Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Valvoja: Moderators
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Kootusti olevaa tietoa otsikon malleihin sopivista alustasarjoista, iskunvaimentimista ja jousista en löytänyt, joten tässä se on
Käyttäjien kokemuksia ja tiedossa olevia myyntipaikkoja sopii lisätä.
Oma lehmä on sikäli ojassa, että taitaa apparin puolen etuiskari olla finaalissa.
Ainakin pienen tutkinnan pohjalta, tarkoitus ensi lauantaina varmistaa.
Ja on tuo FK:n Highsport tai jokin sen edeltäjä, aika paska.
Alkuun muutama vaihtoehto ja jokunen "ominaisuus", tarkemmin googlella:
FK (valittavana alapään kiinnitysleveydeksi 25 & 35mm)
- Highsport, korkeussäätö edessä -30 -100mm takana -30 -95mm
- Silverline, korkeussäätö, +30% tehokkaamman iskarit, RST
- Königsport, korkeussäätö , Konin iskarit, vaimennuksen säätö
- Silverline X, korkeussäätö, Konin iskarit, vaimennuksen säätö, RST
Lowtec (valmistaja ilmoittanut tiedot hieman sekavasti)
- 9.1, korkeussäätö edessä -0 -60mm, takana -10 -60mm
- 9.2, korkeussäädöt, muutama jousitusvaihtoehto (Dynamic, Street, Race)
- 9.3, korkeussäädöt (Street, Race, Motorsport), RST+alumiini?
- 9.4
Novitec (R4 & V6 valinta)
- Stradale, korkeussäätö edessä -20 -40mm, takana -30mm
- Stradale+, korkeussäätö, RST
- Corse+, korkeussäätö, RST, ulostulon säätö
KW / Street Performance
- Variant 1, korkeussäätö edessä 20-40mm takana n.30mm, RST
- Variant 2, korkeussäätö edessä 20-40mm takana n.30mm, RST, vaimennuksen säätö
Käyttäjien kokemuksia ja tiedossa olevia myyntipaikkoja sopii lisätä.
Oma lehmä on sikäli ojassa, että taitaa apparin puolen etuiskari olla finaalissa.
Ainakin pienen tutkinnan pohjalta, tarkoitus ensi lauantaina varmistaa.
Ja on tuo FK:n Highsport tai jokin sen edeltäjä, aika paska.
Alkuun muutama vaihtoehto ja jokunen "ominaisuus", tarkemmin googlella:
FK (valittavana alapään kiinnitysleveydeksi 25 & 35mm)
- Highsport, korkeussäätö edessä -30 -100mm takana -30 -95mm
- Silverline, korkeussäätö, +30% tehokkaamman iskarit, RST
- Königsport, korkeussäätö , Konin iskarit, vaimennuksen säätö
- Silverline X, korkeussäätö, Konin iskarit, vaimennuksen säätö, RST
Lowtec (valmistaja ilmoittanut tiedot hieman sekavasti)
- 9.1, korkeussäätö edessä -0 -60mm, takana -10 -60mm
- 9.2, korkeussäädöt, muutama jousitusvaihtoehto (Dynamic, Street, Race)
- 9.3, korkeussäädöt (Street, Race, Motorsport), RST+alumiini?
- 9.4
Novitec (R4 & V6 valinta)
- Stradale, korkeussäätö edessä -20 -40mm, takana -30mm
- Stradale+, korkeussäätö, RST
- Corse+, korkeussäätö, RST, ulostulon säätö
KW / Street Performance
- Variant 1, korkeussäätö edessä 20-40mm takana n.30mm, RST
- Variant 2, korkeussäätö edessä 20-40mm takana n.30mm, RST, vaimennuksen säätö
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Muutama muu sporttivaimennin:
Koni
- Street
- Sport, jäykkyyssäätö
Bilstein
- B6 Sport
Parit madallusjouset:
Eibach
- Prokit -20mm / -30mm
- Sportline edessä -45 -50mm, takana -40mm
H&R
- Sport -30mm
Koni
- Street
- Sport, jäykkyyssäätö
Bilstein
- B6 Sport
Parit madallusjouset:
Eibach
- Prokit -20mm / -30mm
- Sportline edessä -45 -50mm, takana -40mm
H&R
- Sport -30mm
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Mikä on alustan vakio korkeus?
Joistain löysin, että navasta kaareen olisi edessä 380, takana 385mm.
Jos edellä oleva pitää paikkansa niin -20mm olisi passeli.
Keula pysyisi samalla tasolla ja perä nousisi hieman.
Itse harkitsen joko KW 1 coilovereita tai sitten Koni Sport / Eibach -20mm kombinaatiota.
Hintaero lienee n.100€.
Edit: Onko kellään kokemusta tuosta KW 1:sta tai 2:sta esim 156:n alla, onko kuinka kova normaaliajossa?
Tuon Koni Eibach setin pitäisi olla varman päälle, mutta vaihtoehtoja on hyvä pohtia
Joistain löysin, että navasta kaareen olisi edessä 380, takana 385mm.
Jos edellä oleva pitää paikkansa niin -20mm olisi passeli.
Keula pysyisi samalla tasolla ja perä nousisi hieman.
Itse harkitsen joko KW 1 coilovereita tai sitten Koni Sport / Eibach -20mm kombinaatiota.
Hintaero lienee n.100€.
Edit: Onko kellään kokemusta tuosta KW 1:sta tai 2:sta esim 156:n alla, onko kuinka kova normaaliajossa?
Tuon Koni Eibach setin pitäisi olla varman päälle, mutta vaihtoehtoja on hyvä pohtia
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Tämä topikki lähti vauhdikkaasti etemään.
Listalle lisätään vielä Intrax ja Hotbits (käsittääkseni Alfastrumper möi näitä Zeatek nimisinä).
Pläräsin projektiketjut, löysin kaksi ketjua, joissa oli vaihdettu alustasarja.
Koni Sport + Eibach
Fk Silveline X
No tilaus on tehty, katsotaan mitä tulee
Listalle lisätään vielä Intrax ja Hotbits (käsittääkseni Alfastrumper möi näitä Zeatek nimisinä).
Pläräsin projektiketjut, löysin kaksi ketjua, joissa oli vaihdettu alustasarja.
Koni Sport + Eibach
Fk Silveline X
No tilaus on tehty, katsotaan mitä tulee
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Spiderissä Itselläni on vain jouset n. -20mm ihan näön parantamiseksi, Spideristä kun ei radalle oikeen ole, mutta toimivat kyllä ihan ok ja edellisessä getvosessa oli jouset ja keltaset Konit, se oli hyvä yhdistelmä, mutta todella matala, kenkä ei tahtonut mahtua maan ja kynnyksen väliin, mutta hyvä oli.
Pihassa kun vertaa saman ikäistä Spideriä ja getvosta, gtv vakio ja Spideri -20mm niin ehdottomasti kaipaisi myös getvonen samaa. Alemmas ei oikeen kannata mennä, alkaa tulla öljypohja ongelmia...
Pihassa kun vertaa saman ikäistä Spideriä ja getvosta, gtv vakio ja Spideri -20mm niin ehdottomasti kaipaisi myös getvonen samaa. Alemmas ei oikeen kannata mennä, alkaa tulla öljypohja ongelmia...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Sape
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Mielestäni tuo Eibach -20mm ja Koni sportit on ihan hyvä kompromissi normiajoon, ei mene liian matalaksi mutta on kuitenkin sopivasti jämäkämpi kuin alkuperäinen alusta. Sopii myös hyvin satunnaiseen rata-ajoon.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
^^ Konin iskareissa on tessuun laitettu jousilautanen alemmaksi kuin V6:iin.
Sitä en tiedä miten vakioiskareiden kanssa menee lautasen asemointi.
Nykyinen satsi ilmeisesti madaltaa takana minimissään 25-30mm. Sen alemmaksi ei ole tarkoitus mennä, mielummin ylös.
Tilatussa setissä on ymmärtääkseni progressiiviset jouset, joten mukavuus voi olla Eibachin tasoa.
Toivottavasti ovat tarpeeksi mukavat kadulle, varoiksi päädyn rebound säädettävään malliin.
Pakoputken mutkat turbolle tai downpipen esikatti ovat ensimmäisenä tulilinjalla.
Sitä en tiedä miten vakioiskareiden kanssa menee lautasen asemointi.
Nykyinen satsi ilmeisesti madaltaa takana minimissään 25-30mm. Sen alemmaksi ei ole tarkoitus mennä, mielummin ylös.
Tilatussa setissä on ymmärtääkseni progressiiviset jouset, joten mukavuus voi olla Eibachin tasoa.
Toivottavasti ovat tarpeeksi mukavat kadulle, varoiksi päädyn rebound säädettävään malliin.
Pakoputken mutkat turbolle tai downpipen esikatti ovat ensimmäisenä tulilinjalla.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
[quote="Finest"]^^ Konin iskareissa on tessuun laitettu jousilautanen alemmaksi kuin V6:iin.
Sitä en tiedä miten vakioiskareiden kanssa menee lautasen asemointi.
Tämä onkin mielenkiintoista, sillä -03 vuosimallista lähtien, eli siitä kun etu koiran luu malli muuttui alatukivarresta iskarin jalkaan, on V6 ja tessun (sekä jts) iskarit samat ja muuta eroa ei ole kuin tuo koiranluun kiinnike, ainakaan tietääkseni...koska jouset on samoja molemmissa tessuissa. Joskus tästä kirjottelin ihan kuvien kanssa mutta mitään viisasta ei kukaan oikeen sanonut asiaan.
Mulla on tosiaan Spideri -03 mutta vanha keula ja vakaaja alatukivarressa ja sitten on GTV -03 vanha keula jossa on vakaaja iskarissa. Eli muutos on tullut jo ennen facelift keulaa tuotantoon.
Tosiaankin tähän uudemman mallin vakaaja versioon ei ole iskareita erikseen tarjolla vaan ovat samat kuin V6 iskarit, joissa vakaaja on koko ajan ollut kiinni iskarissa.
Sitä en tiedä miten vakioiskareiden kanssa menee lautasen asemointi.
Tämä onkin mielenkiintoista, sillä -03 vuosimallista lähtien, eli siitä kun etu koiran luu malli muuttui alatukivarresta iskarin jalkaan, on V6 ja tessun (sekä jts) iskarit samat ja muuta eroa ei ole kuin tuo koiranluun kiinnike, ainakaan tietääkseni...koska jouset on samoja molemmissa tessuissa. Joskus tästä kirjottelin ihan kuvien kanssa mutta mitään viisasta ei kukaan oikeen sanonut asiaan.
Mulla on tosiaan Spideri -03 mutta vanha keula ja vakaaja alatukivarressa ja sitten on GTV -03 vanha keula jossa on vakaaja iskarissa. Eli muutos on tullut jo ennen facelift keulaa tuotantoon.
Tosiaankin tähän uudemman mallin vakaaja versioon ei ole iskareita erikseen tarjolla vaan ovat samat kuin V6 iskarit, joissa vakaaja on koko ajan ollut kiinni iskarissa.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alustasarjat ym. Gtv, Spider (916)
Alfistista kun noita kyselin niin laitoin V6 iskarit ja eibach jouset tarjouspyyntiin. Jäi V6 mainitsematta jousista, jolloin totesivat keulan jäävän ylemmäksi (pidemmät vieterit).gtvaj kirjoitti: Tämä onkin mielenkiintoista, sillä -03 vuosimallista lähtien, eli siitä kun etu koiran luu malli muuttui alatukivarresta iskarin jalkaan, on V6 ja tessun (sekä jts) iskarit samat ja muuta eroa ei ole kuin tuo koiranluun kiinnike, ainakaan tietääkseni...koska jouset on samoja molemmissa tessuissa. Joskus tästä kirjottelin ihan kuvien kanssa mutta mitään viisasta ei kukaan oikeen sanonut asiaan.
Mulla on tosiaan Spideri -03 mutta vanha keula ja vakaaja alatukivarressa ja sitten on GTV -03 vanha keula jossa on vakaaja iskarissa. Eli muutos on tullut jo ennen facelift keulaa tuotantoon.
Tosiaankin tähän uudemman mallin vakaaja versioon ei ole iskareita erikseen tarjolla vaan ovat samat kuin V6 iskarit, joissa vakaaja on koko ajan ollut kiinni iskarissa.
Tuosta näemmä puuttuu takapään kilkkeitä, jotain kumia ja kuppia. Ainakin nykyinen takajousen "yläkuppi" on eri näköinen ja alapää on säädettävä, lienevät Fk:n jouselle tehty. Kw:n kanssa soveltuvus pitää tarkastaa. Näin ollen takapää tuskin on pääsiäisenä paikallaan.
Ja kokeeksi tilasin Motonettiin 155:n jousijalan ylätuen ja laakerin.