Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

159 oli kyllä erittäin pikkuvikainen kokonaisuutena, vaikkei se tähän Giuliaan mitenkään liity. Itse ajoin sen nelisen vuotta ja lukuunottamatta "pientä ketjuongelmaa" se oli aivan uskomattoman luotettava peli.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

https://www.nettiauto.com/artikkeli/alf ... mantiikkaa

Onko tosiaan veloce:ssa mahdollisuus kytkeä etuveto pois? Oma käsitys, että ei.
Olisi henkilöautossa melko harvinainen ominaisuus.

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aika jännä jos olisi, ainoa vastaava mikä tulee mieleen, on uusin M5 -penari.

Sinällään, Q4 pohjautuu Magnan Actimaxiin. Riippuen vähän auton daignostiikasta, ei jälkikäteinenkään toteutus välttämättä olisi kovin pahakaan rasti... :roll:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Polforea kirjoitti:Aika jännä jos olisi, ainoa vastaava mikä tulee mieleen, on uusin M5 -penari
OT, mutta uusimmassa taksimersun pirteimmässä versiossa on tuo mahdollisuus myös (aikuismaisittain nimetty "Drift Mode") 8)

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

OT, myös mm. R32 GT-R Skylinen saa nelikosta -> takavedoksi irrottamalla yhden sulakkeen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Romeo Giulia vs BMW 330i, jonkun jenkin arvioita

https://youtu.be/I7uf134RyrY
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Rekisteröidytäämpä nyt tännekkin, kun tuli eilisen Raision reissun tuloksena useamman vuoden alfakuumeen jälkeen laitettua punainen bensagiulia tilaukseen... Autoa joutunee odottelemaan Italiasta suunnilleen toukokuulle asti, mutta kun liikkeessä tutkin niin helmat vaikutti olevan aika alttiina kiveniskuille ja kulumiselle ja sen kautta myöhemmin ruosteelle. Onko täällä joku kehitellyt arimpiin kohtiin kiveniskuteippiä tai jotain muuta toimivaa ratkaisua ?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Parikin taisi kiveniskuteippejä laitella. Lisäksi takaluukun alueelle kannattanee laitella...
Kuraläpät ei varmasti olisi huono juttu.

PS.
Täällä oli hieno verrokkikuva uudesta Giuliasta vs. uusi Volvo, missä Giuliaa ei oltu "vahattu" myyjän toimesta. Eipä ollut maalipinta vielä pilalla...

Anyway onnea hankinnasta! :)

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Kiitokset. :-D Kuraläpät olis toki asiaa mutta on vaikeeta löytää sellaset jotka ei olisi ihan jäätävän rumat, tai jotenkin vaan en miellä kuraläppiä ja vastaavia alfaan sopiviksi eli pitänee kehittää teipistä joku suoja jahka saan auton.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itsehän ne voi leikkaa, vaikkapa kuljettimen hihnasta :silly:

Mut onhan ne rallissakin käytössä ;)

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Ensimmäinen todellinen ongelma Giulian kanssa:

- auto pois lämmityksestä ja starttausyritys = virrat menevät päälle mutta mitään ei tapahdu, ei pyöritä

- sekalaista testailua jarrun, starttinapin, avaimen sijoituksen yms. kanssa, ei inahda. Mittaristossa ei näytä palavan mitään poikkeuksellista äkkiseltään vilkaistuna
-> soitto Alfan tiepalveluun, tyttö ottaa tiedot ylös ja tilaa hinurin

--> hinuri ei mahdu autokatosalueelle, testataan antamalla boosterilla virtaa latauspistokkeista pellin alla, ei mitään vaikutusta

- hinurin kyydissä töihin, soittelua Valtuutettuun Huoltoon jossa ehdotetaan kaikkea "nappulan ränäämisestä, jarrun polkemisesta" lähtien. Lopuksi kyselen että akun irroitusta ei tullut aamun kiireessä testattua, sovitaan että se koitetaan.

--> akun miinus juuri irroitettu ja odotellaan ~30min että olisiko mitään vaikutusta

Avatar
Eero
Viestit: 2840
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Eero »

^ Ei varmaan lohduta yhtään, mutta viat on näemmä samat kuin 30-vuotiaassa 75:ssa.
Onkohan tuo sitä mainostettua "Alfan DNA:ta"? :-D
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

Hmm, kuulostaa siltä et auto ei jostain syystä hiffaa et jarrua painettaisi.. sitä varmaan tuolla veikkaavat huollossakin mihin soitit. Alunperinkin hieman vierastin koko brake by wire system. No eiköhän tuohon vastausta löydy, ei vaikuta hirveän pahalta, fingers crossed. Ei ole täällä päin tullut vastaan kun kyselin. Tsemppiä :)

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Miten näissä on muuten ton moottorinlämmittimen suhteen? Saako mitään muuta kun "silitysraudan" öljypohjaan joka on omien kokemusten perusteella lähinnä yhtä tyhjän kanssa? Letkulämmitin saattais olla ehkä myös vaihtoehto?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Hmm, kuulostaa siltä et auto ei jostain syystä hiffaa et jarrua painettaisi.. sitä varmaan tuolla veikkaavat huollossakin mihin soitit. Alunperinkin hieman vierastin koko brake by wire system. No eiköhän tuohon vastausta löydy, ei vaikuta hirveän pahalta, fingers crossed. Ei ole täällä päin tullut vastaan kun kyselin. Tsemppiä :)
Moi ja kiitos tsempistä :-D

Tuo jarruasia oli itsellä mielessä, tosin kun autoon laitetaan virrat päälle (=painetaan starttia ilman jarrupoljinta pohjassa), infoaa se painamaan jarrua starttia varten. Tässä vaiheessa kun polkaisee jarrun pohjaan, häviää ilmoitus joten tuntuisi että auto näin ollen tajuaa tuon jarrun.
Yksi asia, joka kävi mielessä, on että auto jostain syystä luulisi vaihteen olevan muulla kun "P" -asennolla, tosin en tiedä tulisiko tästä ilmoitus...

Kuten näistä voi päätellä, ei akkuresetointi tuottanut tulosta (ainoastaan odotetut virheilmoitukset näyttöön, jotka johtunevat siitä, että auto hukkasi ohjauksen kalibroinnin).

Vai voisiko se kuitenkin olla akkujohdannainen vika, harmi ku yleismittari on lainassa ja konttorilta unohtui ottaa Fluke mukaan...

Lämmittimenä on "silitysrauta", joten sen en usko vaikuttavan.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Jarrusta kai pitäisi tosiaan tulla varoitus ja sähköistä keppiä ei kai saa suostuteltua pois P asennosta sammuksissa.
Start nappikin toimii jos sillä saa virrat päälle ja avain kai tunnistuu jos ei valita siitä.

Alijännite on kyllä perinteinen mystisten sähköongelmien aiheuttaja. Oma veikkaus ois kuitenkin vielä eteenpäin ecun ja startin välille. Jännä tosin jos sieltä ei tulisi vikakoodia jos mitään ei tapahdu kun yritetään pyörittää.

Toivottavasti löytyy selvä syy ja ratkaisu. Odotellaan jännityksellä.

Meillä muuten G meni kolarikorjaamolle parkkipaikkahaaverin takia. Pientä pitäisi olla. Ajellaan sitten mersulla ja tokihan heti eka iltana ajaa se toinen Giulia vastaan. :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Joo, keppiä ei saa neutraalille. Muuten kaikki sähköt tuntuvat kyllä toimivan normaalisti ja alijännitteestä johtuvaa "sekoilua" ei tunnu olevan havaittavissa.

Ehdottelin paikalliselle huoltoliikkeelle mahdollisuutta tulla lukemaan testarillä vikakoodit mutta tämä ei tuntunut suurta suosiota saavuttavan vaan auto pitäisi saada heille. Hiukan vaan arveluttaa ehdotettu auton vetäminen "P-päällä" pois katoksesta, jotta pyörät saataisiin dollyn päälle. Yleensä kai nuo parkkilukot eivät mitään tukevinta tekoa taida olla...

Noh, katsotaan mitä selviää ja raportoidaan tänne 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kai siinä on hätäsalpa hinaustilanteita varten? Voi toki olla, että se on pohjamuovien takana piilossa, kuten samaa askia käyttävissä F3x -penareissa.

Yksi mahdollisuus olisi tunkata perä ilmaan ja irtonaisten siirtovaunujen avulla saattaa auto ulos katoksesta asti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

Polforea kirjoitti:Kai siinä on hätäsalpa hinaustilanteita varten? Voi toki olla, että se on pohjamuovien takana piilossa, kuten samaa askia käyttävissä F3x -penareissa.

Yksi mahdollisuus olisi tunkata perä ilmaan ja irtonaisten siirtovaunujen avulla saattaa auto ulos katoksesta asti.
Tota ettisin ohjekirjasta mutta ei löydy.. Alfa oli liian itsevarma autosta, "we dont need this" sanoi Marchionne :D

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Isola »

Käsikirjan sivu 202 (pdf:n sivu 204) auttaa. Tässä tosin herättää pientä hämmennystä paitsi ilmaus "where provided", myös se, että pari ekaa osumaa olivat huteja.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tuohan vaikuttaa mielenkiintoiselta ja pitää huomenna tutkia, löytyykö tuollaista vai onko kyseessä jenkkiversion ominaisuus.

Suomenkielinen ohjekirja ei tuollaista tunne, tosin sivulla 149 on selvästi "tyhjää" joten tuo on jätetty ainakin "turhana" kääntämättä :roll:

Siirtovaunut olivat itselläkin mielessä ja ne voisi pienellä ähräämisellä saada pyörien alle, oman haasteensa tietysti tekee hiekkapiha mutta ehkä joku kumimatto "kulku-uralle" voisi auttaa. Täytyy haastella asiasta hinurifirman kanssa.

Ei muuta kun kiitoksia kaikille mielenkiinnosta asian suhteen :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

-Oksid- kirjoitti:Ensimmäinen todellinen ongelma Giulian kanssa:

- auto pois lämmityksestä ja starttausyritys = virrat menevät päälle mutta mitään ei tapahdu, ei pyöritä

- sekalaista testailua jarrun, starttinapin, avaimen sijoituksen yms. kanssa, ei inahda. Mittaristossa ei näytä palavan mitään poikkeuksellista äkkiseltään vilkaistuna
-> soitto Alfan tiepalveluun, tyttö ottaa tiedot ylös ja tilaa hinurin

--> hinuri ei mahdu autokatosalueelle, testataan antamalla boosterilla virtaa latauspistokkeista pellin alla, ei mitään vaikutusta

- hinurin kyydissä töihin, soittelua Valtuutettuun Huoltoon jossa ehdotetaan kaikkea "nappulan ränäämisestä, jarrun polkemisesta" lähtien. Lopuksi kyselen että akun irroitusta ei tullut aamun kiireessä testattua, sovitaan että se koitetaan.

--> akun miinus juuri irroitettu ja odotellaan ~30min että olisiko mitään vaikutusta
Varmaan tästä viestistä kimmokkeen saaneena oli pikku perhoset vattassa aamulla kun meni Juuliaa starttailemaan, pakkasta -27 eikä lämmitysmahdollisuutta. Mitä lie pakkanen yöllä ollutkaan.

Vaan tuohan käynnistyi ihan normaalisti, edes startin pyöritysnopeus ei vaikuta pakkasesta juuri hidastuvan. Ajotietokone heitti vakion "possible ice on road" -tekstin ruutuun joka tuntuu vähän hauskalta jo näillä keleillä :mrgreen:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ikävämpi kuulla että G päätti näin talven kunniaksi olla intohimoinen sielutar, mutta pidäppä meitä informoituna miten homma etenee. Kuulostanee aika ihmeelliselle kaikkiaan.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alfa 156 v6 kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:Ensimmäinen todellinen ongelma Giulian kanssa:

- auto pois lämmityksestä ja starttausyritys = virrat menevät päälle mutta mitään ei tapahdu, ei pyöritä

- sekalaista testailua jarrun, starttinapin, avaimen sijoituksen yms. kanssa, ei inahda. Mittaristossa ei näytä palavan mitään poikkeuksellista äkkiseltään vilkaistuna
-> soitto Alfan tiepalveluun, tyttö ottaa tiedot ylös ja tilaa hinurin

--> hinuri ei mahdu autokatosalueelle, testataan antamalla boosterilla virtaa latauspistokkeista pellin alla, ei mitään vaikutusta

- hinurin kyydissä töihin, soittelua Valtuutettuun Huoltoon jossa ehdotetaan kaikkea "nappulan ränäämisestä, jarrun polkemisesta" lähtien. Lopuksi kyselen että akun irroitusta ei tullut aamun kiireessä testattua, sovitaan että se koitetaan.

--> akun miinus juuri irroitettu ja odotellaan ~30min että olisiko mitään vaikutusta
Varmaan tästä viestistä kimmokkeen saaneena oli pikku perhoset vattassa aamulla kun meni Juuliaa starttailemaan, pakkasta -27 eikä lämmitysmahdollisuutta. Mitä lie pakkanen yöllä ollutkaan.

Vaan tuohan käynnistyi ihan normaalisti, edes startin pyöritysnopeus ei vaikuta pakkasesta juuri hidastuvan. Ajotietokone heitti vakion "possible ice on road" -tekstin ruutuun joka tuntuu vähän hauskalta jo näillä keleillä :mrgreen:
Teksti voisi jo muuttua muotoon: possible road on ice :-D

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Alfa on saatu tänään kotiutettua, täytyy sanoa että vuokra-Astran jälkeen oli mukava laskea menemään tällä 8)

Sitten siihen vikaan: vikamuistissa oli "yllättäen" kaikki mahdolliset ilmoitukset, etututkasta abseihin kuten valtuutetulle huollolle ilmoitinkin. Näiden kuittausten jälkeen jäljelle jäi "Vika moottorinohjauksessa" -koodi: huolto-oppaassa opastettiin kuulemma käymään kaikki boksiin liittyvät liitokset läpi, näin oli kuulemma tehty ja nollattu ilmoitus, jonka jälkeen auto oli kuulemma käynnistynyt normaalisti. Muuta autolle ei "normaalin sotkemisen" lisäksi (paksin kansi ja toinen kulma aivan rasvaisia sormenjälkiä täynnä, samoin puskuri) tehty.
Eli nyt ajellaan ja toivotaan, ettei itse ohjainboksissa ole mitään piilevää vikaa, joka selviää sitten siellä "jumalan seläntakana".

Olemme kuulolla...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kai nää nyt reklamoit sormenjäljistä...? Muistan Deltalla erään tiukan asiakkaan, jonka kohdalla työmääräyksessä luki "ÄLÄ SOTKE!!! ASIAKAS TARKKA!!!" :D
Sanomattakin selvää, että hanskat vaihtui puhtaisiin ja muutenkin tarkkuus oli vähän enempi kuin perusasiakkaalla - vaikka tietenkään näin ei saisi olla...

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Meilläkin kotiutui eilen aamulla. Oli hämärä vaihtaa taas mersusta kun vikkuviiksi on tosi korkealla ja penkki on kaukana ennen käynnistystä. Vähän aikaa meni miettiessä että miten se edes starttaa :-D

Tänä aamuna sitten jäi peilit luimuun lähtiessä. Vähän nitkuttelemalla ja ovia lukkoon ja auki sahaamalla lähti ensin toinen ja sitten toinenkin toimimaan oikein. Ajaessa jossain välissä oli ilmestynyt keltainen SS ikoni lumihiutaleen tilalle. Lämpötila näytti myös viivaa. Jossain välissä -3 tjsp tuli taas näyttöön oikein ja jossain välissä taas alkoi tippumaan pari astetta sekunnissa ja jossain -30 jälkeen taas viivaa. Seuraavalla käynnistyksellä ei sitten enää kumpaakaan oiretta eikä myöskään illan ajoilla. Oikean pyyhkijänkin sain lopulta olemaan jättämättä puolta alastaan märäksi kun tarpeeksi monta kertaa kuivailin joka puolelta ja puhdistin lasia testien välillä.

On ollut kyllä kiva keli. Ensin -10 -20 välillä pakkanen, sitten lumituisku ja päälle päivä vettä. Tänään sitten taas alkoi pikkupakkanen. Luultavasti yö siellä kinoksessa vaikutti oireisiin.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

rvi
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Touko 2017, 08:29

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja rvi »

^Niitä peilejä voi yrittää availla sillä säätövivullakin. Jos se on siinä 0-asennossa ja vetää taakse niin se kääntää ne peilit auki ja kiinni. Helpompi kokeilla sillä ränkätä auki kun lukitusta ränkkäämällä. :lol:

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Joo, niin minäkin luulin, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Toki voi olla että käsin nitkutuksen jälkeen se ois voinut olla helpompi, mutta avaimet on silti lähempänä ulkona ollessa kuin se säätökytkin :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kai nää nyt reklamoit sormenjäljistä...? Muistan Deltalla erään tiukan asiakkaan, jonka kohdalla työmääräyksessä luki "ÄLÄ SOTKE!!! ASIAKAS TARKKA!!!" :D
Sanomattakin selvää, että hanskat vaihtui puhtaisiin ja muutenkin tarkkuus oli vähän enempi kuin perusasiakkaalla - vaikka tietenkään näin ei saisi olla...
-> toki, reklamoin kuvan kera mutta eivät ole kuulemma voineet tulla huoltoliikkeessä kun asentajat työskentelevät hanskat kädessä, (ilmeisesti sellaiset valkoiset puuvillahanskat) epäili että on hinauksessa tulleita...

Huomenna pesemään auto niin näkee uusien naarmujen määrän :roll:

Nuo peilit tässäkin tuppaavat jäämään "aerodynaamiseen asentoon" kun keli vaihtuu pakkaselle, tosiaan tuon "sulkemis-avaamis" vivun renaaminen yleensä auttaa.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

-Oksid- kirjoitti:
Nuo peilit tässäkin tuppaavat jäämään "aerodynaamiseen asentoon" kun keli vaihtuu pakkaselle, tosiaan tuon "sulkemis-avaamis" vivun renaaminen yleensä auttaa.
En muista että mulla olis kertaakaan temppuillu peilit talvella, ainakaan ei ole jääny mieleen :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JontteB kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:
Nuo peilit tässäkin tuppaavat jäämään "aerodynaamiseen asentoon" kun keli vaihtuu pakkaselle, tosiaan tuon "sulkemis-avaamis" vivun renaaminen yleensä auttaa.
En muista että mulla olis kertaakaan temppuillu peilit talvella, ainakaan ei ole jääny mieleen :)
sama täällä, ei mitään ongelmaa vaikka tän talven kelit on ollu vähintäänkin haastavat kun seilaa pakkasen ja plussakelien välillä päivittäin. Varmaan osasyy kun itsellä tulee ajoa niin paljon ettei ehdi paikat jäätyä/jumittua :)

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Vastatuuli näyttää tämän yksilön osalta jatkuvan; tänään käynnistyi pitkän "hehkutuksen" ja moottorin vikavalo loimottaa; ensimmäisellä painalluksella virrat päälle mutta startti ei taaskaan pyörinyt, virrat pois ja uusi yritys jonka jälkeen auto oli virrat päällä kolmisen sekuntia jonka jälkeen starttasi "Check engine"-vikailmon kanssa.

Piti auto asemoida sen mukaan pihalle että on hinurin se helppo siitä huomenna tarvittaessa poimia, jos ei omin voimin starttaa ja pääse vikakoodin lukuun :evil:

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

-Oksid- kirjoitti:Vastatuuli näyttää tämän yksilön osalta jatkuvan; tänään käynnistyi pitkän "hehkutuksen" ja moottorin vikavalo loimottaa; ensimmäisellä painalluksella virrat päälle mutta startti ei taaskaan pyörinyt, virrat pois ja uusi yritys jonka jälkeen auto oli virrat päällä kolmisen sekuntia jonka jälkeen starttasi "Check engine"-vikailmon kanssa.

Piti auto asemoida sen mukaan pihalle että on hinurin se helppo siitä huomenna tarvittaessa poimia, jos ei omin voimin starttaa ja pääse vikakoodin lukuun :evil:
Voi persikka harmittaa sun puolesta. Ei millään uudella auton omistajalla saisi olla pelko perseessä että lähteekö auto aamulla käyntiin vai ei.
Jos olisin maahantuoja tms. vastuussa oleva taho niin tämä yksilö pitäisi nyt kuluitta käydä täysin läpi että uskottavuus/luottamus säilyy molemmin puolin.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

-Oksid- kirjoitti:Vastatuuli näyttää tämän yksilön osalta jatkuvan; tänään käynnistyi pitkän "hehkutuksen" ja moottorin vikavalo loimottaa; ensimmäisellä painalluksella virrat päälle mutta startti ei taaskaan pyörinyt, virrat pois ja uusi yritys jonka jälkeen auto oli virrat päällä kolmisen sekuntia jonka jälkeen starttasi "Check engine"-vikailmon kanssa.

Piti auto asemoida sen mukaan pihalle että on hinurin se helppo siitä huomenna tarvittaessa poimia, jos ei omin voimin starttaa ja pääse vikakoodin lukuun :evil:
Onko muuten tuohon autoosi asennettu kaikki 6117/6118-kamppanjan softapäivitykset?

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Omasta Giuliastani raportoin muutama kuukausi tällaista:

" Parkkitutkat eivät toimi lainkaan
- Kaistavahti ei toimi lainkaan
- Forward Collision warning-järjestelmä on jo kerran antanut virheilmoituksen, joka korjaantui kyllä seuraavalla käynnistyksellä
- Avaimeton sisäänkäynti ei avaa ovea joka kerta. Jos tuon ongelman esiintyessä avaan lukituksen avaimella, avaan oven ja suljen ja lukitsen sen uudelleen, niin avaimeton sisäänkäynti toimii taas
- Ovien lukitseminen pienestä kahvassa olevasta napista ei toimi joka kerta
- En hankkinut talvirenkaisiini TPMS-antureita. Ohjekirjan mukaan TPMS-järjestelmän pitäisi kytkeytyä pois päältä automaattisesti, jos ajan yli 20 km vähintään 25 Km/h tuntivauhtia. Näin ei kuitenkaan tapahdu ja TPMS-virhevalo pysyy sitkeästi päällä
- Infotainmentissa oli todella vanha softaversio 001.011.020. Tämä on käsittääkseni se ensimmäinen ohjelmistoversio, millä Giuliaa toimitettiin. Kevään 6116/6117/6118-takaisinkutsukampanjassa tuo olisi pitänyt päivittää vähintään versioon 002.008.041. Uusin mitä saa tällä hetkellä on versio 002.009.053."

Varsin ongelmatonta on ollut tuon jälkeen:
- Parkkitutkat alkoivat toimia kun kävin Infotainmentin valikoissa asettelemassa parkkitutkien asetuksia uudelleen (olivat kyllä päällä, mutta ei toiminut silti ennen tätä)
- Kaistavahti on toiminut hyvin - mitä nyt joskus tulkitsee lumisen tien väärin, mutta tämä on odotettavaa
- FCW on toiminut alkuhankaluuksien jälkeen moitteetta ja mennyt pois vain selvässä lumi/räntäsateessa, jossa tutka peittynyt lumeen
- Avaimeton sisäänkäynti alkoi muutamien päivien jälkeen toimia ongelmitta. Sulkemisen osalta se pieni nappi oli ilmeisesti vähän liian tiukka ja käyttäminen sai sen toimimaan paremmin
- Giulia ei unohda TPMS-antureita vaikka ohjekirja sanookin sen olevan mahdollista. Tilasin anturit ebaystä ja ongelma on poissa päiväjärjestyksestä. Nuo 18" Continentalin kitkat toimivat muuten hienosti Giulian alla, vaikka aluksi mietinkin miten kitkat ja takaveto toimii yhteen
- Päivitin Infotainmentin itse uusimpaan versioon. Samalla USB-liitännän kautta kuulunut rätinä hävisi (bugi vanhemmissa softaversioissa). PP-auto tarkisti muut softat, jotka olivat tuolla hetkellä viimeisimmät. Vain Infotainment oli jäänyt tehtaalla päivittämättä.

Nyt oikeastaan jäljellä olevat ongelmat liittyvät kaikki Infotainmentiin:
- iPhonen Siriä ei saa toimimaan sitten mitenkään Infotainmentiin liitettynä. Tämä on iso puute
- Kun valitsen Alfan valinnoilla soittolistaltani jonkun biisin, niin usein se alkaa soittamaan jotain ihan muuta biisiä
- USB-liitännällä liitettynä joidenkin soittolistojen alussa on kymmeniä "Unknown"-merkintöjä, joita ei puhelimessa oikeasti ole
- Kun selaan soittolistoja läpi, niin todella usein Infotainment lopettaa selailun sanomalla, että listoja on päivitetty. Ja taas aloitat selauksen alusta uudelleen
- Kappalevalinnat eteen ja taakse ovat välillä todella hitaita (Alfan ohjaimilla) - pahimmillaan luokkaa 3-5 s

Autossa on keskitason Hifit ja ne olivat sinänsä oikein hyvät. Bassotoisto ei ollut kummoinen, mutta korjasin tämän hankkimalla tällaisen takakonttiin:
https://www.autostudio.fi/jl-audio-acp1 ... 8w3v3.html

Koska akku on takana ja hattuhyllyn alla olevasta subbarista sai ryöstettyä helposti sisääntulon, oli asennus varsin helppoa. Pikaliittimillä varustettu subbari on helppo poistaa takakontista, kun tarvitsee sitä "runsasta" tavaratilaa kokonaisuudessaan käyttöön.

Auto on upea ajaa ja se on tärkeintä. Ensimmäisen 3800 kilometrin keskikulutus (bensa 200hp) on 9.9 l/100 km, joka on kyllä paljon.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kiitokset sympatioista, auto on muuten hyvä, kunhan nämä yksilö-/tyyppiongelmat saataisiin hanskattua 8)
Unique kirjoitti:Onko muuten tuohon autoosi asennettu kaikki 6117/6118-kamppanjan softapäivitykset?
-> on asennettu, tuli erillinen kutsu aikanaan juuri em. kamppikseen ja auto oli päivän päivitettävänä Lahdessa noista.

Eli päivitystä sairaskertomukseen, vikakoodeja 14 kpl muistissa joista oleellinen oli sama ECU:un viittaava vikakoodi. Resetoivat ja ovat maahantuojaan yhteydessä jatkosta (eli ei suoraa ohjetta olemassa, miten jatketaan).

Töistä tullessa, ruokakaupan pihalla käynnistyksen jälkeen jälleen CE tauluun joten selvää vikaa tuntuu olevan joko itse ecussa tai liitoksissa, vika tuntuu ilmenevän kun keli painuu jonkin verran pakkaselle. Ilmeisesti tietty määrä poikkeamia sytyttää tuon HeKo-valon tauluun.

Huomenna soittoa jälleen huoltoon ja kysymään että miten jatketaan, ei tuolla oikein viitsi kauemmas lähteä kun ei tiedä milloin jättää starttaamatta...

Selvittely jatkuu, toivotaan että FCA hoitaa hommat kuten pitääkin.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Meillä on toiminut iloisesti. Jääkeli vain jatkuu nahkeine lähtöineen ja uriin tipahtelemisineen. Vain kerran on tarvinnut puhdistaa vanteita ravistuksen takia kun Giulietassa (5hole) se tuntui olevan melkein viikottainen homma talvella.

Joku päivä lasinpesunestettä lisätessä huomasin että jäähdytysneste on lähempänä alarajaa. En muista mitä se on aiemmin ollut muuta kuin että haarukassa. Pitänee kattoa joskus uudestaan.

Samalla tuli mieleen että tuossa ei tosiaan ole öljytikkua. Aina kun olen katsonut valikosta niin palkki on ollut valkea(?) ja nätisti yläviivalla. Jätin sen nyt tasaiselle käymään sen 5 (ainakin 8 ) min mitä näytössä lukee ja ei se osoitin siitä mihinkään liikkunut. En tiedä onko tuossa mittarin logiikassa jotain jännää vai näyttääkö se oikeaa ja öljyt on edelleen sen mielestä samassa jamassa kuin uutena.

Jokohan 13 000 on tullut täyteen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Unique kirjoitti:Ensimmäisen 3800 kilometrin keskikulutus (bensa 200hp) on 9.9 l/100 km, joka on kyllä paljon.
Turhaan näemmä bussosta luovuttiin. :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

juuuso kirjoitti:
Unique kirjoitti:Ensimmäisen 3800 kilometrin keskikulutus (bensa 200hp) on 9.9 l/100 km, joka on kyllä paljon.
Turhaan näemmä bussosta luovuttiin. :shock:
on paljon kyllä, 2,5l/100 enemmän syö kuin oma 25tkm keskikulutuksen perusteella :roll:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa 156 v6 kirjoitti:
juuuso kirjoitti:
Unique kirjoitti:Ensimmäisen 3800 kilometrin keskikulutus (bensa 200hp) on 9.9 l/100 km, joka on kyllä paljon.
Turhaan näemmä bussosta luovuttiin. :shock:
on paljon kyllä, 2,5l/100 enemmän syö kuin oma 25tkm keskikulutuksen perusteella :roll:
Eli sulla oli riisseli , jos muistan oikein. Eli 7,4 litraa/100 km ... hmm.

Mulla mennyt FL156 - JTD:ssä 130 tkm:n aikana edelleen normikulutuksen verran ka eli 5,8 l/100 km. Olipa hyvä kun tuli hankittua tojon hybriidi, kun sen kulutuksen pienuus tulee kompensoimaan mahdollista Giulia/ Stelvio -kulutusta :wink: , toki diesel minullekin ajomäärän perusteella on must-hankinta.

Ei näitä Alfoja talouskoneiksi hankita :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
juuuso kirjoitti:
Turhaan näemmä bussosta luovuttiin. :shock:
on paljon kyllä, 2,5l/100 enemmän syö kuin oma 25tkm keskikulutuksen perusteella :roll:
Eli sulla oli riisseli , jos muistan oikein. Eli 7,4 litraa/100 km ... hmm.

Mulla mennyt FL156 - JTD:ssä 130 tkm:n aikana edelleen normikulutuksen verran ka eli 5,8 l/100 km. Olipa hyvä kun tuli hankittua tojon hybriidi, kun sen kulutuksen pienuus tulee kompensoimaan mahdollista Giulia/ Stelvio -kulutusta :wink: , toki diesel minullekin ajomäärän perusteella on must-hankinta.

Ei näitä Alfoja talouskoneiksi hankita :mrgreen:
Ei ku bensaturpo...

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^
Kyllähän tuo alfa 156 v6:n Giulia profiilin mukaan on bensa turbo?
Mullakin menis ekan 5000km aikana melko paljon enemmän soppaa, kuin seuraavien kilometrien.
On vaan merkki siitä, että auto on mieleinen :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Okei ... ei tuo bensaturbolle nyt Alfaksi paha lukema ole :)
Paljonkohan riisselit vie käytännössä ... oliko vajaa 5 l/100km EU-yhdistetty luvattu?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jiitee kirjoitti:^^ Okei ... ei tuo bensaturbolle nyt Alfaksi paha lukema ole :)
Paljonkohan riisselit vie käytännössä ... oliko vajaa 5 l/100km EU-yhdistetty luvattu?
Ei, mutta on se kaukana Bensavehkeelle luvatusta 5.9 yhdistetyn kulutuksesta. Toki kesärenkailla/nopeuksilla/keleillä oli jo melko lähellä kun mentiin 6.3-6.4 keskikulutuksella. Mulla on talvikiekot tuumaa suuremmat (18") ja melko painavat tarvikevanteet joilla toki oma vaikutuksensa ja kylmäkäynnistyksiä tulee maailmalla ollessa paljon, lämmitysmahdollisuuksia ei usein ole. Toisaalta ei oikeasti kylmäkään ole ollut kuin yhtenä aamuna tänä talvena...

Mutta ihmettelen samalla tekniikalla ajelevien kulutuksia, pelkkää kaupunkiajoa jos vetelee tankillisen niin sen tankin kulutuskin on alle 10 ollut itsellä, 8.3l/100 luokkaa. Onko mulla vai muilla auto rikki vai ajotyylit niin poikkeavat :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Taloudellisia on Giuliat! En pääse BMW 320i Gt xDrivella millään alle kympin talvella. Hmm, aika harvoin kesälläkään... Samaa taitaa olla ainakin laatikko, muu sitten eri.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Jiitee kirjoitti:Paljonkohan riisselit vie käytännössä ... oliko vajaa 5 l/100km EU-yhdistetty luvattu?
Pienin, ajotietokoneen näyttämä kulutus on ollu 3,9 litraa / 100km. Normaalisti tieturi näyttää 4,9 - 5,6 välisiä arvoja.

4,7 litraa kun näytti tieturi niin tuli laskettua kulutus tankkausten välillä arvoon 5,1 eli siellä välillä se huitelee.
Lastutettu 9-3 Fiatin dieselillä vei enemmän.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ jep, eli n. luvattua lukemaa menee. Myös muut diesel-Alfat oman kokemuksen ja havaintojen mukaan pysyneet aika hyvin luvatussa lukemassa. Kiva tieto :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti: Ei, mutta on se kaukana Bensavehkeelle luvatusta 5.9 yhdistetyn kulutuksesta. Toki kesärenkailla/nopeuksilla/keleillä oli jo melko lähellä kun mentiin 6.3-6.4 keskikulutuksella. Mulla on talvikiekot tuumaa suuremmat (18") ja melko painavat tarvikevanteet joilla toki oma vaikutuksensa ja kylmäkäynnistyksiä tulee maailmalla ollessa paljon, lämmitysmahdollisuuksia ei usein ole. Toisaalta ei oikeasti kylmäkään ole ollut kuin yhtenä aamuna tänä talvena...

Mutta ihmettelen samalla tekniikalla ajelevien kulutuksia, pelkkää kaupunkiajoa jos vetelee tankillisen niin sen tankin kulutuskin on alle 10 ollut itsellä, 8.3l/100 luokkaa. Onko mulla vai muilla auto rikki vai ajotyylit niin poikkeavat :mrgreen:
En kyllä keksi miten omaa ajotyyliä saisi yhtään tämän taloudellisemmaksi. Verrokkina edellisen 159 2.4 JTDM dieselin kanssa meni samanlaisella ajolla (yhdistetty) noin 9 l/100 km.

Normaaliajosta suurin osa on työajoa 10km suuntaansa pääkaupunkiseudulla. Muustakin arkiajosta pääosa on lasten vientiä harrastuksiin tms - ajoa kehiä pitkin sekä puhdasta kaupunkiajoa.

Pitkillä maantiereissuilla on bensaa mennyt luokkaa 7.4 l/100 km. Ehkä sitten kesällä näkee mitä se kulutus on parhaimmillaan.

Vastaa Viestiin