156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Löysin netistä erinäisiä momentteja, mutten tiedä mitä uskoa.... Yleisin on ~44 - 47nm, mutta tähän kun vetäsee niin tuntuu jotenkin tiukalta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuo momentti passaa niin pallolle kuin sille pitkällekin pultille.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pultti on aika jämy joten liiastakaan kiristämisestä ei ihan heti liene vaaraa. Osien toiminnalle momentilla ei ole sinänsä merkitystä kun puslan keskiosa joka tapauksessa kiristetään liikkumattomaksi.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tuomas K kirjoitti:Pultti on aika jämy joten liiastakaan kiristämisestä ei ihan heti liene vaaraa. Osien toiminnalle momentilla ei ole sinänsä merkitystä kun puslan keskiosa joka tapauksessa kiristetään liikkumattomaksi.
juuri näin, pääasia ettei pääse pyörimään!

Vastaa Viestiin