Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja lrela »

Tähän ketjuasiaan tarvitaan perspektiiviä.

Näyttää siltä että 159 JTS sukuisista on jakoketjuja jouduttu vaihtamaan kovin usein. 2.2 JTS:ssä n. sadan tonnin luona ja uusimpien tietojen mukaan 3.2:ssa 130-140 tonnin kohdilla. Mutta onko tämä väistämätöntä?

Eli kysynkin, että miten yleistä tämä on ja onko tapauksia joissa ketju EI ole ylivenynyt näillä kilometreillä, tai jopa niiden jälkeen?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

3.2 JTS ja 147tkm mittarissa, ei mitään oireita eli auto toimii loistavasti kaikin puolin.

Nyt kun tuon auki lausuin, pitäsikö jo laittaa tilaukseen ketjusarjaa?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja quppe »


lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja lrela »

Thanks for the info :eggface:

Eikun oikeesti nyt kiinnostaisi että onko tapauksia joissa niitä juuttaan ketjuja EI ole tarvinnut vaihtaa.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Paljon Banditbusan 2.2 oli ajettu? Lähempänä 200t kuin 100t Siinä ei miehen mukaan ollut ketjua vaihdettu eikä vikavalokaan palanut.

Eikös 3.2 ketju ollut kaksirivinen kun 1.9 ja 2.2 käyttävät yksirivistä? Luulisi kaksirivisen kestävän yli tuplat yksiriviseen verrattuna.

OT. Eikös BMW vaihtanut 3 - sarjassa (ainakin joissain dieseleissä) ketjun kaksirivistä yksiriviseen samalla kun se siirtyi moottorin ja vaihteiston väliin? Sen jälkeen niitä on bemariinkin joutunut vaihtamaan. Tosin tehdas on maksanut sen yllättävän vanhoihinkin autoihin.
Abarth 500 Esseesse

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja lrela »

alfa 156 v6 kirjoitti:3.2 JTS ja 147tkm mittarissa, ei mitään oireita eli auto toimii loistavasti kaikin puolin.

Nyt kun tuon auki lausuin, pitäsikö jo laittaa tilaukseen ketjusarjaa?
Elä tilaa ketjusarjaa. Kerro mieluummin öljynvaihtohistoria ja valmistuskuukausi.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja quppe »

lrela kirjoitti:
Thanks for the info :eggface:

Eikun oikeesti nyt kiinnostaisi että onko tapauksia joissa niitä juuttaan ketjuja EI ole tarvinnut vaihtaa.
Hupsista :oops:

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Paljon Banditbusan 2.2 oli ajettu? Lähempänä 200t kuin 100t Siinä ei miehen mukaan ollut ketjua vaihdettu eikä vikavalokaan palanut.

Eikös 3.2 ketju ollut kaksirivinen kun 1.9 ja 2.2 käyttävät yksirivistä? Luulisi kaksirivisen kestävän yli tuplat yksiriviseen verrattuna.

OT. Eikös BMW vaihtanut 3 - sarjassa (ainakin joissain dieseleissä) ketjun kaksirivistä yksiriviseen samalla kun se siirtyi moottorin ja vaihteiston väliin? Sen jälkeen niitä on bemariinkin joutunut vaihtamaan. Tosin tehdas on maksanut sen yllättävän vanhoihinkin autoihin.
Nyt ajettu 157 tuhatta ja ketjua ei ole vaihdettu, eikä ole venymisestä herjannut mitään. Noin 10 tuhatta ollut öljyn vaihto väli autossa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No eihän sillä sitten kovin paljoa oltu menty. Muistelin että enemmän ku tuli silloin meillä puheeksi. On noissa ketjunkestoissa kyllä eroja.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

lrela kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:3.2 JTS ja 147tkm mittarissa, ei mitään oireita eli auto toimii loistavasti kaikin puolin.

Nyt kun tuon auki lausuin, pitäsikö jo laittaa tilaukseen ketjusarjaa?
Elä tilaa ketjusarjaa. Kerro mieluummin öljynvaihtohistoria ja valmistuskuukausi.
Öljyt vaihdettu kerran vuoteen, on kilometrejä ollut sitten mitä hyvänsä (aina kuitenkin välillä 5-20tkm). auto valmistettu 25.10.2007 eperin mukaan.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Alfa 159 - ketjua ei vaihdettu?

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:No eihän sillä sitten kovin paljoa oltu menty. Muistelin että enemmän ku tuli silloin meillä puheeksi. On noissa ketjunkestoissa kyllä eroja.
Joo , silloinhan oli noista puhetta kun kävin teillä. No onhan tuossa jo kilometrejä kait se kohta rupee oleen ajankohtainen kun kattelee täällä kirjoituksia missä kilometreissä noita on joutunut vaihtaan. En tiiä autaisko tuohon se ettei vielä ole merkkejä vaihto tarpeesta, tuota kun ei käynnistellä pakkasesta kun on aina lämpösessä tallissa. Ja töissä pienilläkin pakkasilla aina lämmityksessä sen 8 tuntia, eli ei tuu kylmän koneen käynnistyksiä.

Vastaa Viestiin