Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

4 päivää työmatkalla Hannoverin Deutsche Messella, ja kahdeksan Giuliaa pongattu...... siististi Hampurin jälleenmyyjän rivistössä ulkona, osin
puunlehtien peitossa... :roll: :shock: ... saako uudet bratwurstit ikinä noin huonoa kohtelua :?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jälleenmyyjä luovutti tehdastilauksella tilatun Giuliani minulle viime viikolla. Auto on 200 hp Super-malli Grigio Lipari-värisenä, Sport Pack AFS:llä ja mustilla Veloce-penkeillä.

Auto on juuri niin mahtava ajaa kuin koeajonkin aikaan ja automaatti toimii kuin ajatus - vaihteiden vaihtumista ei edes huomaa. 35W kääntyvät Bi-Xenonit ovat parhaat ajovalot mitä missään autossani on tähän mennessä ollut. Ja auto on todella hiljainen - itseasiassa jopa liiaksikin, pieni pakosarjan pärähdys ei olisi urheilullisessa autossa pahitteeksi.

Mutta: Ensimmäisen viikon aikana on tullut vastaan jo aika monta ongelmaa:
- Parkkitutkat eivät toimi lainkaan
- Kaistavahti ei toimi lainkaan
- Forward Collision warning-järjestelmä on jo kerran antanut virheilmoituksen, joka korjaantui kyllä seuraavalla käynnistyksellä
- Avaimeton sisäänkäynti ei avaa ovea joka kerta. Jos tuon ongelman esiintyessä avaan lukituksen avaimella, avaan oven ja suljen ja lukitsen sen uudelleen, niin avaimeton sisäänkäynti toimii taas
- Ovien lukitseminen pienestä kahvassa olevasta napista ei toimi joka kerta
- En hankkinut talvirenkaisiini TPMS-antureita. Ohjekirjan mukaan TPMS-järjestelmän pitäisi kytkeytyä pois päältä automaattisesti, jos ajan yli 20 km vähintään 25 Km/h tuntivauhtia. Näin ei kuitenkaan tapahdu ja TPMS-virhevalo pysyy sitkeästi päällä
- Infotainmentissa oli todella vanha softaversio 001.011.020. Tämä on käsittääkseni se ensimmäinen ohjelmistoversio, millä Giuliaa toimitettiin. Kevään 6116/6117/6118-takaisinkutsukampanjassa tuo olisi pitänyt päivittää vähintään versioon 002.008.041. Uusin mitä saa tällä hetkellä on versio 002.009.053.

Tämä on lokakuussa 2017 valmistettu auto, joten näyttää Infotainment-ohjelmiston version perusteella siltä, että Alfan proseduuri ohjelmistojen suhteen on asentaa modulit tehtaalla autoon sillä softaversiolla, jolla ne sattuvat olemaan ja niitä ei päivitetä lainkaan ennen toimitusta asiakkaalle. FCA Finlandin pitäisi päivittää ne ohjelmistot satamassa, mutta eivät niin tee, jos autossa ei ole avointa kamppanjaa. Eli uuden auton tilaaja voi saada autonsa ihan millä sattuu ohjelmistoversioilla ja niitä ei edes huollossa päivitetä, jos asiakkaalla ei ole vikaa mistä valittaa. Noista ylläkin mainituista ongelmista ainakin osa olisi korjaantunut kamppanjan yhdeydessä julkistetuilla ohjelmistoilla.

Ei mielestäni ole liikaa vaadittu, että tehdastilattu auto toimitetaan valmistusajankohdan mukaisilla uusimmilla ohjelmistoilla. Nyt malli näkyy olevan auton luovuttaminen asiakkaalle, joka ensimmäisten päivien kokemusten jälkeen palauttaa auton joka tapauksessa pajalle päivitettäväksi.

Lisäksi ihmetyttää eivätkö tehtaalla testaa ollenkaan tilattujen ominaisuuksien toimintaa. Esimerkiksi parkkitutkien toimimattomuus nyt ei ole hirvittävän vaikeaa havaita.

Onkohan nimimerkillä FCAFinland mitään kommentoitavaa tähän asiaan?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jkk »

^vois kuvitella että reklamaatiolle saa paljon paremmin vastakaikua kun sen osoittaa vaikka ostopaikkaan?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tuo FCW tuntuu olevan melko herkkä kovalle sateelle (mitä nyt on piisannutkin) ja loskapaskan lentämiselle. Oma antaa myös tuota fcw häiriötä melko tiuhaan alkuun mainituissa olosuhteissa ja pyytää puhdistamaan keulan tai tuulilasin sensorin.

Tyhmä kysymys, onhan kaistavahti päällä :P parkkitutkaa ei tainnut saadakaan pois vai miten oli? Omaani en moisia ruksinut kun ex-bmw:ssäkin moiset vain lähinnä v*tuttivat jatkuvalla (aiheettomalla) piipityksellään talviaikaan ja siinä niitä ei saanut pois päältä.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tutkan hiljentämiselle on oma naapi kyllä S/S napin vieressä. Kaistavahti tosiaan viiksen päässä. Näytössä pitäisi näkyä onko se päällä ja mitä viivoja se kuvittelee tunnistavansa.

Kerran on tähän mennessä tullut törmäystutkan valo sateesta ja kerran loskasta ja parkkitutkista viesti pari kertaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jkk kirjoitti:^vois kuvitella että reklamaatiolle saa paljon paremmin vastakaikua kun sen osoittaa vaikka ostopaikkaan?
Tietenkin ja liike (PP-auto) lupasikin tehdä ohjelmistopäivitykset omaan piikkiinsä. Mutta mielestäni tällaiset kustannukset kyllä kuuluvat maahantuojalle.

Maahantuojan edustaja totesi vain, ettei mitään päivitetä, jos ei ole osoittaa vikaa - ei vaikka softat ovat (ainakin todistettavasti Infotainmentin osalta) vanhempia kuin huhtikuun kampanjassa.

Giulian omistajat ovat näemmä maittain hieman eriarvoisessa asemassa. Esimerkiksi USA:ssa mitään uutta Giuliaa ei saa luovuttaa asiakkaalle ennen kuin kaikki korjauslistan toimet ja ohjelmistopäivitykset on tehty.
Viimeksi muokannut Unique, 19 Marras 2017, 16:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti:Tuo FCW tuntuu olevan melko herkkä kovalle sateelle (mitä nyt on piisannutkin) ja loskapaskan lentämiselle. Oma antaa myös tuota fcw häiriötä melko tiuhaan alkuun mainituissa olosuhteissa ja pyytää puhdistamaan keulan tai tuulilasin sensorin.

Tyhmä kysymys, onhan kaistavahti päällä :P parkkitutkaa ei tainnut saadakaan pois vai miten oli? Omaani en moisia ruksinut kun ex-bmw:ssäkin moiset vain lähinnä v*tuttivat jatkuvalla (aiheettomalla) piipityksellään talviaikaan ja siinä niitä ei saanut pois päältä.
FCW antoi virheilmoituksen kaupunkiliikenteessä erittäin miedolla tihkusateella, jolloin pyyhkijät pitivät kyllä tuulilasin sensorin koko ajan puhtaana. Virheilmoitus oli ohjekirjan mukaan tyyppiä "ota yhteys Alfan huoltoon"; mitään pyyntöä puhdistaa keulaa tai sensoreita ei tullut.

Parkkitutkat muuten alkoivat toimia. Korjaus oli valita “Settings”/ “Driver Assistance”/ “ParkSense”/ “Mode”/ “Sound-Display” (Oli asennossa Sound). Kun tämä oli kerran valinnut alkoivat parkkitutkat toimia. Kun asetuksen vaihtoi takaisin asentoon Sound, niin toimivat edelleenkin.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Unique kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Maahantuojan edustaja totesi vain, ettei mitään päivitetä, jos ei ole osoittaa vikaa
Joo, tää oli myös Autokeskuksen linja kun Giuliettan päivityksiä kyselin...

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Onpas Uniquelle tullut maanantaikappale. Toivottavasti tokenee. Mulla FCW ei ole temppuillut muuta kun pakkasaamuina (joku anturi jään / kuuran peitossa) ja kovemmalla lumisateella tai loskakelillä.

Käytetyistä Giulioista kiinnostuneille vinkiksi että tämä auto ilmestyy viikon parin kuluessa ALD:n vaihtoautoriviin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 29#p550429

Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.

Syy luopumiseen ei liity mitenkään Giuliaan. Se on aivan pirun mukava auto!

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Alkuun onnittelut Uniquelle tyylikkäästä valinnasta 8) Harmillisen paljon vikaa sattunut yksilöön, mitähän luovutustarkistuksessa ja huollossa on tehty... :( Tällä ei ainakaan sitä Alfan ja huollon kyseenalaista mainetta "normikansalaisen" puuheissa paranneta...

FCW:stä omasta yksilöstä sen verran että se näyttää näillä nollan molemmin puolin huitelevilla märillä keleillä olevan enemmän pois käytöstä kuin päällä, viime keväänä olleen päivityskamppiksen jälkeen tuntui että toiminta olisi parantunut.Tänäänkin vesi-räntäsateessa ajellessa FCW off loimotti töihin menessä, asiakkaalle ajettaessa ja varmaan kotiapäin lähdettäessä piristää matkantekoa.

Avaimeton käynti on ulkokahvojen nappien viilauksen jälkeen toiminut, toimiikos Uniquen yksilössä napit takertelematta (eivät jää painettaessa pohjaan)?

Jänniä eroja noissa päivitysasioissa; itselle tuli varta vasten kutsu myyjältä tulla Megaan päivitykseen ja aikaakin toimenpiteelle varattiin 1x työpäivä niin saivat rauhassa tehdä. Mitään vikoja tms. en ollut raportoinut ennen tuota.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

-Oksid- kirjoitti:Alkuun onnittelut Uniquelle tyylikkäästä valinnasta 8) Harmillisen paljon vikaa sattunut yksilöön, mitähän luovutustarkistuksessa ja huollossa on tehty... :( Tällä ei ainakaan sitä Alfan ja huollon kyseenalaista mainetta "normikansalaisen" puuheissa paranneta...
Luovutustarkastuksessa ei ole tehty mitään softapäivityksiä, kun ei ollut avointa kamppanjaa. Mutta kuten tuossa jo kerroin ainakin Infotainmentin ohjelmisto oli se ensimmäinen versio, jota autoihin asennettiin syksyllä 2016. Kevään kampanjassa olisi asennettu tuoreempi versio. Tuosta päätellen ei välttämättä muidenkaan moduleiden ohjelmistot ole ihan ajantasalla.

Tuosta kevään kampanjasta on olemassa viisi eri versiota. Ensimmäisessä kampanjan versiossa bensakoneen alavääntö heikkeni merkittävästi, jolloin koko koneen luonne muuttui. Myöhemmissä kampanjan versioissa tuo alavääntö on taas palannut vähitellen entiselleen. Siksi(kin) kiinnostaisi saada uuteen autoon uusimmat ohjelmistot sisään.

Uusin kampanjan 6118 versio (V5) mukainen ohjelmisto ECUlle on G503AA7A (200 hp bensa). Se pitäisi päivittää runkonumeroiden 07510836 ja 07554058 välisille Giulioille. Kannattaa vaatia seuraavassa huollossa.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... super.html
-Oksid- kirjoitti: FCW:stä omasta yksilöstä sen verran että se näyttää näillä nollan molemmin puolin huitelevilla märillä keleillä olevan enemmän pois käytöstä kuin päällä, viime keväänä olleen päivityskamppiksen jälkeen tuntui että toiminta olisi parantunut.Tänäänkin vesi-räntäsateessa ajellessa FCW off loimotti töihin menessä, asiakkaalle ajettaessa ja varmaan kotiapäin lähdettäessä piristää matkantekoa.
Täytyy seurata tuota FCW:tä vielä vähän aikaa miten toimii.
-Oksid- kirjoitti: Avaimeton käynti on ulkokahvojen nappien viilauksen jälkeen toiminut, toimiikos Uniquen yksilössä napit takertelematta (eivät jää painettaessa pohjaan)?
Avatessa on esiintynyt kolmenlaista toimintaa:
- Ovi aukeaa ensimmäisellä yrittämällä ilman ongelmia
- Ovi aukeaa toisella tai kolmannella nykäisyllä
- Ovi ei aukea ollenkaan, vaikka sitä nykii kuinka. Oven avaus avaimella ja sulkeminen uudelleen auttaa. Sen jälkeen ovi aukeaa taas ilman avainta.

Sulkiessa mielestäni se pieni nappi ei mekaanisesti tahdo aina mennä pohjaan, jumittaa jotenkin. Ilmeisesti vaatii "viilauksen" kuten sinullakin.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Meillä ei muuten ole ollut tuotakaan napin jumimista. Yksi toimintamoodi tosin on löytynyt lisää:
- Kevyt vesisuihku kahvaan laukaisee keyless entryn siinä missä käsikin :)

Enpä muistanut katsoa softaversiota.

Järkyttävän liukasta tänään. Ei tule vauhdintuntua eikä tiukkia mutkia vaan mennään kaikkialle kuin hidastetussa filmissä mutta on se vain silti ihana ja tasapainoisen ja vakaan tuntoinen ja oli mukava istua autoon niin sängystä, toimistotuolista kuin toisen auton penkistä nousseena. <3
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

flapjack kirjoitti: Järkyttävän liukasta tänään. Ei tule vauhdintuntua eikä tiukkia mutkia vaan mennään kaikkialle kuin hidastetussa filmissä mutta on se vain silti ihana ja tasapainoisen ja vakaan tuntoinen ja oli mukava istua autoon niin sängystä, toimistotuolista kuin toisen auton penkistä nousseena. <3
Omassa autossa on Alfan alkuperäiset 18" vanteet, jossa takavanteet ovat leveämmät kuin edessä. "Oikean" kokoista 255/40/18-kitkarengasta ei valmisteta, joten taakse asennettiin 245/40/18 Continentalin kitkat.

Auto menee kuin junan raiteilla liukkaallakin kelillä. Aivan upea ajaa!

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Infotainmentin uusin versio 002.009.055 on ladattavissa täältä:

https://download.witexedi.aftersales.fi ... SW_M86.zip

En tiedä mitä on korjattu... Päivitin tämän autooni tänään. En huomannut valikoissa mitään uusia ominaisuuksia tms. Edellisen version kanssa oli USB-kaapeliyhteydellä Iphoneen välillä havaittavissa musiikin kuuntelussa pientä naksuntaa, jota Bluetooth-yhteydellä ei kuulunut. Pienellä koekuuntelulla en havainnut tätä vikaa tällä ohjelmistoversiolla.

Tämä versio on päivätty 19.10.2017, kun edellinen 002.009.053 oli elokuulta.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Romeo Giulia is the 2018 Motor Trend Car of the Year
http://www.motortrend.com/news/alfa-rom ... -the-year/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mutta ei lähellekään R&T:n Performance Car of the Year: klick

Putosi jo ekalla kierroksella TypeR Civiciä vastaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

^En ole uutta Civiciä ajanut, mutta mitähän nyt ihmettä...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

"Ei nää toimi talvella, koko matkan Lahdesta Keuruulle oli törmäystutka pois päältä!" :mrgreen:
nimetön.jpg
nimetön.jpg (91.26 KiB) Katsottu 10504 kertaa
"hieman" tuli lunta tänne keskisempää Suomeen... liki koko matkan puskuri heitti tuulilasille lunta :P

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei ole ihan heikko lippa puskurissa, jos moisen kesti. Hötölumikin painaa aika paljon, kun siihen hurautetaan vauhdilla.

Joskus näin nelostiellä moottoritien levähdyspaikalle reippaalla lumisateella yrittäneen mitsun. Oli kyntänyt lunta keulan eteen oikein kunnon kasan ennen pysähtymistä. Keulapellit oli painuneet kasaan kuin seinään olisi ajettu. Muutaman tunnin aikana sataneesta lumesta kuitenkin kyse, joskus 90-luvulla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Faijalla oli aikoinaan pakasta ostettuna '89 Galant. Sen etuhelmaa pystyi taivuttamaan sormin. EI ollut vahvin mahdollinen pelti valikoitunut siihen.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Eikä varmaan mihinkään muuhun 1980-luvun japsiin. Siksi ne on lähes kaikki syöpyneet pois :roll:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Farina kirjoitti:^Eikä varmaan mihinkään muuhun 1980-luvun japsiin. Siksi ne on lähes kaikki syöpyneet pois :roll:
Sama pätee kyllä kaikkiin italoihinkin samalta ajalta. Olen koittanut löytää nostalgiamielessä opiskeluajan S100 tai S85 Ritmoa ilman onnistumista. Samoin oma 116-G on Suomen ainoa museorekisteröity yksilö, ja ei noita rekisterissä ja liikenteessäkään ole kuin muutama yksilö. Sentään taidettin tehdä rapia 300 000 yksilöä Italiassa...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9282251

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

flapjack kirjoitti: Yksi toimintamoodi tosin on löytynyt lisää:
- Kevyt vesisuihku kahvaan laukaisee keyless entryn siinä missä käsikin :)
Ihan sama toiminne BMW:ssäkin. Olen jo oppinut pitämään avaimet pois taskusta kun autoa pesee.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Hämis »

JontteB kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9282251
Osta nyt näitä, tai ylipäätään mitään autoja, uutena.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hämis kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
Toi on niitä runsaasti varusteltuja yksilöitä viime syksyltä. Diesel Super, Grigio Vesuvio, vaalean ruskeat nahat, iso navi, kamerat, tutkat, anturit, vahdit, avustimet, paremmat popit jne jne. 2 x 18'' vannesetit ja mittarissa vähän päälle 29 tkm. Hintalappu uutena karvan alle 60 k€ ja siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisälämppäri. Mun ajossa keskikulutus vajaa 6 ltr tietokoneen mukaan.
Aika hurja arvonpudotus! Vuoden ja pari viikkoa ajettu, 29 tkm ja melkein kolmasosa alkuperäisestä hinnasta pois. Onneks ei ollu omassa taseessa.

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9282251
Osta nyt näitä, tai ylipäätään mitään autoja, uutena.
Niimpä :| toki tuossa on ne ekat ja kalleimmat metrit nyt ajettu ja mahdollisesti hinnanpudotus hidastuu. Oma giulia kun vaihtui alle elokuussa ja ex-bmw:n jälleenmyyntiä seurasin niin uutena hyvin liki 50ke auto oli n.3v iässä pyynnillä 25ke myynnissä 4kk. Pudottivat pyynnin 20ke lukemaan ja nyt näkyy poistuneen listoilta. 60% sulaa tuosta päätellen bmw:stä kolmessa vuodessa, miksei siis alfastakin 30% ekana vuonna :roll:

Ja liisari kun ollut tuo giulia niin ald on tuosta saanut jo yli 20ke vuokraa ja eivät ole hinnastohintaa maksaneet vaikka käyttäjän verotusarvo sen mukaan meneekin.... eikä ald:n business ole varastoida käytöstä poistuneita autoja joten hinnan oltava kohdallaan :P

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Bird »

No niin. Alfan jälleenmyyjiähän ei ole nykyisin (oman MiTo QV:ni ostin vielä vuonna 2011 uutena ihan Joensuusta Hartikaiselta!) lähelläkään Pohjois-Karjalaa, mutta vihdoin ja viimein pääsin viikko sitten testaamaan Giulian.

Olin reissussa Varsinais-Suomen suunnalla, ja koeajo Raison Vaunulassa onnistui sujuvasti sekä juuri haluamaani ajankohtaan ystävällisen ja Alfoista aidosti kiinnostuneen automyyjän MetroAlfan kanssa sopimalla. Koeajamani yksilö oli tarkalleen ottaen tämä eli myymälässä esittelyautona oleva 200-heppainen bensamalli.

Täytyy sanoa, että ajettavuudeltaan tämä Giulia oli ehkä paras auto, jolla olen saanut kunnian ajaa – vaikka jonkun verran on tullut esimerkiksi niin sanottujen saksalaisten premium-merkkien koeajokiertueilla pyörittyä, kun ovat Joensuussa vierailleet. Siinä missä vaikka joku nelossarjan Bemari ei kummoisia omistushaluja ole herättänyt, niin tämän Giulian suhteen fiilis oli kyllä vahvasti eri.

Pieni ratti ja todella nopea ohjaus on alkuun hämmentävä yhdistelmä, mutta runsaan tunnin koeajolla homman kanssa pääsi kyllä jo kivasti sujuiksi. Voi vaan kuvitella, miten hieno auto tämä olisi kesäaikaan kunnon mutkateillä, kun jo talvella Turun seudun paikoin aivan lumisilla pikkuteilläkin oli todella riemukas ajettava. Ja koeajoautossa ollut pienin 200-heppainen bensakone tuntui täysin riittävältä tähän – uskomattoman äkäinen peli, kun välillä painoi kenkää lattiaan. :-D

Jaa, että mikä tämän postauksen pointti sitten oli? Voisin kuvitella, että monelta kaltaiseltani Etelä-Suomen ulkopuolella asuvalta foorumilaiselta uusi Giulia saattaa olla vielä testaamatta. Käykäähän joskus ihmeessä muutkin testaamassa, kun sopivasti reissua on etelään. On se vaan hieno peli. :)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Raision Vaunulassa on myös Jaguaria tarjolla ja BMW ja MB kaupat ovat aivan nurkan takana. Jos tulee hieman kauempaa niin kannattaa oikeasti varata peräperää koeajot Giulia, XE, BMW 4xx ja MB C. Saa hyvän mielikuvan miltä eri vekottimet tuntuvat.

Giulia on kieltämättä eniten tunteisiin vetoava ja hauskin ajettava. Ajoin Vaunullassa sekä bensa takavedon ja diesel nelivedon. Bensa oli hauskempi mutta ympäri vuoden Tku-Hki-Tre kolmiota ahkerasti tahkoavana neliveto on seuraavassakin käyttöautossa. Giulia on oman käsitykseni mukainen ns. Aito Alfa(tm) eli muotoilu sisällä ja ulkopuolella ja ajotuntuma olivat hienoja mutta yksityiskohtien toteutus vaikutti hieman heikommalta kuin kilpailijoissa.

Jagge XE diesel neliveto R-Sport oli tylsä Alfan jälkeen mutta Jaggen viimeistelyn vaikutelma oli parempi. Ja vanhan V8 XF kuskin korvaan XE vaikutti meluisalta moottoritienopeuksissa.

BMW 4 diesel takaveto oli odotetun booooooooring. En vaihtaisi nykyistä 228i xDriveä tähän. Subjektiivisesti sisämelu on samaa tasoa ja pikku kakkonen tuntuu selkeästi enemmän ajajan autolta. Akseliväli lienee pääsyynä tässä.

MB C diesel neliveto oli ehdottamasti parhaiten viimeistelty ja sisälsi vähiten ämpärimuovia ohjaamossa. C oli myöskin hiljaisin ja vieläkin tylsemmän oloinen kuin BMW. Sitten jos elän niin kauan että 60v tulee mittariin niin ehkä hommaan MB:n?

Nikke Knatterton tyyliin johtopäätelmä: Jos Suomessa työsuhdeauto ei olisi niin törkeän kallis sekä firmalle että työntekijälle niin Giulia tulisi sitä kautta.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

2017 Evo Car of the Year best sports saloon Veloce

http://www.evo.co.uk/alfa-romeo/giulia/ ... rts-saloon

2017 Evo Car of the Year best super saloon Q


http://www.evo.co.uk/features/20566/alf ... per-saloon
Viimeksi muokannut V6, 28 Joulu 2017, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ps, positiivisesta pöhinästä: Giulia-lanka jo 97 sivua pitkä, kun esim Giulietta vain 96 sivua :)
Aika paljon enemmän täällä tapahtunut.
Se on toki hyvä vaan :D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^Ja 159 kiinnosti aikanaan kuin kilo paskaa (9 sivua) :lol: :lol: :lol:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=4633
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aquatica kirjoitti:Ps, positiivisesta pöhinästä: Giulia-lanka jo 97 sivua pitkä,
Niistä puolet on juupas-eipäs taistelua siitä, näyttääkö Giulia bemarilta vai ei :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ja jäljelle jäävistä puolet ajonvakautuksen poiston tarpeellisuudesta ja tarpeettomuudesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ja loput kinastelua antennista?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^ & ^^^
Eli aiheuttaa siis tunteita.

159 ei selvästi. Luin 159-langan läpi, totesin ykskantaan: Mirafiori yrittää kertoa asioita, joita toinen puoli yrittää kumota tai kompata.
Loppuviimeksi todettiin, että auto on liian painava, liian kallis, liian tehoton ja liian kliininen.

No, kaikki on suhteellista :D

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »


FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Puoliamerikkalaisena pitää kommentoida subjektiivisesti eroja Europaan ja USA:n automarkkinoiden välillä.

Jenkkilässä todella suuri osa uusista autoista otetaan yritys- tai yksityisleasingin kautta ja melkein kaikki loput sitten osamaksulla. Tämä johtaa siihen että uusien autojen "ostajia" kiinnostaa kuinka vehje toimii ensimmäiset 3-4 vuotta ja pidempiaikainen luotettavuus on vähemmän tärkeää. Pitkäaikainen luotettavuus on lähinnä muuttuja rahoituslaitosten jäännösarvolaskelmissa.

Toisaalta sitten perusjenkki on laatukysymysten kanssa paljon tarkempi ja ehdottomampi kuin eurooppalainen yleensä eikä anna anteeksi ylimääräisiä korjaamokeikkoja.

Esim. Jaguar Land Roverilla on mennyt USA:ssa viimeiset vuodet erittäin hyvin koska ovat onnistuneet saamaan "initial qualityn" kohdalleen. Se että 5+ vuotta vanhat autot kestävät vähemmän kuin korealaiset tai Lexus ei ole tärkeää.

FCA groupilla ei tule olemaan helppo keikka myydä Alfaa uudestaan USA:ssa Giulian laadun ollessa sitä mitä se ilmeisesti on. 4C on sen verran eksoottinen neljäs tai viides auto tallissa että siinä kohtaa luonnetta sallitaan hieman mutta Giulian pitäisi kilpailla MB, BMW, Jaguar, Lexus -luokassa jossa autojen odotetaan pääsääntöisesti toimivan.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

noita jalopnikin juttuja ei kannata ottaa ihan tosissaan, ihan pellesivusto. Sellä ei ole ikinä ollut yhtään postiivista juttua Alfasta. Kannattaa vaikka vilkaista motortrendin juttuja, siellä todetaan että alkupään sw ongelmista on ilmeisesti jo päästy eroon- . Noissa Q malleissa mitä toimitettiin jennkilehdistölle oli kyllä aika paljon sw vikoja, joista on ilmeisesti jo suurin osa korjattu, europpassa ei läheskään noin suurta valitusta ole ollut . Enkä olisi kyllä ihan vakuuttunut Jaguarin initial qualitystakaan tai siitä että sillä menisi jotenkin hyvin USassa, esim Giuliaa myydään hiukan enemmän siellä kuin XE mallia, vaikka Alfa on ollut siellä markkinoilla vasta vajaa pari vuotta.

https://www.usatoday.com/story/money/ca ... 785149001/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jaguar USA myynti:
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/jaguar/
https://www.jaguarusa.com/about-jaguar/ ... -2016.html

Jaguar initial quality on kyllä ottanut osumaa 2016-2017, myönnetään.

Anyway, toivotaan parasta Alfalle USAssakin vaikka en henkilökohtaisesti ole vieläkään täysin vakuuttunut laadusta edes vuonna 2018.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

FinPat kirjoitti:
Anyway, toivotaan parasta Alfalle USAssakin vaikka en henkilökohtaisesti ole vieläkään täysin vakuuttunut laadusta edes vuonna 2018.
itse olen ollut vakuuttunut laadusta ekasta 155sesta lähtien. Kaikissa merkeissä on ongelmia enemmän tai vähemmän. Mitään katastrofia ei ole Alfan kohdalla sattunut, ellei boschin tulpan katkeamista koneeseen lasketa. Ihan keskivertolaatua tuntuu olevan vrt muihin vastaaviin merkkeihin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Anyway, toivotaan parasta Alfalle USAssakin vaikka en henkilökohtaisesti ole vieläkään täysin vakuuttunut laadusta edes vuonna 2018.
itse olen ollut vakuuttunut laadusta ekasta 155sesta lähtien. Kaikissa merkeissä on ongelmia enemmän tai vähemmän. Mitään katastrofia ei ole Alfan kohdalla sattunut, ellei boschin tulpan katkeamista koneeseen lasketa. Ihan keskivertolaatua tuntuu olevan vrt muihin vastaaviin merkkeihin.
V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot .
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot.
Saatat olla tuossa aivan oikeassa. Monella ns. laatumerkillä on mallistossaan kätkettynä kunnon pommeja jotka kohdalle sattuessaan pysäyttävät matkanteon ja tyhjentävät kukkaron:

Porsche: M96 / M97 koneiden IMS + RMS ongelmat. (Siis ei-Mezger vesijäähyt joiden tyyppi oli M96.7x tai M97.7x)
BMW: VANOS haasteet ja N47 diesel koneiden ongelmat
Audi: DSG vaihdelaatikko/kytkin ongelmat
Jaguar: AJ-V8 ensimmäisten sukupolven koneiden jakopään ongelmat.

Ja niin edelleen.

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja PePe »

FinPat kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: V6 ihan oikeassa, kun puhutaan kalliimmista/ isoista laatuongelmista. Se, mikä estää Alfojen yleisen laatumaineen parantumisen,on ne pikkuviat /huonot katsastustilastot.
Saatat olla tuossa aivan oikeassa. Monella ns. laatumerkillä on mallistossaan kätkettynä kunnon pommeja jotka kohdalle sattuessaan pysäyttävät matkanteon ja tyhjentävät kukkaron:

Porsche: M96 / M97 koneiden IMS + RMS ongelmat. (Siis ei-Mezger vesijäähyt joiden tyyppi oli M96.7x tai M97.7x)
BMW: VANOS haasteet ja N47 diesel koneiden ongelmat
Audi: DSG vaihdelaatikko/kytkin ongelmat
Jaguar: AJ-V8 ensimmäisten sukupolven koneiden jakopään ongelmat.

Ja niin edelleen.
Alfoilla on taittunut taivalta tähän mennessä jonkin verran toista miljoonaa kilometriä. Vaikka juuri nyt alla rullailee baijerilainen, täytyy sanoa että omat kokemukseni vahvistavat tätä yllä kuvattua viestiä. Tuolle taipaleelle on Alfojen kanssa osunut yksi iso ongelma (nokkahihna) ja pari pienempää. Lähipiirissä on samana aikana ollut lähinnä saksalaisvalmisteisia kulkupelejä. Ja kyllä niissä on laitettavaa ollut hyvinkin samaan tahtiin.
Ihmisten käyttäytymnen on tällaisissa asioissa todella mielenkiintoista. Mielikuvilla on aivan uskomaton vaikutus ajatteluun. Kun Alfaan tulee vika, välittömästi alkaa hirveä paapatus italotekniikan kelvottomuudesta. Kun saksalaiseen tulee vika, kohautetaan olkapäitä ja manaillaan huonoa tuuria.
Psykologia tuntee vahvistamisen nimellä kulkevan ilmiön. Kaikki sellainen mikä sopii omaan ennakkokäsitykseen huomioidaan hyvin herkästi. Havainnot jotka eivät tue ennakkokäsitystä jätetään vähemmälle huomiolle.
Suuren yleisön ohella samaa ilmiötä näkyy autotoimittajien keskuudessa, esimerkkejä on vuosien varrelta vaikka kuinka paljon.
Autojen markkinointi nykyään tuppaa valitettavasti olemaan ensi sijassa mielikuvien ruokkimista.
Tuota FinPatin listaa voisi halutessaan jatkaa pitkäänkin: BMWn ja GM:n koneissa oli yhdessä vaiheessa hihnavetoisia nokkakoneistoja, ja hihnoja katkeili ihan siinä kuin muillakin. Isommissa Mersuissa on mennyt nokka-akseleita, Audeissa katkeillut jousia, öljyä polttavia koneita on vaikka kuinka paljon jne...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Autocar's car of the year 2017 | Britain's best sports car named
Britain's Best Driver's Car 2017 - the winner

Giulialle nelossija, ihan hyvin kun katsoo mitä autoja mukana.

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar ... k=41KOibwk

https://www.autocar.co.uk/car-video/vid ... -car-named
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

PePe kirjoitti:
Mielikuvilla on aivan uskomaton vaikutus ajatteluun. Kun Alfaan tulee vika, välittömästi alkaa hirveä paapatus italotekniikan kelvottomuudesta. Kun saksalaiseen tulee vika, kohautetaan olkapäitä ja manaillaan huonoa tuuria.
Tähän sen verran että omat vaatimattomat ~100tkm kokemukset Alfalla (uutena alle tullut Selespeed 156 2.0TS) ja ~700tkm Possu, Jagge, BMW, Opel, Fordilla kyllä vahvistavat myös Alfan pikkuvikaherkkyyden ja viimeistelyn toleranssien väljyyden.

Jos Jenkkeihin on uskomista niin autolaatu tulee nykyään Koreasta...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

No mä oon puikottanu tota viisysi TBItä melko tarkkaan kuus vuotta ja seittemä kuukautta, sata tonnia suunnilleen.

Siinä mitään pikkuvikoja o ollu, paitti pakopuolen nokka-akselin asentoanturi (vaihdettu kahdesti) ja ilmastointi vois toimia sillä ilmoitetulla määrällä. Muita vikoja on ollu kaks, molemmat takajouset.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

h_laurin muistutus on paikallaan siinä suhteessa että pääsääntöisesti foorumeille kirjoitellaan kun autossa on ongelmaa eikä sillloin kun se toimii. Jos lukee tarpeeksi foorumeilta niin ainoat autot jota uskaltaa ostaa ovat luokkaa Ssangyong tms. harvinaisuudet joiden käyttäjiä on niin vähän että valitukset hukkuvat internetin kohinaan...

Anyway, nyt siis kaikki odottelemaan kuinka 2017 mallisten Giulioiden hinnat putoavat tammikuussa 2018 kun kerran ovat ylivuotisia. :) (Ei taida tosin tapahtua Suomessa.)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Laurilla onkin ehkä toimivin versio 159:stä. :wink:
Ei venyvää jakoketjua, ei M32:sta jne.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

Eikös tbi koneessakin oo m32, jos se vaan manuaalilootalla on?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei, tai siis ei pakosti :D

Olikohan täällä tultu tulokseen, että siinä on M32, C635 tai joku C635:n variaatio? Enää muista, mutta ainakin kahta eri laatikkoa todistettavasti löydetty ja huhujen perusteella olisi myös F40:iä joskus tarjoiltu jatkoksi (liekkö ollu ylimääräsiä varastossa, pitänyt eroon päästä?).

Giulietassa sitten TBi:n kaverina ei ole koskaan M32.

Vai muistanko taas ihan väärin nää miten nää meni :silly:

Vastaa Viestiin