Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja A Bart »

JT Newman kirjoitti:Jaa, tulevaisuus tuli Alfa Romeoonkin :mrgreen:

Ensimmäinen oma auto tuolla läski-entry -toiminnolla oli -96 Buick Riviera SC.
Nykyisessä Thesiksessä on sama homma.
En nyt tiedä, häiritseekö tuo tuo mitenkään erityisesti. Pitkänä ja pitkäkoipisena penkki ajautuu ehkä vähän pilarin katveeseen (Thesis), mutta eipä kolhi polviaan rattiin.
Että totutelkaahan vaan... jos kaikki menee hyvin, ei itse tarvitse tyytyä "jäykkään" istuimeen tulevaisuudessakaan :wink:
Eikös sitä taka-asentoa (kohtaa) saa opetettua thesiksessä?
Muistelisin että hämmästys oli suuri kun ratti lähti käsistä ja penkki liikkui taakse.
Sittemmin oven avattuani opin loikkaamaan nopeasti penkiltä.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Itseäni tuo takautuva penkki ei ole haitannut, paitsi siinä tilanteessa jos autoon on tulossa takapenkille matkustajia niin tuppaa jalkatila olemaan kuskin penkin takana aika minimaalinen ennenkuin auton starttaa. Itseä pitkäjalkaisena ei haittaa (siis kuskin asemassa).

Myyjä soitteli tänään ja kertoi että autoon pitäisi ajaa "iso päivityspaketti", aikaa pitää varata 1x työpäivä. Sisällöstä ei tarkemmin osannut sanoa (kun kysyin että onko pelkkää softaa vai vaihtuuko jotain fyysisiä osia). Tämä hoidetaan siis Mega-autossa, Lahdessa. Täytynee öljykorkki sinetöidä ennen toimenpiteitä :roll:
Vara-auton lupasivat käyttöön niin ei tarvi bussilla takaisin tulla.

Nimimerkki "Rauta":n Giuliaan päivityksiä olikin huollon yhteydessä ajettu, ilmeisesti nuo päivitykset on siinä vaiheessa ajettu vai onko kuulunut uutta kutsua?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

A Bart kirjoitti: Eikös sitä taka-asentoa (kohtaa) saa opetettua thesiksessä?
Mitä nyt brittimanuskaa lueskelin hetken, ei tuota mahdollisuutta ole. Kaiken muun kyllä pystyy opettamaan sivupeilin peruutusasennosta myöten, mutta Alepan kassit tuo kyllä murjoo takajalkatilassa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lueskelin alfisti.net tiä ja siellä oli kirjattu huomio, että jos ykkös muistipaikan ohjelmoi, niin siinä ei enää toimi exit asento. Sen sijaan 2 ja 3 muistipaikassa se toimisi sen jälkeenkin.

Minun logiikallani muistipaikka 1 toimii siis exit säätönä, 2 ja 3 henkilökohtaisina ajosäätöinä.

Tuo olisi fiksua, kokeilkaas

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Kävimpä tässä viikon retkellä pohjanmaalta Saksassa ja Itävallassa, siinä aikana ehti nähdä kolme giuliaakin.
Ensimmäisen Seinäjoella, toisen Tampereella ja kolmannen salzburgissa :/
Itävallassa kyllä näkyi pari stelviotakin, tiiä vaikka ne siellä kaupaksi kävisikin.
Toivottavasti kävis kauppa saksassa edes sen verran että meille resupaidoille sieltä aikanaan joku vanha leasing auto heruisi, vanhasta taksista alfa-miehen o turha haaveillakaan.
:mrgreen:
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dam »

Videotodiste ettei kaikki varusteet ole maailmanlaajuisia. Viimeisimmän "ei-alfa" myyjä antoi avaimet käteen, opettele itse. Mikä sinänsä oli ihan ok, ei huollossakaan tiedetty oikein mistään mitään. En tosin siitä autosta niin hirveästi välittänytkään tietää. Hieman myyjäkoulutusvideota, mukaan koeajolle vaikka ei autosta ihan kaikkea tietäisikään. Videosta varoitus tosin, siinä tehdään jotain mitä ikinä koskaan kenenkään ei pitäisi tehdä koskaan missään; veivata renkaita kun auto on paikoillaan.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

-Oksid- kirjoitti:Myyjä soitteli tänään ja kertoi että autoon pitäisi ajaa "iso päivityspaketti", aikaa pitää varata 1x työpäivä.
Tässähän tulee varmasti ESP:lle myös off-asento 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Farina kirjoitti:Lieneeköhän siinä muuten jotain anturia pysäyttämään liikkeen, jos sattuu olemaan vaikka kauppakassit takalattialla? Voi tulla muuten aika sotku...
Eikös ne kauppakassit laiteta lattialle silloin, kun auto on parkissa ja kuskin paikka tyhjänä - eli penkki taka-asennossa, vai meneekö se takaisin eteen heti, kun ovi laitetaan kiinni?

Jos nyt joku näitä markettien pihalle ovilla kolhittavaksi raaskii viedä... :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

rvi
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Touko 2017, 08:29

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja rvi »

rvi kirjoitti:Aloitetaas ura täällä kyselemällä Giulian ja puhelimen bluetooth-yhteispelistä, haku ja googletus ei ainakaan heti tulosta tuottanut.

Onko muut havainneet semmosta, että kun puhelin on paritettu autoon, niin jos puhelimessa on numerot tallennettu muodossa +35840..., niin homma ei pelitä? Jos siis joku soittaa mulle, niin auto hälyttää vain numerolla (= ei tajua että +35840.. on sama kun 040...), mitä teki jo 2011-Giuliettankin vastaava järjestelmä. Tämä vielä menee, mutta:

Nyt Giuliassa uutena "ominaisuutena" jos yrittää auton valikon kautta soittaa puhelua, niin numero näkyy oikein +358.., mutta kun painaa soita, niin +-merkki putoaa numerosta pois ja auto lähtee soittamaan numeroon, mihin ei yllättäen saa yhteyttä, mikä on aikas ärsyttävää.

Onko muilla esiintynyt samaa tai millä saisi korjattua/mitä palautekanavaa valittaa aiheesta, että korjautuisi? Taustatietona vielä (mikäli merkitystä on): Giuliassa järjestelmänä se naviton ja kapeanäyttöinen perusvehje, puhelimena Lumia 950, pitää vielä toisella puhelimella kokeilla kun kerkiää.

ja edittinä vielä: uusimmat päivitykset on sisässä autossa, n. 2vkoa sitten tarkastettuna ainakin.
Palataas tähän kun tuli selviteltyä lisää, eihän ei ihan noin mennykään kun sanoin. +358 kyllä tunnistuu ja soittaminen onnistuu oikein, ongelma on siis sama kun ainakin pre-facelift Giulietan järjestelmässä, että kun numero on tallennettu noin ja joku soittaa, niin ei tunnista soittajaa, koska pitää olla merkki merkiltä sama. Näin siis Lumia ja iPhone, kun molemmilla kokeiltu.

Tuo eka kerta, kun se ei onnistunut soittamaan testatessa olikin joku ihan mystinen, kyseisen kaverin numero vaan syystä tai toisesta näkyy siellä auton luettelossa muodossa 358, eikä +358 (kaikki muut näkyy kyllä oikein ja puhelimessa kaikki näkyy oikein ja tallennettu samoin). Eli siis tiivistettynä lukuunottamatta tota yhtä numeroa homma toimii muuten, paitsi osoitekirjassa +358 tallennettu numero näkyy vain numerona kun puhelu tulee, soitot onnistuu nimen kanssa oli sitten kv-tunnuksella tai ilman.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Giulian tarjous pitäisi olla nyt hyväksytty mutta menee ehkä vielä viilauskierros lohko ja st lämmittimen varmistamisessa. Mitähän tästä seuraa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ Onnittelut hienosta valinnasta, eihän siitä voi tulla kuin hyvä. Kerroppas vähän että millainen paketti on tulossa? 8)

^^ Samaan asiaan törmännyt tuon HF:n kanss, jos numero ei ole "justiinsa" eli tallennettu puhelimaan maakoodilla niin ei näytä soittajan nimeä kun autoon sattuu puhelu tulemaan. Muuten kyllä toimii ok, eikä edellisessä kulkineessa ollutta, satunnaista bt:n pätkimistä ole esiintynyt (luuri molemmissa tapauksissa nykyinen Iphone 6s). Toivotaan että joku päivitys tulisi asiaan....
alfista kirjoitti:Lueskelin alfisti.net tiä ja siellä oli kirjattu huomio, että jos ykkös muistipaikan ohjelmoi, niin siinä ei enää toimi exit asento. Sen sijaan 2 ja 3 muistipaikassa se toimisi sen jälkeenkin.

Minun logiikallani muistipaikka 1 toimii siis exit säätönä, 2 ja 3 henkilökohtaisina ajosäätöinä.

Tuo olisi fiksua, kokeilkaas
-> tänään ohojelmoitsin noita muistipaikkoja, ei näyttänyt olevan vaikutusta asiaan. Oli jakkara sitten muistipaikan 1, 2, tai 3 asennossa (kaikkiin siis talletettu jokin jakkaran kohta), vetäytyi istuin virtojen sammutuksen jälkeen taka-asentoon. Tai sitten en osannut...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

flapjack kirjoitti:Giulian tarjous pitäisi olla nyt hyväksytty mutta menee ehkä vielä viilauskierros lohko ja st lämmittimen varmistamisessa. Mitähän tästä seuraa.

Mites tollane Webasto tai Eberi?
Vai siinäkö nyt säästetään? :roll:

Työkaveri kysyis tässä vaiheessa että loppuiko rahat vai järki? :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ Silloin kun omaani ostelin niin Giuliaan ei saanut kuin pelkän kabiinin lämmittävän mallin, en tiedä onko tilanne muuttunut jo parempaan...

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Voi olla ihan tottumuksen puutetta ja osin hintaa tai jokin muu juttu. Kätevähän se vois olla. Arvataan että loppui molemmat.

Bensasuperi, Grigio Lipari ja varusteita lähinnä purkausvalot ja kamera.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

-Oksid- kirjoitti:^ Silloin kun omaani ostelin niin Giuliaan ei saanut kuin pelkän kabiinin lämmittävän mallin, en tiedä onko tilanne muuttunut jo parempaan...
tuskin saa vieläkään, ainakaan luvallisesti. joku EU-tirektiivi tuon kieltää, menee päästöjenhallinta sekaisin jos moottoria esilämmittää. Näin selittivät Laakkosella bmw:tä ostaessa liki 3v sitten ja nyt ollaan sitten menty kokonaan ilman moottorinlämmitystä 3v :roll:

Homma kuulosti erikoiselta joten soitin vielä Eberspächer maahantuojalle (Wihuri) ja sieltä vahvistivat tuon päättömyyden. Hyttiä saa lämmittää, moottoria ei. En tiedä onko mokoma pykälä järkeistynyt mutta tuskimpa vaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eurokuutosessa mahdollisen polttoainetoimisen moottorinlämmittimen päästöt otetaan huomioon kylmäkäynnistyspäästöissä, eli öljypolttimelle pitäisi saada kattia ja partikkelifilsua ja mitäkaikkea, että sen saisi hyväksytyksi. Helppo keino on jättää moottori lämmittämättä ja siihenhän autonvalmistajat ovat lähteneet.

Eihän se tositilanteessa päästöjä vähennä (kun tulee sekä öljypolttimen pakokaasut että moottorin kylmäkäynnistys), mutta menee kivasti speksistä läpi...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

pari aika kivaa videota

TRACK TEST: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
https://www.youtube.com/watch?v=qviwz-S ... e=youtu.be

Review | 2017 Alfa Romeo Giulia | Rapid Rebirth
https://www.youtube.com/watch?v=lCbKlF5 ... e=youtu.be
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Meillä on TT - thermo lämmittimenä, toimii hyvin.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

BASF esittelee (vielä julkaisemattoman version?) Giulian muovisia ahtoputkistoja: http://www.automotive.basf.com/debuting ... -the-heat/

Julli
Viestit: 231
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tuon vielä yhden näkökulman vannekeskusteluun. Silloin kun kaupat tein, ei vielä ollut saatavina 19" hevosenkenkävanteita, joten päädyin tuollaiseen ratkaisuun: talveksi perinteiset 17" hevosenkengät ja kesäksi 18" modernimmat hevosenkengät.
Aurinko ei tykännyt kesävanteista kun kerran meni pilveen.
Liitteet
Vanteet.jpg
Vanteet.jpg (78.12 KiB) Katsottu 8573 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

hyvä kirjoitus. https://www.autoevolution.com/news/driv ... 17752.html

"There’s no other way to put it, so here’s how the cookie crumbles on the subject of driving dynamics: The Giulia wipes the floor with the equivalent 320d and C 220 d. Feeling the rear tires load up as the weight transfers to the rear during corner exit nothing short but magical. From the driver’s perspective, body roll is close to nonexistent in real-life driving scenarios."
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Julli kirjoitti:päädyin tuollaiseen ratkaisuun: .
Aika hyvä dumbo mielestäni.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuinka monta QV:ta Suomessa on jo? Arita Espoo luovuttanut jo kaksi tällä viikolla.

https://www.facebook.com/aritaespoo/pho ... &source=48

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Ilmeisesti ainakin 4 siis.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tuo sininen meni käsittääkseni affenanmaalle, laskettaneen suomeksi silti :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Oli yön yli kakssatanen bensa-automaatti .

Ihan kiva vehje. Saunajakkara nahalla ei ole mutkatien istuin. Häiritsevä ääni vilkussa muuten, klipklopklipklop.

Kai semmosella ajelis.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Giulian uuden firmiksen muutoslista:
https://www.celtictuning.co.uk/news/257 ... are-update

EDIT: Tais ollakin vain Quadrifogliolle?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

^Öljynvaihdon väli tuossa yli puolitettu 35 000 km:sta 16 000 km:in. Varsin iso muutos vaihdon välille, mikähän syynä :shock:

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Smiik »

^Ihan terve järkikin jo sanoo, ettei 2,9-litraisella, ahdetulla 510 hv moottorilla kannata öljynvaihtoväliä venyttää 35 000 kilometriin (kuten ei oikeastaan millään muullakaan moottorilla). Se, että miksi väli on alunperin tässä tehoversiossa ollut noin pitkä, onkin eri asia. Hyväksyväthän autojen ostajat esim. BMW M3 yms. vastaavilta autoilta paljon lyhyemmät huoltovälit ja muutenkin perusmalleja kalliimmat huoltokustannukset. Ei luulisi olevan Quadrifoglion ostajallekaan mikään deal breaker, jos öljyt joutuu kerran vuodessa vaihtamaan.. :roll:

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

^Se on totta ettei kannata venyttää tuonne asti. Ihmettelin samaa eli tuota alkuperäistä vaihdon väliä :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Aika isoja muutoksia tuohon öljyyn liittyviin asioihin ja elektroniseen vaihtotarpeen ilmoitukseen! Kuitenkin turvallisempaan suuntaan. :lol:
Onkohan kentältä tullut palautetta ensimmäisistä käyttäjistä jotka ovat ehtineet jo ajaa tuon 35 tkm:n ilman öljynvaihtoa mutta joutuneet laittaa koneen vaihtoon. :mrgreen:
Kuva

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4303
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pujazuba kirjoitti:Aika isoja muutoksia tuohon öljyyn liittyviin asioihin ja elektroniseen vaihtotarpeen ilmoitukseen! Kuitenkin turvallisempaan suuntaan. :lol:
Onkohan kentältä tullut palautetta ensimmäisistä käyttäjistä jotka ovat ehtineet jo ajaa tuon 35 tkm:n ilman öljynvaihtoa mutta joutuneet laittaa koneen vaihtoon. :mrgreen:
Ei ehkä ihan sitä, mutta lisääntynyttä öljynkulutusta varmaan... ei hyvää päivää noita ongelmia tulee kun varmaan
markkinointiosasto on laskenut urheilusedaniin hyvän öljynvaihtovälin :roll: Mihinkään omaan autoon ei ole 40 :n autoiluvuoden aikana 15 tkm:n vaihtoväli
ylittynyt, ja ei tule ylittymäänkään. Tämä on viimeinen paikka säästää auton käytössä. Poika ja vävy onneksi myös ovat tämän sisäistäneet.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Hollannissa aika mairee lisäpaketti tarjolla super-malleihin:
Veloce sport-nahkapenkit + xenonit + jotain muutakin 995 euroa. Tätä odotellessa, jos ei Giulia häviä kokonaan Suomen markkinoilta. Onhan se hinnoittelu tällä hetkellä ihan per/ ceestä, siis Suomessa.

http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alf ... slijst.pdf
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

h_lauri kirjoitti:Oli yön yli kakssatanen bensa-automaatti .

Ihan kiva vehje. Saunajakkara nahalla ei ole mutkatien istuin. Häiritsevä ääni vilkussa muuten, klipklopklipklop.

Kai semmosella ajelis.
Juu, vilkun ääni on nolo( tai no, herää varmasti kun laittaa lonksuttaan ;), ja perusjakkara, niinkuinaiemminkin mainitsin, nahkaa tai ei niin, voi vidu mikä palli...50k auto ja -70luvun auton jakkara, noloo, niinku teinit sanois. 159 peruspenkki , vau !
- Kari

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Käys kokeilee kilpailijoiden peruspenkkejä.

Ei nekään mitään maata järisyttävää ole :silly:

Joo, jos ottaa halvemman mallin ja ruksii varusteita ja paremman penkin, niin samaan rahaan abouttirallaa saanee tiettävästi parempaa. En tiedä, en ole kokeillut - ei duunarilla ole varaa moiseen muuten kuin unelmissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jos toi päivitys koskee qv:tä, niin siinähän on vain korjattu bugi. Ensmäistä manuskaa kun elumista luin, niin qv öljynvaihtoväli oli sen 15 tai 16 tkm ja rasittavissa olosuhteissa meni vielä sitten puoliksi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Miksei ole? Sehän on duunarista kiinni. :wink:
Ride on!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Niinno, duunari mun kirjoissani = tekee duunarin hommia, eli näitä vähän yksinkertasempia fyysisempiä touhuja.
Sit tulee asiantuntijat (esim. IT-ala), vaikka olis tuntipalkkalaisia yms...
Mut jo tokassa tierissä (asiantuntijat) palkka on sen 2x vrt. duunarin liksaan.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Aquatica kirjoitti:^
Käys kokeilee kilpailijoiden peruspenkkejä.

Ei nekään mitään maata järisyttävää ole :silly:

Joo, jos ottaa halvemman mallin ja ruksii varusteita ja paremman penkin, niin samaan rahaan abouttirallaa saanee tiettävästi parempaa. En tiedä, en ole kokeillut - ei duunarilla ole varaa moiseen muuten kuin unelmissa.
Juttuni juoni on edelleenkin se, että miten pystyttiin viisysin loistava istuin hävittämään eikä otettu siitä mallia kiulun istuimeen ?
Giulian sportistuin on jo parempi, mutta hieman kevytrakenteisen oloinen, kun kokeilette esim sitä etureunan pituussäätöä, lirpuke imo.

No, siitä huolimatta kun parin vuoden päästä on hinnasta pudonnut puolet niin alkaa käytetyn kiulun kauppa käymään, jos niitä nyt vielä jonkin verran uusina myydään, että olisi tarjontaa. Voihan säästyneellä rahalla ostaa sitten recarot eteen, jos on vaan peruspenkkiä tarjolla. Tai sitten keski-euroopasta hakemaan sportpenkkistä veloce-benziiniä :)
- Kari

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

vapsu kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Juttuni juoni on edelleenkin se, että miten pystyttiin viisysin loistava istuin hävittämään eikä otettu siitä mallia kiulun istuimeen ?...
....Voihan säästyneellä rahalla ostaa sitten recarot eteen, jos on vaan peruspenkkiä tarjolla. Tai sitten keski-euroopasta hakemaan sportpenkkistä veloce-benziiniä :)
Täsmälleen samaa mieltä, että 159:n penkki oli omaan makuun mainio. Jopa parempi kuin tämä Velocen sport-penkki, joka on kuitenkin ihan ok, verrattuna perus-lypsyjakkaraan.

Nillityksenä Recarojen päivittämisestä. Kuinkahan nykyautoihin saa enää päivitellä penkkejä, kun näissä on bagit integroituina? En ole asiaan perehtynyt, mutta epäilen että korvaavassa pitää olla bagi samassa paikkaa, mutta pitääkö silti muutoskatsastaa tms?

Avatar
Garmund
Viestit: 2136
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Offtopic
Aquatica kirjoitti:^
Niinno, duunari mun kirjoissani = tekee duunarin hommia, eli näitä vähän yksinkertasempia fyysisempiä touhuja.
Sit tulee asiantuntijat (esim. IT-ala), vaikka olis tuntipalkkalaisia yms...
Mut jo tokassa tierissä (asiantuntijat) palkka on sen 2x vrt. duunarin liksaan.

Ei se nyt ihan noin ole. Ihan liian positiiviset kuvat siulla "korkeakoulutettujen" palkoista. Inssi tai di, ainakin suunnittelupuolella saa alkupalkaksi aika saman, mitä esim. Sairaanhoitaja saa lisineen....(Yö työ vuorotyö yms.)
Samoin ihan osa asiantuntijoista (esim. äitini). Erotuksena tuohon vain, että työaikaa ei tunneta ja hommat eivät unohdu siinä vaiheessa, kun lähdetään töistä kotiin. Tietenkin löytyy myös asiantuntiatehtäviä, missä päästään korkeampiin ansioihin. Tosin tällöinkin puhutaan 1.3-1.5 kertaisista ansioista. HUOM ennen veroja, mikä tasaa aika paljon käteen jäävää osuutta...

Sitten joissan "duunari"hommissa, missä pystyy tehdä ylitöitä pääsee perus yliopisto/amk koulutettua korkeampiin palkkoihin.


Puhun nyt koulutetuista ammattiaan vastaavaa työtä tekevistä. (Putkimies, sähkömies, rakennusmies, sairaanhoitaja ja vastaavat.)

Edit: Taino sairaanhoitajahan on jo amk tutkinto, samoin kuin inssi. Hmm lähihoitajalla taitaa vaatia ylitöitä samoihin ansioihin. (Ja tietenkin täysi tunti sopparia)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Janne
Viestit: 2118
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Juuri noin. Tuo duunarinimitys on tänä päivänä erittäin harhaanjohtava eikä palkkatasot pidä paikkaansa - vaikkei toki kautta ammattinimekkeiden yhtenevät olekaan.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Perusduunarin liksa on n. 2keur/kk brutto.

Unohdetaan iltiksen roskalistat, joissa otetaan toimihenkilöt mukaan...

Avatar
Garmund
Viestit: 2136
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Hyvä tarjous Hollannissa. :) Hassun kuuloista tuo varusteiden tunkeminen vain varustepakettien yhteyteen, tuntuu lähes jokainen merkki sitä harrastavan. Itse en ole varma onko sille edes tuotantoteknistä syytä. Kävin huhtikuussa Münchenissä bemarin tehtaalla. Nätisti linjalla kulki 3 tai 4 eri mallin autoa peräjälkeen erikoismalleineen. (Mm. m-malli, minkä tunnisti, kun siinä ei ollut kattoa. Erikseen asennettava hiilikuitukatto.)



Offtopic
Tarkoitatko duunarilla nyt ei koulutettua tai ei koulutuksensa mukaisessa työssä olevaa. (No joo onhan sitä matalapalkka-aloja. Moni niistä tosin ei sitten vaadikkaan mitään koulutusta. Tosin noissakin alan koulutus nostaa yleensä palkkaa...) Tuohon kannattaa laskea sitten, että nuo ei koulutusta vaativilla aloilla täyspäivä työt voi aloittaa 16 vuotiaana (tai varmaan vasta 18, tietenkin jos saa täyspäivätyötä). amk ja siitä ylöspäin taitaa olla lähempänä, ellei ylikin 25v valmistumisen ikä.

Tuohon ilmoittamaasi palkkaan nähden saa tosiaan ammatillisen koulutuksen saanut ja moni amk:ssa opiskellut ja siitä ylöspäin saavat joo sen 1,4-1,5x ja siitä hieman ylöspäin.
(Näin "kesäharjoittelijatoimarinakin" saan vähän enemmän sitten, kuin duunari. No tosin en sitten kovin montaa kertaa viikossa alle 10h työpäiviä koe, miun kohdalla tosin johtuu osittan pitkähköistä matkoista työkohteille.)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:^
Perusduunarin liksa on n. 2keur/kk brutto.

Unohdetaan iltiksen roskalistat, joissa otetaan toimihenkilöt mukaan...
Riippuu vähän alasta. Itse olen alalla, jossa muutaman viikon koulutuksella moni tienaa "helposti" hyvin varustellun giulian verran vuodessa. Jonkun mielestä toki yksinkertaisia hommia kun ei ole akateemista hommaa.Vaatimuksena 18 v ikä sekä sujuva suomi ja enkku. Vanhassa paikassa jossa olin, moni urakoi työajallaan ja pääsi samankaltaisiin ansioihin. Sitten taas tuntuu, että esim. Amk pohjaiset terveydenhoitoalan paikat on niin alipalkattuja työn merkitykseen verrattuna. 2500-3000 e kk, ihmisten huolenpidosta on aika vähän.

Se on vähän niin että miten korttinsa pelaa tai jättää pelaamatta. Oman "köyhyyden" julistaminen vituttaa aina.

Onpas tullut paljon offtopiccia.

Ei taida alfan jälleenmyynti ottaa hirvesti tuulta alleen jos jo nytten nykyiset toimijat haluavat lopettaa pelin kesken? Ei sillä, ettäkö sillä olisi minulle kovin merkitystä, mutta Giulia polttelee mielessä. Olen vaan huomannut, että jos saan jonkin idean, niin ei kovin kauaa ole mennyt kun ideaa toteutan 8) otsaa kuumottaa siihen malliin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo, palkoista voi jauhaa vaikka avautumis- ja/tai kivaa-ketjuissa, kukin oman liksansa mukaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Käytin Giulian omatoimisesti merkkiliikkeessä välihuollossa toissapäivänä, 8500km mittarissa. Öljyt ja putsarit vaihtoon, uudet Seleniat sisään kera ilmeisen massiivisten softapäivityksien. Hinta ei ollut paha, 130€ kaikkineen, softahommat toki mitään maksakaan.

Tänään reissuunlähtö ja Giulia päättää, että nytpäs saat Check engine-valoa, DNA-kytkimen pimeäksi ja start&stop unavailable-tekstit ruutuun :lol: eikun huollon kautta matkaan, auto heti koodien lukuun ja herjasi jotain korinohjauslaitteen(?) vikakoodia. 10min ja kaikki kunnossa taas, mutta vähän yritti Alfa aiheuttaa jännitystä lähtöpäivän kunniaksi :-D

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Eilen ajelin työajoa Tukholma - Gislaved - Tukholma, +800 km. Matkalla bongasin peräti kahdeksan Giuliaa, joista yksi QV... Hyvä, että edes naapurissa tuntuu menevän Alfat kaupaksi. Jotain myynneistä/maahantuojasta kertonee myös se, että Alfan ruotsisivustolla voi jälleenmyyjä/aftersales-haussa ruksata lisävalintana mm. "4C Service Center" ja "Quadrifoglio Specialist".

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11200
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Mikäs tuo Ruotsin tilanne noin muutoin on?

Muistelisin että ihan tovi sitten Alfan myynti oli vielä hiljaisempaa kuin härmässä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Mikäs tuo Ruotsin tilanne noin muutoin on?

Muistelisin että ihan tovi sitten Alfan myynti oli vielä hiljaisempaa kuin härmässä.
Ei sen parempaa tietoa Ruotsin tilanteesta. Satunnaisella työmatkalla käymässä vain.
Noita alfaromeo.se sivuja kun selasin, (ruotsinkielentaito 0) niin hinnat alkaen malli oli 305 000 kruunua, eli noin 31 k€. Vaikuttaa halvalta, mutta samalla katsoin uusien volvojen hinnat (ehkä epäreilu vertaus?), niin samalla rahalla tai edullisemmin saa minkä tahansa uuden volvon, pl. XC90 ja S90. Eli ei Alfa ruotsissakaan mikään edullinen auto ole.

Vastaa Viestiin