Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html

En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info :P
Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Unique kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:@Unique

Mites DNA-kytkin vaikuttaa jumissaoloon? Giulietassa on jarruilla tehty lukko (elektroninen tasauspyörästön lukko-nimellä) D-asennossa aika agressiivinen.
Mä sain tuon kaks kertaa pohjasta *kunnolla* hankeen, toki ihan asfaltilla - ei lähtenyt, ennen kuin tarjosi D:tä ja kaasua. Sit kun molemmilla pyörillä jaksoi vetää, saikin irti. Jos Giuliassa on sama systeemi, olisi ehkä hyvä testata.

Lisäksi nuo renkaat on oikeasti hyvät. Ei ne nastat käytännön tasolla voita kuin parissa kohtaa ja kokonaisuutena ero melkein nolla. Nekin nastat on sit nuo kitkarenkaat, mutta vaan nastoitettuna... :roll:

Ja onhan meillä vanhanaikanen keksintö myös, jarru + kaasu, jos se yhtään sallii kaasupoljinta kevyellä jarrulla paikallaan. Joissakin autoissa, jossa syöttö katkeaa jarruun koskiessa on kuitenkin ryömintävauhdissa tai alle salinut sen.
Kokeilin eri DNA-kytkimen asennoilla ja luistonesto on kaikissa asennoissa niin agressiivinen, että se vie kaiken voiman pois heti kun alkaa luistamaan. Kaasu + jarru-yhdistelmää en keksinyt kokeilla. Mekaaninen tasauspyörästön lukko olisi varmasti auttanut. Ainut mikä auttoi oli lumen lapiointi alta ja erityisesti kaikkien pyörien edestä sekä yksi paikalle sattunut pariskunta avuksi työntämään.

Toinen kerta tapahtui onneksi kotipihassa autokatoksen edessä. Lapio kouraan ja 5 minuutin päästä Giulia suostui taas liikkumaan.
Juu, esim baijerilainen mutteriwiritelmä toimii siten, että luistoneston saa osaksi tai kokonaan pois napista. Olisi toivottavaa kiuluunkin, samoin kuin kunnon istuin vrt 159.
Mutta kun ei ...
- Kari

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Unique kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html

En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info :P
Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.
Jep, vastaus tuli jo. Tosin ei ollut mikään ihan jokapäiväinen tapa tehdä tätä. Mutta jos haluaa kokeilla radalla Giuliaa, niin ehkä siihen käyttöön kokeiltavissa kertaluonteisesti.

Kaverin keino on:
- Paina käynnistysnappulaa, odota että tarkistukset menevät läpi, paina nappulaa uudelleen (näin peilit menevät auki)
- Mene tavaratilaan ja avaa akun kotelo
- Irroita negatiivinen napa (täytyy vain painaa pientä release-nappulaa ja vetää se irti). Odota pari sekuntia
- Kytke napa takaisin ja sulje akkutilan kansi
- Sulke takaluukku ja mene käynnistämään auto. Nopeasti. Kaksi viimeistä vaihetta pitää tehdä 15 sekunnin sisään.

Auto käynnistyy ja ESC, Hill Assist, Start Stop, sekä FCW ovat pois päältä. ABS ja ohjaustehostin ovat edelleen päällä.

Olet jumissa N-tilan kanssa ja kello käynnistyy 00:00:sta tammikuun 1. päivä. Saat nuo ominaisuudet takaisin päälle kun samutat auton ja käynnistät sen uudelleen. Viimeistään toisella käynnistyksellä kaikki on päällä.

Käänsin tuon suomeksi, jotta kaveri ei hermostu. En ole testannut tuota tapaa enkä anna sille takuuta. Mutta jos joku ratapäivillä välttämättä haluaa, niin siitä vaan.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?
Kyllä tuokin taitaa olla ehdoton ostos sitten. Kallishan se on, mutta hyöty lienee kiistaton. Tuo kikkakolmonen vain ei kauheasti innosta, jos auto on kiinni jossain.
Sporttipenkit, xenonit, paremmat vanteet + kaikkea pientä sälää. Hinta vain kasvaa. :D

Pahoittelen, jos nämä kyselemäni asiat ovat ketjussa tulleet jo aiemmin esille. Olen vasta sivulla 74 menossa tässä ketjussa. :)

edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.

edit 2: muutenkin koko Suomessa Alfan mainostaminen ja maahantuojan toiminta on aika vasemmalla kädellä tehtyä. Alfa sivusto on ankea ja ei tuota myynti- ja palveluverkostoakaan pahemmin ole kuin etelä-suomessa. Ja kun tästäkin ketjusta saa lukea noista huonoista asiakaspalvelukokemuksista, niin pelottaa, jos auton kanssa ongelmia tulee. Kun Delta-Auto hoiti Alfan huoltoa, niin Kajaanissa toimi huolto aivan loistavasti. Autossani (GT) oli erikoispuskurit ja pienen kolhun jälkeen (naapuri pökkäsi puskurin rikki autollaan) piti uusi tilata Italiasta asti ja liike hoiti senkin hienosti. Vara-autonkin sain siksi aikaa. Eihän autoja tietenkään virallisessa huollossa tarvitse käyttää, varsinkaan öljynvaihtojen yms. vuoksi, mutta kuitenkin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Kainuu on laaja käsite, mutta veikkaisin lähimmän merkkihuollon löytyvän Oulusta. Ei kait sitä merkkihuoltoa muuten tarvitse, mutta Giuliassa on sen verran paljon softaa minkä päivitys ei muuten onnistu. Tietysti päivitystarve vähenee jatkuvasti kun malli tässä vanhenee.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

nepa kirjoitti:Rauta, juuri tuollaista kilven sijoittelua tarkoitinkin. Hienoa, että onnistuu myös Suomessa. Ainakaan jenkkifoorumin mukaan tuon ei pitäisi olla minkään tärkeän edessä.
Ei ole minkään edessä tosiaan, säleikkö on kilven kokoiselta alueelta muutenkin ummessa joten ilma ei siitä ilman kilpeäkään kulkisi mihinkään, eikä kilpi häiritse tutkia tai mitään muutakaan. Vaatii tosiaan pikkukilven, normikokoinen finnitönkään ei mahdu sopivasti tuohon koloon. Jossain tämän ketjun syövereissä reilu vuosi takaperin taisin tuon koko ns. prosessin käydä läpi, mutta ainakin on siis mahdollista moinen lätkä hankkia peruskilven sijaan. Eipähän ole ylimääräisiä reikiä puskurissa.

25t ilometriä on omassa kertynyt reilussa vuodessa mittariin, toiminut hyvin kesät ja talvet eikä ole oltu vielä talvisinkaan jumissa missään. Muutama pikkujuttu on ollut, eli ne perinteiset ovien jumittavat lukitusnapit ym. alkupään juttuja, mutta ne on korjattu. Harvinaisen kauan on selvitty ilman polttavaa himoa vaihtaa autoa, eli vielä hyvin tyytyväinen Giuliaan. Ovien tiivisteet ovat muuten Giuliassa ihan jumalaisen hyvät, kerrankin oli auto ihan oikeasti paskainen, mutta ovivälit ne vaan pysyvät siistinä paremmin kuin missään muussa autossa, edes Volvossa ei pysy yhtä siistinä millään.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

nepa kirjoitti: edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
Olen tässä lähiaikoina kyllä saanut autoliikkeistä todella hyvää palvelua, ja aika monessa olemme käyneet. Kun kahta hyvin erityyppistä autoa olemme katselleet.
Kaksi liikettä eivät oikein ole erottuneet edukseen. Toinen myy Alfaakin. Yhteistä näille kahdelle on että nettisivuilla hinta on muuta kuin myyntihinta.
Myyntitiedot ovat olleet harhaanjohtavia. Tarjouspyynnössä on suurempi hinta kuin netissä. Mikähän ajatus on laittaa tarjoukseen myyntihinnaksi tonni lisää? Ja tarjouspyyntöön vastataan kalliimmalla kuin mitä hinta on ilmoitettu virallisilla nettisivuilla. En ymmärrä taktiikkaa.

Mutta suurin osa ihan huippupaikkoja, vähän jopa harmittaa että osan kanssa ei ole voinut kauppoja tehdä kun auto ei ole ollut toiveiden mukainen.

Pikkuauto on jo tilattu, mutta huomenna jatketaan vielä vähän Giuliasta.
Viimeksi muokannut MikaT, 21 Helmi 2018, 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Unique kirjoitti:
Unique kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html

En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info :P
Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.
Jep, vastaus tuli jo. Tosin ei ollut mikään ihan jokapäiväinen tapa tehdä tätä. Mutta jos haluaa kokeilla radalla Giuliaa, niin ehkä siihen käyttöön kokeiltavissa kertaluonteisesti.

Kaverin keino on:
- Paina käynnistysnappulaa, odota että tarkistukset menevät läpi, paina nappulaa uudelleen (näin peilit menevät auki)
- Mene tavaratilaan ja avaa akun kotelo
- Irroita negatiivinen napa (täytyy vain painaa pientä release-nappulaa ja vetää se irti). Odota pari sekuntia
- Kytke napa takaisin ja sulje akkutilan kansi
- Sulke takaluukku ja mene käynnistämään auto. Nopeasti. Kaksi viimeistä vaihetta pitää tehdä 15 sekunnin sisään.

Auto käynnistyy ja ESC, Hill Assist, Start Stop, sekä FCW ovat pois päältä. ABS ja ohjaustehostin ovat edelleen päällä.

Olet jumissa N-tilan kanssa ja kello käynnistyy 00:00:sta tammikuun 1. päivä. Saat nuo ominaisuudet takaisin päälle kun samutat auton ja käynnistät sen uudelleen. Viimeistään toisella käynnistyksellä kaikki on päällä.

Käänsin tuon suomeksi, jotta kaveri ei hermostu. En ole testannut tuota tapaa enkä anna sille takuuta. Mutta jos joku ratapäivillä välttämättä haluaa, niin siitä vaan.
Voi juma , haloo ,mitä tunaamista 50 donan autossa.
- Kari

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

nepa kirjoitti:
Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?

On ihan perinteinen lukko, eli mekaaninen. Paketissa tulee mukana itsesäätyvä alusta, jonka saa päälle D- moodissa. Se on myös erittäin hyvä.
Kajaanissa muuten on Autotalo Hartikainen, jossa on Alfa Romeo- huolto. Itse käytämme saman firman palveluja, tosin Joensuussa tai Kuopiossa. Joensuussa on hyvä palvelu.

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Ipi kirjoitti:
nepa kirjoitti:
Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?

On ihan perinteinen lukko, eli mekaaninen. Paketissa tulee mukana itsesäätyvä alusta, jonka saa päälle D- moodissa. Se on myös erittäin hyvä.
Kajaanissa muuten on Autotalo Hartikainen, jossa on Alfa Romeo- huolto. Itse käytämme saman firman palveluja, tosin Joensuussa tai Kuopiossa. Joensuussa on hyvä palvelu.
Kajaanin Hartikaista ei ole listattu Alfan sivuilla huoltopisteeksi. Noita muita Suomessa olevia Hartikaisia näyttää kyllä olevan.
Hartikainen on kyllä tuttu paikka, kun nykyistä autoa (Citroen C5) on pitänyt siellä huoltaa.

Se, mitä olen uuden Giulian mahdollisia vikoja yrittänyt netistä etsiä, niin ei ainakaan näytä siltä, että autossa mitään isoja moottoriin tai vaihteistoon liittyviä ongelmia olisi? Luulisi, että maailmalta olisi kuulunut, jos esim. jakoketjuongelmia jne. olisi?

Olen nimittäin sekä Golfin TSI-moottorin että Sitikan THP-moottorin kanssa kokenut jakoketjurempan. Volkkarin kohdalla tosin maahantuoja hoiti tuon esimerkillisesti: hinauksesta lähtien heti ilmoitettiin että kaikki kulut ja vuokra-auto huollon ajaksi maksetaan. Citikan kohdalla maahantuoja maksoi osat, mutta työ jäi itselle maksettavaksi ja mitään sijaisautoa ei maksettu. Samanlaista häslinkiä ei haluaisi Alfan kanssa, kun täältäkin voi lukea, että asiakaspalvelu ei sitä parasta ole.

Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. :) Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii. :)

Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.

p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa. :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

nepa kirjoitti: Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. :) Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii. :)

Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.

p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa. :roll:


Suurin osa noista "sähköongelmista" taitaa kuitenkin olla softavikoja
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

V6 kirjoitti:
nepa kirjoitti: Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. :) Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii. :)

Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.

p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa. :roll:


Suurin osa noista "sähköongelmista" taitaa kuitenkin olla softavikoja
Totta. Se on ollut mukava huomata, että mitään toistuvaa ja vakavaa mekaanista vikaa autosta ei ole löytynyt. Ainakaan vielä. :D

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

nepa kirjoitti:edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
Raision Vaunulassa Salih on mahtava kaveri, joka tietää mitä myy, kuinka myy ja mitä on asiakaspalvelu. Kannattaa suoraan soittaa miehelle, sillä siinä on ammattimainen tekijä. Jos edes neljäsosa autokaupan myyjistä olisi hänen tasoaan, Suomessa myytäisiin varmaan joku 200000 uutta autoa vuosittain nykyisen 120k sijaan.

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

vapsu kirjoitti: Juu, esim baijerilainen mutteriwiritelmä toimii siten, että luistoneston saa osaksi tai kokonaan pois napista. Olisi toivottavaa kiuluunkin, samoin kuin kunnon istuin vrt 159.
Mutta kun ei ...
Baijerilaisen Mopo Werstaan tuotteissakin (ajonvakautuksen ja) luistoneston kokonaan poistaminen napista edellyttää pientä kärsivällisyyttä. 10s napista ja silloinkin jää vielä "eDiff" vektoroimaan. Sport + moodissa nanny ainoastaan niuhottaa vähemmän.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

FinPat kirjoitti:
Baijerilaisen Mopo Werstaan tuotteissakin (ajonvakautuksen ja) luistoneston kokonaan poistaminen napista edellyttää pientä kärsivällisyyttä. 10s napista ja silloinkin jää vielä "eDiff" vektoroimaan. Sport + moodissa nanny ainoastaan niuhottaa vähemmän.
Onnistuu kuitenkin poistumatta kuljettajan istuimesta, avaamatta takakonttia, irrottamatta akun kenkää jne. Giuliaan verrattuna lastenleikkiä siis. En kyl ymmärrä miksi tohon takavetoon satsattiin, mut mokattiin se näin yksinkertaisella asialla.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Näin se löytyi yhteinen sävel jäsen Farinan kanssa. Tismalleen sama ajatus, miksi tehdä takaveto ja sitten suitsia se hengettömäksi?
- Jäähän siitä toki se ajodynamiikka, tms. Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa. Siinä cuore sportivo kokee kolauksen, vaikka auto varmasti ihan riittävä tällöinkin käyttöpeliksi on, en sitä epäile. Mutta kun Alfa on tunnevalinta... :(
Summaten: mieluummin "rehellisesti" etuveto kuin takaveto jossa perä ei irtoa. Etuvedossa ei ole mitään vikaa käyttiksessä; omista onkin 20 autoa olleet etuvetoja, kun vain 6 takavetoa ja nelikkoja mitättömät 4 kpl... Hmm, nelikot ei ole vaihtuneet yhtä tiuhasti, kymmenen vuotta on ajettu nelivetoja kun kortti on ollut 22 vuotta. But I digress...

Tää olis kiva, saako siitä ajonestoja pois päältä kun on enemmän parkettimalli?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9216613

...ei silti, mulla mitään rahaa ole, mutta olis hauska haaveilla...

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Tuota kävinkin alkuvuodesta kokeilemassa ja oli kyllä maukas 8) . En kyllä siinäkään suoraan huomannut nappia luistonestonpoistolle, mutta oli sen verta lyhyt aika koeajolle, että en hirveän tarkkaan kerinnyt katsomaan kaikkia sisäpuolen namiskoja.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Neliveto Giulia oli oikein maukas ajettava mitä testailin 14. päivä nopeasti. Tuntui paljon enemmän Alfalta kuin perustakapotki sisarmallinsa. Mä sanoin jo aiemmin et Stelvio tuntui paremmalta ajaa kuin Giulia ja se oli se neliveto minkä sen eron teki. Neliveto Giulia tuntuu siltä, että tätä siltä Giulialta olisi pitänyt jo heti alussa tulla. Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.

mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
Viimeksi muokannut V6, 22 Helmi 2018, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Shuttle kirjoitti:Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
Kia Stinger vs. Alfa Romeo Giulia Veloce 280 hv: ei ole olemassakaan sellaisia varusteita, jotka saisivat sekunniksikaan miettimään että ottaisikohan sittenkin Kian. Ugh!

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

V6 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.
Tästä ei voi olla kuin tarkalleen toista mieltä. Ei tarvita legendoja ruoriin että voittaa sähköaivon. Tai ainakin omat taka- tai nelivedot ovat olleet tehdasasetuksilla omiin ajotottumuksiin peilaten jopa kiusallisia. Ehkä Alfa on sitten parempi. Rehellisesti myönnettävä etten ole kokeillut talvella. Saatan siis hyvin olla väärässä. Mutta kaikki muut kokemukset talvella rwd tai 4x4 puikoissa ovat mielipiteeni muokanneet. Myönnettävä on että normiliikenteessä ”nojaan” BMW:n mainioon reduced dtc -toimintoon. Sallii hauskaa, mutta auttaa jos ja kun taito loppuu. Ja etenee lumella/liukkaalla reilusti rivakammin kuin täyssuitset suussa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

no et ole varmaan nähnyt näitä vanhoja bemareita jumissa joka paikassa talvella tai tieltä ulos ajaneena tai pyörähtelemässä edessä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se, että bemarikuski ei osaa ajaa, on lähempänä luonnonvakiota kuin validia todistetta siitä, että takaveto olisi talvella täydellisen onneton valinta.

Joo, etuvedossa on puolensa ja neliveto on eriveto, mutta kyllä ajoavustimien poissaaminen olisi ajettavaksi tehdyssä takavedossa sillai ihan kiva perusominaisuus. Vaikka sitten niin, että radio ei toimi samaan aikaan ja ruudulla lukee isolla "DO NOT GO TO PUBLIC ROAD WHILE ESP IS OFF", jolloin kyseessä on "ratapäivävaruste".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^suoraan sanan säilällä asian ytimeen! Huvittavista ilmoitukaista auton kojelaudassa: F34 on jälleen tänäkin talvena jaksanut viihdyttää kestosuosikillani ”Rear spoiler malfunction! Do not exceed 130 km/h.” Huoltoonkin pitäisi ajoluulokoneen mukaan ajella... Sherlock-vaisto sanoo että 2cm jäätä takakoslan päällä estää siiven avautumisen. :roll:

Mutta joo, eiköhän Giulialla talvella pärjäilisi vallan mukavasti. Mutta Giuliaa en ostaisi pärjätäkseni sillä... Arjen onnellisuutta perheautosta kun on tavoitteena, tunnepuolen jutut nousee ohjaamaan. Ja tietty nelikkoversion julma hinta... :(

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Shuttle kirjoitti:
nepa kirjoitti:edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
Raision Vaunulassa Salih on mahtava kaveri, joka tietää mitä myy, kuinka myy ja mitä on asiakaspalvelu. Kannattaa suoraan soittaa miehelle, sillä siinä on ammattimainen tekijä. Jos edes neljäsosa autokaupan myyjistä olisi hänen tasoaan, Suomessa myytäisiin varmaan joku 200000 uutta autoa vuosittain nykyisen 120k sijaan.
Komppaan. Salih ratkaisi kohdallani Alfa-kaupat niin, että sai kylmänviileän harkinnankin jälkeen unohtamaan muut merkit ja vielä tehtyä SCC:a, PP-autoa ja Mega-autoa paremman tarjouksen. Yhteydenpito ja jälkimarkkinointikin ovat toimineet. Suosittelen asioimaan Salihin kanssa Alfa-asioissa.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

V6 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.
Kyllä tuo Giulia olisi nopeampi, jos ei jatkuvasti tietokone jarruttelisi. En myöskään ymmärrä, mistä tuo ajatus kumpuaa, että takaveto on talvella onneton ilman "suitsia". Omat takavetoiset autoni menevät juurikin sujuvasti eteenpäin kelistä riippumatta ilman ongelmia. Kaikissa on lukkoperä, joka on liikkeellelähdössä ehdoton, oli sitten etuveto tai takaveto. Auton liikkuessa sitten on paikallaan tieto, kummasta päästä vetää, koska ajotyyli pitää valita sen mukaan. Aikoinaan ennen mitään tekoälyrajoittimia huomasin huonoilla keleillä, että vain taksimersut etenivät sujuvasti ja oma Fiattini ( 130 ) hämmästytti muita menemällä aina ilman ongelmia pahoistakin paikoista.
Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ipi kirjoitti: Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.
Paitsi jos voimaa on ns. riittävästi. :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ipi kirjoitti:
V6 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja

Kyllä tuo Giulia olisi nopeampi, jos ei jatkuvasti tietokone jarruttelisi. En myöskään ymmärrä, mistä tuo ajatus kumpuaa, että takaveto on talvella onneton ilman "suitsia". Omat takavetoiset autoni menevät juurikin sujuvasti eteenpäin kelistä riippumatta ilman ongelmia. Kaikissa on lukkoperä, joka on liikkeellelähdössä ehdoton, oli sitten etuveto tai takaveto. Auton liikkuessa sitten on paikallaan tieto, kummasta päästä vetää, koska ajotyyli pitää valita sen mukaan. Aikoinaan ennen mitään tekoälyrajoittimia huomasin huonoilla keleillä, että vain taksimersut etenivät sujuvasti ja oma Fiattini ( 130 ) hämmästytti muita menemällä aina ilman ongelmia pahoistakin paikoista.
Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.
Varmaan formulatkin olisivat nopeampia jos tulevat mutkiin perä edellä.Se ajatus tulee juurikin noista ojassa olevista bemareista, oletko ikinä lukenut talvitestejä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

lerppu kirjoitti:Mutta joo, eiköhän Giulialla talvella pärjäilisi vallan mukavasti. Mutta Giuliaa en ostaisi pärjätäkseni sillä... Arjen onnellisuutta perheautosta kun on tavoitteena, tunnepuolen jutut nousee ohjaamaan.
Tuntuu, että juuri tämä asia nousee tässäkin ketjussa ja koko internetissä esille Giulian yhteydessä. Vaikka auto voittaisi vertailutestin, niin niissäkin tahtoo viimeisin lause olla tyyliin, että Alfa on nimenomaan tunneauto ja vaikka auto ominaisuuksiltaankin olisi muita parempi, niin silti osto tapahtuu enemmän tunteen kuin järjen kautta.

Pakko on kysyä, että mikä Giuliasta tekee semmoisen, että siitä ei perheautoksi olisi ja miksi siitä ei voisi saada arjen onnellisuutta?
Onko koko ajan pelko persiissä siitä, että auto hajoaa kesken ajon?

Jos vaikka vertaa Audi A4:ään, niin miksi Alfa olisi huonompi perheauto? Monella on A4 perheautona eikä kukaan sano etteikö se sopisi siihen. Ehkä A4 ei etuvetona jää niin helposti lumeen kiinni, mutta enpä usko, että tuo Giuliakaan jatkuvasti olisi kiinni, vaikka ei lukkoperää, nelivetoa tai luistoneston pois päältä saamista olisikaan. Kunhan ei aina ole ajamassa syvään lumeen. Minulle ei tuo luistoneston pois päältä saaminen ole sinänsä ongelma, koska en autolla sillä tavalla ajele, että sitä pois pitäisi saada. Olisi kuitenkin hyvä, että tuosta saisi kuski päättää eikä valmistaja.

Minulla oli GT pari vuotta perheautona yhden lapsen ja koiran kera. Nyt on yksi kersa enemmän, joten Giulian isompi takaboksi on hyvä juttu. Tuo takakontti on yksi syy, miksi en vielä ole Giuliaa tilannut. En tiedä onko se tarpeeksi iso, mutta kyllähän tuo A4:n boksikin näyttää monille riittävän. Toki Giuliassa muoto on vähän huonompi, mutta silti varmasti riittäisi.

Ja Giulian luotettavuudesta ylipäänsä. Kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin, niin mitään isoja vikoja ei (tietääkseni) autosta ole löytynyt noita sähkö-/softaongelmia lukuun ottamatta. Ovatko ne sitten niin yleisiä ja vakavia, että auton hankinta jää niistä kiinni...? Pitäisi melkein tehdä polli tänne Giulian omistajille auton ongelmista. :) Onko niitä oikeasti sen enempää kuin muillakaan valmistajilla? VAGilla moottorit ja laatikot hajoilivat niin paljon, että isot lehdetkin kirjoittivat niistä, mutta eipä se hidastanut myyntiä. Itsekin uuden Golfin kanssa ongelmat koin. Noihin nähden Alfan ongelmat kuulostavat pieniltä, mutta koska kaikki tiesivät jo etukäteen, että Alfat hajoilevat, niin jokaisesta hajoamisesta on revitty otsikoita. :roll:

En tiedä olisiko minkään uuden automallin ostaminen täysin riskitöntä. Mutta ei se ole noiden vanhempienkaan automallien. Aivan sama mitä autoa olisin ostamassa, niin hieman huolestunut olisin mahdollisesta hajoamisesta.

Kai se järkiauto olisi aina sitten se Skoda. Ei sinänsä huono ostos. Kaksi Octaviaa olen uutena ostanut ja monelta osin ovat olleet todella hyviä autoa, mutta eipä niistä sen enempää muistikuvia tai hienoja hetkiä ole irronnut. GT taas, voi hitsi, että siinä oli hyvä auto niillä varusteilla, mitä autossani oli. Taisi olla aika uniikki yksilö Suomessa ja kateellisena olen naamakirjassa seurannut nykyisen omistajan ajeluja. :D

Tässä olen mahdollisia ongelmia Giulian kanssa yrittänyt miettiä ja kaksi tulee mieleen. Täällä Kajaanissa nimittäin keskustassa ajetaan talvella teiltä lumet siten, että ne saattavat jäädä pitkäksi aikaa pihoilta tulevien teiden eteen 20 senttiä korkeaksi jäiseksi lumikasaksi, kunnes joku joskus myöhemmin käy niitä putsailemassa. C5:llä pihasta pois ajaminen on helppoa, kun vain klikkailee alustan korkeammalle, kun autossa on tuo Hydractive-jousitus (toki helposti hajoava sekin :) ). Giulian kohdalla pitäisi varmaan käydä lapioimassa lumet ensin pois, koska ei viitsisi auton keulaa käyttää jääaurana. :)

Toinen ongelma on sitten se, että jos nyt kävisi siten, että auto hajoaa tien päälle tai talliin, niin lähin virallinen huolto on 200 kilsan päässä Oulussa. Jos autoa ei tavallisella pajalla saa kuntoon, niin pitkä ja kallis hinausmatka olisi edessä. :roll:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

nepa kirjoitti: Tuntuu, että juuri tämä asia nousee tässäkin ketjussa ja koko internetissä esille Giulian yhteydessä. Vaikka auto voittaisi vertailutestin, niin niissäkin tahtoo viimeisin lause olla tyyliin, että Alfa on nimenomaan tunneauto ja vaikka auto ominaisuuksiltaankin olisi muita parempi, niin silti osto tapahtuu enemmän tunteen kuin järjen kautta.

Pakko on kysyä, että mikä Giuliasta tekee semmoisen, että siitä ei perheautoksi olisi ja miksi siitä ei voisi saada arjen onnellisuutta?
Onko koko ajan pelko persiissä siitä, että auto hajoaa kesken ajon?
Vastaan vain omista lähtökohdistani, joihin toki Giulia ei vastaa ylipääätään autotyyppinä koska tilaa ja vetokykyä ei ole meidän perheelle riittävästi. Pohdintani on siis yleisemmällä tasolla. Arjen onnellisuutta, varsinkin lapsiperheelle, tuo se että asiat vain toimivat ajatuksen lailla. En tiedä mistä ja miten esim. takaluukku avataan Giuliassa mutta vanhempien Alfa Romeoiden nappi hanskalokerossa vs. nappi takaluukussa vs. kauko-ohjattava keskuslukitus vs. jalan heilautuksella avattava luukku on hyvä esimerkki asiasta, joka aika nopeasti syö sitä arjen onnellisuutta. Mulla on tuntuma, että juuri noissa arjen pienissä asioissa Giulia häviää jopa BMW:n 3seriesille varsinaiseen perhekäyttöön suunnitelluista autoista puhumattakaan.
nepa kirjoitti: Jos vaikka vertaa Audi A4:ään, niin miksi Alfa olisi huonompi perheauto? Monella on A4 perheautona eikä kukaan sano etteikö se sopisi siihen. Ehkä A4 ei etuvetona jää niin helposti lumeen kiinni, mutta enpä usko, että tuo Giuliakaan jatkuvasti olisi kiinni, vaikka ei lukkoperää, nelivetoa tai luistoneston pois päältä saamista olisikaan. Kunhan ei aina ole ajamassa syvään lumeen. Minulle ei tuo luistoneston pois päältä saaminen ole sinänsä ongelma, koska en autolla sillä tavalla ajele, että sitä pois pitäisi saada. Olisi kuitenkin hyvä, että tuosta saisi kuski päättää eikä valmistaja.
Ei se varmaan olekaan merkittävästi huonompi perheauto jos mietitään puhtaasti autoa. Kummankin hinnalla saa perheautoksi paljon paremmin sopivia autoja joten kummankin valitseminen on tietynlainen valinta tilan ja jonkin muun (nautinnollisuuden, naapurikateuden, erottumisen, you name it) ominaisuuden välillä. Perheauton tulee kuitenkin toimia arjessa myös silloin kun se ei toimi. Tarkoitan siis sitä, että näillä vakiintuneilla ja paljon myyvillä merkeillä löytyy huoltopalveluita melkein mistä vaan ja ne ovat melkolailla stabiilisti aina samoja toimijoita. Alfa Romeon osalta jälleenmyynti tai huolto saattaa loppua paikkakunnalta yllättäen ja monenkaan perheen arkeen ei sovi se 200km suuntaansa oleva matka merkkihuoltoon.

nepa kirjoitti:Minulla oli GT pari vuotta perheautona yhden lapsen ja koiran kera. Nyt on yksi kersa enemmän, joten Giulian isompi takaboksi on hyvä juttu. Tuo takakontti on yksi syy, miksi en vielä ole Giuliaa tilannut. En tiedä onko se tarpeeksi iso, mutta kyllähän tuo A4:n boksikin näyttää monille riittävän. Toki Giuliassa muoto on vähän huonompi, mutta silti varmasti riittäisi.
Kyse ei tosiaan ole pelkistä litroista vaan esim. kontin ja sen aukon muodosta. Me eletään pikkulapsivaihetta ja kaksosten kärryjä ei vaan saa mahtumaan ihan mihin tahansa konttiin. Arjessa sillä on iso merkitys mahtuuko lastenvaunut pyörät paikallaan konttiin vai joutuuko joka kerta irrottamaan pyörät kärryistä. Toki kärryjäkin on erilaisia ja voikin olla fiksumpaa ostaa kärrit auton mukaan kuin auto kärrien mukaan. :)
nepa kirjoitti: Ja Giulian luotettavuudesta ylipäänsä. Kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin, niin mitään isoja vikoja ei (tietääkseni) autosta ole löytynyt noita sähkö-/softaongelmia lukuun ottamatta. Ovatko ne sitten niin yleisiä ja vakavia, että auton hankinta jää niistä kiinni...? Pitäisi melkein tehdä polli tänne Giulian omistajille auton ongelmista. :) Onko niitä oikeasti sen enempää kuin muillakaan valmistajilla? VAGilla moottorit ja laatikot hajoilivat niin paljon, että isot lehdetkin kirjoittivat niistä, mutta eipä se hidastanut myyntiä. Itsekin uuden Golfin kanssa ongelmat koin. Noihin nähden Alfan ongelmat kuulostavat pieniltä, mutta koska kaikki tiesivät jo etukäteen, että Alfat hajoilevat, niin jokaisesta hajoamisesta on revitty otsikoita. :roll:
Iso ja iso vika... Jos se pienikin vika estää liikkeelle lähdön ja auto on 200km päässä pajalla viikon niin vika vaikuttaa arkeen aika isosti. :) VAG-puolella tällä hetkellä ei taida olla mitään sellaista vikaa autoissa jotka estää liikkeelle lähdön ihan yllättäen. Öljyä syövällä koneella ja töksähtäen vaihtavalla DSG:llä pääsee kuitenkin pihasta liikkeelle toisin kuin autolla joka vaan päättää että nyt on liian kylmä. :)
nepa kirjoitti: En tiedä olisiko minkään uuden automallin ostaminen täysin riskitöntä. Mutta ei se ole noiden vanhempienkaan automallien. Aivan sama mitä autoa olisin ostamassa, niin hieman huolestunut olisin mahdollisesta hajoamisesta.

Kai se järkiauto olisi aina sitten se Skoda. Ei sinänsä huono ostos. Kaksi Octaviaa olen uutena ostanut ja monelta osin ovat olleet todella hyviä autoa, mutta eipä niistä sen enempää muistikuvia tai hienoja hetkiä ole irronnut. GT taas, voi hitsi, että siinä oli hyvä auto niillä varusteilla, mitä autossani oli. Taisi olla aika uniikki yksilö Suomessa ja kateellisena olen naamakirjassa seurannut nykyisen omistajan ajeluja. :D
Skoda on järkiauto. Samoin Toyota ja käytännössä kaikki korealaiset. Opelinkin lasken järkiautojen joukkoon. Aasiasta kotoisin olevat (tai ainkin Aasiassa pääkonttoriaan pitävät) merkit ovat järkiautoja vielä enemmän kuin nuo Skoda ja Opel. Molempiin näihin kun saa tarvittaessa tilattua monenlaisia erilaisia varusteita ja hilavitkuttimia mitä ei välttämättä japanialaisiin ja korealaisiin saa muuten kuin ottamalla jonkin kalliimman varustetason. Tietynlainen räätälöiltävyys on mun mielestä etenkin Skodan valtti varsin hyvän perusvarustelun päälle. Eikä ne Simply Clever -varusteet arjessa ihan tyhmiä ole. Hajuttomia ja mauttomia Skodat toki ovat mutta eivät ne, RS-malleja lukuun ottamatta, muuta yritä ollakaan.
nepa kirjoitti: Tässä olen mahdollisia ongelmia Giulian kanssa yrittänyt miettiä ja kaksi tulee mieleen. Täällä Kajaanissa nimittäin keskustassa ajetaan talvella teiltä lumet siten, että ne saattavat jäädä pitkäksi aikaa pihoilta tulevien teiden eteen 20 senttiä korkeaksi jäiseksi lumikasaksi, kunnes joku joskus myöhemmin käy niitä putsailemassa. C5:llä pihasta pois ajaminen on helppoa, kun vain klikkailee alustan korkeammalle, kun autossa on tuo Hydractive-jousitus (toki helposti hajoava sekin :) ). Giulian kohdalla pitäisi varmaan käydä lapioimassa lumet ensin pois, koska ei viitsisi auton keulaa käyttää jääaurana. :)

Toinen ongelma on sitten se, että jos nyt kävisi siten, että auto hajoaa tien päälle tai talliin, niin lähin virallinen huolto on 200 kilsan päässä Oulussa. Jos autoa ei tavallisella pajalla saa kuntoon, niin pitkä ja kallis hinausmatka olisi edessä. :roll:
Ei nuo ongelmat nyt mitään maata kaatavia ole. Vastaavat lumipenkkaongelmat koskee muitakin tavallisella jousituksella olevia autoja. Virallinen huolto on toki kaukana, mutta jos (ja toivottavasti kun) Alfa Romeon jälkimarkkinointi toimii kuten premium-merkille kuuluukin, sinulle järjestyy sijaisauto yllätttävän matkan katkeamisen ja auton korjaamisen ajaksi. Tavalliseen määräaikaishuoltoon sitten varmaan pitää ottaa lomapäivä jos ei muuten satu olemaan asiaa Ouluun.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Tää on valintojen maailma! (kummelisketsiä lainatakseni)

Ainahan voi ostaa myös DACIAN. En ole koskaan kokeillut, ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Niitä sais 2 Giulian hinnalla? 8 vena tekniikka ei petä. (tosin rellun mosathan näissä on ja onko jo nykyään 16 venttiilisetkin) :lol:
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

nepa
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Gt

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

TeroPee kirjoitti: Vastaan vain omista lähtökohdistani, joihin toki Giulia ei vastaa ylipääätään autotyyppinä koska tilaa ja vetokykyä ei ole meidän perheelle riittävästi. Pohdintani on siis yleisemmällä tasolla. Arjen onnellisuutta, varsinkin lapsiperheelle, tuo se että asiat vain toimivat ajatuksen lailla. En tiedä mistä ja miten esim. takaluukku avataan Giuliassa mutta vanhempien Alfa Romeoiden nappi hanskalokerossa vs. nappi takaluukussa vs. kauko-ohjattava keskuslukitus vs. jalan heilautuksella avattava luukku on hyvä esimerkki asiasta, joka aika nopeasti syö sitä arjen onnellisuutta. Mulla on tuntuma, että juuri noissa arjen pienissä asioissa Giulia häviää jopa BMW:n 3seriesille varsinaiseen perhekäyttöön suunnitelluista autoista puhumattakaan.
Tietääkseni Giuliassa takaluukun saa auki avaimessa olevasta napista. Voi toki olla, että tuo lisävaruste.
Tuosta muuten tulikin mieleen, että netissä on näkynyt Giuliaan remote start -ominaisuus, jolla auton sää käyntiin vaikka kotoa vain painamalla avaimen käynnistysnappia. Onko tuo vakio-ominaisuus vai minkä lisävarustepaketin mukana tulee? Kenties tuossa pack conveniencessä?
Ei se varmaan olekaan merkittävästi huonompi perheauto jos mietitään puhtaasti autoa. Kummankin hinnalla saa perheautoksi paljon paremmin sopivia autoja joten kummankin valitseminen on tietynlainen valinta tilan ja jonkin muun (nautinnollisuuden, naapurikateuden, erottumisen, you name it) ominaisuuden välillä. Perheauton tulee kuitenkin toimia arjessa myös silloin kun se ei toimi. Tarkoitan siis sitä, että näillä vakiintuneilla ja paljon myyvillä merkeillä löytyy huoltopalveluita melkein mistä vaan ja ne ovat melkolailla stabiilisti aina samoja toimijoita. Alfa Romeon osalta jälleenmyynti tai huolto saattaa loppua paikkakunnalta yllättäen ja monenkaan perheen arkeen ei sovi se 200km suuntaansa oleva matka merkkihuoltoon.

Kyse ei tosiaan ole pelkistä litroista vaan esim. kontin ja sen aukon muodosta. Me eletään pikkulapsivaihetta ja kaksosten kärryjä ei vaan saa mahtumaan ihan mihin tahansa konttiin. Arjessa sillä on iso merkitys mahtuuko lastenvaunut pyörät paikallaan konttiin vai joutuuko joka kerta irrottamaan pyörät kärryistä. Toki kärryjäkin on erilaisia ja voikin olla fiksumpaa ostaa kärrit auton mukaan kuin auto kärrien mukaan. :)
Toki halvemmalla saa paremmin lapsiperheeseen sopivia autoja. Mutta toisaalta, jos pelkkää hintaa ja tilaa ajattelee, niin järkevin ostos uutena lienee sitten Dacia Logan. :)
Ja tietenkin auto kannattaa ostaa tarpeen mukaan. Jos meillä lapset olisivat vauvavaiheessa vielä ja isoja rattaita pitäisi kuljettaa, niin Giulia ei se järkevin ostos olisi. Mutta kun lapset ovat jo sen verran vanhoja, että pärjätään ilman rattaita tai pienillä matkarattailla, niin Giuliassa mietityttää vain se, että mahtuuko tarpeeksi matkalaukkuja mukaan, kun ulkomaille lähdetään. Yleensä nimittäin ajellaan Helsinkiin asti kentälle. Toisaalta pohdin tuohon ratkaisua siten, että hankkii erikokoisia matkalaukkuja siten, että niillä saa takakontin täytettyä optimaalisesti. Yleensä, kun on kaksi täysikokoista matkalaukkua mukana, niin ne voisi korvata yhdellä isolla ja kahdella pienemmällä. Eli ongelma ei todellisuudessa ole paha.
Iso ja iso vika... Jos se pienikin vika estää liikkeelle lähdön ja auto on 200km päässä pajalla viikon niin vika vaikuttaa arkeen aika isosti. :) VAG-puolella tällä hetkellä ei taida olla mitään sellaista vikaa autoissa jotka estää liikkeelle lähdön ihan yllättäen. Öljyä syövällä koneella ja töksähtäen vaihtavalla DSG:llä pääsee kuitenkin pihasta liikkeelle toisin kuin autolla joka vaan päättää että nyt on liian kylmä. :)
Tuo on ihan totta. Tuota vähän kyselinkin, että onko noiden sähkö-/softavikojen lisäksi jotain? Noidenkin vikojen kohdalla kuitenkin näyttää siltä, että ne on yleensä korjaamalla saatu kuntoon eivätkä ole jääneet jatkuvasti toistuviksi. No VAGin puolelta pitää mainita, että jos jakoketjuvika tulee, niin autolla ei saa ajaa metriäkään. Sama myös Citikan puolella. Jos ketju hyppää hampaan verran, niin se ei välttämättä vielä hajota moottoria, mutta ääni itselläni muuttui ihan rohisevaksi ja vaarana on, että ketju hyppää vielä lisää hampaita, jolloin voi olla edessä isompia ongelmia. Tuo ääni nimittäin muuttui niin paljon, että huoltomies puhelimitse sanoi, että äänen perusteella selvä jakoketjuvika ja lähetti heti hinausauton.

edit: VAGeista vielä sen verran, että jos aikaa auton hankkimisesta on kulunut, niin jakoketju- ja dsg-remppa ei välttämättä ole ilmainen enää. Ja dsg on tietääkseni vielä siinä ongelmallinen, että sitä ei välttämättä saa täysin kuntoon huoltamalla, vaan pieniä tökkimisiä jää edelleen jäljelle. Itse olisin nyt noiden kahden ison (ja toisen kohdalla kalliin) moottorirempan jälkeen kiitollinen, jos tuollaisia isoja mekaanisia ongelmia ei seuraavassa autossa olisi.
Ei nuo ongelmat nyt mitään maata kaatavia ole. Vastaavat lumipenkkaongelmat koskee muitakin tavallisella jousituksella olevia autoja. Virallinen huolto on toki kaukana, mutta jos (ja toivottavasti kun) Alfa Romeon jälkimarkkinointi toimii kuten premium-merkille kuuluukin, sinulle järjestyy sijaisauto yllätttävän matkan katkeamisen ja auton korjaamisen ajaksi. Tavalliseen määräaikaishuoltoon sitten varmaan pitää ottaa lomapäivä jos ei muuten satu olemaan asiaa Ouluun.
Tavalliset määräaikaishuollot onneksi voi tehdä vaikka Hartikaisella Kajaanissa. Softapäivityksiin yms. pitäisi sitten lähteä Ouluun. Mikä ei haittaisi ollenkaan, koska olen Oulusta kotoisin ja mielelläni siellä aina käyn, kun syyn vain saan. :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^^Tuossapa TeroPee tyhjensi vastauspajatson. Allekirjoitan ajatukset, paitsi höystän deuchebaggerylla:

- Octavia, simply never. Auto valehtelee ominaisuutensa (vaikuttaa hyvältä normiajossa - jos vähänkään intensiivisemmin suhtautuu, niin raja on heti vastassa).
EDIT: Hmm, Alfa Romeo GT:ssä skidisti samaa osittain, normialustalla käskettäessä keinuu ristikkäin ainakin JTS versio. Saa toki erinomaiseksi kun laittaa palikoita uusiksi.

Ja sitten ketjun auto.

Giulia on kuljettajalle parasta mitä luokasta löytyy, ainakin kuivalla kesäkelillä koeajon olosuhteissa. Luokka kokeiltuna oma kompromissi löytyi pienen hakuammunnan jälkeen rumiluksesta nimeltä 320i Gt xDrive (joka ehkä vähän luokasta ulkona, möhköfantti kun on). Tilaa ja etenemiskykyä ja talvella hauskuuttakin. Eikä autoa tarvitse kuljettajan paikalta katsoa (onneksi)... Pienelle perheelle ihan todella hyvä, jos haluaa kumminkin jotain edes vähän erilaista.
Giulian iso mutta: jos saisi hedonistisesti päättää oman autonsa, niin en ole varma olisiko se sittenkään Giulia. Saattaisi hyvinkin olla, mutta sähköaivojen puuttuminen ajokokemukseen sotii vapauden tunnetta (olkootkin valheellista tai lapsellista) vastaan. Ja kommenttina ketjussa heitettyyn "nopeammin pääsee kun pito säilyy" (F1 vertaaminen perheautoon ei ole ihan samoilla huudeilla kun puhutaan liikkumisesta, mutta ymmärrän ajatuksen taustan) - varmaan pääseekin. Onko se sitten yhtä hauskaa? Ja uudelleen todettava - ei pääse BMW:llä ainakaan nopeammin talvikelillä täydet avusteet päällä - hyvä jos pääsee mihinkään (varsinkin tuo E87)!

AKaT
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta...
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AKaT »

Shuttle kirjoitti:Neliveto Giulia oli oikein maukas ajettava mitä testailin 14. päivä nopeasti. Tuntui paljon enemmän Alfalta kuin perustakapotki sisarmallinsa. Mä sanoin jo aiemmin et Stelvio tuntui paremmalta ajaa kuin Giulia ja se oli se neliveto minkä sen eron teki. Neliveto Giulia tuntuu siltä, että tätä siltä Giulialta olisi pitänyt jo heti alussa tulla. Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi :-D .

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

AKaT kirjoitti:Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi :-D .
Eli luotettava, halpa ylläpitää, siinä on pitkä takuu, myymiöitä ja huoltioita on joka niemessä ja notkelmassa sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Unohdinko jotain? :silly:

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Giuliaa on ajettu Velocena ja ilman ja nyt viikonloppuna pitäisi käydä kokeilemassa Stringeriä.

Tällä hetkellä taitaa galluppia johtaa Jaguar XE R-Sport AWD. Ovat vain nämä peruskulkineetkin €#"&%!!!!!! kalliita Suomessa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Joudun nyt kysymään että miksi Jaguar johtaa? En ole ajanut kuin diesel nelikon, mutta mielestäni oli kuin pallon päällä olisi keikkunut eikä mennyt mihinkään. Oletan että R mallimerkinnässä tarkoittanee elävämpää menoa? Tuohan on jopa kauniimpi kuin Giulia, mutta perusversio jäi todella kauas ajettavuudessa. Selkeästi 3-sarjankin taakse, jopa C-meisseli ja normipaperi olympiavolkkari menivät mielestäni edelle... Aiempien palstaviestien perusteella olen taipuvainen luottamaan FinPat'n arvioon autosta, joten olisi kiinnostavaa kuulla luonnehdintaa Jaguarista tarkemmin!

Avatar
mutt
Viestit: 5413
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

TeroPee kirjoitti:. jalan heilautuksella avattava luukku
Toimiiko nämä jossain? Uudessa (silloin uudessa, joku 2012-2013 vuosimalli) Passatissa en ainakaan kovin helpolla saanut sitä ymmärtämään heilautusta. Ehkä mulla on epästandardi koipi tai jotain, mutta ripaskan tanssiminen painava pakaasi sylissä volkkarin takana ei varsinaisesti vastaa omaa käsitystä arjen pikku onnellisuudesta.

17-vuotiaassa Lybrassa avaaminen tapahtuu kaukosäätimestä, joskin manuaalisesti se luukku pitää vielä ainakin farkussa nostaa ylös. Olen yllättynyt, jos Giuliassa ei olisi vielä tuohon asti päästy?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tuollaisessa vuoden -16 Passatissa se pelaa 49 kertaa 50:stä. Vain jos perä on erittäin likainen niin anturitkin on sokeita silloin. Vielä kun olisi vähän uudempi malli niin saisi samalla tavalla jalkaa heilauttamalla luukun myös menemään kiinni.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

lerppu kirjoitti:Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...
Hä? Käsin avattava tarkoittanee että käsin painaa nappia kaukosäätimestä ja luukku ponnahtaa auki? Niin se ainakin omassa toimii ja oli minusta vakiovaruste (tai sitten not, ei muista enää...)

Käsin joutuu painamaan kyllä kiinni, kuten monessa muussakin sedanissa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Stiletto kirjoitti:Ainahan voi ostaa myös DACIAN. En ole koskaan kokeillut, ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Niitä sais 2 Giulian hinnalla? 8 vena tekniikka ei petä. (tosin rellun mosathan näissä on ja onko jo nykyään 16 venttiilisetkin) :lol:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35 ... pe=usedCar
TeroPee kirjoitti:
AKaT kirjoitti:Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi :-D .
Eli luotettava, halpa ylläpitää, siinä on pitkä takuu, myymiöitä ja huoltioita on joka niemessä ja notkelmassa sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Unohdinko jotain? :silly:
Miksi itäautoon (merkki kuin merkki, malli kuin malli) lyödään automaattisesti luotettavan leima?

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

matti_vuorio kirjoitti: Miksi itäautoon (merkki kuin merkki, malli kuin malli) lyödään automaattisesti luotettavan leima?
Kaikki pelkää Putinia.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

alfa 156 v6 kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...
Hä? Käsin avattava tarkoittanee että käsin painaa nappia kaukosäätimestä ja luukku ponnahtaa auki? Niin se ainakin omassa toimii ja oli minusta vakiovaruste (tai sitten not, ei muista enää...)

Käsin joutuu painamaan kyllä kiinni, kuten monessa muussakin sedanissa.
Kyllä se "etänä" kaukosäätimestä aukeaa. Tai auton sisältä nappulasta. Tai luukun nappia painamalla.
Ei kylläkään jalkaa heilauttamalla :mrgreen:
Ja ajettavuuskeskusteluun sen verran kommentoisin, että ei varsinaisesti ole puolessatoista vuodessa alkanut tuo Giulia vituttaa vaikkei luistonestoa täysin saakaan pois. Ymmärrän toki että toisille ei sovi tämä ollenkaan ja itseäkin aluksi hieman ärsytti, mutta kyllä tuo talvellakin edelleen on hauska ajettava ja kesällä erityisesti aiheuttaa hilpeyttä.

Jumiin en ole liukkaalla jäänyt, sen verran antaa sutata tyhjää että on pahemmistakin paikoista päässyt pois.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mi scusi. Luukku siis aukeaa Giuliassa kaukosäädöllä. Luulin että vain luukun lukko. Hyvä että asia selvisi! Itselle ominaisuudella on yllättävän suuri käytännön merkitys. Pari ruokakassia ja nelivuotiaan paimentaminen parkkipaikalla - on kätevää että autolle saapuessa voi vain nostaa ostokset autoon sisään ja painaa nappia jolloin luukku menee taas kiinni. Tämä siis löytyy myös Giuliasta, asiasta jäi minulle tutustuessa väärä kuva.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

[quote="V6"[/quote]
Varmaan formulatkin olisivat nopeampia jos tulevat mutkiin perä edellä.Se ajatus tulee juurikin noista ojassa olevista bemareista, oletko ikinä lukenut talvitestejä?[/quote]

Kuka sanoi ajavansa perä edellä? Bemarit ovat ojassa taitamattoman ja innokkaan kuskin vuoksi. Mainitsin tuolla aiemmin Giulian jarruttelusta mutkissa ja samaan asiaan liittyen väitän sen olevan hitaampi kuin ilman niitä ajonestovehkeitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Asian huomaa hyvin, kun ensin ajaa Maseratilla ja siirtyy Giulian rattiin.
33 vuotta olen kohta autoja testannut, en tarvitse minkään etuvetokuskin kommentteja sotkemaan autolla ajon saloja. Voin myös sanoa, että sen kerran, kun olen hieman penkassa käynyt, alla oli etuveto ja ärsyttävä puskeminen :-D

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Toki Giuliassa nuo ajoavut ovat varsin suitsivaa sorttia ja niihin soisi olevan käyttäjällä mahdollisuus vaikuttaa nykyistä enemmän, jos autolla leikitään esim. jääradalla tai suljetulla alueella. Muuten en ymmärrä keskustelun keskittymistä "miten mutka ajetaa nopeimmin" -vääntöön, kyllä tällä niiden Golffien ja Ocujen perässä hyvin pysy :roll:

Takaluukkun lukku aukeaa sähköllä, jousi ponnauttaa auki. Kiinni menee näillä pakkasilla melkosella hakkaamisella :evil: Bensaluukku on käppyrä kuin kuiva lehti ja etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä. Muuten mainio matkakumppani mutta laadussa olisi kehittämistä, että päästäisiin edes siihen VAG-tasoon...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ipi kirjoitti: 33 vuotta olen kohta autoja testannut, en tarvitse minkään etuvetokuskin kommentteja sotkemaan autolla ajon saloja. Voin myös sanoa, että sen kerran, kun olen hieman penkassa käynyt, alla oli etuveto ja ärsyttävä puskeminen :-D
ihan turha selitellä tähän ikään on jo ihan tarpeeksi ajeltu taka ja ties mitä vetoja (enemmän kuin 33 vuotta "testailtu) , en tarvitse sun asiattomia kommentteja jos et ymmärrä fysiikkaa, tai et osaa sisäistää lukemaasi..onko taitamaton ja Fangio sama asia? miksi etuvedot ovat nopeampia jääratakisoissa? penkassa ei ole kuin onnettomat takavetolintat, ala Taunus ja 80 luvun bemari, sun väitteilläs ei ole mitään pohjaa kun katstotaan niitä kierrosaikoja normikuskien kesken (vdc takaveto, etuveto, takaveto), ole iloinen jos "osaat" ajaa sitä Maseratias, jota hiukan epäilen.
Ipi kirjoitti:
Mainitsin tuolla aiemmin Giulian jarruttelusta mutkissa ja samaan asiaan liittyen väitän sen olevan hitaampi kuin ilman niitä ajonestovehkeitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Asian huomaa hyvin, kun ensin ajaa Maseratilla ja siirtyy Giulian rattiin.
miten sen huomaa? olet varmaan kellottanut ajat? perstuntumalla eroa et huomaa. Hyvällä kuskilla varmaan voi olla nopeampi mutta ns tavalliselle kuskille tuskin onnistuu.
Viimeksi muokannut V6, 24 Helmi 2018, 10:56. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin