!

Tuohon lukkorenkaan asennukseen on hyvä keino laittaa akselin ympärille letkuklemmari niin, että se puristaa lukitusrenkaan kiinni, mutta liikkuu kuitenkin sivuttain herkästi, sitten nivel lähelle ja napautus niveleen niin yleensä menee kerrasta paikalleen.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja LVA »

mmake_ kirjoitti:Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. :D
Niinkuin mitenkä teit?

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

VMTD kirjoitti:Onhan se hyvä kun renaultissa sentään vetarit kestää!

Tuohon lukkorenkaan asennukseen on hyvä keino laittaa akselin ympärille letkuklemmari niin, että se puristaa lukitusrenkaan kiinni, mutta liikkuu kuitenkin sivuttain herkästi, sitten nivel lähelle ja napautus niveleen niin yleensä menee kerrasta paikalleen.
Okei, kiitos neuvosta :)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

LVA kirjoitti:
mmake_ kirjoitti:Ei öljyt ulkona, luultavasti vaan vetari pamahtanu irti ja paskana anteeksi kielenkäyttöni, mutta miten se tapahtui niin no.. Pakilla kun liian hyvillä kesärenkailla poltteli nakkeja niin painohan mikä etupäälle menee on aivan liian suuri niin sithän se anto periks, kunhan osaa saa kiinni ni tietäis vielä enemmän. :D
Niinkuin mitenkä teit?
Pakkivaihteella "donitseja"

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Siis niiku nolooo :-D polttaa pakilla nakkia .... Ei saatana. Saanko veikata: lippahattu ja amisviikset?

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Shakal »

mmake_ kirjoitti:
LVA kirjoitti:
Niinkuin mitenkä teit?
Pakkivaihteella "donitseja"
Kuva
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja palkus »

mmake_ kirjoitti:
LVA kirjoitti:
Niinkuin mitenkä teit?
Pakkivaihteella "donitseja"
Tää on kyllä paras juttu hetkeen :lol: 166 varsinkin sopii tälläiseen toimintaan, kuin se sinne.
:shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Desmoquattromaschio kirjoitti:Siis niiku nolooo :-D polttaa pakilla nakkia .... Ei saatana. Saanko veikata: lippahattu ja amisviikset?
Ei sentään :D

Avatar
Dio Natale
Viestit: 859
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kuulostaa kyllä siltä että tyhjää varastotilaa yläpäässä halvalla vuokrattavana anteeksi vaan.
molex to sata, lose all your data.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Pakko kysyy monta donitsia kesti? Voipi lagunoissa olla keveempi keula mitä v6:ssa.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja legza »

Juu, 166:lla melkein mikä tahansa leikkiminen lienee kielletty. :P Joskus ahtaaseen väliin, hyvän takia kiihdytettäessä saa nakki palaa. Tai paikaltaan lähtiessä, hyvästä syystä.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

JVTL kirjoitti:Pakko kysyy monta donitsia kesti? Voipi lagunoissa olla keveempi keula mitä v6:ssa.
Meniköhä peräti 20 putkeen ja siinä välissä pistin ratin aivan linkkuun tyhmänä seurauksena nivel muusina :D

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

legza kirjoitti:Juu, 166:lla melkein mikä tahansa leikkiminen lienee kielletty. :P Joskus ahtaaseen väliin, hyvän takia kiihdytettäessä saa nakki palaa. Tai paikaltaan lähtiessä, hyvästä syystä.
Noo.. Pystyy tolla jotain leikkimään jos haluaa ja on varaa pistää viikonloppuja parkkipaikalla 8)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Mut näinhän niitä kuluneita valmiiks hajonneita osia vaihdetaan? Näin olen käsittänyt mitä olen vanhemmilta ukoilta kuullut :lol:

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Dio Natale kirjoitti:Kuulostaa kyllä siltä että tyhjää varastotilaa yläpäässä halvalla vuokrattavana anteeksi vaan.
500€/kk ilman irtisanomisaikaa. Vakuus 250€

Et ikinä itse ole sitten pelleilly? Aika tylsä elämä ollut..

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä ja pitäis tyhmän ketjun edes jotenkin siistinä niin olis kiva tietää onko alfoissa ollut vetarin irroittamisessa mitään huomattavaa mitä työkalua voisi tarvita mitä ei muissa autoissa ole tarvinnu käyttää, rälläkän voi jättää suoraan ehdottamatta kun ei ole kompressoria..

Renkaat linkkuun, raidetangonpää irti ja napapultti auki ja alapallonivel irti pitäisi näillä selvitä? Ja ehkä kolisuttaa vanha vetari pois?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Eipä tuossa mitään erikoista. Vanha pois ja uus tilalle. :)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Jarsan kirjoitti:^Eipä tuossa mitään erikoista. Vanha pois ja uus tilalle. :)
Jees :D ja sokkien kanssa tietty miettimistä ja välihörppyjä..

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Näin olen itse tehnyt vetarin irroituksen.

Ensimmäiseksi vetarin napamutteri löysälle.
Kallistuksen vakaajan koiranluu irti jousijalasta.
Jousijalan haarukka irti iskarista ja alatukivarresta.
Sisemmän vetonivelen kuusikoloruuvit irti(kannattaa putsata nivelen ympäristöä vähän irtoroskasta, jotta ne ei mene niveleen)
Olka-akselin yläpallonivel irti.
Käännä olka-akselia niin, että jarrusatula tulee ulospäin. Kallista olka-akselia niin paljon, jotta saat ulomman vetonivelen irti pyörän navasta. Tarkaile jarrusatulan letkua, ettei joudu liian kireälle.
Ja kasaus päin vastaisessa järjestyksessä :-D
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

155TS kirjoitti:Näin olen itse tehnyt vetarin irroituksen.

Ensimmäiseksi vetarin napamutteri löysälle.
Kallistuksen vakaajan koiranluu irti jousijalasta.
Jousijalan haarukka irti iskarista ja alatukivarresta.
Sisemmän vetonivelen kuusikoloruuvit irti(kannattaa putsata nivelen ympäristöä vähän irtoroskasta, jotta ne ei mene niveleen)
Olka-akselin yläpallonivel irti.
Käännä olka-akselia niin, että jarrusatula tulee ulospäin. Kallista olka-akselia niin paljon, jotta saat ulomman vetonivelen irti pyörän navasta. Tarkaile jarrusatulan letkua, ettei joudu liian kireälle.
Ja kasaus päin vastaisessa järjestyksessä :-D
Kokeilen näin ensin, kunhan osat rajan ylittää :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ei malta olla vielä ottamatta vahvasti OT:na esille kehittämääsi lajia, siis takaperin driftausta etuvetoisella... pitäisi varmaan
saada pari vaihdetta lisää taaksepäin ajoa varten... appropå edesmennyt kunniakas Pelle Peloton Pertti Pasanen alias Spedehän liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään..... :wink: :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Jiitee kirjoitti: tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään..... :wink: :wink:
Erittäin vahva muistikuva on että olisin netin syövereissä törmännyt projektiin, missä 2,5 v6 156seen lapioitiin takakonttiin toinen samanmoinen mosa ja taka-akseliksi modattiin samanmoisesta autosta otettu eturipustus. Takapyörät ei kyl kääntyneet mutta kai toi täyttää ton pellepeloton-kriteerin :) Hmmm... mullahan on pihalla pari ylimääräistä runkoa ja ainakin yks irtomoottori.... vapise, Heinolan jääratamestari :mrgreen:

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Jiitee kirjoitti:Ei malta olla vielä ottamatta vahvasti OT:na esille kehittämääsi lajia, siis takaperin driftausta etuvetoisella... pitäisi varmaan
saada pari vaihdetta lisää taaksepäin ajoa varten... appropå edesmennyt kunniakas Pelle Peloton Pertti Pasanen alias Spedehän liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään..... :wink: :wink:
Driftaus ja donitsien teko on 2 eri käsitettä... Ei siihen enempää vaihteita tarvita.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei hitto tässä tuli naurettua jotenkin tälle. En olisi ikinä kuvitellut kenenkään tekevän donitseja Alfa 166:lla ja vieläpä perä edellä. Ei jumalauta :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jiitee kirjoitti:liitti kaksi etupäätä yhteen... tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään..... :wink: :wink:
Onhan sellainen tehty, saab 9000 ja 164 alfan yhdistelmä topgearissa.

Edit: Ei mua haittaa Alfan rääkkääminen. Saa harjoitella auton korjaamista ja harjoitus tekee mestarin.
Edit2: linkki:https://www.youtube.com/watch?v=_6dCuz34LRU
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Ei mua haittaa Alfan rääkkääminen. Saa harjoitella auton korjaamista ja harjoitus tekee mestarin
^Tämä, ketä se haittaa kun ei ole oma peli? Ja tuskin tulet omistamaan kyseistä vehjettä eikä tarvitse. Mut olihan se vasta ensimmäinen kerta ja aina kerran saa kokeilla, jos ei onnistu nii turha enää yrittää enkä tule yrittämään jos siitä joskus pennin pennin haluan.. Bemarit nyt on enemmän niitä rääkättyjä ja hirveään hintaan saa vielä kansivikasen romun.. Nonut se onki rikkaiden puuhaa

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja KJS »

Juhako kirjoitti:
mmake_ kirjoitti:Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä

Tässä olet niin oikeassa.

Mutta valitettavasti tähän oikeaan avun tarpeeseen: oma kokemukseni näistä 'uusista' Alfoista on vaatimaton, etten pysty auttamaan vetarin vaihdon yksityiskohdissa. Muistaakseni jossakin malleissa oli kaksiosainen vetari toisella puolella kannatin laakeri oli muistaakseni moottorin kupeesta tai öljypohjasta. Voin toki muistaa väärin.
Ainakin GTV turbossa on ns. väliakseli, joka tulee laatikosta koneen takana olevaan kannakkeeseen. Väliakselin päässä on laippa, johon vetari kiinnittyy ruuveilla. Luulisin, että sama rakenne on muissakin etuvetobussoissa.
Alfaholismia vuodesta 2001

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Ja kone ei kärsi kauheasti jos sitä osaa käyttää oiken, luuletteko että rajotin rallia vedän tuolla ? =EN, kierrosalue mitä käytän on max 6 kiihdytyksissä ja aika harvoin käytän kun ei tule tarvetta kisailla, 2000-3500rpm kohilla menen lähes aina, ja aina ennnenkuin koneen aijon sammuttaa, tyhjäkäyntiä 3-5min käytön mukaan jotta voitelu toimisi laakereille ja lämmöt hakee paikkansa vaikka ei veden lämpötilamittari mitään tärkeää osaa kertoa, jos on kova tarve tulla vittuilemaan vanhempana ja "viidaampana" niin tule sitten vaikka ihan julkisesti kasvotusten kertomaan omasta lapsuudestasi mitä jäi tekemättä, tulet näkemään mut varmasti ratapäivillä jonain kertana joten tervetuloa vaan kahvittelemaan ja jakamaan henkistä tukea :)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

KJS kirjoitti:
Juhako kirjoitti:
mmake_ kirjoitti:Mut jos vaikka haukkumiset jättää suoraan välistä

Tässä olet niin oikeassa.

Mutta valitettavasti tähän oikeaan avun tarpeeseen: oma kokemukseni näistä 'uusista' Alfoista on vaatimaton, etten pysty auttamaan vetarin vaihdon yksityiskohdissa. Muistaakseni jossakin malleissa oli kaksiosainen vetari toisella puolella kannatin laakeri oli muistaakseni moottorin kupeesta tai öljypohjasta. Voin toki muistaa väärin.
Ainakin GTV turbossa on ns. väliakseli, joka tulee laatikosta koneen takana olevaan kannakkeeseen. Väliakselin päässä on laippa, johon vetari kiinnittyy ruuveilla. Luulisin, että sama rakenne on muissakin etuvetobussoissa.

Okei, kiva kuulla tommosistakin mutta vika on täysin vetonivelessä renkaan puolella eli ei sen pahempaa.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Jaa-a taitaa jäädä vetari vaihtamatta kun ei napapultti suostu aukeamaan vaikka kuinka hypin vääntöraudan päällä :D no.. Sekin katkes vieläpä

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja JVTL »

1" pulttimopo, sillä on aina lähteny.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

itsellä napamuttereiden avaamisessa lisävartena oli 3m vesijohtoputkenpätkä, sillä lähti hyvin :) Eli joku jämäkkä nivelvarsi ja siihen parimetrinen putki jatkoksi.
Suoraan vaan suoraa

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja AAW »

vesamaan kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: tuotahan ei liene Alfoilla vielä tehtykään..... :wink: :wink:
Erittäin vahva muistikuva on että olisin netin syövereissä törmännyt projektiin, missä 2,5 v6 156seen lapioitiin takakonttiin toinen samanmoinen mosa ja taka-akseliksi modattiin samanmoisesta autosta otettu eturipustus. Takapyörät ei kyl kääntyneet mutta kai toi täyttää ton pellepeloton-kriteerin :) Hmmm... mullahan on pihalla pari ylimääräistä runkoa ja ainakin yks irtomoottori.... vapise, Heinolan jääratamestari :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU
Bimotore GTV. 8)

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Garmund kirjoitti:itsellä napamuttereiden avaamisessa lisävartena oli 3m vesijohtoputkenpätkä, sillä lähti hyvin :) Eli joku jämäkkä nivelvarsi ja siihen parimetrinen putki jatkoksi.
Sama täällä,

Tämän topikin lukeminen oli muuten kunnon viihdettä näin sateiseen perjantaipäivään :lol:
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Vedot loppu. Jeesiä

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Lähes yhtä viihdyttävää kuin pakitettujen donitsien tekemisen seuraaminen? :lol:

Ei perkele pojat, ei näin !! :silly:

Vastaa Viestiin