Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

-Oksid- kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Teemuv ja Oksid, teillä Alfat ulkoruokinnassa eli auto kauttaaltaan pakkasessa kokoaikaisesti?
Oma on käytännössä hallieläin, yöt kotosalla kylmässä (tänä aamuna hallissa -2 ja pihalla -20) ja työpäivät lämpimässä (+15). Muualla ollessa yksittäisiä päiviä ulkona, jouluna _jopa_ 3 päivää ja kylmin startti oli -23 asteessa.
Tällähän saattaa olla merkitystä.
Vastaan omalta osalta: oma majailee autokatoksessa ja lämpiää kotoa lähdettäessä - töistä lähdetään käytännössä lähes aina kylmänä.
Webastoa ei ollut ostohetkellä mahdollista autoon saada (eikä mitään muutakaan lämmitintä, nyt siellä on vastuspakka öljypohjassa lämmittämässä ainakin mieltä), nykyään näyttää olevan jo weba-kitti saatavilla.

Satunnaisesti auto käy lämpimässä tallissa viikonloppuisin, saa välillä pestyä suolat pois ja kuivattu / vahattua ja kuivatettua auton rauhassa.

Eilen soittelin aiheesta paikalliseen merkkihuoltoon ja eipä siellä oikein mitään ratkaisua / suunnitelmaa asiaan ollut... sen totesivat että releitä ei varmaan kannata enää vaihtaa kun ei se niillä kuntoon tule. Lupasivat selvitellä. Tänään auto hinurilla hurautteli merkkihuoltoon, katsotaan koska tulee yhteydenotto.

Takuutahan tässä ei ole joten mitään sijaisautoja ei maahantuojalta heru. Onneksi on kattavat vakuutukset.
Minkä pituinen takuu näissä on, kaksi vuotta vain?

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

^
Liiku vapasti: uuden Alfa Romeosi hankintaan kuuluu 36 kuukauden takuu / 100 000 km toimitusajankohdasta alkaen.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

molsky kirjoitti:^
Liiku vapasti: uuden Alfa Romeosi hankintaan kuuluu 36 kuukauden takuu / 100 000 km toimitusajankohdasta alkaen.
Tämä oli muuten hyvä bongaus, itse luotin merkkiliikkeen sanaan (enkä omaan muistiin / tullut tarkistaneeksi) että 24kk ja sitte omillaan.
Täytyypäs kaivaa kauppakirja esille kotosalla ja tarkistaa.... sittenhän lajin luonne muuttuukin ja maahantuoja saa alkaa kuittailemaan näitä sijaisbiilejä.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja molsky »

-Oksid- kirjoitti:
molsky kirjoitti:^
Liiku vapasti: uuden Alfa Romeosi hankintaan kuuluu 36 kuukauden takuu / 100 000 km toimitusajankohdasta alkaen.
Tämä oli muuten hyvä bongaus, itse luotin merkkiliikkeen sanaan (enkä omaan muistiin / tullut tarkistaneeksi) että 24kk ja sitte omillaan.
Täytyypäs kaivaa kauppakirja esille kotosalla ja tarkistaa.... sittenhän lajin luonne muuttuukin ja maahantuoja saa alkaa kuittailemaan näitä sijaisbiilejä.
Aika jännä ellei sitten ole jossakin välissä muuttunut valmistajan suunnalta, mutta ainakin itse taas muistelisin että Giuliaa mainostettiin silloin jo julkaisun aikaan 3 vuoden tai 100tkm mittaisella takuulla.

http://www.alfaromeo.fi/palvelut#_

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

-Oksid- kirjoitti:
JT Newman kirjoitti:Teemuv ja Oksid, teillä Alfat ulkoruokinnassa eli auto kauttaaltaan pakkasessa kokoaikaisesti?
Oma on käytännössä hallieläin, yöt kotosalla kylmässä (tänä aamuna hallissa -2 ja pihalla -20) ja työpäivät lämpimässä (+15). Muualla ollessa yksittäisiä päiviä ulkona, jouluna _jopa_ 3 päivää ja kylmin startti oli -23 asteessa.
Tällähän saattaa olla merkitystä.
Vastaan omalta osalta: oma majailee autokatoksessa ja lämpiää kotoa lähdettäessä - töistä lähdetään käytännössä lähes aina kylmänä.
Webastoa ei ollut ostohetkellä mahdollista autoon saada (eikä mitään muutakaan lämmitintä, nyt siellä on vastuspakka öljypohjassa lämmittämässä ainakin mieltä), nykyään näyttää olevan jo weba-kitti saatavilla.

Satunnaisesti auto käy lämpimässä tallissa viikonloppuisin, saa välillä pestyä suolat pois ja kuivattu / vahattua ja kuivatettua auton rauhassa.

Eilen soittelin aiheesta paikalliseen merkkihuoltoon ja eipä siellä oikein mitään ratkaisua / suunnitelmaa asiaan ollut... sen totesivat että releitä ei varmaan kannata enää vaihtaa kun ei se niillä kuntoon tule. Lupasivat selvitellä. Tänään auto hinurilla hurautteli merkkihuoltoon, katsotaan koska tulee yhteydenotto.

Takuutahan tässä ei ole joten mitään sijaisautoja ei maahantuojalta heru. Onneksi on kattavat vakuutukset.

Itselläni on täysin sama tilanne auton säilytyksen suhteen, joskin työpaikan pihalla on myös lämmitystolppa käytössä. Korjaamolta soiteltiin äsken ja sanottiin että mystinen ongelma, mutta selvää vikaahan tässä on ja kuntoon se on saatava ja luvattiin taas olla yhteydessä tehtaaseen, joten katsotaan miten lähtee tästä nyt etenemään... :roll:

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mulla tosiaan mitään ongelmaa ei ole ollut. On se sitten pakkasessa tai ei mutta täytyy sanoa että teidän keskustelujen takia jännitän starttia ihan yhtälailla.
Maahantuoja / tehdashan tässä on ihan kädetön nähdäkseni. Startti ei nyt niin monimutkainen asia ole. Antais vaikka kammen sitten mukaan jolla sen voi pyöräyttää vauhtiksesta käyntiin.

Ja sanoin jo aikaisemmin niin pikkuviat on hyväksyttäviä mutta startti ja matkan keskeytymisen viat ei ja se on just se asia joka vie kuluttajan seuraavassa autohankinnassa johonkin muuhun merkkiin.

ja 3 v takuu tosiaan.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

-Oksid- kirjoitti:
molsky kirjoitti:^
Liiku vapasti: uuden Alfa Romeosi hankintaan kuuluu 36 kuukauden takuu / 100 000 km toimitusajankohdasta alkaen.
Tämä oli muuten hyvä bongaus, itse luotin merkkiliikkeen sanaan (enkä omaan muistiin / tullut tarkistaneeksi) että 24kk ja sitte omillaan.
Täytyypäs kaivaa kauppakirja esille kotosalla ja tarkistaa.... sittenhän lajin luonne muuttuukin ja maahantuoja saa alkaa kuittailemaan näitä sijaisbiilejä.
Tätä ihmettelin, siksi oli pakko kysyä koska v.2017 Giulietassa on 3v. takuu.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kun puhutte monikossa, että startin releet on uusittu, niin mikähän se toinen rele on? Rele R2 on nyt ainakin uusittu, joka on oikean ajovaloumpion alla? Tarkoitetaanko toisella releellä itse starttimoottorin solenoidia?

No joka tapauksessa - Ei tuo nyt ihan oikeasti olisi mikään ihmetemppu toisintaa tuota vikaa ja vikakoodia, aiheuttamalla itse eri vikoja tuohon starttijärjestelmään ja katsoa mikä tuon vikakoodin laukaisee... Voihan tuon oireen ja vikakoodin tuottaa sekin, että moottorin pyörimistä ei havaita starttitapahtumassa... Jäätyyköhän näissä startin rasvat, kuten joissain saksalaisissa premiumeissa? :roll:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko Giulioissa StopStart?
Kuva

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Giulioissa on start&stop, joskin se kytkeytyy toimimattomaan tilaan kun tämä disco iskee. :lol: Nyt on vaihdettu muutama yksityisviesti tällä foorumilla -Oksid-:n kanssa ja sen pohjalta rustailin pienen sähköpostin FCA Finlandin herraisoherroille tähän liittyen. Vaikuttivat ymmärtäväisiltä ja lupasivat selvitellä asiaa, joten katsotaan nyt miten tämä starttiepisodi etenee. :D

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

^on

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Myös täältä puolin lähestytty FCA:n johtoporrasta ja saatettu tietoon ongelman laatu ja kerrat, kiitos Teemulle yhteystiedoista 8)

Meinasin jo ehdottaa forumin Giulistien kesäretkeä Stuttgartin Alfa-huoltoon, mutta katsotaan jos nämä ongelmat nyt selviäisivät kotimaankamarallakin 8)

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^ Ilman muuta mukana jos vaan ajankohta on sopiva ja joku lähtee mukaan isolla lavettiautolla. :lol:

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

-Oksid- kirjoitti:Myös täältä puolin lähestytty FCA:n johtoporrasta ja saatettu tietoon ongelman laatu ja kerrat, kiitos Teemulle yhteystiedoista 8)

Meinasin jo ehdottaa forumin Giulistien kesäretkeä Stuttgartin Alfa-huoltoon, mutta katsotaan jos nämä ongelmat nyt selviäisivät kotimaankamarallakin 8)
Toivotaan että vika saadaan selville eikä jää "tyyppiviaksi" kuten Giulietan huohotin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Jotkuiden bensa MA Giuliettojen huohotin hyvin kylmissä keleissä. 8)
Kuva

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Juuri kun tuli kehuttua, että relehommien jälkeen on menty ongelmitta. Siinä sä Giulia nyt sitten pihassa nököttää sanomatta sanaakaan, oireet jo edelläkäydyt tutun turvalliset "tästä napista ei tapahdu nyt käynnistymisen suhteen mitään" :mrgreen:

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Aikaisemmin joku mainitsi lämmittäneensä konehuonetta jollain lämppärillä ja sitten oli lähtenyt. Kannattaisiko tätä kokeilla uudestaan. Pistää jonkun pöhöttimen lämmittämään itse starttimoottoria (en tiedä yhtään kuinka hyvin se on käsillä giuliassa) ja jos sen sulatuksen jälkeen lähtee löytynee syyllinen startista itsestään?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Menee jo harrasteautoilun puolelle, mutta ei kai tässä maassa kukaan muukaan sitä vian etsintää näille oikeasti tee, jos ei omistajat itse...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

Kuulostaapa hyvin laadukkaan oloiselta peliltä. Talvella pitää olla ykkösautona joka selviää lumesta ja -1c pakkasesta. Hinurin pitää seurata ihan joka paikkaan mihin ajatkin. Huolto ei tiedä tuon taivaallista.

Jää siis omalta osalta kaupan hyllylle ja jatketaan saksalaisilla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Omasta mielestä aika iso ongelma tehdään yhdestä "releestä"?

Joo, estää ajamisen ellei toimi niin tavallaan ymmärrän. JA varmasti v*tuttaa kun omaan osuu (sitä odotellessa :lol: ) On myös ollut useammassa kuin yhdessä tapauksessa joten ei voida yksittäistapauksestakaan puhua niin sekin toki tukee kyllä ongelman skaalan kasvua.

Ilmeisesti valtaosa autoista toimii kuitenkin ok tuon suhteen (kuten omani ja moni muu tutun ja tutuntutun auto) ja mitään muutakaan ihmeellistä ongelmaa ei ole? jotain ovenkahvan nappia ja käyrää bensaluukkua, näistä käyrä luukku on omaanikin osunut mutta ekassa huollossa korjasivat ongelman. Vai onko maailmalta tietoa laajemmasta "starttirele-episodista"? Itse en ole aiheeseen perehtynyt.

Sama prosentti BMW:ltä palaa tienvarressa soihtuna kuin mitä alfoista jää käynnistymättä ja VAG-maailmassa vähintään sama prosentti kärsii ennenaikaisesta koneen tai vaihteiston tuhoutumisesta? Mutta se on varmaan ok kun kerran tuhoon asti voi ajaa :P

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eihän se taida se ongelma olla että auto ei starttaa kerran vaan se että merkkiliikkeet (valmistajakaan?) ei osaa korjata (edes pikkuvikaa?) autoa.


Edit:
Vähän ehkä toistan itseäni, mutta isokaan vika tuotteessa ei ole ongelma niin kauan kun siitä ei tule ongelma asiakkaalle. Pienikin vika voi olla iso tai oston estävä ongelma jos siitä moisia tulee asiakkaalle.

Esimerkiksi juuri tuo samasta syystä monet kerrat autoa pajalle hinautus valohoitoa saamaan alkaa olemaan iso ongelma omistajalle, oli syy mikä tahansa. Tästäkin voitaisiin saada pienempi ongelma esim. Että asiakkalla olisi takuun alaiseen autoon hinurin soitosta vara-auto tuotu pihaan puolessa tunnissa tms. (Moinen palvelu kyllä varmaan maksaisi liikaa). Kun eikös yksi syy uuden auton ostoon ole että ne ei tuota harmia.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ja ^^ Tuota mietin itsekin, ja kyllä tältä havaintopohjalta Giulian luotettavuusstatus on lähempänä harrasteautoa kuin jokapäiväistä työjyrää.

Alfa 156 v6 joo, sinulla G pelannut hyvin ja varmaan saat työnantajan piikkiin sijaisauton helposti tarvittaessa, mutta oma tuleva suhde Giuliaan/Stelvioon on omistus. Siihen asti opettelen saitin osaamisen kehittymisen avulla tee-Se-Itse- vikadiagnoosia ja korjausta Giuliaan. Jos itse opettelisi vikadiagnoosin niin löydän kyllä hyvän hinta/ laatusuhteen pajan rempan toteuttamaan. Olen jo kaksi mekaanikkoa "opettanut" riisseli-Alfoille ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

alfa 156 v6 kirjoitti:Omasta mielestä aika iso ongelma tehdään yhdestä "releestä"?

Joo, estää ajamisen ellei toimi niin tavallaan ymmärrän. JA varmasti v*tuttaa kun omaan osuu (sitä odotellessa :lol: ) On myös ollut useammassa kuin yhdessä tapauksessa joten ei voida yksittäistapauksestakaan puhua niin sekin toki tukee kyllä ongelman skaalan kasvua.

Ilmeisesti valtaosa autoista toimii kuitenkin ok tuon suhteen (kuten omani ja moni muu tutun ja tutuntutun auto) ja mitään muutakaan ihmeellistä ongelmaa ei ole? jotain ovenkahvan nappia ja käyrää bensaluukkua, näistä käyrä luukku on omaanikin osunut mutta ekassa huollossa korjasivat ongelman. Vai onko maailmalta tietoa laajemmasta "starttirele-episodista"? Itse en ole aiheeseen perehtynyt.

Sama prosentti BMW:ltä palaa tienvarressa soihtuna kuin mitä alfoista jää käynnistymättä ja VAG-maailmassa vähintään sama prosentti kärsii ennenaikaisesta koneen tai vaihteiston tuhoutumisesta? Mutta se on varmaan ok kun kerran tuhoon asti voi ajaa :P
Nojaa, itellä pitää 50tkm ajavana luotettava työjuhta jossa ergonominen konttori. Pitää olla paikassa x tiettyyn aikaan ja ilmeisesti alfalla se on arpapeliä, joten alfalla en voisi elää kalenterin mukaan vaan hinausauton mukaan.

Nykyinen F10 on ollut luotettavin ja paras talviauto mitä olen omistanut. Jos se palaa tien varressa, niin se on yksi sijausautokeikka ja perseen alla on uusi vastaava. Alfalla ilmeisesti käydään viikottain hinurin kyydillä huollossa, jossa luigit pyörittelee käsiään. Jos valmistaja ei saa asiaan tolkkua, niin on se jo huolestuttavaa "laatua".

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kuten alfa 156 v6 sanoi ei toi taida kuitenkaan ihan hirveän yleistä olla? Tai sitten en osaa enää googlata, kun ei ainakaan nopealla yrityksellä pompannut muuta kun lähinnä akkuongelmia käynnistymisen ongelmiin liittyvillä hakutermeillä.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Garmund kirjoitti:Kuten alfa 156 v6 sanoi ei toi taida kuitenkaan ihan hirveän yleistä olla? Tai sitten en osaa enää googlata, kun ei ainakaan nopealla yrityksellä pompannut muuta kun lähinnä akkuongelmia käynnistymisen ongelmiin liittyvillä hakutermeillä.
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ility.html
Tuolla on jo listaa kertynyt... jarruissa jotakin softahäikkää yms. Onko Giulia liian high-tech firman rajalliselle laatuvalvonnalle??

1) Several references of "Check Engine" problems
2) A dude saying that he applied brakes on a roundabout, then kicked-down when he saw a gap and the car just sat there thinking about whether it should move or not
3) Start/Stop problems, car won't start because of the start/stop system
4) Sunroof wouldn't work
5) Various electrical wiring stuff
6) A lot of software-related issues, rectified by a visit to the dealer

Toki tuollakaan saitilla ei läheskään kaikilla omistajilla ollut juuri auton käyttöä estäviä ongelmia, mutta hälyyttävää on se, ettei
havaittuja vikoja ja lastentauteja ( releet) saada Suomessa kuntoon maahantuojallakaan.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

OmegaAlfa kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Omasta mielestä aika iso ongelma tehdään yhdestä "releestä"?

Joo, estää ajamisen ellei toimi niin tavallaan ymmärrän. JA varmasti v*tuttaa kun omaan osuu (sitä odotellessa :lol: ) On myös ollut useammassa kuin yhdessä tapauksessa joten ei voida yksittäistapauksestakaan puhua niin sekin toki tukee kyllä ongelman skaalan kasvua.

Ilmeisesti valtaosa autoista toimii kuitenkin ok tuon suhteen (kuten omani ja moni muu tutun ja tutuntutun auto) ja mitään muutakaan ihmeellistä ongelmaa ei ole? jotain ovenkahvan nappia ja käyrää bensaluukkua, näistä käyrä luukku on omaanikin osunut mutta ekassa huollossa korjasivat ongelman. Vai onko maailmalta tietoa laajemmasta "starttirele-episodista"? Itse en ole aiheeseen perehtynyt.

Sama prosentti BMW:ltä palaa tienvarressa soihtuna kuin mitä alfoista jää käynnistymättä ja VAG-maailmassa vähintään sama prosentti kärsii ennenaikaisesta koneen tai vaihteiston tuhoutumisesta? Mutta se on varmaan ok kun kerran tuhoon asti voi ajaa :P
Nojaa, itellä pitää 50tkm ajavana luotettava työjuhta jossa ergonominen konttori. Pitää olla paikassa x tiettyyn aikaan ja ilmeisesti alfalla se on arpapeliä, joten alfalla en voisi elää kalenterin mukaan vaan hinausauton mukaan.

Nykyinen F10 on ollut luotettavin ja paras talviauto mitä olen omistanut. Jos se palaa tien varressa, niin se on yksi sijausautokeikka ja perseen alla on uusi vastaava. Alfalla ilmeisesti käydään viikottain hinurin kyydillä huollossa, jossa luigit pyörittelee käsiään. Jos valmistaja ei saa asiaan tolkkua, niin on se jo huolestuttavaa "laatua".
Juu, samat speksit itsellä auton suhteen noilta osin.

Reilu vuosi, kohta puolitoista ja 70tkm Giulialla takana eikä ole auto aiheuttanut aikatauluongelmaa. Itse olen enemmän ongelma aikatauluissa :P

Itse en voi edelleenkään Giuliaa moittia edellisen F31 BMW:n jälkeen tai sitä edeltäneen Skoda Octavian jälkeen. Kaikki uutena alle ja 3v ajoa (pl Skoda kun kuskilla tuli mitta täyteen juuri tuon konttoriergonomian takia lähinnä). Skoda näistä ainoa jolla edes ylimääräisiä korjaamokäyntejä tähän mennessä, nekään ei fataaleja. BMW toimi hienosti myös, en sitäkään voi kyllä moittia alkukankeuksien (käyntihäiriö moottorissa, pudotti sylintereitä pois kylmänä ja sähköisen koukun toimintahäiriöt. Molemmat ongelmat korjaantuivat korjaamon mukaan softapäivityksellä) jälkeen.

Luotettavin auto Giulia mulla silti on ollut tähän astisista ilman ylimääräisiä ongelmia. "Hinurin" lavalle omista on päässeet 3xbmw (Turbo, moottori, vaihteisto), 2xMB (moottori, moottorinohjaus), 1xaudi (moottorinohjaus), 2x vw(moottori, moottori) ja 3xalfa 156:ia (voimansiirto, moottorinohjaus, moottori). Yhteensä pitkälle toista miljoonaa km autoilla takana.

Edelleen itseä kiinnostaisi kpl-määrät (tai prosentuaalisesti, kun on marginaalimerkki kuitenkin niin voi kuvata ongelmaa paremmin) missä ongelmaa on? Foorumeita seuraamalla saa merkistä kuin merkistä kyllä sellaisen käsityksen että kannattaa pysyä kauempana.... Mutta itse päätettäviä asioitahan nämä onneksi on, ellei kantti kestä ajaa Alfalla niin sitten kannattaa kyllä pysyä erossa jo ihan henkisen terveyden kannalta.

Jälkimarkkinoista Suomessa BMW vs. FCA ihan täysin samaa mieltä, kyllä FCA:lla jm on melkoista kuraa.. Asioita ei saada kerralla kuntoon tilatessa (tästä omakohtainen kokemus) eikä ilmeisesti myöskään vian sattuessa. Tuolla se maine menee ennemmin kuin tuotteen laadulla.
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 23 Tammi 2019, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Lähteen luotettavuutta ei varsinaisesti lisää lause:
"A dude saying that he applied brakes on a roundabout, then kicked-down when he saw a gap and the car just sat there thinking about whether it should move or not"

Tässä vielä kuva The Dudesta, joka tietää minkälainen matto tuo huoneen yhteen (määräinen dude oleellisesti uskottavampi kuin epämääräinen):
Liitteet
The_Dude.jpg
The_Dude.jpg (27.88 KiB) Katsottu 6694 kertaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Auton käynnistymättömyys ei ole pikkuvika. Uuden auton osalta toivomus on että niitä vikoja ei ole, mutta jos on niin A.) se ei saa estää ajamista B.) sen osaa itse korjata tai ohittaa. Mikään ei ole niin vaikeaa kuin konsernin tuotteen takuukorjaukset ja se mielipaha tulee juuri tuosta, että valmistaja ei tiedä mikä on vikana tai jos tietää, osia odotellaan 2kk (nm. 7000km laina-autolla). Olihan Giulietassakin vastaava käynnistysvika uutena tai saattaa se olla vieläkin. Ongelma realisoituu samaan tapaan, että kun pakkasta on noin -35 -38C, auto ei halua käskyttää starttia ollenkaan.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^-38C !?! Joudun googlelta kysymään missä on Siikalatva - ja se ei ollut Antarktiksella! :silly:
Jäisi noissa oloissa kumminkin tällaiselta laiskanpulskealta ja pullantuoksuiselta leutojen tuulien kuskilta kokematta ongelman realisoituminen. :wink:

Täysin samaa mieltä ettei ole pikkuvika jos autolla ei pääse liikkeelle. Ei ole kertaakaan osunut Alfalla omalle kohdalle moista, ainoastaan Chrysler 300M sekä Honda Accord (suht tuoreina molemmat) ovat jättäneet käynnistymättä. Molemmat lähtivät vilkkaasti vaihtoon. Giulia saisi tunnesyistä enemmän anteeksi, mutta olenkin sentimentaalinen höppänä. Lienee silti syytä ottaa tässä käyttöön vanha kunnon ALS ice bucket -challenge, kun ei ole ongelman laajuus tiedossa (muutamia kieltämättä katkeria tragedioita, mutta tosiaan vahvasti henkilöityneitä tapauksia lukuunottamatta). Giulian deal-braker ei ole startin rele.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onneksi noita kelejä on vain suunnilleen 10 vuoden välein. Viimeksi 2012 helmikuussa.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tuli tuossa tänään mieleen että onhan sitä kylmä muuallakin kuin Suomessa, missä Alfoja myydään; Ruotsi, Norja, amerikan pohjois-osat. Luulisi että samoja ongelmia olisi sielläkin esiintyisi.

Tuosta ongelman isoudesta, on se autoa käyttävälle iso ongelma jos pakkaskauden lähestyessä pitää alkaa miettiä mahdollisia vaihtoehtoisia kulkineita ja tarkistaa että bussiaikataulut on ajantasalla.
Tästä päästään sitten siihen että miten korjaamo/maahantuoja/valmistaja suhtautuu ongelmaan ja mitä toimenpiteitä tehdään että saadaan ongelma kuntoon ja asiakas pidettyä tyytyväisenä (tiedottaminen, sijaiskulkuneuvot ilman narinoita yms. asiat).

Nyt pallo on korjaamolla/maahantuojalla, katsotaan mitä sille tekevät.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Tänään Giulia lähti ilman minkäänlaisia oireita pihasta liikenteeseen, joten eilinen lähtemättömyys ja kuolleeksi tekeytyminen jäi mysteeriksi. Katsotaan miten homma etenee, tästäkin on syystä laittaa taas faksia eteenpäin jos tähän joskus jokin vastaus ja ratkaisu saataisiin.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Sorry että möhkökuski tunkee sedan ketjuun mutta lähisukulaisesta kuitenkin on kyse eli onko Stelvioissa ollut vastaavaa starttaamattomuusongelmaa?

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Oho! Esson baari on siirtynyt tänne! :shock:

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Jep. Satoja bemareita liekeissä teiden poskilla ja the Duden Giulia hyytyi liikenneympyrään :-D
932 937 955 955

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

juri kirjoitti:Jep. Satoja bemareita liekeissä teiden poskilla ja the Duden Giulia hyytyi liikenneympyrään :-D


Tääkin sitä jatkumoa sille mielestänne esson baareilulle? Suomessa palanut satoja bemareita?









Etelä-Koreassa tainut 27 kappaletta 105 000 autosta palanut(takaisinkutsuttujen määrä). Ohan tuo joo huomattavasti isompi ja vaarallisempi vika. Lisäksi tainnut pari vuotta mennä bemarilla ennen kuin löysivät syyn tuohon.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Palaa bemarit tai ei, mutta jos useamman käynnin jälkeen, joka johtuu joka kerta samasta viasta ei saada vehjettä kuntoon niin on se nyt ihme. Emmä välittäisi yhtään palaako naapurin bemari vai ruostuuko sen Matsudasta ovet tai meneekö vastapäätä olevan Auriksen akku. Ainakin ne pääsee liikkeelle ja itse odottaa hinuria, kyllä se nyt vituttaa.

OmegaAlfa
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2017, 21:14
Car(s): 159 2.4 JTDM

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja OmegaAlfa »

juri kirjoitti:Jep. Satoja bemareita liekeissä teiden poskilla ja the Duden Giulia hyytyi liikenneympyrään :-D
Jos essonbaarilinjalla jatketaan, niin prosentuaalisesti tuo on jo enemmän, kuin bemareiden palamiset suhteessa myytyihin.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Garmund kirjoitti:
juri kirjoitti:Jep. Satoja bemareita liekeissä teiden poskilla ja the Duden Giulia hyytyi liikenneympyrään :-D
Tääkin sitä jatkumoa sille mielestänne esson baareilulle? Suomessa palanut satoja bemareita?

Etelä-Koreassa tainut 27 kappaletta 105 000 autosta palanut(takaisinkutsuttujen määrä). Ohan tuo joo huomattavasti isompi ja vaarallisempi vika. Lisäksi tainnut pari vuotta mennä bemarilla ennen kuin löysivät syyn tuohon.
Autan tässä nyt sen verran, että hymiö tuossa viestini perässä viittaa sarkasmiin, josta syystä on aivan turhaa kaivaa esiin tilastoja.
932 937 955 955

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kohta tulee viikkoa täyteen kun Giulu lähti hinurilla merkkikorjaamolle. Perjantaina soittelin heillepäin tuossa klo 16:sta korvilla, tuuttasi aikansa kunnes pätkähti poikki. Takaisin ei soiteltu ja havahduin seuraavan kerran klo 17, jolloin putka oli jo kiinni.

Huomenna uutta yritystä, olisihan se näin asiakkaan ominaisuudessa kiva tietää että missä mennään ja kauanko auto vielä tulee tuolla majailemaan. Vakuutuksen kautta otetun tilapäisajoneuvon aika loppuu huomenna joten maahantuoja saa luvan järjestää korvaavan kulkuneuvon siitä eteenpäin, vääntöä asiasta lienee luvassa :roll:

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Miten ton vian selvittäminen/korjaaminen voi ylipäänsä viedä noin kauan? Noi on max 1 päivän hommia.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Puutteellisella/olemattomalla mallikoulutuksella oleva asentaja yrittää tulkita surkeasta järjestelmästä olemattomia järjestelmäkuvauksia/puuttuvia vikapolkuja testerillä jonka kanssa jokainen ohjelmistopäivitys on tietoinen riski. Ja jos lopulta vika löytyy saa osan pikatilauksena jo 3-4pv päästä jos tilausta ei ole kerätty varastolla väärin tai kuljetusliike hävittänyt pakettia... :roll:
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Nykyautot on vaan niin pahuksen monimutkaisia, joku tuolla aiemmin selitti minkä kaikkien kikottimien kautta virta käynnistyessä kulkee, ja niiden lisäksi varsinainen vika voi olla jossain ihan muuallakin. Ja oliko täällä nyt kaksi vai kolme tälläista käynnistymisvammaista tapausta, niissäkään vika ei välttis ole sama...

Giulian tapauksessa lisäharmina on se, että se on kait aikalailla puhtaalta pöydältä piirusteltu. Moni ongelma on valmistajallekin ihan uusi ja ihmeellinen.

Koskahan Discovery keksii tehdä näistä moderneista kulkineista murheineen tv-sarjan: Autovikatutkinta ?
932 937 955 955

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Näinpä, nykyautossa nykyauton haasteet (ja toisaalta myös edut) vikadiagnoosien suhteen.

Oma Giulia ainakin lähti käyntiin -32 lämmittämättä. Ei voi sanoa että "kuin kesällä" kun pyöräytti vähän normaalia pidempään (olisko noin sekunnin... kesällä käynnissä "saman tien" kun nappia painaa) mutta kerrasta käymään ja kaikilla pytyillä.

Elohopeasta en saanut kunnon kuvaa kun hyttysverkot jäi syksyllä poistamatta ja en todella alkanut ikkunaa raottamaan kuvaa varten tällä kelillä :mrgreen:
Liitteet
nimetön.jpg
nimetön.jpg (177.02 KiB) Katsottu 5492 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ oot sä raaka mies :crazyeyes:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:^ oot sä raaka mies :crazyeyes:
No, niinkuin kanssafoorumilainen kirjoitti osuvasti "pitää olla paikassa x tiettyyn aikaan" ja aina ei ole lämmitysmahdollisuutta eli hyttiin vaan ja romut tulille... ajaessa lämpiää. Käyttöauto.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Oliko se vielä maailman kestävintä autotyyppiä? Eli siis työsuhdeauto.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FinPat kirjoitti:Oliko se vielä maailman kestävintä autotyyppiä? Eli siis työsuhdeauto.
Se on juuri sitä tyyppiä :lol:

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ ja jos liisareissa sattuu sähkölämmitin löytymään niin yleensä sen johto löytyy käyttämättömänä paksista. Webasto sitten toinen juttu kun siinä lämpiää kabiinikin samalla eikä mene kallista sähköä (jos täysetuliisari kyseessä)

Alfan osalta ei mitään uutta, tänään jopa vastasivat puheluun ja datan keruu käynnissä.
Huomenna vuokra-auton (ja maksavan tahon) vaihto, johan sitä tuli i10:llä 500km poljettua menemään, otan sen (opettavaisena) kokemuksena :mrgreen:

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

-Oksid- kirjoitti:... datan keruu käynnissä...
:lol:
932 937 955 955

Vastaa Viestiin