Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^

Näissä säikeissä samaa pikku ropleemaa kylmällä moottorilla, tuliko sinulla Check Engine -valoa ?
https://www.giuliaforums.com/threads/20 ... ues.49119/
https://www.giuliaforums.com/threads/co ... ire.50681/

Check-engine valoa ei saisi turhaan tulla.

Omassa tehtiin jo viime vuonna softapäivitys, jonka pitäisi estää turha normaalin kylmän moottorin
ja rikkaan seoksen sekä kylmän öljyn aikaansaavan Multiairin rynkytyksen... sen pitäisi mennä ohi n. 10-20
sekunnin kuluttua eli kun tyhjäkäynti on palautunut automaattiryypyn jälkeen normaaliksi.
Tiheä öljynvaihtoväli auttanee, tätä itse toteutan eli puolitan ohjevälin sekä
lämmitän moottorin huolella ennen ajoa.

Multiair-ominaisuus ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tuttuja ketjuja, joita tuli luettua. Tosiaan, actuator valve-koodeja ei tullut, eikä myöskään Check Engine-valoa. Pelkästään S&S poistui käytöstä, ja 4-pytyn misfire ja multiple misfires jäivät muistiin. Tuon takia yritin pitää Multiairin hajoamisen poissa laskuista.
Kun rytkytys alkaa, se tapahtuu yleensä kohtuu pian, ehkä jopa alle 10s päästä startista. Ohjelmistot päivitettiin aika pian oston jälkeen toukokuussa, kun haarukoitiin nykimistä pois.
Voihan tuo tuosta eskaloitua vakavammaksikin, joten osaluettelointi ja tilaus niille lähtevät piakkoin. Ehkä 3 viikkoa, ehkä pidempään. Finntakuun piikki kyllä menee kiinni tämän myötä, eli sitten saanee miettiä tappelua myyjäliikkeen kanssa loppukorvauksista.
No, kannatti laittaa toimiva diesel pois.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tosi harmillinen juttu, onneksi takuuta jäljellä. Olen ollut siinä käsityksessä että ei näissä mitään multiair-ongelmia olisi.

Omakin 280hv hieman paukuttaa putkessa kylmällä koneella, olen tätä kyllä ihan "normaalina" pitänyt.
Mites muilla?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

kyllä mullakin on ihan uudesta asti kylmäkäynnistyksessä pientä epätasaisuutta käynnissä ollut (siis just tota pientä paukutusta). Kuuluu kuulemma alfan ominaisuuksiin.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.

Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
Mitä vaihteiston ja perän välityksiä käytit arvojen laskennassa, kun penkitit omaa autoasi?

En löydä mistään varmistusta ovatko välitykset samat 200hp ja 280 hp mallien välillä. 280-heppaisen tiedot löytyvät tästä dokumentista:

https://www.alfaromeousa.com/content/da ... fou9fu.pdf

PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Juu, pieni epätasaisuus "kuuluu" pakettiin, mutta kun alkaa puuttua tahteja kierrosta ja mukana on kengurubensaa liikkuessa, niin ollaan ns nextillä levelillä. Tänään startissa taas ei ollut mitään erikoista, hallissa lämpötila +8°C. Laitetaan yöksi ulkoruokintaan vkonloppuna ja katsotaan uusiksi.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti:Mä oon käyny penkissä. Tatechilla espoossa. Sieltä otettiin toi 328 hp ja 474 nm. Ja tatech ei anna ilmaisia hevosia vaan yleensä näyttää enemmänkin alakanttiin.
Vaikka yleisesti on todettu että toi ec:n ilmanotto on ihan semijees niin toi on silti hot air intake ja siksi vieroksun sitä. Mulla on siis vaan BMC filsu oem kotelossa, mutta jos kotelon päivittäisin niin se ois joku sisältä avoin hiilikuitupömpeli sit.

Kiinnostais kyl celtic vs eurocompulsion vertailu samassa dynossa.
Mitä vaihteiston ja perän välityksiä käytit arvojen laskennassa, kun penkitit omaa autoasi?

En löydä mistään varmistusta ovatko välitykset samat 200hp ja 280 hp mallien välillä. 280-heppaisen tiedot löytyvät tästä dokumentista:

https://www.alfaromeousa.com/content/da ... fou9fu.pdf

PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.

Avatar
hattoori
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hattoori »

hattoori kirjoitti:Kiitos näistä. Ostohimot kasvoivat entisestään. :drinking: Ainaista jaakobinpainia nämä hankinnat. Pitäs rohkeasti vaan painaa entteria ku alkaa syyhyttää.

Pitää vielä varmistaa, ettei ole tuollainen itäblokin korjattu yksilö. Eikös sen runkonumerolla kohtuullisesti saa selville? Oliko sulla alamajy tämän yksilön historiatietoa?
Tämä Giulia saga sai odottamattoman käänteen kun Alfa Rosso Brera 1750 tbi tärähti listoille viikko sitten lauantaina. :mrgreen:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko tuossa 2018-2019 tullut jotain muutoksia xenon valojen saatavuuteen Giuliassa? Saksan ja Ruotsin tarjontaa läpikäydessä tulee vastaan yksilöitä missä on pesurit ja vain yksi rulla valokytkimen vieressä, mutta myyjä väittää tiukasti että auto on 25W valoilla ja osaa jopa nimetä siihen D5S polttimot. Sitte on taas autoja joihin on merkattu AFS 25W valot mitä ei ehkä pitäisi olla olemassa?

Vaihteiston rattiläpyskät näyttäisi puuttuvan aika monesta Superista, mutta sitten on taas tuplaputket takana. Onko tässäkin jotain muutoksia 2018-2019 autoissa verrattuna 2016-2017 Supereihin?

Vaikeaa tuntuu olevan löytää autoa, joka ei ole valmiiksi pottusäkki.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Super on eri maissa tarkoittanut eri asioita?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tuplaputket tuli kaikkiin malleihin 2019

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti: Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.
Tämän mukaan AWD-mallissa kokonaisvälitys on 1:3.15, kun se on takavetomallissa 1:3.27. Kummalla sinun tehot laskettiin?

https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ost-866813

” In addition, the final drive ratio of the RWD (1 to 3.27) is 4% shorter than the AWD (1 to 3.15) resulting in 4% more torque at the wheels.”

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Unique kirjoitti:
JanV kirjoitti: Välitykset on samat mut en kyl yhtään muista millä vaihteella ajettiin. Sillä mikä lähinnä suoraa ja muistaakseni katoin et se oli 6 vaihde. Rasmus on napadyno joten ne ei ihan vertailukelpoiset oo mut väliäkö sillä, kyl se ihan kans oikeeta pitäis näyttää.
Tämän mukaan AWD-mallissa kokonaisvälitys on 1:3.15, kun se on takavetomallissa 1:3.27. Kummalla sinun tehot laskettiin?

https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ost-866813

” In addition, the final drive ratio of the RWD (1 to 3.27) is 4% shorter than the AWD (1 to 3.15) resulting in 4% more torque at the wheels.”
Ei rulladynossa syötetä välityksiä

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

harde kirjoitti:Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..
Peräkontin kautta. Siinä yläreunassa hattuhyllyn alla on vivut. https://www.youtube.com/watch?v=-5hTiddxfKA
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

olsberg
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 16:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja olsberg »

Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Kui kävi?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

olsberg kirjoitti:
Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Kui kävi?
rumpujen pärinää...

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

olsberg kirjoitti:
Unique kirjoitti:PS. Penkitys on maanantaina. Käyn Rasmus Speedillä Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa.
Kui kävi?
Meillä oli hieman ongelmia saada ylipäätään auto dynottua, kun luistonesto iski päälle. Laitoin sisään Race-moodiasetukset (mikä tiputtaa Dynamic-moodin kartan pois), enkä saanut sitä ajoissa palautettua takaisin (proxy alignmentti kännykällä takkuili), kun ymmärsimme, että se dynoaminen pitää tehdä irrottamalla akku hetkeksi (tällöin luistonestot katoavat vähäksi aikaa).

Eli summa summarum: Saatiin dynottua vain N-moodi (D-moodissa Racen vuoksi N-moodin kartta). N-moodissa oli täsmälleen se noin 280 heppaa, mikä siellä pitikin olla - autohan on siis alun perin 200-heppainen.

Kun saan uuden ilmanoton asennettua ja asennan EC:n Dual-kartat sisään (N-moodissa Phase 1 ja D-moodissa Phase 2), käyn dynossa uudelleen - nyt viisaampana, eli heti kättelyssä akku irti hetkeksi ja dynoamaan.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.

Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.

Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
Mistä se dynomode löytyy? En ainakaan pikaisesti löytänyt Multiecuscanista etsimällä.

Skannaan ne kartat tänne huomenna.

EDIT: Ah, Google löytää:

Multiecuscan Dyno Mode:

This is a bit cumbersome, but with less risks and can be done inside the car: Connect to your car with MES and go into your ABS module using the grey adapter and an OBDII adapter (the port is next to the hood release lever). Go to "(F7)Adjustments" tab and select "Roll-Bench/Dyno mode". Then select "(F10)Execute"->"Y"->"Active, X key cycles"->"okay"->"Y". (X being the desired number of key cycles before it leaves dyno mode by itself)

To manually turn it off : Go to "(F7)Adjustments" tab and select "Roll-Bench/Dyno mode". Then select "(F10)Execute"->"Y"->"Not Active"->"okay"->"Y".

Pros: The car is in full performance mode, with dynamic mode active. Cons: You will need an ODBII adapter (20-50 euros), a grey MES adapter (25-35 euros for the adapter bundles), paid MES version (50 euros) and a laptop (200+ euros). You will lose ABS here too.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

just noin. Se ei vaadi proxia tai muutakaan eli vaan tuolta abs yksiköstä päälle. Se päällä mä dynotin ja homma toimi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

JT Newman kirjoitti:
harde kirjoitti:Mites tuon takapenkin saa kaatumaan? Näyttää olevan selkänoja 3-osainen. Hattuhyllyn kannen alla olevaa punaista vimpainta yritin kiskoa ja käännellä laihoin tuloksin..
Peräkontin kautta. Siinä yläreunassa hattuhyllyn alla on vivut. https://www.youtube.com/watch?v=-5hTiddxfKA
Huonoa suunnittelua. Vanhemminten vaijerin suojamuovi tekee jotain tjs ja kahva lakkaa skulaamasta. Eteen tullu omani lisäksi toinenkin samasta kärsinyt.

Carbonfiber
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carbonfiber »

JT Newman kirjoitti:Tuttuja ketjuja, joita tuli luettua. Tosiaan, actuator valve-koodeja ei tullut, eikä myöskään Check Engine-valoa. Pelkästään S&S poistui käytöstä, ja 4-pytyn misfire ja multiple misfires jäivät muistiin. Tuon takia yritin pitää Multiairin hajoamisen poissa laskuista.
Kun rytkytys alkaa, se tapahtuu yleensä kohtuu pian, ehkä jopa alle 10s päästä startista. Ohjelmistot päivitettiin aika pian oston jälkeen toukokuussa, kun haarukoitiin nykimistä pois.
Voihan tuo tuosta eskaloitua vakavammaksikin, joten osaluettelointi ja tilaus niille lähtevät piakkoin. Ehkä 3 viikkoa, ehkä pidempään. Finntakuun piikki kyllä menee kiinni tämän myötä, eli sitten saanee miettiä tappelua myyjäliikkeen kanssa loppukorvauksista.
No, kannatti laittaa toimiva diesel pois.
Liityn tähän rynkytysjoukkoon. Nollakelissä (sitä kylmempää ei ole vielä ollut) auto käy ekat 30-60 sekuntia kolmella ja reagoi kaasuun huonosti, tuoksuu myös rikkaalta. Lohkolämmitin tuntuisi auttavan ongelmaan, mutta ei varmuutta, kokeilukertoja ei tarpeeksi. Ei pala moottorin vikavalo ja ei yhtään vikakoodia vikamuistissa. Takuuta olisi jäljellä vielä kymmenisen kuukautta.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Carbonfiber kirjoitti: Liityn tähän rynkytysjoukkoon. Nollakelissä (sitä kylmempää ei ole vielä ollut) auto käy ekat 30-60 sekuntia kolmella ja reagoi kaasuun huonosti, tuoksuu myös rikkaalta. Lohkolämmitin tuntuisi auttavan ongelmaan, mutta ei varmuutta, kokeilukertoja ei tarpeeksi. Ei pala moottorin vikavalo ja ei yhtään vikakoodia vikamuistissa. Takuuta olisi jäljellä vielä kymmenisen kuukautta.
Ohjelmistojen päivityksellä tuo kannattanee aloittaa, kuten tuolla aiemmin onkin mainittu.

Paikallaan ollessa auto reagoi huonosti, se lienee ominaisuus. Sain ne koodit ulos, kun lähdin liikkeelle ja survoin kaasua -> loikkimista ja S&S-valo.
Vkonlopun auto makasi pihalla nollakelissä, startatessa ei mitään ongelmia. Lievästi jakomielinen tapaus :crazyeyes:
Vien auton keskiviikkona... ööh... Deltaan... saa maata pihalla yön yli ja saavat tutkia ikäänkuin toisen tohtorin mielipiteenä tuon tapauksen. Samalla kuulevat turbon hukkaportin käyttöakselin kilinän kylmänä, että tuleeko tuostakin lisähommaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

paikallaan reagoi huonosti tosiaan mutta se lienee siksi ettei teinit polje näitä paikoillaan jengat tappiin meiningillä. Monissahan on rajoitin paikoillaan mutta tässä näin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

matti_vuorio kirjoitti:Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?
Vain kylmänä. Heti vähänkin tasoituttuaan pelaa ongelmitta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Carbonfiber
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 22:06
Car(s): Giulia 2.0T Super AT8 ’17
ex. 164 Super 3.0 24V '96
Giulia 2.2D Super AT8 ’17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carbonfiber »

JT Newman kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Tapahtuuko tuo rynkytys ainoastaan kylmällä moottorilla heti startin jälkeen vai tapahtuuko sitä kesken ajon lämpimällä moottorilla?
Vain kylmänä. Heti vähänkin tasoituttuaan pelaa ongelmitta.
Sama minulla.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Siel on ihan se dynomode joka on tarkoitettu tohon.

Edit: Saatko ahtokartat pihalle. Kiinnostaa suuresti että millä ahdoilla mikäkin teho on saatu aikaiseksi koska psi/hp kertoo ehkä paremmin tässä kohtaa eri karttavalmistajan tehontuottokyvystä.
Mullahan toi 328 hp tuotettiin reilu 25 psi:llä
Ohessa Rasmus Speedin dynokartat. Eli tämä siis N-moodissa, jossa pitäisi nyt olla se 280 heppaa. Ja onkin.

Sain Eurocompulsionilta uuden tunefilet. Eli näissä on Phase 2 D-moodissa ja Phase 1 N-moodissa. Heille on tullut uusi versio tunesta, jossa on eri kartat eri bensiinin oktaaniluvuille. Lähettivät kaksi karttaa: Ensimmäinen 91 oktaaniselle (95E Suomessa) ja toinen 93-oktaaniselle (98E Suomessa). Autoon menee jälkimmäinen...

Tuossa kuvassa näkyy näitä EC:n optioita:
- REV+ - kierroslukurajoittimen rajan nosto
- PN+ - maksiminopeuden rajoittimen rajan nosto
- DTC - vähemmän agressiivinen luistonesto
- OSS - Start & Stop-kytkimen toiminnon kääntäminen päivastaiseksi (oletuksena Start & Stop pois päältä)
Liitteet
Giulia Dyno 07122020.pdf
(281.9 KiB) Tiedosto ladattu 71 kertaa
ECn kartat.png
ECn kartat.png (30.53 KiB) Katsottu 6719 kertaa

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Eikö kellaan giulisteista tosiaan ollut tiedossa mistä kautta teidän sisälämppärin kaapeli on kabiiniin vedelty?

Alkaapi olla sormi suussa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

JT Newman kirjoitti: Vien auton keskiviikkona... ööh... Deltaan... saa maata pihalla yön yli ja saavat tutkia ikäänkuin toisen tohtorin mielipiteenä tuon tapauksen. Samalla kuulevat turbon hukkaportin käyttöakselin kilinän kylmänä, että tuleeko tuostakin lisähommaa.
Toinen mielipide oli myös, että Multiair-hommiksi menee. Epätasaista käyntiä, vikakoodeja ei tule. Vaihtoivat pari puolaa ristiin, jotta voisi haarukoida tulevaisuudessa EHKÄ tulevia vikakoodeja, jos saan sellaisia ajettua ulos. Edelliset tulivat 4-pytystä.
Turbon ääniä ei pidetty fataaleina. Eli lisää sähköisiä papereita kohti maksavaa osapuolta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Oh, multiair, onks näissä Giuluoissa se?
932 937 955 955

FinPat
Viestit: 7217
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

juri kirjoitti:Oh, multiair, onks näissä Giuluoissa se?
4-cyl bensakoneissa on.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

FinPat kirjoitti:4-cyl bensakoneissa on.
Paitsi T-Jetissä. Tosin senkin kanssa kylmäkäynnistyksen jälkeen ensimmäisten parin minuutin ajan vaste kaasuun oli vähän sitä sun tätä. MA oli ennen ohjelmistopäivitystä vielä vaikeampi ja nimenomaan lämpötilan ollessa pari astetta plussalla. Lämmin sää tai kunnon pakkanen kaikki OK, mutta 0...+10 haastava keli tälle. Yleensä kaasun polkeminen sai aikaan vain lähinnä koneen tukehtumisen... kunnes se yllättäen heräsi ja laatikko veti samaan aikaan kickdownint ja sitten mentiin...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei kai Giuliaa T-Jetillä saa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

My bad. Luin tuon Gielietaksi. Tälläkin suunnalla silmät viiraa Temas palaverinherkun jäljiltä. :-?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vaikka ollaan väärässä ketjussa, niin sen verran offtopicia jos sallitaan tähän ylläolevaan liittyen, niin minkälainen imupuolen venttiilien ohjaus TBi:stä löytyy?

EDIT: Ei mitn. Löysin kuvan.
Liitteet
1750.JPG
1750.JPG (33.19 KiB) Katsottu 6230 kertaa

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tänään hokasin ettei mulla takapenkki kaadu ollenkaan, vain keskikyynärnoja (no ei oo vaijeriongelmia). Ne hattuhyllyn härpäkkkeet lienevätkin lastenistuimen kiinnitystä varten..

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

En vaan suostu uskomaan, että Multiair pitäisi vaihtaa jos se kuitenkin toimii lämpimänä. Eihän se tuosta tulimoottorin versiosta eroa toimintaperiaatteen osalta, vaan se on paketoitu hieman erilaisiin kuoriin. Tulimoottorin versio hajosi yleensä mekaanisesti kun kuvassa vasemmalla näkyvä mutteri hakkasi itsensä irti tai kierteet rikki, minkä jälkeen keinu hakkaa itsensä irti ja yrittää lopulta paeta paikalta. Tässäkin kuvassa ainoa vikakoodi on sytytyskatkos sylinterissä 3. Ja ei tasan tarkkaan toimi edes lämpimänä.

Kuva

Oisko se vika kuitenkin öljyissä? Tulimoottori alkaa heittelemään P106x -koodeja siinä vaiheessa on öljyt on jo liian pahassa hapessa. Toinen vaihtoehto on, että MA-suodatin on tukossa. Kolmas tietysti se, että on käytetty väärää öljyä. Giulian versio on sikäli hieman monimutkaisempi, että suodatin on tuossa lohkossa. Voiko sen vaihtaa ilman kannen irroitusta, niin en tiedä. Onko MA-yksiköitä vaihdettu takuuseen kun ei ole muuta keksitty ja siinä samalla vaihtuu se varsinainen ongelma, eli MA-suodatin. Kiinnitin huomiota siihen yhteen raatoon minkä koeajoin taannoin. Siinä oli viime huollosta 4000km ajettu ja öljyjen degration oli jo 60%, eli jossain 10000km kohdalla öljy olisi jo pilalla mikäli se vanhenee lineaarisesti. Vielä voidaan sitten spekuloida Giulian säätyvätilavuuksisella öljypumpulla, eli toimiiko se juuri näin kun se hieman kuluu, eli ei saa heti käynnistykseen MA-yksikön vaatimaa painetta?

Kuva

Huonosti on kuvia Giulian MA-yksiköstä, mutta täältä löytyy:
https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-romeo-g ... 4529821279

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? :oops:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Komppaan kyllä tässä Vuorion Mattia, ja vaihdan tämän MA-öljynlaatuherkkyyden takia n. 6-7 tkm:n välein öljyt ja vain sen oikean öljylaadun ( ESS:llä saa oikeaa). Toki paljon ajavalle väli on lyhyt tuolloin, 20 tkm:n suoritteella saa vaihtaa 2-3 kertaa vuodessa öljyt. Samaa välin lyhentämistä tein kyllä ex- 156JTD:llakin välillä 180 - 380 tkm ,
pisin vaihtoväli taisi olla 13 tkm ja tyypillisesti 11-13 tkm välissä.

Öljy on halpaa, ja jos se auttaa MultiAir-yksikköä kestämään pitemmälle niin jatkan tuolla vaihtovälin puolittamisella.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Raikkoo kirjoitti:Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? :oops:
Jäässäkö ,,, painamalla siis ei ponnahda auki ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jiitee kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Pesun yhteydessä huomasin ettei tankin luukku aukea, käytetty ovia lukossa ja pois. Jne. Onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? :oops:
Jäässäkö ,,, painamalla siis ei ponnahda auki ?
Ei ollut jäässä, oli niin kuin ei lukitus olisi auennut.

Sain sen lopulta auki kun avaimesta avasin ovia ja samalla painoin luukkua auki. Täytyy seurata.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

matti_vuorio kirjoitti:En vaan suostu uskomaan, että Multiair pitäisi vaihtaa jos se kuitenkin toimii lämpimänä.
...
Oisko se vika kuitenkin öljyissä?
Niin, tuskin noita Multiaireja on Suomessakin ihan huvikseen vaihdettu? Johan täälläkin on tullut ilmi, että auto on yksikön vaihdon jälkeen toiminut ongelmitta.
Huollossa vaihdettu öljy on Selenia Digitek Pure Energy 0W-30, joka on juuri oikea tälle moottorille.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Laitetaanpa tällekin puolelle, jos jollakin Giulian omistajalla on samanlaisia kokemuksia:

Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.

MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.

Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.

Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?

Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....

n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.

Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.

Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

JanV kirjoitti:Mul on nyt öljyn vaihdon jälkeen palkit täydet mutta jokaisen öljynvaihdon jälkeen keskinäyttö on näyttänyt jonkun aikaa yhden palkin alle täyttä jä päivittynyt jonkun ajan kuluttua täyteen.

Mut sua varmaan auttais jos kattoisin minkä litramäärän mulla näyttää täysillä palkeilla. Jos enemmän niin sitten varmaan voit lisätä öljyä erottavan määrän.
Kiitos jos viitsit. Mun lukemat otettu, kun autolla ei ole ajettu eli varmaan olivat valuneet alas.
Niin ja paljonko itse kaadoit öljyä?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Unique kirjoitti:Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.

Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
Eikö siihen punaista kuulu lisätä, kuten siellä jo on.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jmi kirjoitti:
Unique kirjoitti:Mistä olette hankkineet Giuliaan jäähdytinnestettä? Huomasin, että omassa autossa on molempien kiertojen nesteet laskeneet minimirajan alle (tai sitten ne on alunperinkin täytetty viime huollossa väärin). Täytyy seuraavassa huollossa pyytää etsimään mahdollista vuotoa.

Delta-Autossa Konalassa ei tiedetty mitä nestettä sinne pitäisi laittaa ja kun näytin tarkan tuotekoodin, niin sitä ei löytynyt. Jäi pieni epäilys mitä nestettä sinne huollossa laitetaan, jos huollossa havaitaan vajausta...
Eikö siihen punaista kuulu lisätä, kuten siellä jo on.
Ei se väri itsessään kerro yhtään mitään. Jokaisella valmistajalla on omat värikoodinsa ja jopa Giuliassa on käytetty ainakin paria eri väristä jäähdytysnestettä. Jäähdytysnestetyyppejä ei missään tapauksessa saa sotkea keskenään.

GME 2.0-moottoreissa pitäisi käyttää tällaista:

"Engine Coolant and Antifreeze W0133-2042677-MPR by Mopar®. 50/50 Prediluted. Volume: 1 Gallon. Ethylene glycol based formulation. OAT (Organic Acid Technology). CH MS-90032 replaces MS-12106.

IT IS EXTREMELY IMPORTANT TO ONLY USE OAT (Organic Acid Technology) in these cooling systems.... Do not use HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) that MOPAR used for a while (like in my Jeep Grand Cherokee Overland with the Hemi engine).

Mixing different coolants can lead to crystilization, gelling, and other bad problems which all would be costly to correct."

https://www.stelvioforum.com/threads/co ... nes.11841/

Toisessa ketjussa:
"It seems this is the Purple OAT, which replaced the Orange (factory fill) or Pink (OTC) OAT in earlier Mopars. A specific warning against mixing the two is mentioned, suggesting the combination might gel. Be aware that some Mopar dealers mistakenly suggest MS.12106 (Orange) is compatible with MS.90032 (Purple), this seems most common at Jeep and Dodge dealers."

Vaikkapa Motonetissa myydään kyllä OATia, mutta voiko niitä sekoittaa Moparin OATin kanssa ilman pelkoa geeliytymisestä? En ottaisi sitä riskiä.

https://www.giuliaforums.com/threads/lo ... vel.32033/

Petronas Paraflu Up olisi oikeanlaista:
https://alfissimo.com/home/1503-patrona ... olant.html
Viimeksi muokannut Unique, 14 Joulu 2020, 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin