Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

jonilaht kirjoitti:Jaahas, saakohan softapäivityksellä valinnaiseksi tuon peilien kääntymisen kun ovet lukitsee?

Tänään pakkasta aamulla ja toinen peili ei kääntynytkään. Nyt ei ole talliakaan saatavilla niin on kyllä upea ominaisuus...
Eikös siellä auton asetuksissa ole mahdollisuus valita peilien kääntyminen päälle/pois ? Kyllä bemussa vaan on 8)
- Kari

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Valohoito, öljyt + suodattimet (öljy, ilma, raitisilma) + täytöt, koodien luku (60tkm/3v).
Jakopääremppa siis PITÄISI kuulua tähän, mutta se piti ikäänkuin erikseen pyytää, koska firmalla oli virheellistä/vanhaa tietoa 4v aikarajasta.
Eli "normi 3v" 530€ ja jakopää 680€, hiukkasen sain alennusta koska minulle kerrottiin aiemmin koko lystille hinnaksi 980€.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

karila kirjoitti:
jonilaht kirjoitti:Jaahas, saakohan softapäivityksellä valinnaiseksi tuon peilien kääntymisen kun ovet lukitsee?

Tänään pakkasta aamulla ja toinen peili ei kääntynytkään. Nyt ei ole talliakaan saatavilla niin on kyllä upea ominaisuus...
Eikös siellä auton asetuksissa ole mahdollisuus valita peilien kääntyminen päälle/pois ? Kyllä bemussa vaan on 8)
Ei löytynyt. Paska mikä paska :drinking:

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin :lol:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Pitänee lukea manuaalia. Kiitos!

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Sama juttu kuin Stelviossa (kiitos Finpat). Oven ulkokahvan lukitusnapista menee peilit sisään.
Oven sisäpuolen lukitusnapista painamalla taasen ei käänny peilit lukituksen yhteydessä.
Helppoa ja ehkä jopa kätevää, kun voi valita joka kerta.

Cotzy

Avatar
FatTony
Viestit: 78
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): 01' GTV 3.0v6 CF3
EX: Giulia Q4 Veloce 17', 159 2.0 JTDm 11', 47 2.0 TS 08', 155 2.5v6 93'
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Mulla oli yks aamu jäätyneet kiinni asentoon, ei mitenkään pahasti muuta niin että eivät itsekseen auenneet. Avasin ne käsin ja sen jälkeen eivät ole menneet sisään kun lukitsee auton millä tavalla vaan. Kävin äsken kääntämässä käsin sisään ja virrat päälle, napista ulos moottorin voimalla ja toimivat taas normaalisti lukituksen mukaan. Sen jälkeen lukot kiinni, käänsin käsin takas ulos ja nyt pysyvät auki vaikka lukitsee auton.
Speed is a virtue

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 90 »

Noinhan se muuten taisi mennä myös omalla kohdalla :-D

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FatTony kirjoitti:Mulla oli yks aamu jäätyneet kiinni asentoon, ei mitenkään pahasti muuta niin että eivät itsekseen auenneet. Avasin ne käsin ja sen jälkeen eivät ole menneet sisään kun lukitsee auton millä tavalla vaan. Kävin äsken kääntämässä käsin sisään ja virrat päälle, napista ulos moottorin voimalla ja toimivat taas normaalisti lukituksen mukaan. Sen jälkeen lukot kiinni, käänsin käsin takas ulos ja nyt pysyvät auki vaikka lukitsee auton.
Onnistuuko myös Keyless-napeista lukitsemalla peilit noin ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Onko kellään tietoa miten perinteisillä halogeenivaloilla varustetun Giulian valaistus pelaa? Ohjekirjassa on ilmeisesti käännöskukkanen, sillä lyhyiden valojen polttimosta ei puhuta mitään, mutta keulalta löytyy sen mukaan H15 ja H7 polttimot. Onkohan nyt siis niin että päivävalot ja kaukovalot on toteutettu tuolla H15 polttimolla ja lyhyiden virkaa hoitaa H7 ? Kiinnostaisi myös tietää, että jääkö H7 palamaan siitä huolimatta että autoon kytkee pitkät valot päälle ja tuo H15 syttyy? Mitään ei siis ole hajonnut, mutta autoa tilatessani otin pihiydessäni siihen perus halogeenivalot ja olen tässä suunnitellut parantavani nykyisellään melko onnetonta valotehoa asentamalla H7 lamppujen tilalle LED muutossarjan ja mietin onko kyseisestä operaatiosta hyötyä. Mitään ledbaria kun ei kehtaa keulalle iskeä, eikä sitä kyllä saisi kiinnikään oikein mihinkää... :lol:

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Vastaanpa itse itselleni... Vaikuttaisi olevan toteutettu juurikin noin, kun kävin pihalla pimeässä ihmettelemässä äsken, eli suunnittelemani operaatio saattaisi olla kannattava ja toki kiinnostaisi kuulla kokemuksia hyvistä muutossarjoista, jos joku on sellaisia asennellut. :-D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jos aiot nähdä kauas niin älä lisää valoa lähivaloihin. Kirkas alue lähellä haittaa kauas näkemistä.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^ Olisi kiva nähdä näin pimeällä syyssateella edes lähelle. :lol: Mutta toki tuo lisää haastetta, sillä tuota H15 polttimoa ei sen erikoisempana näytä saavan...

olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

Teemuv kirjoitti: Mitään ledbaria kun ei kehtaa keulalle iskeä, eikä sitä kyllä saisi kiinnikään oikein mihinkää... :lol:
Mittaile minkä kokonen lisävalo mahtus tohon maskin taakke merkin alle? Olis sopivast piilossa ja kaiketi nykyisin ihan laillinen asennus. https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 605-NS230/ Tonki jos saat sinne mahtumaa niin saattas nähä riittäväst, vaikka maskiverkko vähän varjostais.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

TeroPee kirjoitti:Jos aiot nähdä kauas niin älä lisää valoa lähivaloihin. Kirkas alue lähellä haittaa kauas näkemistä.
^Tämä. Jos tuohon isävalohommaan lähdet, kannattaa huomioida juurikin tuo efekti lisävaloja valkatessa.
932 937 955 955

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Vaihdoin talvirenkaat alle viikonloppuna. Tarkoitus oli sen kummemmin tarkistelematta ajella muutama kymmenen kilometriä paikalliselle täyttöasemalle tarkistamaan rengaspaineet ja samalla toki ajon aikana kytätä rengaspaineita näytöltä.
Takana paineet ajon aikana 3.0 ja 3.4, eli eroa jonkin verran, toki painettakin kokonaisuutena hiukan liikaa (ei-runflat).
Cruisen napista suoritettu kiihdytys tavoitenopeuteen loppui aina kesken cruisen tipahtaessa pois päältä, mutta pedaalia painettaessa vastaavaa ei tapahtunut.
Ilmeisesti tuokin paine-ero on luistonestolle liikaa, kun vastaavaa tapahtui vain viime talvena kunnon sohjossa cruise päällä ajellessa.
Paineiden tasaus, joka nurkkaan 2.8 ja ei enää ongelmia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Tuli asennettua Giuliaan Eurocompulsionin optimointi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l

Auto 200hp Giulia Super + Remuksen cat-back rosteriputki.

Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille:
- Phase 1 343 WTQ/359 BHP
- Phase 2 375 WTQ/390 BHP

Omassa autossa on nyt sisällä Phase 1: Dynamic-tilassa täysi 343 hp, N & A-tiloissa 280 hp. Lisäksi raksin tilaukseen päälle "Dynamic tractionin", joka hieman vähentää luistoneston agressiivisuutta.

Asennus menee Eurocompulsionin kanssa suunnilleen seuraavasti:
- Asennetaan paketissa mukana tuleva ohjelmisto PC:hen ja päivitetään OBD2-päätelaite tuolla ohjelmalla ajantasalle
- Viedään laite autoon ja liitetään OBD2-porttiin. Luetaan tiedot auton ECUsta
- Liitetään laite takaisin PC:hen ja lähetetään auton tiedot Eurocompulsionin portaaliin
- Odotetaan, että Eurocompulsion tekee sinulle optimoidun ECUn softan (lupaavat tehdä tämän 24-48 tunnissa, itsellä kesti alle 2h)
- Ladataan optimoitu softa päätelaitteeseen
- Liitetään päätelaite auton OBD2-porttiin ja käynnistetään ohjelmointi - operaatio kestää n. 20 minuuttia
- Lopuksi käytetään kierrokset 3 kertaa rajoittimessa asti - liittyy johonkin ECUn kalibrointiin
- Asennus on valmis

Alkuperäisen softan voi palauttaa aina takaisin tekemällä tuon ohjelmoinnin uudelleen, mutta valitsemalla "Stock"-softan optimoidun sijaan.

Optimointi on nyt ollut asennettuna yhden viikonlopun ja kokemukset ovat seuraavat:

N: 80hp lisäteho tuntuu selvästi tehden ajamisesta paljon jouhevampaa. N-tila tuntuu nyt juuri siltä, mitä se alunperin sen pitäisi olla.
D: Auto herää kunnolla henkiin. 143hp lisätehoa tekevät autosta aivan kuin eri auton - kiihtyvyys on huimaa ja kesäkelillä pitäisi 5 sekuntia kiihtyvyydessä 0-100 alittua. "Dynamic traction" tuntuu nopeassa kiihdytyksessä pienenä takapään heilahduksena ennen kuin luistonesto iskee kunnolla päälle. En tuosta itse tykkää ja seuraavassa karttapäivityksessä jätän tämän ruksimatta.

Eurocompulsion julkaisi pari päivää sitten myös option, jolla Start/Stop-kytkimen toiminnan saa käännettyä päinvastaiseksi - eli oletuksena käynnistyksen jälkeen tuo on pois päältä. Laitan tuon seuraavaksi tilaukseen.

Kokonaisuutena voin suositella.

EDIT:
Uusi Phase 1-tunen versio on nyt asennettu. Dynamic traction on nyt pois päältä, mutta Start/Stop Off-optio päällä.

Mielestäni D-tila on parempi ilman DTC:tä: Perä ei enää heitä kovassakaan kiihdytyksessä. Ja tuo Start/Stopin poisto korjasi sen ainoan Giuliassa ärsyttävän ominaisuuden. Nyt käynnistyksen jälkeen Start/Stop-kytkimen valo palaa aina valmiiksi ja sitä ei tarvitse muistaa laittaa pois päältä joka käynnistyksen jälkeen.

Nyt Giulia on sellainen kuin sen aina piti olla.
Viimeksi muokannut Unique, 31 Loka 2019, 10:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Phase 1 näyttää jo hyvältä, mutta mitenkähän tuo laatikko suhtautuisi Phase 2:n 600Nm vääntöön? Sehän on kait 500Nm maksimeille suunniteltu.
Joka tapauksessa, nostan olematonta hattuani.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.
Joo, ja tälle papalle tuo Célticin tyyppinen 280 hp a la Veloce on kyllä riittävä. Missä tuota huimaa 380 hp:ta oikein tarvitsee ?
Radalla ?? Kortti meinaa lähteä jo 200 hp-tehoilla meikäläisen kaasujalalla ...
Sitten voimalinjan kuluminen on toinen juttu. Tehdasvarusteisena ei ole tuolla mitoituksella otettu enempää ulos.
Luotettavuus pian kärsii.... huomaatte, että sisäinen pikku-toyotamies tuli jo esille... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Saattaa tuo 350+hp olla jo melko hetkellistä saavutusta. Eli dynoveto tai ohitus menee ok, mutta mailivedossa voi jo huomata liiallista pakolämpöjen nousua, nakutusta ja sitäkautta rajoittamista.

Ei kai sitä lisätehoa tarvi sen enempää kuin hyvää kahviakaan, mutta kyllähän enemmän on enemmän :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Jiitee kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.
Joo, ja tälle papalle tuo Célticin tyyppinen 280 hp a la Veloce on kyllä riittävä. Missä tuota huimaa 380 hp:ta oikein tarvitsee ?
Radalla ?? Kortti meinaa lähteä jo 200 hp-tehoilla meikäläisen kaasujalalla ...
Sitten voimalinjan kuluminen on toinen juttu. Tehdasvarusteisena ei ole tuolla mitoituksella otettu enempää ulos.
Voimalinja on mitoitettu käytännössä QV:lle joka tapauksessa (vetarit kevyemmät), joten ei pitäisi olla ongelmaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Seuraava projekti onkin jo odottamassa:

Kuva

:-D

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alla noita tuning-äijien suosituimpia menopelejä ja suositeltuja Boostauksia turbolle.
Missäs noissa 350 + tehoissa mennään 952:lla ?

"STI stock turbo (Version 3+) – 21-23psi (1.5 bar)
Evo stock turbo (Evo V+) – 23-25psi (1.725 bar)
R32 and R33 GTS-T (Stock ceramic turbo) – 12psi (0.83 bar)
R32 and R33 GTR (Stock ceramic turbo) – 14psi (0.95 bar)
WRX stock turbo (TD04 upto ’07) – 15psi (1 bar)
WRX/SG-T(’08-’14)/Legacy (’04-’09) stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)
WRX/Levorg stock turbo (’14-current) – 18-20psi (1.35 bar)
Mazda MPS/Mazda Speed stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)"

Lähde : http://possumbournemotorsport.com/blog/ ... uch-boost/
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
Kyllä Eurocompulsion on kehittänyt omat kartat sekä Phase 1 että Phase 2 tunelle.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kyllä tuo lähes 400 hp on liikaa moottorin kestävyyden kannalta , ei se Q ole kuitenkaan. Mutta jokainen tyylillään.
Itse olen pyrkinyt aina imitoimaan valmistajan tehokkaimman mallin suosituksia vastaavalla vakio- hardwarella.
Viritysaste Q:lla on 510 hp/ 2,9 l = noin 175 hp/l.
Vrt. stanu-2,0 T viritettynä jo lähes 200 hp/l.
vrt. Veloce 140 hp/ l.

Tuo softatuunaus max-hp vaatisi mielestäni jo custom -takomännät, paremmat laakerit yms. jos autolla aiotaan ajaa kuten se on tuunattu ja suunniteltu toimimaan. Kuten Polforea mainitsi, lisäksi lämpötalous on tärkeä huomioida kuten kaikissa tuunauksissa.
Viimeksi muokannut Jiitee, 28 Loka 2019, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

https://www.roadandtrack.com/new-cars/g ... c-outputs/

Tuossa viritysasteeltaan vakioautojen eliittiä. Kannattaa pitää pää kylmänä kun siirtyy yli 170 hp/litra alueelle ... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti:On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
Kyllä Eurocompulsion on kehittänyt omat kartat sekä Phase 1 että Phase 2 tunelle.
Tarkoitin että eri modeissa ei ole samanaikaisesti eri karttoja, koska ecussa ei ole tollaseen monikarttaan ohjausta. Toki Phase 1 ja 2 on kaksi eri karttaa mutta eri aikaan eculla. Noi on mainostettu vaan markkinointimielessä niin että N:ään voi laittaa phase 1 ja D:hen phase 2, mutta oon aika varma että sieltä ei löydy kuin yksi sytytys-, bensa- jne kartat. Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua, joten käytännössähän lopputulos on haluttu. Mito QV:ssä oli lisäksi ahtokartta jolla saatiin D modeen vielä "yliahto" tila mutta en ole ihan varma onko sitä edes Giuliassa. Ainakaan se ei vakiona ole käytössä koska kaikki modet ahtaa saman. Ainoastaan läpän progressiivisuus on ecu tasolla eri. Korjatkaa jos olen väärässä.
Sulla muuten tulee sit se ongelma ton nappulan kanssa koska race moodissa ecu on N tilassa niin sä et saa täyttä voimaa race tilaan. Tämä Race tila vähän söi heidän ajatustaan siitä että on kiva että eri modeissa on eri teho. Monet ovat dissanneet tätä Race modea sen takia että tilat mukamas menetettäisiin, mutta DNA/RDNA hyödythän tulevat ihan muualta kuin moottorinohjauksesta (Ohjaus, vaihteet, jarrut, luistonesto). Oisko EC:n muuten saanut myös niin että N ja D tiloissa on täydet tehot?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua
Suorasuihkukone kaasuläpällä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tarkoittat kysyä että multiair-kone kaasuläpällä? Ei suuttimien sijainnilla ilman virtausta rajoiteta...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: Tarkoittat kysyä että multiair-kone kaasuläpällä? Ei suuttimien sijainnilla ilman virtausta rajoiteta...
No, joo. Toisaalta venttiilin imusarjan puolelle suihkivat yleensä omaavat sen kuristavan läpyskän.

Multiair/Valvetronic/what-ever + GDI sitten?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No tokihan uusia teknologioita otetaan käyttöön niin että lopulta on helposti molempia käytössä, mutta kyllä ne ilman ja bensan virtaukset rajoitetaan edelleen erikseen. Ja on ainakin osassa venttiiliohjausteknologioitakin vielä kaasuläppä mukana helpottamassa vikatilanteiden ja rajoitusmahdollisuuksien takia.

Mulla on tuossa pihassa valvetronicillinen imusarjaruisku ja kaasuläpällinen suoraruisku, joten kehtaan väittää olevani oikeassa :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti: Tarkoitin että eri modeissa ei ole samanaikaisesti eri karttoja, koska ecussa ei ole tollaseen monikarttaan ohjausta. Toki Phase 1 ja 2 on kaksi eri karttaa mutta eri aikaan eculla. Noi on mainostettu vaan markkinointimielessä niin että N:ään voi laittaa phase 1 ja D:hen phase 2, mutta oon aika varma että sieltä ei löydy kuin yksi sytytys-, bensa- jne kartat. Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua, joten käytännössähän lopputulos on haluttu. Mito QV:ssä oli lisäksi ahtokartta jolla saatiin D modeen vielä "yliahto" tila mutta en ole ihan varma onko sitä edes Giuliassa. Ainakaan se ei vakiona ole käytössä koska kaikki modet ahtaa saman. Ainoastaan läpän progressiivisuus on ecu tasolla eri. Korjatkaa jos olen väärässä.
Sulla muuten tulee sit se ongelma ton nappulan kanssa koska race moodissa ecu on N tilassa niin sä et saa täyttä voimaa race tilaan. Tämä Race tila vähän söi heidän ajatustaan siitä että on kiva että eri modeissa on eri teho. Monet ovat dissanneet tätä Race modea sen takia että tilat mukamas menetettäisiin, mutta DNA/RDNA hyödythän tulevat ihan muualta kuin moottorinohjauksesta (Ohjaus, vaihteet, jarrut, luistonesto). Oisko EC:n muuten saanut myös niin että N ja D tiloissa on täydet tehot?
Eurocompulsionin Phase 1 & 2-tunen kehityskeskustelua seuranneena kyllä siitä Giulian 2.0l ECU:sta löytyy omat erilliset kartat kaikille kolmelle tilalle (D & N & A). Phase 2-tunea kehittivät EC:llä noin vuoden ja sinä aikana tekivät kartasta monta eri versiota, jonka toimintaa mittasivat käytännön ajossa tuhansien kilometrien matkalta.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kiitos korjauksesta. Multiairista mulla ei olekkaan aikaisempaa kokemusta ja en tosiaan edes tiennyt ettei siinä ole läppärunkoa :D
Mutta sama asia siis tehdään noilla multiair solenoidella jolla käskytetään sitä kuinka paljon ja milloin imusarjan venttiileitä avataan?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: Mulla on tuossa pihassa valvetronicillinen imusarjaruisku ja kaasuläpällinen suoraruisku, joten kehtaan väittää olevani oikeassa :D
En kiistä.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.

Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Tommi kirjoitti:Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.

Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
Jos molemmissa renkaissa on paineanturit asennettuna, niin mitään muuta kuin renkaiden vaihto ei tarvita. Auto tunnistaa uuden rengassarjan paineanturit automaattisesti.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tommi kirjoitti:Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.

Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
Ohjekirjassa on esitetty nostopaikat, tosin näkyvät selkeästi heti kun auton alle kurkkaa.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

jmi kirjoitti:
Ohjekirjassa on esitetty nostopaikat, tosin näkyvät selkeästi heti kun auton alle kurkkaa.
Eipä noista voinut erehtyä, kun alle kurkkasi.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Mikäli Start/Stop-toiminto Giuliassa tai Stelviossa ärsyttää, saattaa oheinen lisälaite kiinnostaa. Asennus kestää kuulemma noin 3 minuuttia.

"Start&stop deactivator for Alfa Romeo Giulia & Stelvio (EU version 2016-2019)"

https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

Tuli tilattua MES MULTIPLEXED-paketti. Saako sillä lisättyä automaattiset kaukovalot?

ACC+ kiinnostaisi myös, mutta ilmeisesti siihen tullutta turvallisuuspäivitystä ei huollosta saa jos itse jälkiasentelee.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ilmaseks ei saa mut eiköhän rahalla. Mul on ihan just huolto niin sit tiedän saako ja mitä maksaa. Ei se mua nyt kuitenkaan ojaan oo ajanu vaikka ilman viimeisintä päivitystä on acc+:lla ajanu.

Automaattisista kaukovaloista en osaa sanoa mitä se vaatii ku mulla ne oli vakiona.

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mielenkiinnolla odotan mitä huollossa sulle sanovat. Ilmeisesti hyvin on kuitenkin ACC+ toiminut eikä ole väkisin kiihdyttämällä hakeutunut päin edessä kulkevaa? Auto high beam pitäis kyllä saada. Se olisi jopa tärkeämpää kuin tuo vakkari.

Mistä tietää onko vaadittava hardis olemassa ACC+ varten? Kamera löytyy kyllä tuulilasista peilin takaa, mutta sitä en tiedä onko keulassa sen läpyskän alla mitään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Automaattiset pitkät pitäis kieltää lailla.

Näin OT:na...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Revised 2020 Alfa Giulia And Stelvio Make Surprise Debut In China With Improved Interiors

https://www.carscoops.com/2019/11/revis ... interiors/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

V6 kirjoitti:Revised 2020 Alfa Giulia And Stelvio Make Surprise Debut In China With Improved Interiors

https://www.carscoops.com/2019/11/revis ... interiors/
Nonni, siinähän se :silly: .

Nyt odottamaan, että tuontiautovaunut saadaan kiinni Kiinan rahtijuniin. Kelpais täyspunainen Giulia QV -kiina-auto sikäläisillä uusilla teillä ajattuna.
Meitin autoverorakenne ja Shanghain modernimpi autokanta varmistavat, että myös käytettyjen junatuonti Kiinasta alkaa joskus.

Cotzy

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

mutt kirjoitti:En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Sikäläistä ajoneuvokulttuuria 6kk nähneenä ja useammassa kyydissä istuneena: et haluaisi.
Tosin, suomiautoissakin sen pakollisen metsäasentajan mukanaolo autojen omistusketjussa kasvaa eksponentiaalisesti joka välissä. Tuolla ehkä nopeammin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JT Newman kirjoitti:
mutt kirjoitti:En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Sikäläistä ajoneuvokulttuuria 6kk nähneenä ja useammassa kyydissä istuneena: et haluaisi.
Tosin, suomiautoissakin sen pakollisen metsäasentajan mukanaolo autojen omistusketjussa kasvaa eksponentiaalisesti joka välissä. Tuolla ehkä nopeammin.
Jaa näitä vai ?

Kuva

Rautaisempia ammattilaisia saa hakemalla hakea - samalla osaamisalalla toimivana totean.
Älköön käytettäkö metsä- aluisia yhdyssanoja väärin Suomessa, vrt. koti, uskonto , Isänmaa ja metsä :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin