Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Itse olen aina käyttänyt ohjekirjan mukaista 0w-20 öljyä tähän 117tkm saakka. En tiedä olisiko aiheellisesta olla toista lajia.

Paikalla
JanV
Viestit: 958
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Diesel imee tota Selenia WR Forwardia joko 0W-20 tai 0W-30
Bensa Selenia Dikitek Pure energyä 0W-30 https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... y/?lang=fi

BTW. Nyt vasta havaitsin et diesel kone on muuttunut 2019 alkaen. Ainakin teholuokat on muuttunu ja manuaaliaski (joka oli dieselissä kestoltaan umpisurkea) on poistunut 2018.
With the Model Year 2019, the Giulia diesel engine gets updated to meet the Euro 6d emission standards with the introduction of AdBlue technology: 150 PS and 180 PS versions benefit from a power increase of approximately 10 PS.

Avatar
JVI
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JVI »

Tuli ajaessa näyttöön teksti "Check parking or electronic brake". Koskee sähköistä käsijarrua, koska se ei pysähtyessä aktivoidu. Myöskään tämä ilmoitus ei häviä, vaikka käynnistää uudelleen auton. Onko jollekin tuttu juttu ja mistähän etsiä syytä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

JVI kirjoitti:
26 Huhti 2024, 11:42
Tuli ajaessa näyttöön teksti "Check parking or electronic brake". Koskee sähköistä käsijarrua, koska se ei pysähtyessä aktivoidu. Myöskään tämä ilmoitus ei häviä, vaikka käynnistää uudelleen auton. Onko jollekin tuttu juttu ja mistähän etsiä syytä.
Taitaa olla jonkin asteinen tyyppivika. Takasatuloiden johtosarjasta jokin johto poikki. Sitä en osaa sanoa mistä kohtaa yleensä katkeaa kun ei ole itselle vielä sattunut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Maunu kirjoitti:
25 Huhti 2024, 13:51
Omaan Stelvioon vaihdoin tuon öljypumpun solenoidin jakopään rempan yhteydessä.
Taitaa olla helposti hajoava osa kun ebayssäkin niitä on myyty satoja jo yhden myyjän toimesta.
Oma auto ilmoitteli liian alhaisesta öljynpaineesta tyhjäkäynnillä. Tämä tosin parani jo sille, että vaihtoi uudet oikeanlaiset öljyt koneeseen.
Deltassa olivat vaihtaneet 0w-20 öljyt, jostain syystä vaikka heidän omassa huoltolistassakin lukee 0w-30.
Solenoidi vaihdettu, ei auttanut. Olisiko seuraava steppi öljyjen ja suodattimen vaihto vai öljyt ja suodatin + öljypohjan imuyhteen ja öljypumpun välinen tiiviste?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1521
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

matti_vuorio kirjoitti:
26 Huhti 2024, 17:20
Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.

Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Raikkoo kirjoitti:
28 Huhti 2024, 12:10
matti_vuorio kirjoitti:
26 Huhti 2024, 17:20
Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.

Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
Ja jatkoa. Kuittasin P06DD-00 vian tänään pois ja sille oli tullut kaveriksi myös DPF clogged vika, joka ei kuittaannu pois. MES näyttää että DPF tukkoisuus 245% ja edellisestä poltosta 400km.

Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin regeneroida mutta herjaa että jokin ehdoista ei täyty. Samassa huomasin että ainakaan noilla ajoilla ei P06DD-00 herja öljypumpusta uusiutunut. Lisäksi BCM puolelta löytyi U1713-2F - Engine control (NCM) koodi. Onkohan nämä nyt oireita jostain toisesta pahasta? Vai puhdasta sattumaa... Eniten kuitenkin mietityttää DPF-tilanne kun ei anna pakottaa poltolle.

tuplauk
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 20:27
Car(s): Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tuplauk »

Tossa Giuliassa ois noi ensiasennus-Pirellit koossa 225/45/18 ja pitäis noit nyt uusia viimeinki. Noi 40 korkeet ois huomattavasti halvemmat. Kai noi pienemmät menee vai näyttääkö hölmöltä? Eroahan noille tulee se 3,6%, et eikö tuo nyt mee katsurilleki läpi kun jää alle 5%?

Paikalla
JanV
Viestit: 958
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Näyttää hölmöltä, mittari näyttää mitä sattuu, ajonvakautus pillastuu ja mukavuudesta pois. Lähinnä onko sen arvoista?

tuplauk
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 20:27
Car(s): Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tuplauk »

No jos se on noin tarkkaa niin ei sitten :D Löysin kyllä että ei koossa saisi mennä alaspäin, ainoastaan ylöspäin(?)

Paikalla
JanV
Viestit: 958
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kyl auto varmaan pystyis ton asian kaa elää. Sieto toleranssi saattaa olla iso mutta en ole kokeillut. Lähinnä että pystytkö itse elämään päätöksen kanssa :D

tuplauk
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 20:27
Car(s): Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tuplauk »

JanV kirjoitti:
01 Touko 2024, 19:47
Kyl auto varmaan pystyis ton asian kaa elää. Sieto toleranssi saattaa olla iso mutta en ole kokeillut. Lähinnä että pystytkö itse elämään päätöksen kanssa :D
Merkkirenkuleiden kans säästöä tulis melkein pari hunttia kun tuppaa noi 225/40:t oleen n. 120 e/kpl ja 225/45 melkein toista hunttia, esim. PS5. Noh kattoo mitä siellä rengasukolla on tarjolla.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Raikkoo kirjoitti:
30 Huhti 2024, 00:11
Raikkoo kirjoitti:
28 Huhti 2024, 12:10
matti_vuorio kirjoitti:
26 Huhti 2024, 17:20
Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.

Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
Ja jatkoa. Kuittasin P06DD-00 vian tänään pois ja sille oli tullut kaveriksi myös DPF clogged vika, joka ei kuittaannu pois. MES näyttää että DPF tukkoisuus 245% ja edellisestä poltosta 400km.

Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin regeneroida mutta herjaa että jokin ehdoista ei täyty. Samassa huomasin että ainakaan noilla ajoilla ei P06DD-00 herja öljypumpusta uusiutunut. Lisäksi BCM puolelta löytyi U1713-2F - Engine control (NCM) koodi. Onkohan nämä nyt oireita jostain toisesta pahasta? Vai puhdasta sattumaa... Eniten kuitenkin mietityttää DPF-tilanne kun ei anna pakottaa poltolle.
Taas päivitystä. Sain auton regeneroimaan loukun ajossa kun kerroin sille että DPF-olisi vaihdettu. Mutta edelleenkään MES ei anna tehdä regenerointia softan kautta vaikka moottori on lämmin ja ehdot täyttyvät. Mistä kiikastaa?

Vastaa Viestiin