159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Terve,

iski hieman erikoinen mysteeri otsikon mukaiseen menopeliin. Ajelin moottoritiellä aika reippaasti, mutta juuri lain rajoissa kun yhtäkkiä moottorin lämpö hyppäsi "tappiin asti" ja tietokone kehotti pysähtymään sekä sammuttamaan moottorin -> työtä käskettyä. Lämmöt tosin putosivat ihan yhtä nopeasti kuin nousivatkin jo ennen kuin ehdin pysähtyä. Konehuone oli kuitenkin täynnä jäähdytinnestettä, jota lisäsin yhteensä melkein neljä litraa. Samalla havaittiin vuotopaikka; muissakin ketjuissa mainittu moottorin edessä oleva muovinen ilmausproppu oli pettänyt. No, fiksattiin sekin ja ajattelin että kaikki kunnossa.

No, eipä ole. Rauhallisessa ajossa kaikki menee kuin Strömsössä, mutta kun polkaisee reilummin vaikka moottoritielle liittyessä, on hetken päästä kone kiehumaisillaan jäähtyäkseen hetken päästä normaaliksi. Lämpötila sahaa siis normaalin ja kiehumisen välillä ihan sekunneissa mitattavassa ajassa. :crazyeyes: Kyseessä ei liene anturivika, koska kyllä sieltä varsin kuumat höyryt hajuineen tulee tuossa vaiheessa kun parkkiin laittaa.

Mitä raati ehdottaa tutkimuskohteeksi? Termostaatti, vesipumppu, tukkeentunut syyläri, kannentiiviste?

-Anssi-

-edit- PS taisi takana tuleva saada liemet silmilleen kun jätti väliä aika hätäiseen... :lol:
Viimeksi muokannut ance, 12 Touko 2016, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos rauhallisessa ajossa pelaa ok muttei kestä kierroksia. Niin koita pihassa kaverin kanssa.. Pelti ylös ja toinen polkee kaasua. Toinen silmäpari tutkii pellin alta mistä neste lentää.

Joku hapertunut vesiletku tai liitos?

Toisaalta tukossa oleva syyläri vois tehdä tuon ettei jäähdytysteho riitä motarilla, mut se ei selitä sitä et konehuoneeseen tulvii nestettä kovemmassa ajossa.
Viimeksi muokannut m.sa, 12 Touko 2016, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Joo unohtui siis mainita, että nyt kun proppu on kunnossa, nesteet pysyvät sisällä. Lämpötila vaan sahaa normaali - kiehuu - normaali -väliä...

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ilmaa kierrossa?

Ja huono syyläri??
Abarth 500 Esseesse

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Tuo ilma voisi olla yksi vaihtoehto, pitää kokeilla ilmata sitä vielä. Jos perussyy oli propun pettäminen ja nyt siellä on vielä ilmaa huonon ilmaamisen jäljiltä täytön jälkeen?

Meneekö syyläri noin yllättäen tukkoon? Mitään lämpöongelmia ei ole ennen ollut.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No ei pitäisi mennä, jollei ole ollut vuotoja joita on koitettu paikata syylärisementillä.

Yleensähän nuo hapertuu niin ettei jäähdytysteho riitä enää.
Abarth 500 Esseesse

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Syylärin vasemmassa yläkulmassa, lämppärin letkussa rintapellin vieres ja se hajonnu kohta, mis ilmausnipat...

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Ei auttanut ilmaaminen, seuraavaksi pitänee tarkistaa termostaatin toiminta (epäilen ettei ole siinä vika), ja jäähdyttimen kunto. Autolla kestää ajella kevyellä kaasulla n. 80 km/h, mutta heti kun kuormittaa kovemmin, lämmöt alkavat nousta lähes hallitsemattomasti. Nesteet näyttävät nyt pysyvän sisällä ja nestepinta paikallaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vesipumppu? Sitä ei tietty niin helpolla tarkisteta kun vaatii samalla jakopäärempan. Onko näissä saatavana esim.muovisella siipipyörällä varustettua vesipumppua? Voisiko se hajota jotenkin noin että pienillä kierroksilla toimii mut suuremmilla ei?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Ei kait lämmön nousu noin dramaattisesti onnistu kuin vesikierron häiriöllä / ilmalla juuri anturin kohdilla. Kyllähän se lämmön nousu ottaa nyt minuutteja varsinkin jos ajaa kun viima jäähdyttää.

En tiedä, erikoinen ilmiö, tekeekö painetta ?

ps. mikäs se rommpu on joka pettää, linkkiä ketjuun tai kuvaa, pitänee zekata oma...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

gtvaj kirjoitti:Ei kait lämmön nousu noin dramaattisesti onnistu kuin vesikierron häiriöllä / ilmalla juuri anturin kohdilla. Kyllähän se lämmön nousu ottaa nyt minuutteja varsinkin jos ajaa kun viima jäähdyttää.

En tiedä, erikoinen ilmiö, tekeekö painetta ?

ps. mikäs se rommpu on joka pettää, linkkiä ketjuun tai kuvaa, pitänee zekata oma...
Tässä keskustelua propusta, juuri tuo petti mullakin. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24510 (mulla lähti jämät irti ihan ilman poraamista, vastakierretapilla vai mikä lie nimeltään)

Vähän vaikuttaisi tekevän painetta, ja epäilen, että se rikkoi propun joten se olisikin ollut siis oire. Mikäli konetta kierrättää kunnolla parkissa nestesäiliön korkki auki, nostaa pintaa reilusti (mutta ei nosta lämpöjä :? ), mutta nestepinta laskee hetken päästä takaisin... normaalia vai oire kannentiivisteestä? :shock:

Edit:
Kävin pienen koeajolenkin, eipä tuolla paljoa uskalla ennenkuin saa katsottavaksi jonnekin. Lämmöt nousevat 90:een aika nopeasti (nopeammin kuin ennen), ja pysyvät siinä viitisen minuuttia, riippumatta kuormituksesta, sitten tulee ensimmäinen nousupiikki. Tämän jälkeen pienikin kuormitus nostaa lämpöjä todella voimakkaasti. Pysäyttäessä koneesta kuuluu selvä kiehumisen ääni, ja letkut kivikovat mutta paisuntasäiliö tyhjä. Jäähtyessä säiliöön palaa neste normaalitasolle ja letkut pehmenevät. Tässä kohtaa kone kestää taas kuormitustakin hetken aikaa kunnes rumba alkaa alusta.

Oma teoriani on viallinen termostaatti tai vesipumppu, ja kun kiehuminen alkaa, anturin ympärille tulee kaasutaskuja, joka aiheuttaa mittarin sekoilun. Kun kone on kuumana, luonnollisesti pienikin kuorma aiheuttaa uuden kiehahduksen nopeasti. Mitään järkeä? :?

Kun en ole ilmeisesti vielä saanut kannen tiivistettä käräytettyä, jätän testaamiset tähän ja siirryn käyttämään kakkosautoa...

Tässä parin minuutin video tuolta koeajopätkältä: https://onedrive.live.com/redir?resid=2 ... ideo%2cmp4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15032
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Linkki vaatii kirjautumista.

Nyt vedän mutuhatun päähän ja heitän kaikennäköstä schaibaa puhtaasti mutuna, perustumatta käytännössä mihinkään kokemukseen.
Jos kansipaffi on mennyt, niin kai ne nesteet kiertääs vielä? Vesipumppukin jos kuolis, niin sillonhan se nimenomaa ei kiertäisi vaan jäisi sinne paisariin ja olis termisen kierron varassa (jonka toimivuudesta 159:ssä tai 2.4JTDm:ssä ylipäätään en tiedä). Tarpeeks kun lämpenee, jostain syystä menee "tukkoon" (paluulinja kuumenee kunnolla ja lämpölaajeneminen?) ja pumppu pumppaa paisarin tyhjäksi, mut paluulinja kun on tukossa ei nesteet takasinkaan pääse.

Tai sit kansipaffi on mennyt ja kiehuttaa nesteet, jonka jälkeen ne ei höyrynä ole halukkaita pumppautumaan sitäkään vähää. Ehkä mä kuitenkin tähän lynttäisin oman mutuni, valitettavasti...

Ja sit loppu se mutuilu.

Käytännön kokemukset kansipahvista: huono käynti ja päästöt surkeat. Ei ollut mitään ongelmaa nesteiden kanssa ym...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Jos dieselissä lämmöt todellisuudessa nousee noin dramaattisesti ei tule mieleen muuta mahdollisuutta kuin kansipahvi tai vesipumppu. (Veikkaisin vesipumppua) Siihen liittyen onko vesipumppu vaihdettu jakohihnan yhteydessä? Mutta voihan siellä kummitella sähkövikakin eli MES kiinni ja kattelemaan parametrejä jos ecun ja mittarin lämmöt täsmäävät jne. Sieltä varmaan löytyisi viittaa siihen mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa. Anturivika saattaisi aiheuttaa noin rajuja "lämpötilanvaihteluja"
Tosin Aqu:lla lienee mututeoriat paremmin hallussa joten voi olla se kansipahvikin :drinking:

Paffista sen verran että mikäli pakokaasu haisee paisuntasäiliössä/liikaa painetta säiliössä tai löytyy maitokahvin väristä kuraa öljykorkista/paisarista = vedet&öljyt sekasin lienee kansiremppa välttämätön mutta jos ei mitään noista kansipahvin oireista esiinny niin väittäisin että vika on muualla.
Through difficulties to defeat

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Perhanan mikkisofta... piti olla julkinen linkki tuohon videoon. Uusi yritys... https://onedrive.live.com/redir?resid=2 ... lder%2cmp4

Haluaisin uskoa, että kyseessä on vesipumppu. Se on tosin vaihdettu 60 tkm sitten jakopään remontin yhteydessä. Öljy näyttää ainakin vielä ihan normaalilta, eikä paisuntasäiliöstä mielestäni haise pakokaasu, tosin neste on sameaa kiehumisen jäljiltä, mutta selkenee läpinäkyväksi jäähdyttyään. Ilmeisesti kuumeneminen on siinä mielessä aitoa, että anturivika voidaan sulkea pois.

No, vesipumppu tai kansipahvi... isoja rahoja liikutellaan joka tapauksessa... taitaa tarvita parikin :drinking: lievittämään... :x Jos ajais koko toosan paalattavaksi..?
Viimeksi muokannut ance, 14 Touko 2016, 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja SPO »

Kyllähän se on kanentiivistevika.
Kevyellä kaasulla ilmaa tulee sylinteristä jäähdytysjärjestelmään niin vähän, että se ehtii poistua nestekierron mukana paisuntasäiliöön, mutta kiihdyttäessä ja kovemmassa ajossa sylinterissä paine nousee huomattavasti korkeammaksi ja ilmaa menee nestetilaan niin paljon, että se tekee ilmalukon.
On jo fysiikanlain mukaankin mahdotonta, että moottori lämpeäisi muutamassa sekunnissa niin paljon, mutta palotilasta lämpötunnistimelle tuleva ilma on paljon kuumempaa kuin neste.
Ja tämä ei ole mutu. Olen useamman kannentiivisteen töissä vaihtanut juuri kyseisen vian takia, ja noin vuosi sitten jopa kyseisee automalliin.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tsekkaa nyt vielä se EGR:n lauhdutin ja miltä siellä termarikotelossa näyttää ennen kuin otat kannen pois.
Sekin antaa hajotessaan samoja oireita kuin kansipahvi...

Avatar
Wilhö
Viestit: 73
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

ance kirjoitti:
Ajelin moottoritiellä aika reippaasti, mutta juuri lain rajoissa kun yhtäkkiä moottorin lämpö hyppäsi "tappiin asti" ja tietokone kehotti pysähtymään sekä sammuttamaan moottorin -> työtä käskettyä. Lämmöt tosin putosivat ihan yhtä nopeasti kuin nousivatkin jo ennen kuin ehdin pysähtyä.
Mulla oli viime talvena justiin samat oireet. Pysähdyin ja huomasin että jäähdytinnesteet oli vähissä. Sen jälkeen sai olla lisäämässä nesteitä vähän väliä, kuukaudessa meni 3 litraa. Vaihdatin jakohihnan ja vesipumpun, mutta ei auttanut. Sitten hain motonetistä jäähdytinsementin (keltainen hernekeittopurkki, 9.90€) ja kaadoin sen suurimpaan jäähdytinletkuun. Se kyllä auttoi. Vieläkin tuntuu, että hitusen vuotaa, mutta tuon kanssa jo pärjää. Ehkä 2 desiä oon lisänny nestettä viimeisen 2 kk aikana. Isompi remppa sitte myöhemmin.

TDN
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Marras 2012, 14:43

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja TDN »

Kansi falskaa ihan selvästi. Itsellä oli toisen konsernin vehkeessä samanlaiset oireet. Normiajossa pelasi ok, mutta kun työpainetta antoi kunnolla, niin mehuthan sieltä paisarista puski pihalle.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja 90 »

jep jep.. ihan selkeä vika, vähintäänkin kannentiiviste sökö..

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Kiitokset kommenteista tähän asti. Meneekö kansi oikaisuun kans jos tiiviste on ollut sökönä?

Ja sitten se väistämätön... Turun/Salon seudulla päteviä mutta kohtuuhintaisia pajoja moisen suorittamaan?

Olisi tuo nyt pari vuotta vielä mennyt niin voisi saada Giulian jo käytettynä... :(

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Suosittelisin tekemään kansijumpan itse jos vaan mitenkään mahdollisuus moiseen. En tosin ole kertaakaan joutunut avaamaan alfan konetta joten en tiedä minkälainen työmaa kyseessä. Mutta kannen vieminen oikaistavaksi jollekin konepajalle ei paljoa maksa mutta koko kansirempan teettäminen lienee 2000€.

Kunhan löydän liitän yhteystiedot hyvään tai ainakin halpaan pajaan volvon ja fordin kokemuksella joka myös hinaa autot tarvittaessa. Kansiremppa volvoon sisältäen mäntiin osuneiden venttiilien uusimiset 1680€
Through difficulties to defeat

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

Okei... huomenna kärry menee pajalle hakemaan tuomion, mikä siellä on rikki. Onneksi on osaavia tuttuja, joilla tilat ja vehkeet, saadaan remontti tehtyä itse paitsi mahdollinen koneistus.

Tarkistakaapa se ilmausproppu muutkin ettei käy sama riesa... :)

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

No niin, virallinen tuomio tuli tänään. Kansiremontti edessä. Olisi mielenkiintoista tietää, oliko propun hajoaminen syy vai seuraus... ei selvinne ikinä.

Ihanan kallista! Käytänpä tilaisuuden hyväkseni ja vaihdan jakopään osat samalla vaikkei vaihtoväli ole kuin puolessa välissä.

<kirosanoja tähän> :drinking: :drinking:

Onko raadilla heittää mitään vinkkejä hommaa ajatellen? Tarvitaanko erikoistyökaluja tms? Homma olisi tarkoitus tehdä osaavan kaverin kanssa yhteistuumin, ihan rahan säästämiseksi... :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15032
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No, en tiedä mut kai se imusarjan läppäys ja nää kannattaa tehdä siinä ohessa, jos ei ole jo tehty?
Ja joo, perse hommahan tuo... Mutta syy vai seuraus? Kyllä mää sanon, että kansipahvi kuoli seurauksena. Sen ainakin pitäisi olla se todennäköisempi vaihtoehto 8)

Avatar
ance
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2011, 14:45
Car(s): 159 2.4 JTDm Berlina
Paikkakunta: Paimio

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja ance »

No nyt on tilattu ihan reilu setti osia...
- kannen tiiviste
- kannen pulttisarja
- yläkerran tiivistesarja pl tuo kannen tiiviste
- jakopään hihna- ja kiristinsarja + vesipumppu
- moniurahihnat
- öljyn- ja ilmansuodatin, raitisilmasuodatin

Tulpataan samalla EGR...

Kai noiden kanssa yhden viikonlopun saa kulumaan, paitsi se kannen plaanaus pitää tehdä viikolla :)

Ehkä tuosta vielä auto tulee ;)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mitäs tälle loppupeleis tehtiin?

Avatar
Wilhö
Viestit: 73
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Tänään petti ylävesiletku ja nesteet tuli ulos. Letkussa peukalonpään kokoinen reikä. Ei päästänyt korkki paineita ulos. Kai se pitää uskoa, että kannentiiviste on sökö :(

Avatar
Wilhö
Viestit: 73
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 2.4 JTDm moottorin lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Onkos näissä ollenkaan nesteen tasoanturia, vai onko minulla rikki? Ei varottanu millään lailla vaikka säiliö oli tyhjä. Onneks satuin huomaamaan lammikon maassa, kun lähdin töistä. Sitte kyllä varoittaa kun lämmöt nousee, mutta se alkaa olemaan jo myöhäistä. Pitää viritellä semmonen jos ei tehtaalla ole laitettu.

Vastaa Viestiin