Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^oukei - kiitän takaluukun toiminnan tarkasta kuvauksesta. Asia ei ollut kovin mystinen mutta ei ollut ”auennut” minulle tuo toiminta.

Järjellä ajatellen talviominaisuudet juurikin noin. Keski-ikäisen perheenisän henkistä kipuiluahan tuo osin on, että pitää valinnanvapautta auton ajokäytökseen olennaisena. Siltikin - omat mieltymykset on hyvä tunnistaa! Eri asia sitten on tarvitseeko omasta pettymyksestä täällä jatkuvasti avautua... (Haluaisin haluta Giuliaa! - mutta se vaatisi hinnaltaan alle 50keur automaagibensanelikon jossa ajoavusteisiin saisi vaikuttaa, antaisin sähkömoottorin puuttumisen takakoslassa anteeksi...) :wink:

Summaten: Giulia on pirun hieno ja elähdyttävä auto, mutta muutama ominaisuus häiritsee.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teddy »

V6 kirjoitti:ihan turha selitellä tähän ikään on jo ihan tarpeeksi ajeltu taka ja ties mitä vetoja (enemmän kuin 33 vuotta "testailtu)
Alkaa mennä naurettavuuksiin. Asia on hyvin yksinkertainen, kyse on tottumuksesta. Minulle etuveto on pelottava laite, ajokäyttäytyminen on täysin epälooginen. Ajonestollisella autolla joudun varsinkin kaupunkiolosuhteissa liukkailla ajamaan tavallista varovaisemmin, sillä pidon irrotessa auto, joka ei tiedä mihin suuntaan minä haluan edetä, ei anna minun ajaa, vaan alkaa touhuta omiaan. Allekirjoittamatta jättäneellä on takavetoautoilua takana nyt 21 vuotta, niin liikenteen seassa kuin kilpa- ja muilla radoilla. Aloitin kuusivuotiaana. Mitenkähän tämän kiteyttäisi... Jos takaveto olisi helpoin ja edullisin valmistaa, ei yhtään etuvetoautoa olisi koskaan tehty.

Edit: Niin mainitaan nyt, että Kiulu on kyllä koeponnistettavien listalla, kunhan vaan sopiva neliveto tulee vastaan, mieluiten bensapadalla.
Viimeksi muokannut Teddy, 24 Helmi 2018, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Operating at the speed of dark

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eiköhän nyt tullut oleellinen tästä aiheesta ja vähän ylikin, katse takaisin Giuliaan.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

V6 kirjoitti:
Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.

mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Shuttle kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.

mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.

nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

V6 kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.

nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Ensin pyydetään esimerkkejä mitä ei Alfasta löydy, kun niitä tarjotaan niin heitetään bussitantrum. Toki jos haluaa olla kaikkea vastaan, niin ohjaustehostinkin on turha ym. Joo on se Giulia maailman paras ja mitään kritiikkiä ei saa esittää, koska muuten mennään kaikki busseilla.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

oletin että sieltä puuttuu jotain oleellista, tuskin kovin moni Alfalla ajava haluaa itse ajavaa autoa, silloinhan koko autoilun idea poistuu= sama millä "ajaa"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No eihän se poistu. Esim. tylsät motarisiirtymät on tylsiä jopa Alfalla ja varmaan aika harvaa harmittaa siinä vaiheessa osittainen autonomisuus. Silti, vaikka auto tarjoaa varusteita tylsille siirtymille, voi Alfa-DNA:n kaivaa esiin mutkapätkällä tai radalla, eikä siellä enää ole sama, millä ajaa. Moni, joka tykkää ajaa kivempia pätkiä (kuten esim. minä) käytännön pakosta joutuu myös suorittamaan tylsää siirtymää esim. työmatkoilla (kuten esim. minä).

Tai jos lähtee vaikka Lappiin. Jyväskylästä kun kääntää keulan nelostietä pohjoiseen ja pääsee kutakuinkin Äänekoskesta ohi asti, niin edessä on yksi maailman tylsimmistä teistä, nelostie aina Ouluun asti. Aika sama millä ajaa, tylsä se pätkä on joka tapauksessa - hyvähän siinä olisi nukkua matkalla vaikka täysin autonomisen auton kyydissä. Vaan sitten kun suuntaa Enontekiöltä pohjoiseen, niin kotvan päästä pääsee Norjan vuoristoteille, eikä taaskaan ole todellakaan sama millä ajaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Polforea kirjoitti:No eihän se poistu. Esim. tylsät motarisiirtymät on tylsiä jopa Alfalla ja varmaan aika harvaa harmittaa siinä vaiheessa osittainen autonomisuus. Silti, vaikka auto tarjoaa varusteita tylsille siirtymille, voi Alfa-DNA:n kaivaa esiin mutkapätkällä tai radalla, eikä siellä enää ole sama, millä ajaa. Moni, joka tykkää ajaa kivempia pätkiä (kuten esim. minä) käytännön pakosta joutuu myös suorittamaan tylsää siirtymää esim. työmatkoilla (kuten esim. minä).

Tai jos lähtee vaikka Lappiin. Jyväskylästä kun kääntää keulan nelostietä pohjoiseen ja pääsee kutakuinkin Äänekoskesta ohi asti, niin edessä on yksi maailman tylsimmistä teistä, nelostie aina Ouluun asti. Aika sama millä ajaa, tylsä se pätkä on joka tapauksessa - hyvähän siinä olisi nukkua matkalla vaikka täysin autonomisen auton kyydissä. Vaan sitten kun suuntaa Enontekiöltä pohjoiseen, niin kotvan päästä pääsee Norjan vuoristoteille, eikä taaskaan ole todellakaan sama millä ajaa.
no jos sen ottaa tylsänä itselleni autolla ajo ei ole ikinä tylsää, tosin voi se olla tylsää jos pitää jotain tuhannen kilsan siivuja ajelle, siinä vaiheessa voisi kyllä harkita jo junaa tms
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ajamisen viihtyvyyteen varsinkin pitkillä matkoilla ohjaamo vaikuttaa paljon ja ainakin tältä osin on Giulia koeajojen perusteella omaan silmään onnistunut. Siinä on jotain samaa fiilistä kuin 156:ssa, että keula kohti suuntaa ja antaa mennä vaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

V6 kirjoitti:oletin että sieltä puuttuu jotain oleellista, tuskin kovin moni Alfalla ajava haluaa itse ajavaa autoa, silloinhan koko autoilun idea poistuu= sama millä "ajaa"
Puuttuu sieltä jotain oleellista. Mahdollisuus kuskin ajaa kokonaan itse - vaikka sitten huonosti - peräpään pito irti. Auto kun suitsii itse itseään ilman kuskin kontrollia, ”silloinhan koko autoilun idea poistuu”!

... En toki ole oikeasti tuota mieltä, mutta oli niin halvalla tarjolla että otin pois kuljeksimasta...

Edelleen siis todellisuudessa (all kidding aside) Giulia on hieno auto! Mutta näin tänään punaisen Stelvion liikenteessä enkä erityisesti intoillut. Vaimo sanoi että iso Fiat - enkä ryhtynyt mieltäni pahoittamaan. Kyllä Giulian näkeminen liikenteessä enemmän ilahduttaa!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

V6 kirjoitti:no jos sen ottaa tylsänä itselleni autolla ajo ei ole ikinä tylsää, tosin voi se olla tylsää jos pitää jotain tuhannen kilsan siivuja ajelle, siinä vaiheessa voisi kyllä harkita jo junaa tms
Jos sillä tuhannen kilometrin (kyllä vähempikin riittää, etenkin jos tarpeeksi paahtaa samaa pätkää) siirtymällä pääsee paikkaan, jossa on kiva ajaa ja jonne ei autojuna vie, jää siitä junakyydistäkin jotain puuttumaan.

Harva ostaa Giulian hintaista sedania ihan vaan hauskanpitoon. Joo, olisihan se sinällään hienoa tehdä niin, mutta useimmille ostajille se on ihan käyttöauto, joka hoitaa arjen siirtymät, lomamatkat yms. siinä missä Octaviakin, mutta tunteikkaammin. Ainakaan minä en keksi, miksi käyttöautossa ihan kivat varusteet olisivat Giuliassa miinuksia, vaikka joku yksittäinen henkilö ei niitä välttämättä koskaan kaipaa. Etenkään, jos niiden puute vie myyntiä muille merkeille (johon varmaan joku toteaa, että koska Alfa valitaan tunteella, niin mahdolliset puutteet pitäisi vaan hyväksyä, mutta ei se aina ihan niinkään ole).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Shuttle kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.

nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Ensin pyydetään esimerkkejä mitä ei Alfasta löydy, kun niitä tarjotaan niin heitetään bussitantrum. Toki jos haluaa olla kaikkea vastaan, niin ohjaustehostinkin on turha ym. Joo on se Giulia maailman paras ja mitään kritiikkiä ei saa esittää, koska muuten mennään kaikki busseilla.
olet varmaan huomioinut että Kiastakin puuttuu osa Giulian varusteista ja osaa niistä ei ole edes siihen saatavilla, tämä varusteasiakin on jo muuten kerran puitu tällä foorumilla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lerppu kirjoitti: Puuttuu sieltä jotain oleellista. Mahdollisuus kuskin ajaa kokonaan itse -
tohon tarttis varmaan jonkun mäkiauton tai polkuauton kaikissa autoissa on sen verran automatiikkaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Giuliassa on kieltämättä puutteensa mutta niin on muissakin malleissa koska Alfallakin on erilaiset näkemykset auton valmistuksesta verrattuna Toyotaan.
Kyllä jokaisella merkillä on omat heikkoutensa myös Volkkarilla, Kialla yms.

Mutta loppujen lopuksi, jokainen painottaa omia osa-alueitaan ja ostaa mieleisensä auton ja itsekkin jopa saatan Bmw:n joskus ostaa kun taas volkkaria en milloinkaan vaikka uusi T-roc on askel parempaan suuntaan 8)
Giulia on kuitenkin Alfalta parempaa autoa pitkästä aikaa ja minusta suunta on oikea vaikka tiettyjä juttuja voisi vielä hienosäätää!

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

-Oksid- kirjoitti:etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä.
Minkälaiset valot autossasi on? Halogeenit vai Xenonit?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

V6 kirjoitti: olet varmaan huomioinut että Kiastakin puuttuu osa Giulian varusteista ja osaa niistä ei ole edes siihen saatavilla, tämä varusteasiakin on jo muuten kerran puitu tällä foorumilla.
Tottakai jotain ei saa Kiaan, vaikka paljon se tarjoaakin. Mm. jokikisessä mallissa ESP:n pois.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

nepa kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä.
Minkälaiset valot autossasi on? Halogeenit vai Xenonit?
Lisävarusteiset 35W Bi-Xenonit

Auto sai kunnian makailla lämpimässä tallissa viikonlopun (pesun jälkeen) ja nyt autokatoksessa vietetyn yön jälkeen näyttää taas huurua/jäätä olevan sisäpuolelle, eli kosteuttahan siellä ilmeisesti on.
Sinällään jännä juttu, tämä ilmiö tuli ekan kerran esille kun nämä "huippupakkaset" iskivät tänne kaakkoonkin, aikaisemmin ilmiötä ei esiintynyt. Ja pakkasten ollessa parinkympin korvilla, olivat umpiot "maitolasia" ylös asti. Sen verran polttimot lämmittivät työmatkan aikana että polttimoiden kohdalta huuru/jää hävisi.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Katoin kans just äsken kun pyyhkäisin umpiot puhtaaksi että näyttää olevan jo aikamoinen raita huurua/kuuraa sisällä. Voisi kuvata jossain välissä jos ei häviä.

Yksi ihmeellinen juttu on myös ilmaantunut. Joskus kun auto on tyhjäkäynnillä ja käy ulkona lastaamassa jotain tms nin huomaa että tankin luukun seudulta kuuluu suht tasaisin väliajoin joku pssshhht ääni. Ei kai tässä ole mitään ilmatoimisia elimiä? Aika outoa jos johonkin noin painettakaan kertyy.

Nyt näkyy myös "Change Engine oil" viesti ja huoltomuistutin alkaa lähestyä. Huoltoaika onkin bookattu lähitulevaisuuteen. Infonäytön öljypalkki on kuitenkin ihan samanlainen kuin ennenkin.

Tähän vähän liittyen isoin haukku Giulialle on sama kuin Giulietassa, mutta pahempana: infoa siitä mitä auto oikeasti sisältää ja millä logiikalla asiat toimii ei tahdo olla julkisesti missään. Muuten kyllä <3.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Ihan mielenkiintoista arviota Giulian arvon laskemisesta saa Santanderin AllinOne-rahoituslaskurilla.
Laskurin mukaan kalliimpia Audeja saa pienemmällä kk-maksulla, koska niiden jälleenmyyntiarvo on paljon suurempi kuin Giuliassa. Tuossahan ei sinänsä mitään yllättävää ole ja riippuen siitä haluaako auton uutena vai käytettynä tuo voi olla joko hyvä tai huono asia. En tiedä, miten laskuriin on arvon lasku määritelty.

Jos joku tuolla rahoituksella on autoa hankkimassa, niin silloin Giulia ei ehkä ole se ensisijainen vaihtoehto.

p.s. En ota kantaa siihen onko tuo hyvä rahoitus vai ei enkä siitä ole keskustelua nostamassa. Autorahoitus on niin kuin politiikka ja uskonto: jokaisella meistä on niistä niin vahvat omat mielipiteet, että olen suosiolla jättänyt väittelyt väliin. :) Itse olen tuota laskuria aina joskus käyttänyt juuri tuohon arvon laskun selvittämiseen. Joillakin autoilla arvo säilyy aika mainiosti tuon mukaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:^Joudun nyt kysymään että miksi Jaguar johtaa? En ole ajanut kuin diesel nelikon, mutta mielestäni oli kuin pallon päällä olisi keikkunut eikä mennyt mihinkään. Oletan että R mallimerkinnässä tarkoittanee elävämpää menoa? Tuohan on jopa kauniimpi kuin Giulia, mutta perusversio jäi todella kauas ajettavuudessa.
Jaguarilla R tarkoittaa tosiaan elävämpää menoa kuten esim. M BMW:llä ja AMG MB:llä mutta R-Sport on sama kuin "M-Sport" tai "AMG Style" eli varusteversio jossa aavistuksen verran tiukempi jousitus, paremmat jakkarat ja näyttävämpää muovia ulkokuoressa.

Giulia 2.0d AWD automaatti on oman varsin rajallisen koeajokokemukseni perusteella hieman äänekkäämpi ja eläväisempi kuin XE 2.0d AWD automaatti maantiellä. Kaupungissa Giulia on selvästi hauskemman oloinen ja oletan että mutkateillä erot olisivat vielä suuremmat. Tällä hetkellä omat tarpeeni ovat tylsän ykköstien sahaaminen Tku-Hki välillä aivan liian usein joten talvikelpoinen maantieauto omaan käyttöön hakusessa.

Elämä oli helpompaa jenkkilässä kun autojen kohdalla ei tarvinnut tehdä niin paljon kompromisseja. Boxster Spyder hupiajeluun ja satunnaiseen työmatkaankin, Jaggen XF V8 käyttöautona ja mini-van lasten kuljetukseen. Suomessa eivät tallipaikat ja lompakko riitä muuhun kuin kompromisseihin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Jep, ymmärrän sekä auton hankinnan kompromissit että soumi-elämän realiteetit. Muistan edelleen elävästi miltä tuntui kun tulot puolittuivat, hinnat tuplaantuivat ja verot triplaantuivat... 1. paluuvuosi oli kipua täynnä, mutta kymmenes tuntuu menevän jo turtana! :wink:

Jaguar-kauppaan siis. Niin duunissakin kollegalla vaihtui työmatkakulkineena ollut Giulietta XE:hen, on ollut tyytyväinen. Vaikka sanoin ennalta että älä nyt ainakaan sitä Jaggea sitten osta. Porsche-miehiä on hän myös, joten lienee mieltymykset samankaltaisilla huudeilla.

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Onko muuten Superin ja Velocen bensamallien äänissä miten eroja?
Samat moottorithan ovat molemmissa, mutta moottorikartat ovat erilaiset, josta lienee tuo tehoero. Mutta vaikuttaako tuo myös ääniin miten?

Minkä verran muuten Suomessa maksaa Superin moottorin päivittäminen Velocea vastaavaksi? Onko just samaa moottorikarttaa saatavilla vai joutuuko tyytymään customiin?
Teoriassa ainakin voisi kuvitella, että tuo päivitys olisi ihan järkevä, koska moottoriin saisi mukavasti lisätehoja ja myös kestävyyden ja luotettavuuden voisi uskoa pysyvän hyvinä.

Ja käänteisenä voisi myös kuvitella, että Superin moottorin luotettavuus ja kesto on vakiona ihan hyvä, koska moottori on kuitenkin suunniteltu huomattavasti tehokkaammaksi eli Velocen versioksi.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:^Jep, ymmärrän sekä auton hankinnan kompromissit että soumi-elämän realiteetit. Muistan edelleen elävästi miltä tuntui kun tulot puolittuivat, hinnat tuplaantuivat ja verot triplaantuivat... 1. paluuvuosi oli kipua täynnä, mutta kymmenes tuntuu menevän jo turtana! :wink:

Jaguar-kauppaan siis. Niin duunissakin kollegalla vaihtui työmatkakulkineena ollut Giulietta XE:hen, on ollut tyytyväinen. Vaikka sanoin ennalta että älä nyt ainakaan sitä Jaggea sitten osta. Porsche-miehiä on hän myös, joten lienee mieltymykset samankaltaisilla huudeilla.
Aikuisiästä on noin puolet asuttu ulkomailla joten en ihmettelisi vaikka muutaman vuoden päästä taas löytäisi itsensä jostain uudesta osoitteesta. No, sen näkee kun elää. Nyt pitäisi saada firman liikevaihto ylös ja kersat opiskelemaan niin vapausasteet kasvaisivat. Muutama vuosi siis.

Possuja on allekirjoittaneella ollut jo ensimmäisen kerran vuonna -88 eli pitkät perinteet silläkin. Olisikohan näitä jalostetuja volkkareita ollut viisi kappaletta vuosien saatossa.

Sen sijaan Alfaa ei ole ollut kuin se yksi työsuhde 156 Selespeed aikoinaan vaikka monta kertaa olisi mieli tehnyt hankkia. Jotenkin on vain aina löytynyt jokin syy miksi joku toinen optio on parempi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jkk »

^oliks työsuhde selespeedi hopea?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jkk kirjoitti:^oliks työsuhde selespeedi hopea?
Viininpunainen metalli ja musta kangas sisustus. Selespeedin 16" vanteet ja jotkin 15" generic aluvanteet talvirenkaille.
vm.2000 2.0.TS
Rekisteri oli JIH-56

Silloisella Delta-autolla oli jokin deal ALD:n kanssa jonka kautta auto tuli koska se oli lähes järkevän hintainen leasattuna. Nyt vastaava setup olisi tomaatti Giulia jonka leasing kustannukset ovat suhteessa kalliita. Jos Giulia saisi suhteella samoilla ehdoilla niin voisi harkita.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kia Stinger tuli myös koeajettua. Sininen 2.2d AWD GT-Line. Alla jäsentelemätöntä tajunnan virtaa:

Ensimmäinen puoli tuntia meni siinä kun yritin saada kaikki itseajo tingetangelit pois päältä. Elektroniikkaa löytyy tarpeeksi HUD:ia myöden vaikka iPhonen BT ei suostunut pariutumaan. Piti sitäkin yrittää. Itseajo tingeltangelit vaikuttivat ainakin jotenkin toimivilta mutta ärsyttäviltä. Automaattinen cruise oli muuten hyvä mutta se suostu kytkeytymään päälle muuta kuin pitkällisen maanittelun jälkeen koska ilmeisesti tie oli liian mutkainen tai jotain muuta.

Auto oli kohtuullisen hiljainen kitkakumeilla mutta kuljettajan ikkuna piti hirveää nitinää tiivistettä vasten ajossa. Muuten laadukkaan oloinen viimeistely vaikka materiaalit eivät ihan super-premium vaikutelmaa jättäneetkään.

Nykyaikainen 200hp dieselkone on nykyaikainen 200hp diesel kone ja ZF 8-lovinen oli oma itsensä. Booooooring. Vääntää alhaalta, vaihtaa näppärästi mutta hengettömän oloinen paketti hieman boy racer -tyyppiseen kuoreen. Pappamaiseen Jaggeen fiilis sopii paremmin.

Ajettavuuteen olin pettynyt. Ratin ja renkaiden välillä oli kai jokin yhteys. Ehkä. Vaikea sanoa. Pintakova jousitus joka kyllä tiukkenevassa moottoritien rampissa piti ryhtinsä siihen saakka kunnes kojelauta tuli täyteen keltaisia valoja.

Kun hyppäsin koeajon jälkeen boring baijerilaiseen niin tuntui kun olisi lopettanut Xboxin pelaamisen.

Stinger varmasti löytää yleisönsä mutta allekirjoittanut ei kuulu joukkoon.

lindenmi
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years
Paikkakunta: Kirkkonummi

Alfa Romeo Giulia 952:n moottoriversiot

Viesti Kirjoittaja lindenmi »

löytyykö tietoa 952:n dieselmoottoreiden fyysisistä eroista vai ovatko tehoerot saatu softalla?
Siis 2.2 136/150/180/210hp versiot?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Niitten pitäisi olla teknisesti samoja. Kuten myös 2.0 bensan eri versiot pitäisi olla teknisesti samoja.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Löytyykö Alfalta jotakin lähdettä rittävän detaljille tekniselle speksille josta voisi päätellä moottorivarianttien mekaanisen samanlaisuuden?

BMW puolella ainakin liikkuu urbaaneja legendoja esim. 320i softapäivityksestä 328i malliin vaikka koneissa on eri männät ja sitä kautta staattinen puristussuhde (10 vs 11) ja huomattavasti erilainen pakoputkisto. Samaten olen nähnyt kirjoituksia Boxsterin ja 911 Possujen saman iskutilavuuden omaavien koneiden eron olevan vain softaa. Sitten kun niitä on avannut niin mekaanisia eroja on ollut ihan riittävästi.

Huom! En oli kiistämässä väitettä Alfan koneiden samanlaisuudesta vaan olen ainoastaan tyypillisen insinööritieden edustajan tapaan varovainen uskomaan mitään ilman työntömittaa ja protokolla-analysaattoria.

Jos Giulian 2.2 diesel tosissaan on 1:1 sama kaikissa varianteissa (136hp, 150hp, 180hp ja 210hp) niin tällöinhän haasteeksi muodostuu ainoastaan hyvin varustellun kiulun löytyminen Euroopasta.

Tai voisi toivoa softakuristetun 99g/100km CO2 100hp bensa-Velocen esittelyä... ;)

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Isola »

Valmista yhteenvetoa ei ainakaan valmistaja varmasti mielellään jakele. Riittävällä viitseliäisyydellä voi sen sijaan lähteä vertaamaan ePeristä moottoreita läpi osa kerrallaan. Hieman takkuista, mutta kymmenkunta avainkomponentta antaa jo vahvan viitteen moottorien mekaanisesta samanlaisuudesta tai paljastaa eron.

Teoriassa on tietysti mahdollista, että samalle osalle olisi kaksi eri osanumeroa. Tuskinpa siihen kuitenkaan sumutusmielessä lähdetään.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

ePer ei äkkiä tarkasteltuna tunnista eroa ainakaan näiden osien kesken. Osanumeroiden muutos liittynee tuotekehitykseen.

Turbo
50052543
50054422

Kansi
73503892

Mäntä
50052787
50052788

Kanki
50050401

Nokka
50050652

Multiair
50052414
50053409

Suutin
50050803

Imusarja
50052731
50053014
50053308

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Kaikki viripajat ovat tulleet samaan lopputulokseen: Giulian bensakoneet ovat kaikkia varaosia myöten täysin identtisiä vehkeitä. Ainoa ero on moottorinohjausohjelmistossa. Dieselin osalta 210-heppaisessa versiossa käytetään hieman erilaista jäähdytysratkaisua kuin pienempitehoisissa koneissa:

The Veloce Diesel has 470 Nm (+20 Nm) and 210 hp (+30 hp). We had to wait for the technical details. The big question was what exactly would be different from the 180 hp diesel on a motorbike level. Our big suspicion turns out to be truth. The geometry (which determines the performance of the turbo) of the turbo is equal to that of the 180 hp. In short, the basic power of the 2.2 JTDm is not 180 hp but 210 hp. The turbo of a 210 hp, however, has a speed sensor on the turbo (!). This would have been mounted to protect against the turbo. We expect that there will be a new software limiter for life. A second difference is that the 210 hp engine is equipped with a water / air intercooler to cool the intake air instead of an air / air intercooler. The fact is that a water / air intercooler would have a greater cooling capacity than an air / air intercooler.

Edellinen on google-kääntäjällä tehty käännös Squanda Tuningin sivuilta:
https://www.squadra-tuning.nl/giulia-de ... wikkeling/

Eurocompulsionin viritysboksi vaikuttaa bensakoneille mielenkiintoiselta, sillä sillä voi itse vaihtaa OBD-väylän kautta Giulian moottorinohjausohjelmiston version - vaikka huollon ajaksi takaisin alkuperäiseksi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Unique kirjoitti:Kaikki viripajat ovat tulleet samaan lopputulokseen: Giulian bensakoneet ovat kaikkia varaosia myöten täysin identtisiä vehkeitä. Ainoa ero on moottorinohjausohjelmistossa. Dieselin osalta 210-heppaisessa versiossa käytetään hieman erilaista jäähdytysratkaisua kuin pienempitehoisissa koneissa:
Kai se uskottava on. Melko iso haarukka pelkällä softalla säädettäväksi, 136 - 180hp dieselissä ja bensalla 200 - 280hp.

Ja 210hp dieselin ero siis ahtoilman välijäähdytyksessä.

No, nyt pitää avata Mobile.de alkaa lukemaan sillä silmällä....

lindenmi
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lindenmi »

Celtic tuning näyttää tarjoavan 216hp ainakin 136-180hp:n versioon.
Täytynee oma 150hp:n päivittää kunhan takuu lähenee loppuaan.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dam »

Pahoittelut että tulen viereiseen pöytään huutelemaan mutta tuosta ajonvakautuksesta, onko teistä ketään valittanut asiasta Alfa Romeolle? Se on kuitenkin softaamalla määrätty miten kireät / kuristavat suitset siinä on. En ole itse tuollaista koeajanut joten en tiedä mikä käytös sillä on liukkaalla mutta takavetoinen auto mikä rajoittaa luistoa aggressiivisesti ei omasta mielestä mikään kovin turvallinen ole varsinkin jos alkaa ilmenemään jotain puskemista. Itselläni ollut aikaisemmin BMW E87 ja jos siitä meni unohtamaan DTC napin painalluksen niin se alkoi ensimmäisenä puskemaan mistä huomasi että on liukasta. Kun napista oli painanut, huomasi huomattavasti aikaisemmin että on liukasta ja osasi ajaa kelin mukaisesti. Eikä niin mitä välillä näkee kun ihmiset ajaa ajonvakautusta vasten kun on olevinaan niin kiire. Giuliettassa taisi aikaisemmin olla startstop oletuksena aina päällä, nykyään se on sen mukaan mitä edellisellä kerralla on valittuna; päällä tai pois ja sekin on tehty softapäivityksellä. Alfan maahantuoja ei tätä forumia kuitenkaan lue ja sinistä villapaitaa käyttävää herraa taas tämän tyyppiset asiat taida kiinnostaa pätkääkään. Jos tulee riittävästi palautetta tuosta ajonvakautuksesta niin jotain saattaisikin tapahtua. Todennäköisyys pieni mutta suurempi kuin olla kertomatta siitä laisinkaan :wink:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Sivusta seuranneena vaikuttaisi siltä, että Giulian omistajia asia ei valtavasti häiritse vaan ongelma on niillä, kenellä ei Giuliaa ole eikä sen hankkimiseen mahdollisuutta tai halua. "Ostaisin Giulian, muttakun ajonvakautus..." palautteesta ei liene paljon iloa maahantuojalle :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Albertolli kirjoitti:Sivusta seuranneena vaikuttaisi siltä, että Giulian omistajia asia ei valtavasti häiritse vaan ongelma on niillä, kenellä ei Giuliaa ole eikä sen hankkimiseen mahdollisuutta tai halua. "Ostaisin Giulian, muttakun ajonvakautus..." palautteesta ei liene paljon iloa maahantuojalle :mrgreen:
Niin,

Mielestäni Giulian ajonvakausjärjestelmä toimii loistavasti liukkaalla kelillä (ja muutoinkin). Itsellä on alla kitkat ja käytös on näiden kanssa erittäin ennustettavaa.

Ainoa "haaste" on liian agressiivinen luistonesto paikalla ollessa, joka voi johtaa kiinni jäämiseen liukkaalla ja pienehkössä lumihangessa.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja seppo »

Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

seppo kirjoitti:Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?
ei ole.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

seppo kirjoitti:Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?
no, ei ole mahdollisuutta poistaa, aina päällä. Siinä se onkelma onkin ku ei oo nappulaa, mistä painaa...
( no joo, olihan jollain joku " ota akkukaapelit hetkesi irti takapaksista ja hyppää äkkiä rattiin " -ratkaisu...
- Kari

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Onko kellä(än) talvisia kokemuksia tuosta Q4 -versiosta, onko ESP luistojen suhteen sallivampi kuin tämä "kuin kiskoilla" liikkuva takaveto?

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ei kokemuksia, mutta kysymys on:
- Onko toi oikeesti kuinka paha tuo Giulian tilanne luistoneston ja ajonvakautuksen suhteen? (En ole täysin luopunut Giulian hankinnan haaveilusta.)

Esimerkkinä käytän omaa vajaavetoista takaa työntävää E87:aa:
Kitkarenkailla ihan kuivalla asfaltilla n. 80 km/h marssivauhdista saa kaasun pohjaan lyömisellä (täydet ajonestot päällä) kojelautaan valon vilkkumaan ja auto kiihtyy oletettua heikommin. Joko napsu suitseista pois tai sitten puolikaasulla kiihdytys niin pääseekin jonnekin... - Mutta siis ei tosiaan kiva feature.
Tilanne pahenee liukkaalla, eteneminen vauhdikkaasti suitset päällä suht mahdotonta; jos hiukankaan meinaa vikuroida, jokin rengas jarruttaa ja meno hyytyy alkuunsa. Taas suitseja hölläämällä tilanne normalisoituu, mutta puolivälin asetus pitää spinnaamiset loitolla.

Tarkentaen siis: Ollaanko Giulian perusasennossa lähempänä BMW:n "reduced traction for optimized performance" -asetusta, vai sitten baijerilaisten default "stop tykkänään, täällä voi olla liukasta" -suitsimista?

Nelikko F34:llä voi sitten ottaa kaikki estimet pois päältä (jotain saattaa jäädä päälle, en ole varma), E87 on käytännössä fiksumpi kulkemaan osittaisessa avustuksessa.

lindenmi
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lindenmi »

no joo, eipä ole tullut Giulialla tilannetta, jossa olisin kaivannut edes ajonvakautuksen/luistoneston osittaista poiskytkemistä. Sen verran edistyksellinen systeemi on, että ihan pikku pöperössä ei ole hankaluuksia edetä ja jos on, yrität väärään paikkaan. Kesällä tuolle on vielä vähemmän tarvetta, ei riitä tehot kuin QF:ssä, mutta siitä sen saakin pois. Leikkimiseen on väärä auto muutenkin, siihen on parempiakin autoja. Edellisestä autosta sai luistoneston kytkettyä täysin pois ja sillä pääsi kuivalla asfaltillakin driftaamaan ilman sen kummempaa yrittämistä polkaisemalla pedaalin pohjaan, mutta ketä sellainen kiinnostaa varsinkin kun ei sellaiseen ole edes paikkaa.
Ostakaa vaan Giuliat alle joka iikka, on hieno auto.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ noinhan se menee, talvinen leikkiminen ei näillä "karvalakeilla" onnistu oikein missään määrin (menosta tulee kulmikasta kun alkanut luisto pysäytetään samointein), on sitten makuasia minkälaista käytöstä autolta yleensä (talvisin) haluaa. Kesällähän nämä ovat enemmän elementissään.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Suora lainaus kaverilta jolla oli Q4 vuokralla:
Ihan pulkka... eteen päin toki menee, muttei käänny eikä pysähdy!!
932 937 955 955

lindenmi
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lindenmi »

lieneekö ollut taidoissa puutteita...."ei pysähdy"????
Suurelle osalle autoilijoista riittää ihan hyvin se harmaa Avensis, joka on ihan hyvä auto. Luotettava ja liikkuu paikasta A paikkaan B.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

RWD Giulia lumella

https://www.youtube.com/watch?v=soKb1x2rGiA


tässä oli vissii luistonesto otettu pois...

Veloce lumella

https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw
Viimeksi muokannut V6, 09 Maalis 2018, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Aquatica kirjoitti:Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...
oli, tai siis toisella kikalla ei sulakkeella
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin