Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Syys 2019, 02:26



Vastaa viestiin  [ 5850 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 113, 114, 115, 116, 117  Seuraava
Alfa Romeo Giulia 952 

Aiotko hankkia Giulian?
Ennakkotilaan asap 1%  1%  [ 4 ]
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa 1%  1%  [ 5 ]
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok 11%  11%  [ 44 ]
Odottelen myytäviä esittelyautoja 1%  1%  [ 5 ]
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus 18%  18%  [ 72 ]
Ostan sitten joskus 56%  56%  [ 227 ]
Tuskin 10%  10%  [ 40 ]
En ikinä 3%  3%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 409

Alfa Romeo Giulia 952 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Viestit: 89
Auto: Giulia At8 super 2.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Avaimen takakuori lähtee irti painamalla ja alaspäin vetämällä samaan tapaan, kun vanhoissa Nokian puhelimissa ja sen alla on piilossa tämä "hammastikkuavain" hätätapauksia varten ja samassa paikassa sijaitsee myös avaimen patteri. :-D


22 Heinä 2019, 21:34
Profiili

Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Viestit: 12
Auto: Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Z3 2.8 Roadster '98
B10 Touring V8 ’99
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pitkästä aikaa palasin Alfan rattiin, edellinen kerta oli kuusi vuotta sitten 164 24V:llä. Nyt kun ei uudemmat bemarit tarjonneet luvattua ajamisen iloa päädyin Giuliakaupoille ja voi pojat onpa hieno ajaa. Minulla on 150 heppainen diesel automaatti Superi. Onko näitä kukaan ohjelmoinut hyvällä menestyksellä? Katselin myös näitä kytkettäviä bokseja niistä ajatuksia? Jos tuon ajonvakautuksen haluaa kytkeä pois onko tuo Squadra tuningin obd palikka se paras ratkaisu? Myös määräaikaishuolto pitäisi tehdä, jos teen sen muualla kuin merkkiliikkeessä miten saan huoltilmaisimen nollattua?


23 Heinä 2019, 07:14
Profiili

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 94
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Carbonfiber kirjoitti:
Pitkästä aikaa palasin Alfan rattiin, edellinen kerta oli kuusi vuotta sitten 164 24V:llä. Nyt kun ei uudemmat bemarit tarjonneet luvattua ajamisen iloa päädyin Giuliakaupoille ja voi pojat onpa hieno ajaa. Minulla on 150 heppainen diesel automaatti Superi. Onko näitä kukaan ohjelmoinut hyvällä menestyksellä? Katselin myös näitä kytkettäviä bokseja niistä ajatuksia? Jos tuon ajonvakautuksen haluaa kytkeä pois onko tuo Squadra tuningin obd palikka se paras ratkaisu? Myös määräaikaishuolto pitäisi tehdä, jos teen sen muualla kuin merkkiliikkeessä miten saan huoltilmaisimen nollattua?

Celticin softalla on useampi softattu ja myös yksi QV. Itselläni myös eikä mitään ongelmia. 150hp diesel on hyvä lähtökohta softaukselle. Kytkettävistä "bokseista" ei voi suositella kuin eurocompulsionia. Sekin on kytkettävä boksi vaan sen takia että se ohjelmoi ecun sillä palikalla. Näitä muita jotain arvoja huijaavia antureiden väliin tulevia bokseja ei voi suositella giuliassa sen enempää kuin muissakaan autoissa.
Squandran palikka on ehkä ainoa palikka jolla tuon luistoneston saa disabloitua mutta en silti voisi suositella sitä koska se ei tee sitä sen paremmin kuin 50 € multiecuscan (eli dynomode). Squandra yritti saada luistonestoa ensin ns itsenäisesti pois mutta eivät siinä onnistuneet joten joutuivat palikalla häiritsemään abs yksikköä joten sen disablointihan vetää automaattisesti absien lisäksi ajonvakautuksen, törmäysturvan, ats:än, tutkat ja automaattiset kaukovalot pimeäksi. Eli sama asia kuin dynomode. Sääli ettei kukaan ole tähän keksinyt mitään siistimpää ratkaisua.
Huoltovalot saa nollattua varmaan monella universaalilla diagnostiikkatyökalulla ja myös tällä multiecuscanilla.


23 Heinä 2019, 17:27
Profiili

Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Viestit: 12
Auto: Giulia 2.2D Super AT8 ’17
Z3 2.8 Roadster '98
B10 Touring V8 ’99
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JanV kirjoitti:
Carbonfiber kirjoitti:
Pitkästä aikaa palasin Alfan rattiin, edellinen kerta oli kuusi vuotta sitten 164 24V:llä. Nyt kun ei uudemmat bemarit tarjonneet luvattua ajamisen iloa päädyin Giuliakaupoille ja voi pojat onpa hieno ajaa. Minulla on 150 heppainen diesel automaatti Superi. Onko näitä kukaan ohjelmoinut hyvällä menestyksellä? Katselin myös näitä kytkettäviä bokseja niistä ajatuksia? Jos tuon ajonvakautuksen haluaa kytkeä pois onko tuo Squadra tuningin obd palikka se paras ratkaisu? Myös määräaikaishuolto pitäisi tehdä, jos teen sen muualla kuin merkkiliikkeessä miten saan huoltilmaisimen nollattua?

Celticin softalla on useampi softattu ja myös yksi QV. Itselläni myös eikä mitään ongelmia. 150hp diesel on hyvä lähtökohta softaukselle. Kytkettävistä "bokseista" ei voi suositella kuin eurocompulsionia. Sekin on kytkettävä boksi vaan sen takia että se ohjelmoi ecun sillä palikalla. Näitä muita jotain arvoja huijaavia antureiden väliin tulevia bokseja ei voi suositella giuliassa sen enempää kuin muissakaan autoissa.
Squandran palikka on ehkä ainoa palikka jolla tuon luistoneston saa disabloitua mutta en silti voisi suositella sitä koska se ei tee sitä sen paremmin kuin 50 € multiecuscan (eli dynomode). Squandra yritti saada luistonestoa ensin ns itsenäisesti pois mutta eivät siinä onnistuneet joten joutuivat palikalla häiritsemään abs yksikköä joten sen disablointihan vetää automaattisesti absien lisäksi ajonvakautuksen, törmäysturvan, ats:än, tutkat ja automaattiset kaukovalot pimeäksi. Eli sama asia kuin dynomode. Sääli ettei kukaan ole tähän keksinyt mitään siistimpää ratkaisua.
Huoltovalot saa nollattua varmaan monella universaalilla diagnostiikkatyökalulla ja myös tällä multiecuscanilla.

Kiitos kattavasta vastauksesta. Kysyin tuolta Celticin kautta tarjouksen. Ihme kyllä ettei ole mitään autaaksi tekevää ratkaisua ajonvakautukselle. Pitää tutkia dynomodea ennen talviajoharjoittelua, ikävä että disabloi sitten kaiken muunkin.


23 Heinä 2019, 21:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Viestit: 31
Paikkakunta: Perniö
Auto: Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lainaa:
Onko näitä kukaan ohjelmoinut hyvällä menestyksellä? Katselin myös näitä kytkettäviä bokseja niistä ajatuksia?


Koplasin tänään jo v. 2006 hankkimani Powerklick CR-edition boxin vm. 2016 Giuliaani (jonka hain viime perjantaina Ruotsista). Käytin tätä boxia hyvällä menestyksellä aluksi Citroen Jumper-pakussani.
Sitten v. 2009 hankin uuden kaapelin, jolla boxin sai kytkettyä silloiseen Alfan 159 1,9 JTDM:ään. Boxi toimi siinä loistavasti. Teholisäyksen sai säädettyä nollasta aina siihen asti, kun vikavalot kovassa kiihdytyksessä syttyivät.

Nyt totesin, että Giuliassa on aivan samat liittimet common raililla/ siitä lähtevässä johdossa, ja myös boxi toimi kuten ennenkin. Asennukseen meni n. 10 min. josta pari minuuttia sopivaa nippusidettä etsiessä, eli homma on helppo.

Säätökierroksia tarvitsin kolme; ensimmäisellä asetuksella (n. puoliväli) sain vikavalot syttymään, seuraavassa (n. 30 %) ei ongelmia, ja lopuksi ongelmitta jätin asetuksen 40 %:iin.
Potkua tuli huomattavasti lisää. Kelloa en vielä käyttänyt eron mittaamiseen, mutta saatan tehdä vielä senkin.


24 Heinä 2019, 16:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Syys 2003, 04:12
Viestit: 1630
Paikkakunta: Aura
Auto: Alfa Romeo Giulia 2.0T Veloce AT8 -17, Fiat Tempra 1.6 SX SW -96
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian ratti narisee ärsyttävästi rattia käännettäessä. Veikkaan että ratti ottaa kiinni ohjauspylvään suojamuoviin ratin takana tai jotain vastaavaa.
Onko muilla ollut tällaista havaittavissa? Muutamia Giulioita ollut aikaisemminkin mutta nykyinen on ensimmäinen, jossa tätä ongelmaa.

Toinen ihmetystä herättänyt asia on ollut nahkaratin nopea kiillottuminen. Nykyisellä tuonti-Velocella takuulla ajettu 19 tkm ja aikaisemmissa yksilöissä ei vastaavaa havaittavissa vaikka metrejä ollut tuplasti.

_________________
Ammattina autokauppa


07 Elo 2019, 21:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2859
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
niki kirjoitti:
Giulian ratti narisee ärsyttävästi rattia käännettäessä. Veikkaan että ratti ottaa kiinni ohjauspylvään suojamuoviin ratin takana tai jotain vastaavaa.
Onko muilla ollut tällaista havaittavissa? Muutamia Giulioita ollut aikaisemminkin mutta nykyinen on ensimmäinen, jossa tätä ongelmaa.

Toinen ihmetystä herättänyt asia on ollut nahkaratin nopea kiillottuminen. Nykyisellä tuonti-Velocella takuulla ajettu 19 tkm ja aikaisemmissa yksilöissä ei vastaavaa havaittavissa vaikka metrejä ollut tuplasti.


Jep. Mulla samoin kitisi rattia käännettäessä, ja syynä oli ratin ns. spiraali. Ess:ssä sovitiin takuuvaihtohomma normihuollon yhteydessä. Nyt ei kitise enää.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


08 Elo 2019, 05:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Edelleen huoletonta etenemistä. Kuskin ovi helisee sulkiessa, ei tosin ihan joka kerta. Pitänee huomauttaa seuraavassa huollossa.
Onko kukaan käyttänyt Tallinnan puolella "isossa" huollossa (3v, jakopää, diesel)? Lähinnä vaan, että saako kaljanhakureissulle vastinetta vs. Suomihuoltohinnat. 3kk päästä on laskuri täynnä.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


08 Elo 2019, 09:21
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Iso huolto Giuliaan tehty ('17 Veloce 2.2l diesel AWD).

Jakopää, moottoriöljyjen ja -suodattimen vaihto, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen vaihto. Ilmansuodatin vaihdettiin vapaammin virtaavaan, ensi kuussa tarkoitus vaihtaa putkisto katilta taaksepäin ja ohjelmoida auto.

Nyt tehdyn huollon hinta yhteensä osat + työt n. 1200e. Sanoi autokorjaaja ettei ole hetkeen näin paljoa joutunut autoa purkamaan ennen kuin jakopäähän pääsee käsiksi.

Jarrupalat ja -levyt pitää vaihtaa seuraavaksi. Oletteko mistään näyttävämpiä levyjä bongailleet?

On muuten auto toiminut kuin kello. 97tkm nyt mittarissa ja ei mitään pahaa sanottavaa!


08 Elo 2019, 15:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2859
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ minulla bensaversiossa sama levyjen ja palojen vaihto edessä ensi kesänä .... hiukan tutkailin vakipuodin tarjontaa :

http://ricambi.alfisti.net/index.php?cPath=895_3492_3543_3554_3555
Reilun satkun palat ja pari lisää levyt eteen... minä pussihousuna kattelen noita vakiota palikoita... :lol

Sulle tuosta : http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulia/Brakes/Giulia-Quadrifoglio-Retrofit-Brake-System::9099.html ... onhan tuo hinta kyllä jyrkähkö :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


08 Elo 2019, 18:07
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:
^ minulla bensaversiossa sama levyjen ja palojen vaihto edessä ensi kesänä .... hiukan tutkailin vakipuodin tarjontaa :

http://ricambi.alfisti.net/index.php?cPath=895_3492_3543_3554_3555
Reilun satkun palat ja pari lisää levyt eteen... minä pussihousuna kattelen noita vakiota palikoita... :lol

Sulle tuosta : http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulia/Brakes/Giulia-Quadrifoglio-Retrofit-Brake-System::9099.html ... onhan tuo hinta kyllä jyrkähkö :wink:

Kyllä se tonni on kipuraja mulle. Jotain EBC Turbogrooven kaltaisia levyjä Greenstuff-paloilla mietin mutta ei oikein erikoisempia levyjä tunnu löytyvän.


08 Elo 2019, 18:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:16
Viestit: 101
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olikos näin että bensaversiossa on jakoketju?

Jos näin ja se on vielä kestävää mallia niin ei oikein mitään perustetta ostaa dieseliä...


08 Elo 2019, 19:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 169
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Josef Matula kirjoitti:
Olikos näin että bensaversiossa on jakoketju?

Jos näin ja se on vielä kestävää mallia niin ei oikein mitään perustetta ostaa dieseliä...


Oisko bensakoneessa tämmönen ketju:

https://www.borgwarner.com/newsroom/pre ... ing-system

Kestävyys selviää lähivuosina...

_________________
- Kari


08 Elo 2019, 20:11
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Josef Matula kirjoitti:
Olikos näin että bensaversiossa on jakoketju?

Jos näin ja se on vielä kestävää mallia niin ei oikein mitään perustetta ostaa dieseliä...

Niin kelle?

Omilla 70tkm/v ajoilla diesel on ainut järkevä vaihtoehto. Mun nelikon keskikulutus ollut todellisuudessa 5.49l/100km. Bensalla olis varmaan 8l?

3v kustannukset, polttoaineet, verot ja jakopää:
Diesel 2100(00)km*5,49l/100km*1,4e/l + verot 3*628e/v + jakopää 3*800e = 20424e

Bensa 2100*8*1,5e + verot 3*222e = 25866e

Diesel 5442e halvempi.

Näin tosi karkeesti yksinkertaistettuna.


08 Elo 2019, 21:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meikäläiselle kävi vaan aikanaan pieni "vahinko", kun joku kahjo eksentrikko halusi ostaa alle kuukauden ajan myynnissä olleen Thesikseni juuri samalta istumalta sopivasti joulun alla, ja piti päästä sitten pohjoisen reissulle (junalippuja ei saanut, ainahan olisi voinut vuokrata auton...). Juuri sillä hetkellä oli myynnissä lähinnä "järki"hintaisia dieseleitä vaikka bensaa mietiskelin, joten sellainen sitten alle tuli. Helmikuussa sitten tuli pari bensaversiota myyntiin, mutta tilanne oli ohi :mrgreen:
Mutta eipä tuosta oikeastaan mitään muuta pahaa ole sanottavaa kuin kaikissa dieseleissä oleva ihmiskorvalle sietämätön käyntiääni ja haju tankatessa, mutta onneksi biodiesel lieventää tuota hajuhaittaa. Kilometrejä tullee näillä ajoilla jonnekin 15-17tkm tietämille / vuosi, joten ollaan hiinä ja hiinä rajoilla, olisiko se pensa sitten "järkevämpi". Mutta aivan sama nyt, tuo on alla ja ei ole mitään järkeä vaihtaa mihinkään seuraaviin vuosiin. Paitsi ehkä luopua autosta kokonaan.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


09 Elo 2019, 13:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:16
Viestit: 101
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mullakin tulee tuota 20tkm luokkaa vuodessa.

Tähän asti melkein aina ollu diesel vuodesta 98 asti, ettei mitään dieseliä vastaan, päinvastoin :-D


09 Elo 2019, 14:58
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4826
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mercedes-AMG C63 S vs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - super saloons go head-to-head
https://www.evo.co.uk/features/22971/me ... ad-to-head

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


10 Elo 2019, 19:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Viestit: 31
Paikkakunta: Perniö
Auto: Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Löytyyköhän keneltäkään Giulian määräaikaishuolto-ohjelmaa, kuten oheinen 159:n vastaava ?


Kuva


13 Elo 2019, 08:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös omistajan käsikirjassa ole huolto-ohjelma


13 Elo 2019, 11:39
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ & ^^ Ajattelin juuri tuota samaa silla liite nayttaa olevan melko samaa materiaalia kuin kasikirjassa.
Ainahan tuon kyseisen materiaalin voi ladata itselleen: https://aftersales.fiat.com/elum/Login.aspx

_________________
Kuva


13 Elo 2019, 11:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7575
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taisi kysyjäb auto olla länsinaapurista ostettu, joten ohjekirja lie toisella kotimaisella. Toki ei ole ongelma, koska kaikki suomalaisethan pakosta osaa ruotsia :silly:

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


13 Elo 2019, 12:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ylla olevasta linkista saa myös suomenkielisia ladattua. Paremmin ne ainakin sisaltaa vokaalit kuin mun nappaimistö. :mrgreen:

_________________
Kuva


13 Elo 2019, 12:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7575
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, mukana tullut tieto vaan lie väärällä kielellä ja siksi kysymys olemassa.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


13 Elo 2019, 12:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Viestit: 31
Paikkakunta: Perniö
Auto: Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vinkistä. sieltähän se huolto-ohjelma löytyi. Olen muistavinani, että 159:n käsikirjasse ei olisi tätä ollut ja siksi kysyin.
Ja kun ruotsin opiskelu alkoi jo v. 1966, niin "Svenska är inte ett problem".


13 Elo 2019, 21:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko huolto-ohjelma dieseleille muuttunut? Kyselin eri paikoista tuota 3v huoltoa ja paikallisesta kovasti vakuutettiin, että jakopää menee 4v välein.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


17 Elo 2019, 21:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Onko huolto-ohjelma dieseleille muuttunut? Kyselin eri paikoista tuota 3v huoltoa ja paikallisesta kovasti vakuutettiin, että jakopää menee 4v välein.

Mitäs omassa huolto-ohjelmassasi sanotaan?
Tietääkseni jakopäälle on usein lyhyempi huoltoväli vaativissa olosuhteissa, kuten Suomen.

_________________
Kuva


17 Elo 2019, 23:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 394
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Neljää vuotta se ei ainakaan ole kun sitä ei ole edes vaihtoehtona. Suomessa maahantuojan mukaan sovelletaan tuota 3v / 60 000km. Onhan toi tietty vähän ikävää kun semmosta varmaa vastausta ei ole missään paperilla vaan "pitää vaan tietää", että sovelletaan tota lyhennettyä.
Kuva

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


20 Elo 2019, 07:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7575
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stilo kirjoitti:
Onhan toi tietty vähän ikävää kun semmosta varmaa vastausta ei ole missään paperilla vaan "pitää vaan tietää", että sovelletaan tota lyhennettyä.


Selkeesti ajateltu kuluttajaa, sehän on ihan puhtaasti kuluttaja-omistajan etu että "pitää vaan tietää", jos ruvetaan keskustelemaan 80tkm kohdalla leiponeesta hihnasta isommasti.

Silkasta uteliaisuudesta: onko kellän hajua, mitä Ruotsin tai Norjan maahantuoja on asiasta mieltä? Muiden merkkien parista on aika useinkin kuulunut, että Suomen maahantuoja sanoo että Suomen olosuhteet ovat vaikeat ja lyhennetty hihnanvaihtoväli, kun naapurimaat vetää normisetillä.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


20 Elo 2019, 08:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tätä jännää arpomistahan tämä on.

Liikkeestä ilmoitettua:

"Liitteenä vielä kuvakaappaus auton huolto-ohjelmasta jossa näkyy jakohihnan vaihtoväli 4v/60tkm! Tuo kaappaus on otettu esimerkkinä 100tkm huollosta, koska ne ilmoittavat nuo vaihtovälit hiukan hämäävästi. Ihan alareunassa kuitenkin lukee ”kylmissä olosuhteissa jakohihnan vaihto väli on 60tkm tai 4 vuotta. "

Kuva

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


20 Elo 2019, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 394
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
No nyt se on sitten vielä enemmän "pitää vaan tietää". :lol:
3v / 60 000km pitäisi edelleen olla voimassa ja kuulemma maahantuonnin mukaan huoltolomakkeissa on virheellisesti tuo 4v / 60 000km.

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


20 Elo 2019, 13:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Soitin Alfalle Italiaan.

3 vuotta / 60tkm. Saavat paikallisessa päivittää huolto-ohjelmansa.

On tämä saatana työmaa :drinking:

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


20 Elo 2019, 14:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 394
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Normaalit huoltotoimenpiteetkin on näin selkeitä niin jännä juttu miten noita halukkaita huoltoliikkeitä ei oikein meinaa löytyä. :roll:

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


20 Elo 2019, 17:28
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 436
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^tämä.
Miettikääpä tilannetta, jossa huoltoliikkeellä ja asiakkaalla on tuo neljän vuoden ohje. Asiakkaan Alfan hihna laukeaa kolmen ja puolen vuoden kohdalla. Asiaa selvitellessä käy ilmi, että tehtaan ohje onkin kolme vuotta. Luigi pesee kätensä ja jättää tyhmät suomalaiset tappelemaan keskenään.

_________________
932 937 955


20 Elo 2019, 19:36
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä tuo 3v / 60 tkm on ikävän tiheä väli näin kalliille huollolle. Mitäs sille voi.

_________________
Kuva


20 Elo 2019, 20:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5013
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:
Kyllä tuo 3v / 60 tkm on ikävän tiheä väli näin kalliille huollolle. Mitäs sille voi.


Ostaa Bensakoneisen?


20 Elo 2019, 20:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Jos muistan oikein Giuliettassa asiat on päinvastoin eli bensa kone harrastaa tuota 3v:n jumppaa kun diesel taas on hiukan pidempi, taisi olla 4v.
Miksiköhän tämmöinen flippi? :shock:

_________________
Kuva


20 Elo 2019, 20:31
Profiili

Liittynyt: 05 Syys 2003, 02:27
Viestit: 436
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla ClioRiS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valittu niin paska hihna että ei kestä. Valmistaja on tuossa säästänyt max. kolmisen kymppiä kuluja.

_________________
932 937 955


21 Elo 2019, 07:47
Profiili WWW
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9767
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Areas that are not dusty?

Autolla ajetaan jossain laboratoriossa?

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


21 Elo 2019, 21:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1647
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko toi hihnanvaihto miten hinnakas operaatio?
Aika surkeaa mielestäni, kun eikös monella valmistajalla ole sen 4-6 v ja 120 tkm tai jopa yli 200 tkm hihnanvaihtoväli nykyään. (Ketjulle sitten vähemän :silly:)

_________________
Suoraan vaan suoraa


22 Elo 2019, 08:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2005, 12:07
Viestit: 31
Paikkakunta: Perniö
Auto: Alfa Giulia 952, Fiat Punto TwinAir
Ex: Alfa Spider, Alfa 75, Alfa 159
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valmistaja on vastuussa siitä mitä viralliseen huolto-ohjelmaan on laittanut, eli normaalikäytössä 100.000 km / 5 v.
Käytäntö ei voi muuttua vain sillä, että jokin suomalainen huoltokorjaamo alkaa soveltaa lukemia 60.000 km / 3 v.
Lisäksi huolto-ohjelmassa annetut km-määrät näyttävät olevan vain suosituksia.

Toisekseen, jos valmistaja uskaltaa antaa pölyisiin/kylmiin olosuhteisiin takuun remmin kestosta 60.000 km / 3 v.,
niin se merkitsee, että valmistaja on todennut hihnan eliniän olevaan varmastikin kaksinkertainen taattuun lukemaan verrattuna.
Ei siis ole kovin perusteltua olettaa, että hihnoja alkaisi paukkua 70.000 km kohdalla, mikäli vaihto kuudessa kympissä jätetään tekemättä.


22 Elo 2019, 09:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2859
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ käyttölämpötilat vaikuttavat hihnan kestoon: Perniössä on eri min-lämpötilat talvella kun esimerkiksi Rovaniemellä.
Vaikka olisi Webasto tai letku/moottorilämmitin niin ainostaan lämpimästä tallista tehty kylmästartti on lievä ( kuten Keski-tai Etelä-Euroopassa ) hihnalle. Yleensä riisseleillä toki ajetaan sitten moottorin lämmettyä pitkää siivua.

156 JTD:n hihnalle olen soveltanut 3v/60 tkm:n säännöstä 4 vuoteen ja 80 tkm:een nyt pari viimeistä vaihtoa.

Hintavahan tuo vaihto on, mutta niin on moottoririkkokin :?
Parin tonnin kohta 350 tkm ajetussa pirssissä totaalikaputtikaan ei tosin meikää harmittaisi kovin vrt. Giulia.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


22 Elo 2019, 09:53
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Garmund kirjoitti:
Onko toi hihnanvaihto miten hinnakas operaatio?
Aika surkeaa mielestäni, kun eikös monella valmistajalla ole sen 4-6 v ja 120 tkm tai jopa yli 200 tkm hihnanvaihtoväli nykyään. (Ketjulle sitten vähemän :silly:)

1200e maksoi itselläni huolto, jossa vaihdettiin jakopää vesipumppuineen, öljyt, suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin.

210hv Veloce Q4.


22 Elo 2019, 15:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Viestit: 170
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Auto: Giulia -16 180hp kiisseli
Belvedere -58
Käfer -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Espoon merkkihuollon tarjous oli 980€ vajaavetoiseen. En nyt muista, kuuluiko vesipumppu tuohon.

_________________
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines


23 Elo 2019, 08:42
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1036
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Espoon merkkihuollon tarjous oli 980€ vajaavetoiseen. En nyt muista, kuuluiko vesipumppu tuohon.


Ihan referenssinä Stelvion 2.2d öljy + suodatin + ilmansuodatin + raitisilmasuodation oli Turussa merkkihuollossa 290€. Eli hihnan vaihto olisi luokkaa 700€.


23 Elo 2019, 09:24
Profiili

Liittynyt: 09 Huhti 2019, 08:08
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Auto: Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
JT Newman kirjoitti:
Espoon merkkihuollon tarjous oli 980€ vajaavetoiseen. En nyt muista, kuuluiko vesipumppu tuohon.

Vajaavetoisessa on vähemmän purkamista ennen kuin pääsee jakopäähän käsiksi ä.


23 Elo 2019, 09:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7575
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Uteliaana, mitä Q4:ssa (vaiko Velocessa) on lisää jakopään edessä? Järiämpää jäähdytintä Velocen lisävoiman takia tms?

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Elo 2019, 10:45
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1036
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
FinPat kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:
Espoon merkkihuollon tarjous oli 980€ vajaavetoiseen. En nyt muista, kuuluiko vesipumppu tuohon.


Ihan referenssinä Stelvion 2.2d öljy + suodatin + ilmansuodatin + raitisilmasuodation oli Turussa merkkihuollossa 290€. Eli hihnan vaihto olisi luokkaa 700€.


Toisena referenssinä UK:ssa Giulia/Stelvio nokkahihna + vesipumppu vaihto 500€ indyllä. http://alfacare.co.uk/servicing/alfa-ro ... placement/


23 Elo 2019, 12:25
Profiili

Liittynyt: 06 Syys 2015, 22:07
Viestit: 16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei saakeli. Alfaan tekisi mieli palata, mutta 60tkm jakohihnan vaihtoväli tuo mieleen jonkun surullisen ooppelin.

Nykyisessä Mondeossa kuitenkin se 200tkm/10v.


23 Elo 2019, 17:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5013
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei muuta kun bensakoneista alfaa alle.... ketju on ainakin itsellä kestäny jo 100tkm ja matka jatkuu... kulutuskaan tuskin paljon dieseliä kovempi on, vähän päälle kutosen lukemilla mennään keskikulutuksena. Eikä tarvi kuunnella sitä paukutusta konehuoneesta mitä diisseli pitää eikä kädet haise tankkauksien jälkeen niin pahasti :wink:


23 Elo 2019, 17:12
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1036
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa Romeo Giulia 952
alfa 156 v6 kirjoitti:
Ei muuta kun bensakoneista alfaa alle.... ketju on ainakin itsellä kestäny jo 100tkm ja matka jatkuu... kulutuskaan tuskin paljon dieseliä kovempi on, vähän päälle kutosen lukemilla mennään keskikulutuksena. Eikä tarvi kuunnella sitä paukutusta konehuoneesta mitä diisseli pitää eikä kädet haise tankkauksien jälkeen niin pahasti :wink:


Onko muillakin bensa-Giulioilla kulutus tuota luokkaa? Itsellä meni AWD 280hp turbo-4 BMW:llä noin 8L/100km ja samalla maantiepitoisella ajoprofiililla nyt 210hp diesel Stelviolla menee 6.5L/100km nurkilla.


23 Elo 2019, 17:23
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5850 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 113, 114, 115, 116, 117  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com