Giuliettan etjousitus-vm13

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tomster
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2014, 17:49
Car(s): Giulietta multiair 170H TCT sp2 Silver
ex Giulietta multiair 170H TCT -13 fully loaded :) white
ex Giulietta multiair 170H TCT sp 1 Red

Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Tomster »

Matkustajanpuolella kuuluu kolinaa ajattaessa mukulakivillä yms epätasaisessa.Tukivarsi ?Mistäköhän johtuu? :roll:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tomster kirjoitti:Matkustajanpuolella kuuluu kolinaa ajattaessa mukulakivillä yms epätasaisessa.Tukivarsi ?Mistäköhän johtuu? :roll:
Tämä kaikki on arvailua mutta oliskohan jousi poikki? Onko auto suorassa vai onko esim. oikea etupuoli hieman alempana kuin toinen puoli? Onko rattia käännettäessä, paikoillaan ollessa mitään ylimääräisiä ääniä etupäässä?

Tomster
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2014, 17:49
Car(s): Giulietta multiair 170H TCT sp2 Silver
ex Giulietta multiair 170H TCT -13 fully loaded :) white
ex Giulietta multiair 170H TCT sp 1 Red

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Tomster »

Auto kulkee suoraan ja ei kuulu käännettäessä ääniä, ainoastaan epätasaisella



Grandy kirjoitti:
Tomster kirjoitti:Matkustajanpuolella kuuluu kolinaa ajattaessa mukulakivillä yms epätasaisessa.Tukivarsi ?Mistäköhän johtuu? :roll:
Tämä kaikki on arvailua mutta oliskohan jousi poikki? Onko auto suorassa vai onko esim. oikea etupuoli hieman alempana kuin toinen puoli? Onko rattia käännettäessä, paikoillaan ollessa mitään ylimääräisiä ääniä etupäässä?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ettei vaan olisi koiranluut, jotka ovat tulossa tiensäpäähän. Koska voivat pitää melkoista meteliä, varsinkin siinä tapauksessa, kun etupyörät eivät ole samalla tasolla ja muutenkin tiessä epätasaisuutta. Paljonko muuten ajettu?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vieläkös tämmönen olisi kuitenkin takuuvika?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Tomster
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2014, 17:49
Car(s): Giulietta multiair 170H TCT sp2 Silver
ex Giulietta multiair 170H TCT -13 fully loaded :) white
ex Giulietta multiair 170H TCT sp 1 Red

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Tomster »

Autolla ajettu 62Tkm erinomainen auto ja nyt vasta ensimmäinen vika!
Täytyy nostaa ylös ja katella...voi myös olla alatukivarsi, jossa läysää...



GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olisi koiranluut, jotka ovat tulossa tiensäpäähän. Koska voivat pitää melkoista meteliä, varsinkin siinä tapauksessa, kun etupyörät eivät ole samalla tasolla ja muutenkin tiessä epätasaisuutta. Paljonko muuten ajettu?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Olen samaa mieltä Alfissimon kanssa, että takuuseen kannattaa ainakin yrittää. Toki helpottaa takuuseen saamista, jos tietää valmiiksi, mikä siellä on vialla. Hauskoja kilometrejä lisää mittariin!

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vm 2012 Giulietan takajousitus äänteli jostain 45 tkm lukemista lähtien. Ensin narinaa -> kallistuksen vakaajan kumipuslat vaihtoon. Sitten kolinaa, jonka lähteeksi Olarin AK päätteli iskarien yläpäät. Remppaa tehtiin, kolina jatkui. Katsastussetä äkkäsi syylliseksi niinkin harvinaisen ja yllättävän vian kuin koiranluut. Jotka AK vaihtoi ilman mitään mutinoita. Tässä vaiheessa mittarissa jotain 66-67 tkm ja takuuta jäljellä yksi kuukausi.

Viikko takapään rempan jälkeen rupesi vasen etutassu pitämään terävää ja metallista kolinaa soratiellä ajettaessa. Siis lähes varmasti koiranluu tässäkin takana. Olisihan tämänkin vielä kerinnyt takuuseen, mutten enää jaksanut. Vuoden sisään auto oli jo näiden kalinoiden tiimoilta viettänyt 3-4 päivää pajalla. Nyt taulussa 71 tkm ja molemmat etunurkat kalkattaa niin, että auto kääntää päitä. Ajoon ei tosin vaikuta millään lailla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Tomster
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2014, 17:49
Car(s): Giulietta multiair 170H TCT sp2 Silver
ex Giulietta multiair 170H TCT -13 fully loaded :) white
ex Giulietta multiair 170H TCT sp 1 Red

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Tomster »

Moikka

Kiitos viestistäsi, kurjaa kun noin monta vikaa ollut jo.Bemareissa noi koiranluut menee 30tkm ajon jälkeen.

insinörtti kirjoitti:Vm 2012 Giulietan takajousitus äänteli jostain 45 tkm lukemista lähtien. Ensin narinaa -> kallistuksen vakaajan kumipuslat vaihtoon. Sitten kolinaa, jonka lähteeksi Olarin AK päätteli iskarien yläpäät. Remppaa tehtiin, kolina jatkui. Katsastussetä äkkäsi syylliseksi niinkin harvinaisen ja yllättävän vian kuin koiranluut. Jotka AK vaihtoi ilman mitään mutinoita. Tässä vaiheessa mittarissa jotain 66-67 tkm ja takuuta jäljellä yksi kuukausi.

Viikko takapään rempan jälkeen rupesi vasen etutassu pitämään terävää ja metallista kolinaa soratiellä ajettaessa. Siis lähes varmasti koiranluu tässäkin takana. Olisihan tämänkin vielä kerinnyt takuuseen, mutten enää jaksanut. Vuoden sisään auto oli jo näiden kalinoiden tiimoilta viettänyt 3-4 päivää pajalla. Nyt taulussa 71 tkm ja molemmat etunurkat kalkattaa niin, että auto kääntää päitä. Ajoon ei tosin vaikuta millään lailla.

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Olin kyllä henkisesti varautunut siihen, että koiranluuta tms. saa uusia keskimääräistä useammin & luulin kestäväni tämän kuin mies.

Mutta eihän se ihan niin helppoa ollut, kun eihän näitä korjauksia olekaan mahdollista hoitaa määräaikaishuoltojen ohessa. Huollon yhteydessä pystytään ainoastaan tekemään diagnoosi (eikä aina edes sitä, esim. takalasin pyyhkijän vesivuotoa ei haluttu löytää enkä jaksanut/muistanut jatkaa vääntöä asiasta, kun tuli näitä muita ongelmia). Joten huollon jälkeen tilataan varaosa ja varataan uusi huoltoaika 1-2 viikon päähän. Eikä sekään aina riittänyt. Esim. kallistuksenvakaajan puslien vaihdon jälkeen ajovalot sojotti taivaalle, kun oli jäänyt takajousituksen asentoanturi vinksalleen. Tässä kohtaa jo oikeasti odotin, että näin selkeä ongelma kyettäisiin ratkaisemaan tyyliin "tuo auto meille huomenna klo 10:00, niin laitamme kuntoon odottaessasi". Ehei, pitkän kaavan mukaan mentiin eli varattiin huoltoaika jne. Eli aamulla 7:30 maissa jonottamaan huoltotiskille (näihin aikoihin kaikki muutkin tietysti autoaan jättämässä, joten jonossa kului aina 10-30 min), sitten bussilla töihin, puolen päivän jälkeen tulee tekstari, että valmis on. Joka kerta tähän edestakaiseen matkusteluun ja jonottamiseen kului puolitoista tuntia + piti pitää huoli, ettei koko päiväksi ollut mitään työmaakeikkoja, joilla olisi autoa tarvinnut.

Ainoa poikkeus on viimeisin koiranluukeikka - sen ansiosta, että katsuri oli määrittänyt vian laadun ja osat pystyttiin tilaamaan etukäteen. Eli jos suinkin pystyt itse varmistamaan kolinan lähteen, säästät aika monta tuntia omaa aikaasi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja juhani »

Tarkista, että jarrusatulan kiinnitys- tai kiristysrauta on tallessa. Se näkyy vanteiden raosta selvästi ja varsinkin kun vertaa toiselle puolelle. Mulla ainakin se oli hävinnyt johonkin ja sen puuttuminen aiheutti kuopissa yms. kolisevaa ääntä - no voi olla, että huollon yhteydessä tehdyssä jarruhollossakin olivat unohtaneet sen pois - korjasivat sen kyllä seuraavassa huollossa kiltisti.

Tomster
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2014, 17:49
Car(s): Giulietta multiair 170H TCT sp2 Silver
ex Giulietta multiair 170H TCT -13 fully loaded :) white
ex Giulietta multiair 170H TCT sp 1 Red

Re: Giuliettan etjousitus-vm13

Viesti Kirjoittaja Tomster »

[

Suurkiitokset Juhanille jarrusatulasta oli kiinnike kadonnut ja korjaus oli helppo 16 Euro :-D


quote="juhani"]Tarkista, että jarrusatulan kiinnitys- tai kiristysrauta on tallessa. Se näkyy vanteiden raosta selvästi ja varsinkin kun vertaa toiselle puolelle. Mulla ainakin se oli hävinnyt johonkin ja sen puuttuminen aiheutti kuopissa yms. kolisevaa ääntä - no voi olla, että huollon yhteydessä tehdyssä jarruhollossakin olivat unohtaneet sen pois - korjasivat sen kyllä seuraavassa huollossa kiltisti.[/quote]

Vastaa Viestiin