AR 2,0 jts koodi P0304

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
keltsu
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Loka 2008, 07:21
Paikkakunta: Lahti

AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja keltsu »

Mistähän sitten vikaa etsisi, ensi antoi koodit P0300, P0302, P0304. Vaihdoin puolat ja tulpat ja edelleen antaa koodin
P0304. Käynti kuulostaa vanhalta Saab 96:lta. Kiertää hyvin mutta röpeltää reippaanlaisesti. Kohta joku saa halvalla hyvän
projektin tai varaosa-auton, ei riitä enää aika ja ymmärrys, vaikka haikealta tuntuu luopua.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja palkus »

jako pielessä
"puhun niin totta kuin osaan"

keltsu
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Loka 2008, 07:21
Paikkakunta: Lahti

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja keltsu »

Hihna ja hilut vaihdettu reilu vuosi sitten. Voiko olla pielessä siitä asti?
Hihnan vaihdon jälkeen kylläkin alkoi hetkellisesti vilkuttamaan häiriövaloa varsinkin
kylmänä. Voiko olla vaurioittanut jotain ?

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

keltsu kirjoitti:Hihna ja hilut vaihdettu reilu vuosi sitten. Voiko olla pielessä siitä asti?
Hihnan vaihdon jälkeen kylläkin alkoi hetkellisesti vilkuttamaan häiriövaloa varsinkin
kylmänä. Voiko olla vaurioittanut jotain ?
Komppaan palkusta, kuulostaa tutulta itsellenikin viimekeväältä. Ei kai sieltä mitään viel oo hajonnu jos vuosi on jo menty.Toki kattihan toki ottaa itteensä palamattomasta bensasta ,sitävartenhan se valo vilkkuu. (vai eikö enään ole vilkkunut?)
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

keltsu
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Loka 2008, 07:21
Paikkakunta: Lahti

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja keltsu »

Tuo "röpeltäminen" alkoi viikko sitten jonka jälkeen vaihdoin tulpat ja puolat,
sitä ennen toimi muuten ok paitsi häiriövalon vilkkuminen hetkelisesti aamulla
käynnistettäessä ja pikku nykiminen alhaisilta kierroksilta nopeasti kiihdyttäessä.
Voiko jako itsekseen mennä enemmän pieleen vai mistäköhän tuo röpeltämisen
alkaminen johtuu? Ja onko kellään vinkkiä hyvästä ja halvasta (miel. samassa osoitteessa)
korjaamosta Heinolan lähialueella. jakopäärempalle ei aikoinaan oikein halukkaita löytynyt.
Ja onko tuo kalliskin vika korjata?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jakopää teetettynä tuohon on jossain 500euron nurkilla.
On täällä foorumilla useampiakin sillä alueella, kuka tuon varmaan voisi tehdä. Ja taitaapa siellä jollakin jo lukkopalatkin JTS:ään olla? (ja jos ei, niin kyllä niitä löytyy).

Eipä tuo tarvitse paljoa ongelmaa, että pahenee vasta x-ajan päästä jakopään osalta. Jos ajatellaan täysin teoreettisesti (kokemuksia TS:stä samasta):
- Edellinen jakopäähuolto tehty muuten jees, mutta kiristin jätetty liian tiukalle .... ajan kuluttua hihna kun on vähän venynyt, ei kiristysvara enää riitäkään ja hihna jää löysälle -> riski hihnan hyppäämiselle kasvaa exponentaalisesti kunnes se hyppää tai laitetaan kuntoon
- Voi olla teoriassa mahdollista, että esim. kiristin tai ohjuri on antautunut, tasapainoakselin hihna on antautunut (sitähän ei joka paikassa vaivauduta edes vaihtamaan ellei erikseen pyydetä)

Tai jotain muuta mukavaa. Avaamallahan sekin selviäisi, mutta jos käynti on heti jakopäärempan jälkeen ollut heikompi kuin ennen, on se aika vahva viite sen syyllisyyteen. Eipä se tarvitse ku hampaan heiton ja jo on "katintappovalo" vilkkumassa sopivissa olosuhteissa, esimerkiksi nimenomaa kylmänä.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Häiriövalo hetken kylmänä ja ne muut oireet kuulostaa vielä melko normaalilta, voi olla nyt ihan muu vika eikä liity niihin mitenkään. Panitkos merkille kun otit tulpat pois että oliko niissä kaikki elektrodit tallella? Ja onkos vikakoodeja koska katseltu, noi muut voi liittyä just niihin kylmänä vikavalon vilautteluihin eli olla vanhoja koodeja, koska oma tekee ihan samaa eikä haittaa ajoa mitenkään. Mutta jos nyt tulee nelospytyltä heti vikakoodi niin siellä on varmaan oikeasti jotain, kuten elektrodi tippunut palotilaan tai suutin hajalla. Toki se jakopäähomma on mahdollinen myöskin.
Olikos näissä triggeri apulaitehihnapyörällä? Periaatteessa noitten pyörien asentamisessa on helppo sössiä homma vinoon jolloin sytkä ei toimi kunnolla, tosin miksi sitten yhtäkkiä muuttuisi. No omassa taisi muistaakseni puuttua yks hihnapyörän kiinnityspultti kokonaan ja loput oli löysällä..

keltsu
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Loka 2008, 07:21
Paikkakunta: Lahti

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja keltsu »

Miten mahtaa oireilla jos esim. mäntä sökö ? 4. pytyn männän päällä öljyä joka ei sinne varmaankaan ulkopuolelta
ole päässyt. Mitään kilkatusta tai kalkatusta kone ei pidä ainoastaan tuo röpellys ja vetämättömyys alhaisilla kierroksilla.
Vikavalo edelleen syttyy vilkkumaan ja antaa vikakoodin P0304 ja koneen lämmetessä vikkuminen loppuu ja vääntö paranee
luonnollisesti mutta röpellys säilyy. Torstaina saan puristuspaineet selville. Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa että öljyä
pääsee männän päälle. Öljynkulutus viimeaikoina reippaanlainen n. 1l/1000km...

Avatar
Maunu
Viestit: 3483
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: AR 2,0 jts koodi P0304

Viesti Kirjoittaja Maunu »

10w-60 öljyt on koneessa?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin