Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 27 Syys 2020, 02:26



Vastaa viestiin  [ 6425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 5 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 10%  10%  [ 44 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 17%  17%  [ 72 ]
Ostan sitten joskus 57%  57%  [ 239 ]
Tuskin 10%  10%  [ 41 ]
En ikinä 3%  3%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 422

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1001
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D


10 Elo 2020, 19:08
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2070
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
jmi kirjoitti:
Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D


Ilmeisesti totesivat että venyy se ketjukin niin laitetaan sitten hihna...

Joo, aika outo ratkaisu.


11 Elo 2020, 08:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3761
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muistan, kun 159 esiteltiin, niin kovasti iloittiin ketjukoneesta, että nyt loppuu se jakopään kanssa pelleily.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


11 Elo 2020, 09:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
jmi kirjoitti:
Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän :-D


Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Itsellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa ja fiat (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)


Viimeksi muokannut 90 päivämäärä 13 Elo 2020, 06:21, muokattu yhteensä 1 kerran



11 Elo 2020, 10:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.


Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.


11 Elo 2020, 13:30
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2070
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.


Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.


Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.


11 Elo 2020, 14:52
Profiili

Liittynyt: 03 Kesä 2005, 10:49
Viestit: 450
Paikkakunta: Kymenlaakso
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
90 kirjoitti:
Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)



Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.


11 Elo 2020, 17:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.


Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.


Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.


Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.

Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.


11 Elo 2020, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 1105
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.


Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.


Mikä softa tulee?


11 Elo 2020, 18:39
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla 8)
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.


Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.

Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.


Mikä softa tulee?


Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.


11 Elo 2020, 19:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 1105
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.


Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.


11 Elo 2020, 19:48
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.


Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.


Täytyy sitten perjantaina enemmän kysellä, mutta Karala/Turbotec ainakin lupaa samat speksit.


11 Elo 2020, 20:20
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2070
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.

Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.


Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.


11 Elo 2020, 21:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.


Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.


12 Elo 2020, 06:18
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2070
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?

Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.


Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.


Minulla on "iso" navi ilman Veloce sisustaa ja ainakin minun mielestäni teit 100% oikean valinnan.


12 Elo 2020, 06:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Werneri kirjoitti:
90 kirjoitti:
Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.

Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki :)



Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.

Googleen vain seuraava teksti niin tietoa löytyy

“fiat pratola serra modular engine“

Wikipediassa kivasti tietoa eri versioista ja sovelluksista


Viimeksi muokannut 90 päivämäärä 14 Elo 2020, 05:39, muokattu yhteensä 1 kerran



13 Elo 2020, 06:27
Profiili WWW

Liittynyt: 03 Kesä 2005, 10:49
Viestit: 450
Paikkakunta: Kymenlaakso
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.


13 Elo 2020, 10:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3208
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong 8)

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


13 Elo 2020, 12:00
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 243
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös sillä Jyväskylän taksilla ollu vielä enempi kilsoja?


13 Elo 2020, 14:54
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 662
Paikkakunta: Espoo
Auto: Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tuo Jiiteen giulia pitäisi olla juurikin se


13 Elo 2020, 15:04
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 243
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, luulin että se taxi oli vieläkin enempi ajettu..


13 Elo 2020, 16:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Werneri kirjoitti:
^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.


No joo voihan sen noinkin ajatella mutta materiaalin vaihto lohkon valussa ei poista rakenteellisia ja komponenteista johtuvia yhtäläisyyksiä, sama juttu esim 1750 turbo jota löytyy 159:stä ja brerasta rautalohkolla ja 4C:stä alumiinilohkolla, korkeintaan voidaan puhua kehitysversiota mutta ei täysin uudesta. :)

No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.


13 Elo 2020, 17:35
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8224
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


13 Elo 2020, 18:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3208
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Werneri kirjoitti:
^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.

Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?

QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.


2.0 Turbossa ketju on sentään moottorin etupäässä , kuten apulaitehihnakin. Aika hyvin tilaa jopa ketjun ja laahainten yms. vaihdolle.

Täällä moottorisuvun tarinaa: https://www.allpar.com/mopar/fours/hurricane.html

Tuolla mällätyn Juulian 2.0 T-moottori myytävänä : https://www.ebay.com/itm/2017-2019-ALFA-ROMEO-GIULIA-952-2-0L-TURBO-GASOLINE-ENGINE-MOTOR-14K-MILES-OEM-/233291559066

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


13 Elo 2020, 19:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfissimo kirjoitti:
Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?

Ainahan voi esitellä täysin uutena ja tokihan tuossa lähes kaikki uutta onkin ainakin se mitä löytyy moottorin ulkopuolelta, selkeä yhtäläisyys ovat yhteiset komponentit vanhempien koneiden kanssa..


14 Elo 2020, 05:43
Profiili WWW

Liittynyt: 15 Kesä 2016, 16:13
Viestit: 216
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong 8)

Maailmalta löytyy jo 400000 km ajettu Giulia:

https://www.clubalfa.it/284579-unalfa-r ... pregiudizi


14 Elo 2020, 11:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
TeroPee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:
Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.


Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.


Softa on nyt asennettu ja se on Quantumin tekemä, ohjelman pätkä lähetettiin britteihin ja koodasivat siellä. Penkissä ei käytetty ja 30 päivän palautusoikeus softalla.

Vetää selkeästi paremmin koko vääntöalueen, Quantumin lupaama käppyrähän on lähes identtinen vakion kanssa mutta vain isommilla numeroilla. Laatikon ehkä täytyy vielä vähän sopeutua optimointiin, kaiken kaikkiaan olen tämän päivän perusteella tyytyväinen. Seurataan tilannetta.


14 Elo 2020, 20:31
Profiili

Liittynyt: 06 Syys 2015, 22:07
Viestit: 50
Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Auto: Giulia 2.2 180hp Super -17
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuva

Kiinadiffuusori kiinni.


17 Elo 2020, 13:02
Profiili

Liittynyt: 26 Heinä 2018, 12:58
Viestit: 28
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ hyvältä näyttää!


18 Elo 2020, 00:52
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 10216
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuva

Aika retrot pyörät.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


18 Elo 2020, 19:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Viestit: 473
Paikkakunta: Oulu
Auto: C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
90 kirjoitti:
No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.


Enpä tiennyt että Alfa (Ferrari?) oli tuohon lähtenyt kans. Kiinnostais miten kestävää ketjua on käytössä. MB on ilneisesti ainakin laittanut bensanelosiin aika hennon ketjun. Oma M272 CGI on vanha 2r rulla. Toki niistäkin jonain päivänä saattaa matka loppua, mutta pidin silti sopivimpana omaan käyttöön. Hihnat kun taitaa edelleen lahota myös päivien mukana eikä kilometrien niin tykkäisin metallista.

Mutta aiheeseen: Tuttu/ex Giulia on kauemmin jo sanonut S/S unavailable ja käynyt takuuhuollossa ihmeteltävänä. Ainakin puolia ja latausta on tutkittu ja koodia nollattu ja laturikin vaihdettiin, mutta jonkun ajan päästä vika toistuu. Nyt eräänä kauniina päivänä tuli ilmoitus öljyn laadusta ja koska käsikirja sanoo ettei saa ajaa pitkään ekan varoituksen jälkeen tai takuu voi raueta niin auto piti saada lähipäivinä huoltoon. Siellä sitten huomasivat että toinen ajovalo ei nosta pitkää päälle ja siitä tulee koodi joka kääntää älylatauksen pois päältä jonkin mutkan kautta ja siitä johtuu myös valo. Nyt on sitten umpio tilauksessa. Väliin sattui myös eka katsastus ja ainoa sanottava taisi olla että toinen kaukovalo ei toimi. Joo, tiedossa ja odottaa osia. Odotetaan edelleen.

_________________
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.


24 Elo 2020, 20:37
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 500
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vittorio Jano kirjoitti:
[img]
Aika retrot pyörät.

Ai jumankauta nyt on hienot :shock:

_________________
932 937 955


24 Elo 2020, 21:50
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6134
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?


25 Elo 2020, 07:51
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 243
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
h_lauri kirjoitti:
Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?


Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..


25 Elo 2020, 08:46
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 243
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..


25 Elo 2020, 08:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6134
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.

Pitääkö paalata?


Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..


Juu akku vaihdettiin kai huhtikuussa, enkä muuten o kurkannu että mikä siellä on. :roll:

Tuossa siis joskus jää virrat päälle. Pitänee seuraavalla kerralla kokeilla, käynnistyykö, kun nostaa jalan jarrulta.


25 Elo 2020, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 6134
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:
Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..


Itseäkin kiinnostaa tämä.


25 Elo 2020, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Viestit: 196
Auto: Giulia Super, -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.

Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.


25 Elo 2020, 10:04
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2070
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raikkoo kirjoitti:
Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.

Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.


Ainakin diesel Stelviossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin edellyttää jonkinlaista anturien huijausyksikköä kuten kai kaikissa EURO6 tason rimpuloissa. Webasto on kyllä minulla toiminut kaksi talvea erinomaisesti.


25 Elo 2020, 10:18
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 500
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:
Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..

En ole laittanut, mutta laittaisin molemmat, adapteri väliin.

_________________
932 937 955


Viimeksi muokannut juri päivämäärä 28 Elo 2020, 10:03, muokattu yhteensä 1 kerran



25 Elo 2020, 15:45
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:
Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..


Calixin letkulämppäri+sisätilanhaaroitus sarja diesel giuliassa, tähän ratkaisuun päädyin ihan sen takia että noista ns keittolevyistä on huonot kokemukset.
eipä ollut Viimme talvena valittamista, moottori lämpeää todella hyvin ja startatessa tämän myös huomaa, on öljyt notkeat ja nesteet lämpimät, ei mitään ongelmia moottorinohjauksen suhteen.


25 Elo 2020, 17:15
Profiili WWW

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 2091
Paikkakunta: Vantaa
Auto: kaasukattilalaitos
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos Calixiin sortuu, niin sehän on mahdollista höystää vielä pumppukierrolla... tällä tavoin "ylikellotettuna" vastuksestakin pitäisi irrota normaalia suurempi lämmitysteho, koska letkulämppärin elementti säätyy lämpötilan mukaan.

_________________
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.


25 Elo 2020, 17:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7968
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä tuolle eriliselle pumpulle ole tarvetta kun lämppärin sijainti suunniteltu siten että kierto tulee ilmankin.


25 Elo 2020, 21:27
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Äh perkele.

Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.

Ja toinen on sitten ikuisuusongelma, eli nyökkivä liikkuminen pienillä kaasun asennoilla. Varovasti kaasua painaessa, mahdollisesti tasaisessa ajossa ja varsinkin hitaasti kaasua nostaessa auto nyökkii, mutta jos tuota ajaa kuin varastettua, ei mitään ongelmia. Nyt kaksi eri puljua/mekaanikkoa on sanonut, että nämä nyt ovat tällaisia, ja varsinkin ennen softapäivityksiä. Nythän tässä on kaikki päivitetty, mutta tilanne ei ole muuttunut. Olihan se ensimmäinen kaksi vuotta sitten koeajamani 200hp bensa tuntumaltaan vähän outo, varsinkin verrattuna dieseliin, ja tässä on vähän samoja vinkeitä.
Onko pk-seudulla toista 2016-2017 280hp bensanelikkoa, jota voisi koeajaa? :mrgreen:

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


28 Elo 2020, 08:49
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 1001
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.


28 Elo 2020, 09:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
jmi kirjoitti:
Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.


Mielenkiintoista. Täällä ei mielestäni ole taas moista, mutta tuo voisi liittyä itselläkin vaihteen vaihtamiskohdan hakemiseen. Vauhdin hidastaminen on melkein järkevintä tehdä nostamalla kaasupoljin kerralla ylös ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa se, koska poljinta hitaasti nostamalla alkaa nyökkiminen. DNA-kytkimen renkkaaminen tuossa ei vaikuttanut tilanteeseen.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


28 Elo 2020, 09:49
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 233
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa. Muuten ei mitään nykimisiä ole mutta olen ajatellut että toi liittyy lähinnä siihen momentinmuuntimeen ja että se on lähinnä vaan ominaisuus.

Ja on se kylmänä vähän töksähtelevä muutenkin mutta ei yhtään niin pahasti kuin esim kaksoiskytkin automaatit jotka toimii paljon huonommin kylmänä.


28 Elo 2020, 09:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.


Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämään :mrgreen:
Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


28 Elo 2020, 10:23
Profiili

Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Viestit: 243
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
JanV kirjoitti:
Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.


Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämään :mrgreen:
Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.


Tulpat kannattais varmaan kahtoo..


28 Elo 2020, 10:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 268
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -17 Veloce Q4
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:
Tulpat kannattais varmaan kahtoo..


Saattaahan tuo 56 tkm olla jo liiallista niille. No, vuosihuolto on tuloillaan parin kuun päästä.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


28 Elo 2020, 11:49
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 6425 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com