Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 962
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
dynomode ilmeisesti, ei racemode. Se on muuten ok mut abs ei myöskään oo käytössä.
-
- Viestit: 347
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites toi Avaldi.ee varaosien toimitukset, toimiiko?
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkoitat varmaan alvadi.ee
Itse aikanaan ostin 159 sumuvalon ja kyllä se toimitus ihan nopsasti ja oikein meni.
- Kari
- 155156
- Viestit: 2092
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).
"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
- h_lauri
- Viestit: 6676
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viisysin pohjamuovi ja tavaratilan matto tulivat ihan jees, samoin sumarin kehys. Pohjamuovi tosin ei täysin osunut kiinnikkeisiin tai sitten asentaja töpeksi.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mäkin tilasin 159:n pohjamuovin. Asennutin lähipajalla ja sielläkin sanottiin, että istuvuus oli "melkein". Vähän joutui ranettamaan ja tekemään uusia ruuvinreikiä yms.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se kuntoon tulee, pientä yskimistä, sitä on ny liikkeellä "lunssa" kautena.155156 kirjoitti: ↑17 Joulu 2021, 10:21Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).
"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
Itse ajoin Rosso Velocella 3 päivään Turku -Kokkola - Sievi - Turku. Paluumatkalla Sievi - Virrat väli oli pelkkää jääpintaa, suolaamatonta aluetta, mutta kyllä Alfan awd sen eleettömästi ja vakaasti hoiteli.
- Kari
- 155156
- Viestit: 2092
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jäsen karila raapustaa myös positiivisia kommentteja tämän ainaisen valituksen keskelle. Pitäisi joskus itsekin.
-
- Viestit: 962
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ toi on totta. Varsinaisesti ei välttämättä valiteta, mutta herkästi tulee ilmoitettua vain silloin kun on jotain ilmoitettavaa ja ne yleensä ei ole mallia "olipa kiva ajaa".
Tulee varmaan monelle sellainen kuva että nää on ihan romuja. Ei mua ainakaan oo muutamat pikkuongelmat haitannu eikä ne oo himmentänyt sitä että on tää pirun hyvä auto.
Tulee varmaan monelle sellainen kuva että nää on ihan romuja. Ei mua ainakaan oo muutamat pikkuongelmat haitannu eikä ne oo himmentänyt sitä että on tää pirun hyvä auto.
- Polforea
- Viestit: 11216
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Karila kieltämättä ansaitsisi maahantuojan markkinointiosastolta joulubonuksen. Tekstinsä ja kuvansa ovat helppolukuisia ja positiivisia, muttei kuitenkaan jatkuvaa tuputtamista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TeroPee
- Viestit: 1515
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tää on kyllä hienoa että Giulia kunnioittaa merkin perinteitä näinkin pieteetillä.
viewtopic.php?f=1&t=39070
viewtopic.php?f=1&t=39070
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen kyllä itsekin aiemmin todennut täällä et toi Giulia on palvellut meitä erittäin suopeasti 3 vuotta jo. Pari viikkoa sitten tullutta vikakoodia lämpösestä pakkaseen ajaessa lukuunottamatta käytännössä 3 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia tai muitakaan vaivoja. Toki tehonpuutetta ei varmaan lasketa viaksi eikä sitä että takavedosta ei saa estoja pois päältä et vois kokeilla välillä vähän loirojaJanV kirjoitti: ↑17 Joulu 2021, 21:00^ toi on totta. Varsinaisesti ei välttämättä valiteta, mutta herkästi tulee ilmoitettua vain silloin kun on jotain ilmoitettavaa ja ne yleensä ei ole mallia "olipa kiva ajaa".
Tulee varmaan monelle sellainen kuva että nää on ihan romuja. Ei mua ainakaan oo muutamat pikkuongelmat haitannu eikä ne oo himmentänyt sitä että on tää pirun hyvä auto.
Huollot suoritettu tutulla Fixus huollolla alusta alkaen huolto-ohjelman mukaisesti.
Meille tullessa oli kilometrejä 30tkm ja nyt 106tkm. Lisää tulee koko ajan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Multiair yksikön vaihtoon vaan... Itsellä kesti 98tkm asti.155156 kirjoitti: ↑17 Joulu 2021, 10:21Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).
"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
-
- Viestit: 1488
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kenelläkään käsitystä mikä näitä multiaireja hajottaa, pitkät öljynvaihtovälit vai vain huono tuuri? Eikö näillä ole ajettu kuitenkin jopa 300tkm parhaimmillaan.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 13:23Multiair yksikön vaihtoon vaan... Itsellä kesti 98tkm asti.155156 kirjoitti: ↑17 Joulu 2021, 10:21Aamu alkoi näin: käynnistyi lämmityksestä ongelmitta, mutta sitten alkoi käymään kuin kolmella sylinterillä. Moottorin vikavalo syttyi ja autoa ei saanut sammumaan(!!).
"Hauskan" tästä tilanteesta tekee se, että Giulia on tänään 90 000 km huollossa Delta-autolla. Ajoin liikeen pihaan autolla joka käy kuin vanha traktori ja vikavalo palaa mittaristossa. Perillä sentään sammui Start&Stop-painikkeesta.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mua kiinnostais kans tietää. Itellä todennäkösesti kans ma menny ja vasta 42tkm mittarissa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten toi dynotila jos sen laittaa päälle,toimiiko se vain dynamic asennossa ? onko N ja A asento edelleen normaali.Muuttuuko ajettavuus hyvinkin vaaralliseksi onko kokoajan sivuluisussa.
Uskaltaako sitä kokeilla?
Uskaltaako sitä kokeilla?
- mutt
- Viestit: 5449
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmeisesti vääränlaisen öljyn käyttö ja/tai liian pitkät vaihtovälit on multiair-yksiköille myrkkyä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä Dynotila?
Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö.
Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep tarkoitin roll bench mode jonka saa päälle alfa obd tai multiecu ohjelmalla
-
- Viestit: 962
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Multiecuscannilla on mahdollista asettaa auto dynotilaan joka on pakkokin tehdä mikäli dynossa ajetaan. Se disabloi halutun käynnistyskerran ajaksi kaikki turvajärjestelmät. Eli ajonvakautus, abs ja niihin liittyvät jutut.Sampza kirjoitti: ↑23 Joulu 2021, 15:41Mikä Dynotila?
Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö.
Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.
Race mode vaan kehiin mikäli haluaa leikkiä. Vakio ajonvakautus on vähän tosikko.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaa "vähän"JanV kirjoitti: ↑23 Joulu 2021, 16:06Multiecuscannilla on mahdollista asettaa auto dynotilaan joka on pakkokin tehdä mikäli dynossa ajetaan. Se disabloi halutun käynnistyskerran ajaksi kaikki turvajärjestelmät. Eli ajonvakautus, abs ja niihin liittyvät jutut.Sampza kirjoitti: ↑23 Joulu 2021, 15:41Mikä Dynotila?
Dynamic on se ns. Sport tila = Dynaaminen ajotila, N Normaali tila ja A on Advanced Effeciency eli max. polttoaineen säästö.
Meiän Super ei mee ainakaan sivuluisussa vaikka väkisin yrittäis saada luisuun. Ajonvakautus hoitaa homman niin että hauskuus loppuu jo ennen ku on ees renkaat irti.
Race mode vaan kehiin mikäli haluaa leikkiä. Vakio ajonvakautus on vähän tosikko.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Delta keksi että vaihdelaatikossa ois vika, en jaksa millään uskoa. Vika vaan se että kovemmilla kierroksilla yskii ja ohitustilanteessa hajosi kun painoin kaasun pohjaan. Eivät usko multiair vikaan sen takia kun 19tkm kohdalla vaihdettu ja nyt 42tkm että olisi uudestaan mennyt. Itse epäilen että ovat asentaneet multiairin väärin ja sen takia mennyt jo nyt rikki
- Raikkoo
- Viestit: 286
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kalibroin tänään tutkan edestä ja sain taas cruisen toimintaan kuukausien jälkeen, merkkiliike ei sitä saanut tehtyä valmiiksi asti supikoiraan osumisen jälkeen. AlfaOBD:llä ja youtubella onnistui apinoinnin jälkeen.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeinen joulutuunaus Rosso Veloceen .
Moottorilämmittimen kaapeli jätetty asennuksessa vähän pitkäksi/huonosti sidottu, niin löpsutteli vetoakselin kumiin ja aiheutti läpä-läpä äänen pienillä nopeuksilla. Tilapäiskorjattu clasun kiinnitys-tsymeedillä, ihan ite tein diaknoosin ja ratkaisin tilapäiskiinnityksen, kun alitajunta herätti 03.15. aamuyöstä. Vai oliko se joulupukki joka toi lahjat kuusen alle punaisella Stelviolla, jota äkkiä katsottuna saattoi ajaa itse Kimi R.
Hyvää Joulua kaikille Alfisteille
Moottorilämmittimen kaapeli jätetty asennuksessa vähän pitkäksi/huonosti sidottu, niin löpsutteli vetoakselin kumiin ja aiheutti läpä-läpä äänen pienillä nopeuksilla. Tilapäiskorjattu clasun kiinnitys-tsymeedillä, ihan ite tein diaknoosin ja ratkaisin tilapäiskiinnityksen, kun alitajunta herätti 03.15. aamuyöstä. Vai oliko se joulupukki joka toi lahjat kuusen alle punaisella Stelviolla, jota äkkiä katsottuna saattoi ajaa itse Kimi R.
Hyvää Joulua kaikille Alfisteille
- Kari
- 155156
- Viestit: 2092
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeisin hankinta -ketjusta:
Akku ollut 2x tyhjä sinä aikana kun auto on ollut minulla. Molemmilla kerroilla vikavalo mittaristossa ja molemmilla kerroilla löytyi syy, miksi tyhjennyt. MultiAir omassa mielessä ykkösepäilty, mutta mitä vikakoodeja se jättää muistiin?
Lukivat ja nollasivat vikamuistin 90 tkm huollon (öljyt, suodattimet, jarruneste) yhteydessä. "Sylinteri 2 sytytyshäiriöitä. Olisiko huono akku, kun oli muitakin siihen viittaavia vikakoodeja?".
Akku ollut 2x tyhjä sinä aikana kun auto on ollut minulla. Molemmilla kerroilla vikavalo mittaristossa ja molemmilla kerroilla löytyi syy, miksi tyhjennyt. MultiAir omassa mielessä ykkösepäilty, mutta mitä vikakoodeja se jättää muistiin?
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sopiiko näihin isompee akku? Vai tuleeko ongelmia joko telineen tai virranhallinnan kanssa? Isojötsissä onpi 90Ah ja imatraa piisaa. Sähköpuoli toki on muinaista nykysiin verrattuna.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo voisikin olla syy. Toivottavasti ei deltalla aleta vaihteistoa turhaan purkamaanAquatica kirjoitti: ↑24 Joulu 2021, 22:58Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomeen myydyis dieseleis on 95 Ah ollut vakiona. Bensa-vehkeissä varmaan sama.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ylläpitolaturin tasainen käyttö vaikuttaisi ehkäisevän Giulian akkuongelmat.Aquatica kirjoitti: ↑24 Joulu 2021, 22:58Miä oon ymmärtänyt, että alhainen jännite voi sotkea MA-koneen niin monella tapaa, ettei mitään järkeä. Sähköhydraulisesti sitä kai ohjataan? Tällöin kyykkäävä jännite voi olla peruja ongelmille. Etenkin kun tätä ketjua lukenut, ei Giulian jännitepuoli ole kovin älykäs suomen kyl myyt een...
- Kari
- Tiige
- Viestit: 2847
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On kai näistä puolia mennyt myös multiairin lisäksi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ruotsiin viedyssä myös 95 Ah.Cloverleaf kirjoitti: ↑25 Joulu 2021, 08:34Suomeen myydyis dieseleis on 95 Ah ollut vakiona. Bensa-vehkeissä varmaan sama.
Ei ole ollut virranpuutosta meillä. Alkuperäinen akku edelleen käytössä.
- 155156
- Viestit: 2092
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
95 Ah akku minunkin kinnerissä on, ja näyttää olevan jo kertaalleen vaihdettu. Auto otettu käyttöön Ruotsissa 6/2018.
- palkus
- Viestit: 5471
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kunnon akut siis on. Vartan akkuvalitsin tarjosi myös 80Ah akkua mikä on varmaankin palmun alle tarkoitettu. Ei luulis jokakerta multiairin olevan syyllinen. Kuten Tiige mainitsi, niin puolan suuntaan katse.
"puhun niin totta kuin osaan"
- h_lauri
- Viestit: 6676
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lärviopukseen jo laitoinkin, mutta kaikki eivät siellä liene. Mölytöösa pelasi tänään ekasta startista ekaan sammutukseen, sen jälkeen ei enää. Kilsamittari vilkkuu ja sitä etsimällä tuli eteen proxy alignment -vinkkejä. Väittivät netissä että radiomoduli/töllö "kadonnut" ja se on siksi pimeänä.
Työkalut tietty puuttuu, niin että.
Työkalut tietty puuttuu, niin että.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Älkää ikinä laittako tuota 80 Ah akkua! Mulla alkuperäinen 95 Ah alkoi vedellä viimeisiään nelivuotiaana, ja tilalle laitettiin tuo Vartan 80 Ah (joulukuu 2020). Heinäkuussa 2021 oli pakko vaihtaa 95 Ah tilalle, kun auto puski koko ajan niin paljon vikavaloja ja koodeja ja sammuili startin jälkeen. Eli puolisen vuotta selvisi, joista viimeinen kuukausi oli pelkkää ongelmaa. Talvikuukausista selvisin ilmeisesti "kiinteän" ylläpitolaturin avulla.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Seuraava muistutus: älkää laittako kässäriä päälle ulkoparkissa pakkasilla, jos olette ajaneet lumituiskussa, niin että pyöräkotelot ja vanteet ovat lunta täynnä.
Takajarrut jäätyy kiinni. Terveisin hölmö, joka teki niin.
Takajarrut jäätyy kiinni. Terveisin hölmö, joka teki niin.
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla menee oletuksena P-asennossa käsijarru päälle. Mites nuo takajarrut sait vapautettua?
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olisiko täällä autosähköspesialisteja, jotka ymmärtävät Giulian sielunelämästä?
Ongelmana on, että talvella kun alkaa olla 10 astetta tai enemmän pakkasta, niin tulee moottorin vikavalo ja koodi P1581-00 Blow-by heater signal (relay feedback). Tarkenteena on MES mukaan: Check connections and wiring. Short circuit to ground detected. Eli suomeksi sanoen huohottimen lämmitin on muka oikosulussa. Vika ilmenee välillä ajossa, ja välillä startissa, ja välillä saa ajella päiväkaupalla -20 asteessa ilman ongelmia. AutoMilanossa on viime talvena jo tarkastettu, että johdot pitäisi olla ehjät ja liittimet putsattu, mutta ei auttanut.
Ennen kuin tuota itse lämmitintä lähtee vaihtamaan, niin olisi hyvä ymmärtää missä tuo lämmitintä ohjaava rele on. Katselin Giulian sähkökuvia, mutta en löytänyt noista sulakebokseista tuolle blow-by heaterille omaa relettä. Onkohan se sitten tuossa lämmittimessä itsessään? Konepellin alla olevassa sulakeboksissa tälle on oma sulakkeensa (F14), mutta erillistä relettä ei ole.
Olen poistanut samasta sulakerasiasta viime syksynä tuon T17 releen, joka ohjaa lasinpesureita. Auto kirjaa tästä minulla välillä virhekoodin muistiin (B1049-14 Headlamp washer relay - Short to ground or open circuit). Olen tässä miettinyt, että voiko Alfan autosähkö seota, kun olen ottanut tuon kyseisen releen pois ja aiheuttaa muitakin vikakoodeja tietyissä tilanteissa. Pitää ehkä vielä kokeilla laittaa rele takaisin, ja poistaa lasinpesurin sulake F89. Ehkä tällöin tuo "poiskytkentä" näkyy vain ohjaavalle releelle eikä muulle sähköjärjestelmälle....
Kaikki kommentit osaavimmilta kavereilta otetaan vastaan. Olisi mukava ajella talvella ilman moottorivalon loistetta. Häiritsee vähän muuten hyvää ajofiilistä.
Ongelmana on, että talvella kun alkaa olla 10 astetta tai enemmän pakkasta, niin tulee moottorin vikavalo ja koodi P1581-00 Blow-by heater signal (relay feedback). Tarkenteena on MES mukaan: Check connections and wiring. Short circuit to ground detected. Eli suomeksi sanoen huohottimen lämmitin on muka oikosulussa. Vika ilmenee välillä ajossa, ja välillä startissa, ja välillä saa ajella päiväkaupalla -20 asteessa ilman ongelmia. AutoMilanossa on viime talvena jo tarkastettu, että johdot pitäisi olla ehjät ja liittimet putsattu, mutta ei auttanut.
Ennen kuin tuota itse lämmitintä lähtee vaihtamaan, niin olisi hyvä ymmärtää missä tuo lämmitintä ohjaava rele on. Katselin Giulian sähkökuvia, mutta en löytänyt noista sulakebokseista tuolle blow-by heaterille omaa relettä. Onkohan se sitten tuossa lämmittimessä itsessään? Konepellin alla olevassa sulakeboksissa tälle on oma sulakkeensa (F14), mutta erillistä relettä ei ole.
Olen poistanut samasta sulakerasiasta viime syksynä tuon T17 releen, joka ohjaa lasinpesureita. Auto kirjaa tästä minulla välillä virhekoodin muistiin (B1049-14 Headlamp washer relay - Short to ground or open circuit). Olen tässä miettinyt, että voiko Alfan autosähkö seota, kun olen ottanut tuon kyseisen releen pois ja aiheuttaa muitakin vikakoodeja tietyissä tilanteissa. Pitää ehkä vielä kokeilla laittaa rele takaisin, ja poistaa lasinpesurin sulake F89. Ehkä tällöin tuo "poiskytkentä" näkyy vain ohjaavalle releelle eikä muulle sähköjärjestelmälle....
Kaikki kommentit osaavimmilta kavereilta otetaan vastaan. Olisi mukava ajella talvella ilman moottorivalon loistetta. Häiritsee vähän muuten hyvää ajofiilistä.
- Jiitee
- Viestit: 4333
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jes mulla on otettu tuo ajovalopesurin sulake F89 pois ja
ei ole ollut mitään haittoja ko operaatiosta.
ei ole ollut mitään haittoja ko operaatiosta.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sisälämppärillä lämmittelin ja sit varovasti liikautin autoa ees taas. Sitten 800 m sittarin sisäparkkiin , siellä 3 tuntia ja 2 tuntia hansan aimoparkissa. Oon huonosti käyttänyt jarruja kun en ole muistanut tehdä säännöllisesti tiukkoja jarrutuksia kun velocella on niin hauskaa vetää kurveissa pientä sivusladia ja sit vaan kaasua lissää . Ke menee auto lämmittimen johdon vaihtoon, niin pyydän herkistämään takajarrut samalla.Cloverleaf kirjoitti: ↑26 Joulu 2021, 15:56Mulla menee oletuksena P-asennossa käsijarru päälle. Mites nuo takajarrut sait vapautettua?
- Kari
-
- Viestit: 962
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mä pidän automaattikäsijarrua päällä eikä sen kanssa ole ollut talvella ongelmia. Yleensä se käyttämättömyys juuri aiheuttaa ongelmia.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, säännöllisesti on käytetty. Ongelma saattaa tulla esim. kun ajelin eilen lähes 300 km ja siitä 100 km auraamatonta tietä niin pyöräkotelot oli täynnä lunta, vanteet täynnä lunta ja jätin auton 24 h -15 asteeseen kässäri päällä, niin näin saattaa käydä, varsinkin kun olen vähän laistanut takajarrujen käytön, vaikka tiedän, että niitä pitäisi käyttää säännöllisesti jarruttamalla voimalla.
- Kari
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa auraamattomalla tiellä tehdä luistonesto sen verran töitä takajarruilla että ne lienee ollut niin lämpimät että sinne sulanut pöllyävä lumi jäätää jarrut kuin jarrut sitten kun pysähtyy.
Luistoneston toiminnasta kun tulee vain osa siitä että tehoa rajoitetaan, molempia takarenkaita pitää hillitä sen mukaan kumpi sutii ja kumpi pitää.
Ja kaikenlainen luikertelukin liukkaalla otetaan kiinni molemman pään jarruilla. Sitä ei vain huomaa oikein mitenkään kun on äänetön tuo jarrujen toiminta.
edit: joo kyseessä nelikko mutta taitaa päteä sama
Luistoneston toiminnasta kun tulee vain osa siitä että tehoa rajoitetaan, molempia takarenkaita pitää hillitä sen mukaan kumpi sutii ja kumpi pitää.
Ja kaikenlainen luikertelukin liukkaalla otetaan kiinni molemman pään jarruilla. Sitä ei vain huomaa oikein mitenkään kun on äänetön tuo jarrujen toiminta.
edit: joo kyseessä nelikko mutta taitaa päteä sama
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Raikkoo
- Viestit: 286
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulun ajovakautus tekee kyllä hurjasti töitä jarruilla, huomaa hyvin kun talvikelillä vertailee N ja D ajotilan toimintaa. Mulla oli 52 tkm mittarissa kun takapalat oli loppu, toki epäilen että adaptiivinen cruise käyttää takajarrua myös rajusti.JiiTeeÄssä kirjoitti: ↑26 Joulu 2021, 19:24Taitaa auraamattomalla tiellä tehdä luistonesto sen verran töitä takajarruilla että ne lienee ollut niin lämpimät että sinne sulanut pöllyävä lumi jäätää jarrut kuin jarrut sitten kun pysähtyy.
Luistoneston toiminnasta kun tulee vain osa siitä että tehoa rajoitetaan, molempia takarenkaita pitää hillitä sen mukaan kumpi sutii ja kumpi pitää.
Ja kaikenlainen luikertelukin liukkaalla otetaan kiinni molemman pään jarruilla. Sitä ei vain huomaa oikein mitenkään kun on äänetön tuo jarrujen toiminta.
edit: joo kyseessä nelikko mutta taitaa päteä sama
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ ja ^^ : juu asiaa puhutte, näin se varmaan on, lämpimät jarrut ja lunta joka puolella vanteissa. Hyvät edellytykset jäätymiseen.
- Kari
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pieni joulumysteerio : kahtena päivänä kuulunut autossa kylmästartin jälkeen ajossa ekan km aikana pari kertaa : piip , piip - ääni. Ei varoitusvaloja. Ei ole kännykkä, eikä avainmötikkä. Autossa ei muita sähköisiä laitteita ajossa mukana. Auto toimii normaalisti.
- Kari
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mysteerioon ei selvyyttä, ei ole enää kuulunut.
Rosso Veloce sain alahelmoihin kiveniskuteipit. Vedettiin aika pitkälle helmojen etu- ja takaosassa.
Täytyy todella läheltä tiirata, että huomaa.
Rosso Veloce sain alahelmoihin kiveniskuteipit. Vedettiin aika pitkälle helmojen etu- ja takaosassa.
Täytyy todella läheltä tiirata, että huomaa.
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kaistavahti päällä? Sehän piippaa, jos ylittää keskiviivan ilman vilkkua. Talvella se varmaan voi luulla lumista asfalttia viivaksi? Itsellä kaistavahti on aina pois päältä.karila kirjoitti: ↑26 Joulu 2021, 20:30Pieni joulumysteerio : kahtena päivänä kuulunut autossa kylmästartin jälkeen ajossa ekan km aikana pari kertaa : piip , piip - ääni. Ei varoitusvaloja. Ei ole kännykkä, eikä avainmötikkä. Autossa ei muita sähköisiä laitteita ajossa mukana. Auto toimii normaalisti.