Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Reilun viikon kokemuksella vaikuttaisi siltä, että nuo viimeisimmät päivitykset ovat parantaneet Giulian etututkan toimintaa, ei ole kertaakaan vielä tippunut pois vaikka väliin on sattunut rankkasateita sun muuta keliä :shock:

Kiasta vielä, se tuntuu olevan varsinkin noissa pienemmissä hatchbackeissä kovasti naisten suosiossa (Huihain ohella). Eikös Punton kanssa ollut aikanaan samanlaista suuntausta?

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

V6 kirjoitti:eikai siltä voi edes odottaa mitään kauheaa myyntiä jos autoa on viimeksi myyty siellä 20 vuotta sitten. Suurin osa nykyostajista ei tiedä edes koko merkkiä, kyllä se vie useita ellei kymmeniä vuosia saavuttaa edes jotain tasoa-

euroopan myyntiin taidetaan olla suht tyytyväisiä

https://www.fcagroup.com/en-US/media_ce ... EUROPE.pdf
Loppuu vaan Alfalta aika kesken jos pitää kymmenenkin vuotta odottaa... Noista euroopan myyntiluvuista Alfan suhteen ei oikein pysty sanomaan vielä mitään,huikeita prosentteja on toki näyttää kun aiemmin ei oikein myyty mitään. Italian myyntiä ei voi tuijotella, se on sama kuin täällä Tampesterilla lanseerattaisiin uusi odotettu mustamakkara, ja sitten oltaisiin innoissaan kun Laukontorilla myynti vetää :-D

Toivottavasti homma lähtee liikkeelle jenkkilässä, ja euroopassakin päästään merkittäviin myyntilukuihin.

Esim. viiden vuoden takuu auttaisi kummasti... Eikös joku noista Korean ihmeistä aikoinaan jollain 7-vuotisella takuulla markkinoille tunkenut?
932 937 955 955

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ei sinänsä tosiaan ihme ettei mainetta pääse paikkaamaan kun yksikään viimeisistä malleista ei kuitenkaan ole ollut ilman noita ihmeongelmia. Jutussa mainittiin Jeepinkin keränneen pahaa mainetta. Ei tule kovin vankka usko parannukseen kun laitetaan Giuliassa vielä everything-by-wire mukaan ja jo näin pian alkaa tulla vikakoodeista puhetta.

Nykyisessä Kiassa meillä on 3 v ja >75 000 km aikana muuten hajonnut yksi osa: takarek. valon kannatinklipsi. Jäähdytin nestettä hävisi myös viivojen väli johonkin (kupla?). Vanteet ja lokasuojat kerää vähän lunta ja jousilautaset pikkukiviä. Ei edes lasissa parin millin lovea pahempaa eikä maalissakaan kai juuri jälkiä. Joku päivä huomasinkin ihmetellä etteikö tälle tosiaan mitään kummempaa satu. Kovin innostava tuo ei toki ole, vaikkakin miellyttää omaa silmää ja selkää ja on kulkenut ja kuljettanut hyvin tyydyttävästi kaikki mitä on pyydetty. Vaimo kyllä on haukkunut antaumuksella Rio:a jota joutuu aina välillä ajamaan.

No, sattuupa sitten huolia tai ei niin hyvillä mielin odotan että (ehkä?) saa elää seuraavat vuodet Giulian kanssa. 8)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

juri kirjoitti:
V6 kirjoitti:eikai siltä voi edes odottaa mitään kauheaa myyntiä jos autoa on viimeksi myyty siellä 20 vuotta sitten. Suurin osa nykyostajista ei tiedä edes koko merkkiä, kyllä se vie useita ellei kymmeniä vuosia saavuttaa edes jotain tasoa-

euroopan myyntiin taidetaan olla suht tyytyväisiä

https://www.fcagroup.com/en-US/media_ce ... EUROPE.pdf
Loppuu vaan Alfalta aika kesken jos pitää kymmenenkin vuotta odottaa... Noista euroopan myyntiluvuista Alfan suhteen ei oikein pysty sanomaan vielä mitään,huikeita prosentteja on toki näyttää kun aiemmin ei oikein myyty mitään. Italian myyntiä ei voi tuijotella, se on sama kuin täällä Tampesterilla lanseerattaisiin uusi odotettu mustamakkara, ja sitten oltaisiin innoissaan kun Laukontorilla myynti vetää :-D

Toivottavasti homma lähtee liikkeelle jenkkilässä, ja euroopassakin päästään merkittäviin myyntilukuihin.

Esim. viiden vuoden takuu auttaisi kummasti... Eikös joku noista Korean ihmeistä aikoinaan jollain 7-vuotisella takuulla markkinoille tunkenut?
Kian omistaneena voin yhtyä Flapjackin sanoihin. Ei valitettavasti keskimääräinen italialainen työkulttuuri kestä vertailua esimerkiksi upouudessa tehtaassa motivituneiden elintasoaan parantavien slovakkien kanssa ja toisaalta valmistajan kassa ei kestä 5-7 vuoden takuun kustannuksia konkurssitta. Mutta näinhän Alfalla on aina ollut , maukkaita autoja mutta taloudellisia fiaskoja vähän väliä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Täälläkin on monesti kaipailtu takaveto-Alfaa, mutta ei se takaveto kuitenkaan näytä olevan merkittävä asia uudessa Alfa Romeossa ainakin myyntitilastoja luettaessa.
Itsekin päädyin lokakuussa uuteen Giuliettaan Giulian sijaan, mielestäni Giulietta oli tyylikkäämpi ja enemmän italialainen joihin olen tottunut.
En keksinyt miksi sijoittaisin 10 000€ enemmän Giuliaan.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

Macela kirjoitti:On se kyllä uskomatonta toi luotettavuuden pelkääminen. Luuleeko sakki ihan tosissaan edelleen että esim uusi Giulia olisi pajalla jatkuvasti? :roll: .
Kyllä luulee, mm. työkaverit oli tätä mieltä. Miksi sijoittaa 50 tonnia alfan romuun kun samaan rahaan saa esimerkiksi audin :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuohon hajoamisen pelkoon / ylläpidon kustannuksiin on hyvin yksinkertainen ja valmistajalle täysin riskitön ratkaisu:
1. Pitkä takuu (esim. 5 vuotta) => Koska Alfa ei hajoa koskaan, ei valmistajalle ole tiedossa kustannuksiakaan
2. Kolmen vuoden huollot 0eur => Huoltoväli on kuitenkin niin pitkä, että tämä on käytännössä kaksi öljynvaihtoa

3. Yllätystäytteenä Alfan jälleenmyyntiarvo onkin paras ikinä vielä kolmen vuoden jälkeen, koska Alfassa on tehdastakuu voimassa. Alfan uutena ostaneelle auto on ollut paras ikinä, jota on joutunut ainoastaan tankkaamaan. Siispä hän vaihtaa Alfan uuteen samanlaiseen ja säästää taas ison tukun rahaa koska kolmen vuoden huollot.
VMP

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

jenkeissä näyttää olevan 4 vuoden/80tkm takuu plus ilmainen eka huolto ja suomessa 3/100tkm plus molempiin joku tiepalvelu, toi ilmaset huollot olisi varmasti hyvä juttu olla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Ilmaisia huoltoja ei taida moni (mikään?) merkki tarjota Suomessa, ensimmäinen huolto voisi mielestäni olla ihan hyvin "kaupanpäällinen" kun harvoin sisältää muuta kun liudan "tarkastuksia", mahd. softan päivitystä ja uudet öljyt suodattimineen.

Sinällään tuo Alfan 3V/100tkm takuu on ihan ok, Skodahan tarjoaa Suomessa vain 2 vuoden takuun samalla kilometrimäärällä, ja senkin sisällä saa taistella jos esim. DSG sattuu porsimaan :roll:

Toki mainittu 5 vuoden takuu (varmaan erityisehdoin kuten Kioissakin tuo 7 vuoden "takuu") loisi sitä positiivista fiilistä ja uskoa merkkiin (joka ei tosiaan "katugallupissa" ole kummoinen, jossain siellä ladan ja fiatin nurkilla).

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

-Oksid- kirjoitti:Ilmaisia huoltoja ei taida moni (mikään?) merkki tarjota Suomessa, ensimmäinen huolto voisi mielestäni olla ihan hyvin "kaupanpäällinen" kun harvoin sisältää muuta kun liudan "tarkastuksia", mahd. softan päivitystä ja uudet öljyt suodattimineen.

).

esim Jaguarilla on määräaikaishuollot veloituksetta ensimmäisten kolmen vuoden ajaksi ilman kilometrirajoitusta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Lyhyen kokeilun perusteella saa ollakin erilaisia kytkyjä, että Giuliaa vastaan kilpailevasta Jaguarin tuotteesta (XE) tulisi muutoin mielenkiintoinen kuin vain ulkonäön perusteella. Tyypittämistäni modernin generaation kilkkeistä kuskin penkiltä lukien täysin epätieteellinen, henkilökohtaisen perberin tuottama paremmuusjärjestys (huom. reaalimaailmassa ostopäätöstä ohjaa muutkin asiat):
1. Giulia
2. 3-sarja
7. XE

En kokeillut muita, kun ei oikein kiinnostanut, mutta realistina pitää ko luokasta jättää hiukan tilaa Jaguaarin ja Bimmerin väliin.

Täytyy myös myöntää että huolto-ohjelma tai sen hinnoittelu ei ohjaa ostopäätöstä millään lailla kohdallani. Kun f34 alkoi huudella huollon tarpeesta 50 tkm kieppeillä, silloin kyselin huollon hintaa. (Joka oli ilmeinen etikettivirhe - tiskin takana taidettiin pitää liian köyhänä ajamaan BMW:llä, kun tarvii hintoja kysellä...)

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^^ No niinpäs näyttää kuuluvan Jaguar Careen, tuo olisi pitänyt apinoida Alfankin tämän "uuden tulemisen" yhteydessä.

Giulian manuaalin mukaan ekaan määräaikaishuoltoon pitäisi kuulua veloitukseton auton haku huoltoon / palautus asiakkaan luokse, muistakseni 50km sisällä. Tuskin suomen huoltoketju tästä mitään tietää.... :roll:

Avatar
Jönez
Viestit: 68
Liittynyt: 11 Loka 2015, 19:40
Car(s): GTV
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jönez »

Varmasti pelko korjaamokäynneistä ja jälleenmyyntiarvosta rassaa montaa bmw/audi/mersukuskia joka voisi muuten ajatellakin Alfaa. Mutta osaa porukasta varmaan mietityttää myös joku muu asia. Muuten kauppa kävisi.

Kävin Giulian koe-istumassa viime kesänä ja koeajamassa joskus keväällä. Jostain syystä ei vain tullut sitä fiilistä jota olisi tarvittu siihen hankinnan tekemiseen. Vaikka kuinka katselisi Alfa-lasien läpi. Olen ajellut viimeiset 5 vuotta uudella 3-sarjalla ja A4 audilla eikä niissäkään kamalasti fiilistä ollut mutta joku tekee kuitenkin sen, että molemmat tuntuivat tavallaan laadukkaammilta Giulian jälkeen.

Kaikista noista uusista puuttu se fiilis jota esim. Bemareissa tai Alfassa oli silloin kun koneina oli vielä korkealle kiertävät vapari kutoset. Giuliakin olisi ihan toisella fiiliksellä varustettu jos keulalla olisi 3.2 busso. Ne ajat tosin meni ja nyt pitäisi erottua tylsien turbokoneiden saattelemana jollain muulla. Mikä se joku on, vai puuttuuko se? Vai puuttuuko se kilpailijoistakin ja mennään vanhoilla muistoilla ja koitetaan vakuuttaa ostajat fiiliksen sijaan "yleisellä laatuvaikutelmalla"

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Pekko kirjoitti:Korjaan vielä sen verran, että toimin huoltoneuvojana / työnjohtajana / luonnollisesti hoidan meidän FCA merkkien takuut.
Joten huoltoihin, kampanjoihin ja "teknisiin kysymyksiin" vastailen mielelläni.

Jos auton osto on mielessä niin minulle voi myös laittaa viestiä, välitän sen eteenpäin sitten meidän Alfa myyjälle.
Kappas, Pekko itse on saapunut foorumille, hieno homma!

Giulian omistajana voi varauksetta kehua miestä ja palvelua, 10/10 hommaa. Myynti Teillä jo toimiikin aivan loistavasti (jos joku ostajaehdokas ei Pekon kautta ostoaikeitaan laita eteenpäin, niin menee rohkeasti Jari Kallion juttusille ja laittaa Alfan hankintaan), mutta tätä nykyä ei kyllä voi ns. jälkimarkkinointiakaan tahi huoltoa enää haukkua. Täällä ollaan edelleen enemmän kuin tyytyväisiä, samoin taitaa eräs hankolainen Q2-Giulian omistajakin olla, mitä nyt selkäsi takana on puhuttu ja kehuttu :-D auto pelaa ja matka on mennyt kivasti, kiitos kysymästä vielä täälläkin.

Pikkuisen yleisesti käyttökokemuksia KATISKASTA, kuten kiulua kutsun, tännekin. Tässä on nyt kesäkuu painettu menemään katiskan kanssa Keski-Euroopassa ja mittariin on kertynyt kokonaismääräksi 14tkm, joista viitisen tuhatta tässä reissussa. Alfa toimii lapin pakkasissa (-35), kuin myös serpentiiniteillä helteessä (+40), kaikki pelittää ja kivaa on niin radalla, autobahnalla kuin alppiteilläkin. Tai no, missä tahansa. Kulutus pyörii reissun osalta siinä 8l/100km hujakoilla, muutama kierros Nordschleifellä ja pidemmät siivut hieman isommalla matkavauhdilla autobahnalla toki tekevät osansa tähän. Olen mielenkiinnosta ottanut kaiken ylös, joten saa laskettua reissun päätteeksi pidemmän siivun realistisen keskikulutuksen sellaisista kiinnostuneille. Ei sillä, kiinnostaa se itseäkin. Bensaturbona Giulia saa edelleen arvosanan 9, täyden kympin peli olisi Q:na. Vieläkin jaksaa naurattaa mutkatiellä, kun auto vain taittuu kuin ajatus. Ei juuri tällä hetkellä kiinnosta, että saiko sitä luistonestoa ja ajonvakautusta talvella pois. Enemmäkin harmittaa jos siirtymälle ei löydy millään mitään mukavaa Passia ajettavaksi, joskus on sitten ihan pitänyt väkisin tehdä pidempi siirtymä :mrgreen:

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Njoo, voi kyllä Lohjan PP-auton nykymenoa kehua, hommat hoituu ja palvelu pelaa :wink:

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Itsekin olen Lohjan PP-Auton toimintaa arvostellut täällä melko voimakkain sanankääntein. Huollatin kaikesta kokemastani negasta huolimatta autoni äskettäin Lohjan PP-Autossa ja täytyy sanoa että ajat muuttuvat. Huolto meni kaikin puolin hienosti ja erityismaininta täytyy antaa tosiaan Mr. Laaksolle, joka hoiti tonttinsa todella mallikkaasti.

Pekko
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Kesä 2017, 12:18

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Voi vitsi, iso kiitos positiivisesta palautteesta.

Hienoa, että teidän Alfat rokkaavat. 8) Nähdään taas tulevien huoltojen yhteydessä.


Terveisin,
Pekko Laakso
PP-Auto Oy Lohja

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Kait se on seuraavalla kertaa autoa vaihtaessa vaan laitettava järkevät ajatukset taka-alalle ja ostettava uusi tai uudehko bensa-Giulia.

Kerran se vaan kirpasee :drinking:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfaownerissa joku oli kerännyt tommosen kuvakoosteen Giulian väri/vannekomboista:


https://www.flickr.com/photos/128488746 ... 7632/page1
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kanssa Giulistit huomio:

- tsekatkaapas takaluukun pokkauksen kulmat ja puskurin pinta, omassa pääsee luukku suljettaessa osumaan puskuriin ja nyt on toisesta kulmasta maalit pois + purkurin vaakapinnassa hankauma, myös toisella puolella on jälki mutta paljon pienempi ja luukun kulmassa vielä maali tallella:

Kuva

Luukun reuna

Kuva

Puskurin pinta (vaikeahko kuvata)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

eiks noita kumittutteja voi säätää?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

^ ei varsinaisesti. Itse irroitin ja laitoin väliin isot kumiset O-renkaat tuomaan lisää pituutta.

On ihan yleisesti tiedossa oleva ominaisuus alkupään tuotannon autoissa, kaverin Giuliasta maalattiin puskuri ja laitettiin kuntoon, samaa ongelmaa on maahantuojan Q:sta lähtien omassani, veljen autossa ja monella muulla. Laittavat kyllä kuntoon. Pinnoituksen yhteydessä huomattiin tämä heti uutena omassa ja veljen autossa, laitettiin kiveniskuteippiä suojaksi puskuriin ja omaan tosiaan säädin lisää korkeutta kumeihin tiivisterengaspatentilla. Samanlaista kulumaa löytyy, mutta tosiaan laittavat kokemuksien perusteella kyllä kuntoon kun asiasta käy sanomassa, itse en ole niin asian kanssa vielä edennyt asiasta ilmoittamisen lisäksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15022
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Aika kummaa, jos ei ole säädettävissä... 156:ssakin jo oli säädettävät :p (kierteillä). Mut istuvuus taitaa olla samaa tasoa, mitä 156:ssa - löytyy niitä italialaisia ominaisuuksiakin ;)

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ eivät tosiaan oikein ole säädettävät, paitsi materiaalia "jämäköittämällä".

Myyjälle laittelin asiasta mailia, soitteli takaisin (lomalta, asiallista palvelua) ja sovittiin että lomakauden jälkeen menee Lahteen säädettäväksi ja tod.näk. maalaukseen luukku osittain ja puskuri.
Toivotaan että maalauksen sävy tulee passaamaan, ettei ala Tikkurilan värikartta muodostua :roll:

Täytyypä harkita tuota puskurisuojan / kiveniskuteipin lisäämistä puskurin yläpintaan, jahka tuo korjaus on saatu tehtyä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Jonkinlainen fiksun näköinen teippi tai liimattava kalvo tuohon maalipintaan olisi hyvä suoja?
EDIT: Kuten ilmeisesti olet maininnut jo. :o:
Kuva

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

AHM Briteissä tarjoaa Veloceen 315 hp ohjelmaa, mutta mielenkiintoista on että heidän mukaan myös 200 hp versiosta saa 280 "Velocen" tai saman 315 hp kuin Velocesta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11167
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jons löytys tuore ePer, voisi kuikuilla osien yhteneväisyyksiä. Oletusarvoisesti suhtaudun skeptisesti ja väitän, että vähintään turboahdin on eri ja alkaa kevyemmässä lähtökohdassa ahdistaa ennen noita lukemia, jos vedetään pidempää suoritusta kuin yksittäistä dynovetoa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

JPeltola kirjoitti:AHM Briteissä tarjoaa Veloceen 315 hp ohjelmaa, mutta mielenkiintoista on että heidän mukaan myös 200 hp versiosta saa 280 "Velocen" tai saman 315 hp kuin Velocesta.
Tästä oli keväällä kirjoitus myös Squadra Tuningin blogissa ja totesivat et perus-2.0 menee Velocen spekseihin heittämällä ja että rajat tulee vastaan jossain 320 hv:n kohdalla.

EDIT: Squadran sivuilla kertoillaan et tuo perus-2.0 on tosiasiassa keinotekoisesti kuristettu 280 hv:n kone:

https://www.squadra-tuning.nl/chiptunin ... de-280-pk/
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Oksid- kirjoitti: ettei ala Tikkurilan värikartta muodostua
Jos olisi Rosso Alfa, niin tämä olisi edessä joka tapauksessa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

JPeltola kirjoitti:^ Paremmin kuin Jaguar XE kuitenkin.
Tuota noin... Eikös XE:n todettu myyneen enemmän? Tosin vähän sitäkin ja pitemmän myyntiajn puitteissa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

aika samoja ne myy, tossa

tammi-toukokuu eu+usa

Giulia 14708
XE 14481
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Polforea kirjoitti:Jons löytys tuore ePer, voisi kuikuilla osien yhteneväisyyksiä. Oletusarvoisesti suhtaudun skeptisesti ja väitän, että vähintään turboahdin on eri ja alkaa kevyemmässä lähtökohdassa ahdistaa ennen noita lukemia, jos vedetään pidempää suoritusta kuin yksittäistä dynovetoa.
Sama ahdin, samat suuttimet jne. eli kyllähän tuo täysin softakuristetulta vaikuttaa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Alfa myynti on tähän saakka ollut kiihtyvää.

Toukokuu 2017:
Jaguar XE: Eurooppa 1644, USA 764
Alfa Giulia: Eurooppa 2585, USA 992

Avatar
Polforea
Viestit: 11167
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Stilo kirjoitti: Sama ahdin, samat suuttimet jne. eli kyllähän tuo täysin softakuristetulta vaikuttaa.
Yllättävää, mutta positiivisesti sellaista. Sithän tuossa on oletettavasti kivasti potentiaalia. Jaksatko verrata vielä männät, kanget, kampuran ja ic:n?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Jostain syystä IC:tä en löytänyt bensakoneiseen, mutta koneen sisällä kaikki on mekaanisesti samaa molemmissa versioissa ja imusarjat jne..
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Brittien mukaan olisi identtinen. Tulevassa 350 hp versiossa on sitten kuulemma enemmänkin eroja näihin 200 ja 280 hevosvoimaisiin.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Uudessa Moottori-lehdessä on parivertailu Giulia vs. BMW 320 jonka Alfa vie lähes näytöstyyliin. 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

hyvä kun sanoit , pitikin samantien lukaista. Alfa tuntuu kulkevan ihan kivasti - 0-100 6.6 eli 0.2s alle ilmotuksen ja loppupisteet Giulia 9+ , 320 8. Toisen koeajajan kommentti "Alfa Romeo on urheilusedanien uusi mittatikku"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Artikkelia lukematta, helppo allekirjoittaa. Toki oma vertailu tuli tehtyä silloisella F31 dieselillä vs. Giulia diesel, sama 8 pykäläinen mehumaija. Mutta jos valittavana olisi F30 tai Giulia bensalla, eihän siinä mitään kysyttävää olisi. (Jos olisin myskintuoksuisempi mies, niin eihän siinä nykyinen F34 bensanelikko vs vastaava Giulia olisi myöskään mitään valintaa, mutta kun olen tällanen nöösipoika, niin minkäs mahtaa.)

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Moottori-lehden testi oli mukavaa luettavaa. Mutta vertailuautojen hinnoissa eroa Alfan tappioksi 8000 euroa. Edelleen olen sitä mieltä että jos noita halutaan saada kaupaksi täällä uusille ostajille hinnan tulisi olla BMW:n tasolla tai mieluummin alle.

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Omalaatuinen vertailu. Luulisi että jos verrataan, niin sitten verrattaisiin samanhintaisia. Kun omalla rahalla ostaa (tai tapauksessani vaimon rahalla), niin 8keur ei ole välttämättä venymis-asia. Vaan se on suurin valintaperuste.

Ei tämä silti sitä muuta, että Giulia on parempi konstruktio kuin F30. Ne piirtää kellä on liitua.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Josef Matula kirjoitti:Moottori-lehden testi oli mukavaa luettavaa. Mutta vertailuautojen hinnoissa eroa Alfan tappioksi 8000 euroa. Edelleen olen sitä mieltä että jos noita halutaan saada kaupaksi täällä uusille ostajille hinnan tulisi olla BMW:n tasolla tai mieluummin alle.

joo mutta Alfassa on vakiona enemmän varusteita?, esim turvavarustelu yms ja tehoa 20 enemmän, hintojen vertailu on hiukan vaikeaa johtuen varuste yms eroista. Ekan kerran jossain testissä Giulian dieselin ääntä muuten kehutaan "miellyttyvä murina" kun taas BMWssä "karkea käyntiääni". Hinnassa pitää katsoa koko paketti ja mitä sillä saa, kuka haluaa maksaa mistäkin, ajettavuutta voi tosin olla vaikea ostaa rahallakaan..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mitäs siellä nyt sitten oli testissä? Appiukko ei ole vielä tuonut omaa kopiotani lehdestä :-D Giulia Veloce diesel versus 320xD? Penarissahan pitäisi myös sitten olla M Sport-pakettia et puhutaan samoista asioista?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

320 d xdrive Business Exclusive Edition Sport ja Veloce D
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^eli ei M Sport? Perusjakkaraa ja silleen? Tasoittuu muuten kummasti hintaero kun alkaa lastaamaan noita Moposportin kilkkeitä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Ei M-Sport, en tiedä sisältyykö tuohon "Exclusive Edition Sport":iin jotkut monipuolisimmilla ei-sähkösäädöillä olleet istuimet. Jakkaroista homma ei jäännyt kiinni BMW:n osalta, ne oli raati arvioinnut "selvästi paremmiksi" kuin Velocen urheilujakkarat.

Alfassa näyttää olevan lisäksi pidempi takuu kuin Bemarissa... 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rolle »

F30 on jo ehtoopuolella, joten siihen pitääkin maahantuojan ladata erilaista ilmaista varustetta, että menee kaupaksi. Lienee ihan tyypillistä kaikilla valmistajilla?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

koko penari on vähän ehtoopuolella: äänet kajareista ja perhemalleissa jotain nousevia lintulautoja :lol:
Se on erikoista, että isot miehet kehtaa moisilla ajella :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Soon just näin! :mrgreen:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^^ Sanoppa muuta, juuri viime viikolla naapuri vaihtoi oman 3-sarjan sedaninsa 320 GT xDriveen jossa on tuo nouseva kakkosnelonen ja muutenkin koko korimalli on omasta mielestä jotenkin ihmeellinen sekasikiö. Siinä tuli kummasteltua tuota nousevaa lankkua ja kuulemma motarinopeuksissa siitä on hyötyäkin :roll:

Tuosta äänigeneraattorista sai jo Skodassa tarpeeksi, varsinkin kun pakkasilla se ääni oli kierrosten mukaan muuttuva sirinä / räminä :lol:

Vastaa Viestiin