Muita tulppia kuin Lodget TS:ään

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Muita tulppia kuin Lodget TS:ään

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Oletteko käyttäneet muita,kuin Lodgen tulppia 8-venttiilisissä TS:issä ?
Ja jos olette,niin kuinka ovat toimineet?

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

bosch ja ngk ovat tulleet kumpikin testattua...eivätkä olleet lodgen veroisia...bocsheilla tyhjäkäynti vaelteli ja ngk:lla ilmeni lievää nykimistä 2000-3000kierr/min alueella...toimivat kyllä molemmat jotenkuten... :)
lodget vaihdettuani olivat motin ominaisuudet taas kohdillaan.... :)
ja auto oli 75 TS...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla oli TS:ssä Boschin nelikärkiset. En huomannut mitään häiriötä, joka olisi voinut johtua tulpista, joten kai sen sitten toimivat hyvin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on ollut NGT:t ja ovat pelanneet moitteettomasti ts:ssä. Voiskohan karstaisuus olla syynä 90 ongelmiin, mulla kun ei kone karstoitu :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Nyt muuten saa NGK:lta vanhoihinkin autoihin moderneja Iridium-tulppia! Olisiko tässä kokeilemisen arvoinen vaihtoehto?

Ainakin V6-koneessa olen ollut pettynyt harrastajien kovasti arvossa pitämiin Lodgeihin. Tuntui että käynti olisi jopa hieman huonontunut vaihtaessani halpis-Nippon-Densosta hinnakkaampiin Lodgeihin. TS-moottorin taas en ole ikinä kuullut käyvän huonosti, oli tulppa mikä vaan... :)

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jari64 kirjoitti:Mulla on ollut NGT:t ja ovat pelanneet moitteettomasti ts:ssä. Voiskohan karstaisuus olla syynä 90 ongelmiin, mulla kun ei kone karstoitu :mrgreen:
ei ole meikäläisenkään käytössä koneet karstoittunut... :)
mutta konetta olikin lievästi piristetty eli luultavasti tässä syy... 8)
muukkonen meinasi myös että lodget ovat ainoat oikeat alfaan ja 90:ssä olen niitä käyttänytkin yhtä vaihtoa lukuunottamatta kun ei lodgeja kerinnyt siihen hätään saada....boschilaisiin piti siis tyytymän...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4844
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse olen kokeillut NGK,Lodget,Boschit.Ja edelleen voin käyttää noista mitä vaan.TS:ssä ollut sekatulpatusta eli parit on olleet erimerkkisiä tulppia.Nyt keväällähän oli GTV6:ssa pimennyt yksi Lodge.Eli oskiloskoopilla näki palojännitteen laskun ja ku ko tulpan siirsi toiseen pyttyyn niin vika oli sitten siellä.
Olen ollut 2 merkkiliikkeessä töissä ja 6 merkin edustuksessa,niin se on totta että NGK ei sovi kaikkii autoihin ja"viisaammat" ovat väittäneet että NGK ei toimi sen jälkeen,ilman puhdistusta,jos tulpat kastuneet.Tuon voin toisaalta itsekkin allekirjoittaa.75 Turbossa relevian takia mottikastui pahasti ja vaikka oli tehnyt kaiken sen jälkeen niin moottori alkoi toimia vasta ku olin tulpat puhdistanut ja ne olivat NGT:t. OK minustakin se on maalaisjärjen vastaista enkä syytä siihen tiedä.
Toinen mihin törmäsi.Walker oli ainut pakoputki missä oli "yleistä" että putki meni tukkoon.Eli villat pääsivät irti ja tukkivat putken.Mutta sekin oli tosi yleistä vaan 3-4 mallissa.Sanottiin sitä "Kissa pöntössä" tapaukseksi... :lol:
Onko kukaan kokeillut sitä kärjetöntä Briskiä (?) vai onko sitä enää markkinoillakaan?

Vastaa Viestiin