156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Oletetaan että on kaksi 156 2,5 v6 rinnakkain, toinen on mätä katiska mutta tekniikka ok, ja toinen hyvärunkoinen mutta lootavammainen yksilö. Onko teoriassa mahdollista vaihtaa päivässä laatikko yksilöstä toiseen? Eli siis kaks lootaa irti ja yksi kiinni. Ja kannattaako luovuttaja ährätä talliin vai suorittaa leikkaus ulkona?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

On tietenkin mahdollista varsinkin jos on 2 osaavaa ja rivakkaa tekijää. Mut tiukoille menee aika. Molemmista saatava keula tarpeeks ylös. Jos potilasta sekä luovuttajaa operoidaan simultaanisti niin pitäisi ehtiä.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Mut kiire tulee, onha siin iso homma. Ja sit jos viel pultteja katkeilee ja nivelet kanittaa kiinni. Ja tietyst kytkin ja kampparin stefa kannattaa uusii samal vaival.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Melkein varmasti sanoisin että ei ehdi päivässä. Riippuu tietysti siitäkin puhutaanko 8 h vai 24 h päivästä. Kasis ei kerkee.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1835
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Suosiolla talliin ja ajan kanssa laatikon vaihto, ei tee päivässä...
"No smoke => no power => no hope"

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Pitääkös apurunko tiputtaa vai mahtuuko laatikko pois muutenkin?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja m.sa »

En tiedä onko pakko, mutta kannattaa pudottaa. Saa roimasti lisätilaa ja samalla on helppo vaihtaa väljät kallistuksenvakaajan koripuslat uusiin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mahtuu kait ilman apurungon irroitusta.
Luovuttajasta jos kerran menee varaosiksi loppu auto tekisin niin, että puskuri irti ja lukkopelti, sekä jäähdyttimet pois. Puukkosahalla aisat poikki ja laatikko moottoreineen rullakon päälle ja kun piuhat on irti vetää koko paketin ulos.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Mahtuu ilman apurungon irrotusta mutta moottorin yläkiinnike pitää irrottaa ja moottoria nostaa, laskea sekä kallistaa eteenpäin laatikkoo irrottaessa ja takaisin laittaessa. Aikamoinen souvi.

-akku telineineen ja imuputkisto irti
-anturin piuha irti laatikosta
-vaihteensiirtäjän vaijerit kannakkeineen irti ja lämpösuojalevy kannakkeen alta
-startin ylin pultti irti yläkautta sillä 90 asteeseen taivutetulla 13 mm lenkillä. Vittumainen homma. Sitä ei näe vaan käsikopelolla pitää kiertää auki 1/8 kierrosta kerrallaan jonka jälkeen aina uusi ote avaimella.
-kytkimen työsylkkä ja kannake irti
-pakoputkisto kattiin asti pois.
-kampiaks anturin/vauhtipyörän suojapelti irti
-oik vetoakselin runkolaakerin kannake irti
-startin loput 3 pulttia irti alakautta
-maadotuspiuha irti laatikosta
-vetoakselit irti laipoista
-olkavarret irti alapallosta jotta saa vedettyy vetoakselit tarpeeks ulos
-moottori tuettava altapäin
-vaihteiston etu ja takakannake irti
-vaihteisto irti koneesta
-taiteilemaan vaihteisto pois konehuoneesta moottoria tunkkaillen

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Irroita suosiolla apurunko. Säästyt monelta kirosanalta.
Ai mistäkö tiedän.... :evil:
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Nonni. Luovuttajasta otettiin kone+loota nipussa pois. Laatikkovammaisesta apurunko läks viime metreillä irti, ja laatikko läks pois. Startin ylin pultti oli helppo, sitä ei ollu :? Keltsin kanssa mietittiin että jos vääntäiskin startin puolelle helicoilin ja porais laatikosta reiän läpi, olis sitten ensi kerralla :mrgreen: helpompaa...

Sitten heräs jatkokysymys: Kuinka paksu on v6 valeon kytkinlevy uutena/ihan lopussa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Sittenhän se olisi yhtä fiksu kuin saabissa, tosin siinä vain kaksi pulttia, joista toinen laatikon pultti.

Huomena voin vertailuksi mitata paljon dieselin levyn paksuus uutena.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

UUden levyn paksuus on tuossa halkaisijaltaan 240 mm levyssä 8 mm ja vanhan 5,7 mm. Kytkin otti melkein ylhäällä tuolla vanhalla levyllä.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Valittavana olis 7 ja 6 mm paksut levyt... Pitäiskö nyt sit kuitenkin jostain puristaa rahat uuteen kytkinsettiin :? Kampuran stefa, vetarien stefat ja kallistuksenvakaajan runkokumit ainakin menee vaihtoon, samoin koiranluut.

Avatar
pahakeisari
Viestit: 106
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo 159jtdm q4 2010
Fiat Croma 2.2at 2008

Ex Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

EhdottMasti uusi levy jos setti auki :-D

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

7 millin levyllä ajelet 100 tonnia ainakin maaseutupainotteista ajoa. Kampuran stefa uusi jos vuotaa, ehjiä ei kannata vaihtaa. Mister autosta voit saada kytkin paketin alta 200 euroa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt on mullakin dieselissä startti vaan kahdella pultilla kiinni.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Pikaisella haulla eri toimittajilta ei löytynyt alle 200€ paketteja, halvin taisi olla 255 LUK paketti. Ottaako tuo vai sitten joku muu :? :? Ja yks osa on jossain halvempi kuin toisella ja sit taas toinen osa toisinpäin. voi vattu. Spareto, Nimark, Misterauto, autonvaraosat24 katsottu läpi. mitäs näitä nyt sit vielä muita on?

Mk3
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Marras 2003, 07:13

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mk3 »

ak24.fi on ~217e
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja Finest »


Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mister-auto 199,31 e Lukin paketista löytyy valeon osat, ainakin kolmessa aikaisemmassa tapauksessa.
Onko itse asetelma kulunut? Kuinka syvän painumaan painelaakeri on tehnyt kynsiin? 7mm levyssä on vielä mielestäni ok.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 V6 vaihdelaatikon vaihto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mietin kanssa että olis vaihtanut vain levyn, mut meni jo, Spareto sai meikäläisen rahat.... Tulee kaikkee muutakin samassa paketissa

Vastaa Viestiin