Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

lerppu kirjoitti:Mistä lainoista täällä puhutaan? Luottoahan tuo on! Tai osamaksua. Ja sopimusta vääntäessä luoton kokonaiskustannus lukee ihan paperilla, kuluineen. Ei ole btw suurensuuri alle pinnan koron maailmassa...
En minä lainanottamista vastusta. Ihmettelen vaan, miksi pitää ampua itseään jalkaan tuon viimeisen erän kanssa.

a) Pitää saada pieni kk-erä JA lyhyt laina-aika, koska lainan ottaminen on syntiä ja erityisen häpeällista on ottaa iso & pitkä laina? Kakkua ei voi syödä ja säästää samanaikaisesti, mutta iso maksuerähän on tavallaan pitkä laina, jossa vaan 2 tai 3 vuoden kuluttua sanotaan soppari irti ja loppuvelka lankeaa kerralla maksettavaksi. Ideana tietty, että auto vaihtoon = velka kuitataan uudella velalla, mutta näyttää kivalta paperilla. Riski sama kuin pitkissäkin lainoissa eli auton arvo voi hiipua nopeammin kuin laina lyhenee + tämä "pakkovaihto" voi osua huonoon saumaan.

b) Koska kokonaiskuluiltaan halvempi kuin ottaa pitkä laina...? Eli pelätään sitä kokonaiskulua ja optimoidaan sitä, jopa vertaamalla 3 ja 5 vuoden lainoja, missä ~sama kk-erä, toinen vaan maksetaan loppuun saakka ja toinen uudella lainalla?

Ei kyllä yllättäisi tuo kakkosvaihtoehtokaan. Asuntolainan saa tasaerälainana, mutta jengi valitsee silti tasalyhenteisen, jossa alkuun iso kk-erä ja riski sen noususta vielä isommaksi, jos korot nousevat. Mutta pakko ottaa, kun lanalaskurin mukaan halvempi näin, ja nuo riskithän saa minimoitua ottamalla maksullisen korkokaton, kiinteän koron jakson sekä vakuutuksen työttömyyden/maksukyvyttömyyden varalle :roll:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kaalipata kirjoitti:^Meinaatko että Alfalla laskettiin et Giuliasta kannattaa tehdä vankkurimalli ja sit päätettiin olla tekemättä? Kyllä tässä ratkaisussa on bisneslogiikka takana.
Alfa ja bisneslogiikka samassa lauseessa kuulostaa absurdilta. Vuosia pyristelty kahdella vanhentuvalla mallilla sekä kuriositeetti-sportilla ja ihmetelty, että kauppa ei käy. Sitten kun on vaivalla saatu suunniteltua varteenotettava haastaja premium-luokkaan, niin tulee löysät housuun. Kilpailevilla teutoonimerkeillä on saman tekniikan ja pohjalevyn ympärille suunniteltuna sedan, farmari, coupe, 5-ovinen coupe ja avoauto. On siinä vähän enemmän valinnanvaraa.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Meillä on nyt neljäs tuliterä Alfa vajaan seitsemän vuoden aikana, kaikki on ostettu luotolla ja viimeinen erä on suuri. Tähän asti on ainakin onnistunut vaihto niin että vanhan hyvityshinta on ollut vähintään sama kun luottoa on ollut jäljellä. käteistä ei ole tarvinnut käyttää senttiäkään vaihtoon.

Meillähän tämän touhun mahdollistaa kun vaimo laskuttaa vuodessa noin 25-40 tkm kilometrikorvauksia.

jos jostakin syystä joutuu viimeisen erän maksamaan rahalla niin laitetaan sitten osakkeita myyntiin, esim. kilometrikorvaukset loppuu ja auton vaihto ei ole mahdollista.

Onko tässä hommassa välttämättä mitään järkeä, mutta kysehän on aika pitkälle Alfaharrastus.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kauppalehdessä puolen sivun mainos Veloce Q4:stä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

insinörtti kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Mistä lainoista täällä puhutaan? Luottoahan tuo on! Tai osamaksua. Ja sopimusta vääntäessä luoton kokonaiskustannus lukee ihan paperilla, kuluineen. Ei ole btw suurensuuri alle pinnan koron maailmassa...
En minä lainanottamista vastusta. Ihmettelen vaan, miksi pitää ampua itseään jalkaan tuon viimeisen erän kanssa.

a) Pitää saada pieni kk-erä JA lyhyt laina-aika, koska lainan ottaminen on syntiä ja erityisen häpeällista on ottaa iso & pitkä laina? Kakkua ei voi syödä ja säästää samanaikaisesti, mutta iso maksuerähän on tavallaan pitkä laina, jossa vaan 2 tai 3 vuoden kuluttua sanotaan soppari irti ja loppuvelka lankeaa kerralla maksettavaksi. Ideana tietty, että auto vaihtoon = velka kuitataan uudella velalla, mutta näyttää kivalta paperilla. Riski sama kuin pitkissäkin lainoissa eli auton arvo voi hiipua nopeammin kuin laina lyhenee + tämä "pakkovaihto" voi osua huonoon saumaan.

b) Koska kokonaiskuluiltaan halvempi kuin ottaa pitkä laina...? Eli pelätään sitä kokonaiskulua ja optimoidaan sitä, jopa vertaamalla 3 ja 5 vuoden lainoja, missä ~sama kk-erä, toinen vaan maksetaan loppuun saakka ja toinen uudella lainalla?

Ei kyllä yllättäisi tuo kakkosvaihtoehtokaan. Asuntolainan saa tasaerälainana, mutta jengi valitsee silti tasalyhenteisen, jossa alkuun iso kk-erä ja riski sen noususta vielä isommaksi, jos korot nousevat. Mutta pakko ottaa, kun lanalaskurin mukaan halvempi näin, ja nuo riskithän saa minimoitua ottamalla maksullisen korkokaton, kiinteän koron jakson sekä vakuutuksen työttömyyden/maksukyvyttömyyden varalle :roll:
Antaa ihmisten ottaa riskejä! Nähdäkseni viimeiseen isompaan erään syynä todennäköisesti valtaosassa tapauksia (ei tietty kaikissa, en voi täysin yleistää ihmisten motiiveja)käytettävän kapitaalin riittämättömyys yhtään isompaan kk erään. Vaikka toki nytkin autosta on pätkää (naurettavilla kustannuksilla), niin en ole isomman loppuerän maailmassa vieraillut, joten en tiedä omakohtaisesti - mutta arvailen silti julkeasti! Siis tuo viimeinen isompi erä auttanee palkkatulorajoitteisia auto-entusiasteja paremman autoilun maailmaan. Eihän sitä autoforumilla sopivampaa riskinottoa elämänlaadun kohottamiseen voi löytääkään! Onko se järkevää - ei varmasti! Mutta onko hauskaa - niin kauan kun työttömyys ei iske, niin hauskaahan se! (ja tietenkin työttömyys; jos on pääomaa, niin ei tarvitse rahoituksien kanssa pelehtiä niinkin triviaaleissa ostoksissa kuin autoissa...) Joten täältä ei dumata, unelmia pitää tavoitella (mieluummin täysillä seinään kuin hitaasti hautaan). Giulia-kaupoille mars-mars!

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:Nähdäkseni viimeiseen isompaan erään syynä todennäköisesti valtaosassa tapauksia (ei tietty kaikissa, en voi täysin yleistää ihmisten motiiveja)käytettävän kapitaalin riittämättömyys yhtään isompaan kk erään.
Tämä onkin ihan silkkaa idiotismia ja kertoo siitä, että otetaan isompi laina kuin mitä oikeasti pystytään hoitamaan. Parempi taktiikka on valita auto ja mitoittaa laina niin, että pystyy hoitamaan täyden kuukausierän (järkevällä maksuajalla ilman isompaa loppuerää) ja sopia pidempi laina-aika tai isompi loppuerä ja tiputtaa kuukausittaista minimisummaa. Sovitun maksuerän ja realistisen maksuerän erotuksella voi sitten joko rakentaa säästöä (vaikka sitä isompaa loppuerää varten) tai suoraan maksaa lainaa nopeammin pois, jolloin tiukemman hetken tullessa voi pudottaa maksuerän sinne sovittuun lukemaan. Puskurointia ikävän kuukauden varalle, sano.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Farina kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:^Meinaatko että Alfalla laskettiin et Giuliasta kannattaa tehdä vankkurimalli ja sit päätettiin olla tekemättä? Kyllä tässä ratkaisussa on bisneslogiikka takana.
Alfa ja bisneslogiikka samassa lauseessa kuulostaa absurdilta. Vuosia pyristelty kahdella vanhentuvalla mallilla sekä kuriositeetti-sportilla ja ihmetelty, että kauppa ei käy. Sitten kun on vaivalla saatu suunniteltua varteenotettava haastaja premium-luokkaan, niin tulee löysät housuun. Kilpailevilla teutoonimerkeillä on saman tekniikan ja pohjalevyn ympärille suunniteltuna sedan, farmari, coupe, 5-ovinen coupe ja avoauto. On siinä vähän enemmän valinnanvaraa.
Näillä muilla merkeillä on hiukan erimäärä pelimerkkejä sijoiteltavaksi. Jos minä olisin päättämässä kumpaan pistetään rahaa kiinni, vankkuriin vai suviin (olettaen että molempiin ei riitä) ja halutaan myydä autoja jenkeille, tyhmähän olisin jos valitsisin varmarin. Ja kuten tuosta Stelviosta sanoinkin jo aiemmin, niin hyvä vaan että Alfa tekee sellaisen kammotuksen jos se mahdollistaa myöhemmin hienojen autojen rakentamisen :drinking:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:Utealiaisuuttani, tietääkö kukaan Giulia Q:n sytkäjärkkää?
Niin joo, italianvahvistus osasi vastata tähän ircin puolella. Sytkäjärkkä on 1-6-3-4-2-5 ja pankit 1+2+3 / 4+5+6, eli kuutoskone rätkii tasaisesti puolelta toiselle ja hienosti ristiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Nähdäkseni viimeiseen isompaan erään syynä todennäköisesti valtaosassa tapauksia (ei tietty kaikissa, en voi täysin yleistää ihmisten motiiveja)käytettävän kapitaalin riittämättömyys yhtään isompaan kk erään.
Tämä onkin ihan silkkaa idiotismia ja kertoo siitä, että otetaan isompi laina kuin mitä oikeasti pystytään hoitamaan. Parempi taktiikka on valita auto ja mitoittaa laina niin, että pystyy hoitamaan täyden kuukausierän (järkevällä maksuajalla ilman isompaa loppuerää) ja sopia pidempi laina-aika tai isompi loppuerä ja tiputtaa kuukausittaista minimisummaa. Sovitun maksuerän ja realistisen maksuerän erotuksella voi sitten joko rakentaa säästöä (vaikka sitä isompaa loppuerää varten) tai suoraan maksaa lainaa nopeammin pois, jolloin tiukemman hetken tullessa voi pudottaa maksuerän sinne sovittuun lukemaan. Puskurointia ikävän kuukauden varalle, sano.
Kaikki yllä mainittu on totta! Mutta antaa mennä vaan jos luottoa riittää. - Mikäli tuore ja vähän ajettu auto päätyy maksuvaikeuksien kautta käytettyjen markkinoille, voin ostaa sen pois. Ja jos ei päädy, niin toivotan moiseen antautuneille mainioita kilometrejä! Hyvä taloudenpito ja auton osamaksukauppa ei taida muutenkaan kuulua samaan lauseeseen. Toisaalta: taloudellisella perseilyllä voi ostaa mukavaa ja turvallista liikkumista, vaikkapa sitä työmatkaa varten ja suorittaa sen sitten esimerkiksi ketjun aiheen autolla tyylikkäästi! Sitten jos työmatkaa ei ole, niin eipä ole välttämättä suurta tarvetta autollekaan... End OT.

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Nähdäkseni viimeiseen isompaan erään syynä todennäköisesti valtaosassa tapauksia (ei tietty kaikissa, en voi täysin yleistää ihmisten motiiveja)käytettävän kapitaalin riittämättömyys yhtään isompaan kk erään.
Tämä onkin ihan silkkaa idiotismia ja kertoo siitä, että otetaan isompi laina kuin mitä oikeasti pystytään hoitamaan. Parempi taktiikka on valita auto ja mitoittaa laina niin, että pystyy hoitamaan täyden kuukausierän (järkevällä maksuajalla ilman isompaa loppuerää) ja sopia pidempi laina-aika tai isompi loppuerä ja tiputtaa kuukausittaista minimisummaa. Sovitun maksuerän ja realistisen maksuerän erotuksella voi sitten joko rakentaa säästöä (vaikka sitä isompaa loppuerää varten) tai suoraan maksaa lainaa nopeammin pois, jolloin tiukemman hetken tullessa voi pudottaa maksuerän sinne sovittuun lukemaan. Puskurointia ikävän kuukauden varalle, sano.
Kaikki yllä mainittu on totta! Mutta antaa mennä vaan jos luottoa riittää. - Mikäli tuore ja vähän ajettu auto päätyy maksuvaikeuksien kautta käytettyjen markkinoille, voin ostaa sen pois. Ja jos ei päädy, niin toivotan moiseen antautuneille mainioita kilometrejä! Hyvä taloudenpito ja auton osamaksukauppa ei taida muutenkaan kuulua samaan lauseeseen. Toisaalta: taloudellisella perseilyllä voi ostaa mukavaa ja turvallista liikkumista, vaikkapa sitä työmatkaa varten ja suorittaa sen sitten esimerkiksi ketjun aiheen autolla tyylikkäästi! Sitten jos työmatkaa ei ole, niin eipä ole välttämättä suurta tarvetta autollekaan... End OT.
Kyllä tuon osamaksukaupan voi yhdistää ihan hyvään taloudenpitoonkin. Itsellä on nyt Kia osamaksulla ja melkein niin suurella viimeisellä erällä kuin sai. Sitä ostaessa minulla olisi ollut mahdollisuus maksaa koko summa kerralla pois ja myös ottaa suurempi kuukausierä. Itse kuitenkin valitsin laittaa rahat kiinni toiseen kohteeseen jostaa saa tuottoa 5-6% versus luoton todellinen vuosikorko 2% ja tuossa sijoituskohteessa tulee sen lisäksi mahdollisesti myös arvonnousua. Kuukausierän halusin taas matalaksi, jotta voin laittaa enemmän rahaa rahastoihin kuukaudessa. Itse kun näen auton pitämisen enemmänkin välttämättömyytenä ja en näe tarvetta sen omistamiselle, vaan maksan vuokraa siitä. Enemmänkin kiroan tällä hetkellä sitä että Giulietta on omalla rahalla ostettu, eikä rahoitusyhtiön rahoilla. Tosin niin on myös F20:nen omalla rahalla ostettu, mutta sen sain sen verta edullisesti että siitä pitäisi saada omansa pois kun myy tämän vuoden aikana.

Edit. Tästä aiheesta taisi olla ihan oma ketjunsa ja nämä keskustelut voisi ihan sinne siirtää tai sitten poistaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jkk »

Idiotismia on ensin nähdä vaivaa säästää ja sitten tuhlata säästöt mahdollisine korkioneen asiaan joka ei aiheuta kuin arvonalenemaa ja kuluja. Tämän opin kun ostin 159:in, maksoin laakista säästöistä. Nyt on giulietta sopivalla tasaerällä ja voin maksaa pääomaa pois niin nopeasti kuin haluan jos siltä tuntuu. Suuremmista viimeisistä eristä en innostu. Talouden pito on kohdillaan niinkauan kun on kulujen jälkeen plussalla eikä perse repee muutamasta ylläristä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

Kaalipata kirjoitti:Näillä muilla merkeillä on hiukan erimäärä pelimerkkejä sijoiteltavaksi. Jos minä olisin päättämässä kumpaan pistetään rahaa kiinni, vankkuriin vai suviin (olettaen että molempiin ei riitä) ja halutaan myydä autoja jenkeille, tyhmähän olisin jos valitsisin varmarin. Ja kuten tuosta Stelviosta sanoinkin jo aiemmin, niin hyvä vaan että Alfa tekee sellaisen kammotuksen jos se mahdollistaa myöhemmin hienojen autojen rakentamisen :drinking:
Jälkimmäisestä ollaan kyllä harvinaisen samaa mieltä.

Varmasti FCA:n konttorissa on strategiaa mietitty, kun Giulian farmaria ollaan nyt hautaamassa. Tai sitten kehitysrahat on taas loppu vrt. Miton takaovet, 159GTA jne.

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

Kaalipata kirjoitti:^pistää silti miettimään mistä loput 170 tonnia revitään :mrgreen: Tietty 2020 mennessä tuotepalettihan on jo tuplattu. Köh.
Viime vuonna Alfan myynti Euroopassa oli noin 70k, ja vielä 2000-luvun alkupuolella päästiin 200k tuntumaan, joten eihän tuo niin kummoinen temppu ole tehdä loput Euroopasta varsinkin kun taas vähitellen alkaa olemaan kilpailukykyisiä tuotteitakin.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

Heikki_KN kirjoitti:Ilmeisesti tavoitteena on kuitenkin menestyä kahdella suurimmalla markkinalla: USA ja Kiina. Alfan johtajan haastattelussa vuositavoitteeksi 2020 jälkeen oli asetettu 400k, josta 150k Pohjois-Amerikasta ja 80k Kiinasta. Nuo molemmat ovat sedan/coupe/SUV markkinoita ja farkku on marginaalinen ilmiö.
Tuossa on kyllä kova tavoite Giulialle ja Stelviolle (+mahdollisille lisämalleille), kun esim. pitkään markkinoilla olleen Bemarin X3:n ja X5:n yhteismyynti USA:ssa on vain noin 70 000 autoa. 3-sarjaa menee yksinään reilusti enemmän, eli n. 100 000 kpl per vuosi. Ehkä Giulia pääsee nakertamaan osan tosta, kuka tietää.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

AKaT kirjoitti:
Rauta kirjoitti:^Eipä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. 12 000km nyt takana. Matkustajan puolella avaimettoman kulun lukitusnappi jumittaa usein, mutta ajattelin säästää sen korjaamisen ensihuollon yhteyteen kun on sen verran pieni vaiva.
12 000 kilsaa takana :crazyeyes: Oletko ehtinyt käydä ollenkaan kotona nukkumassa, vai vaan nauttinut alfailusta :-D
No johan tuo on jonkun nelisen kuukautta meillä ollut, niin eihän tuo vaadi paljoakaan ajamista päivittäin :mrgreen: Millaisiinhan kulutuslukemiin bensa-Giulioilla päästään? Tai muilla diesel-Giulioilla? Meillä oli uutena n. 5.8-6.0 litraa työmatka-ajossa joka painottuu 20% taajamaan ja loput 80km/h maantielle, nyt kun on kilometrejä alla niin samalla reitillä litra tultu tuosta alaspäin.

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Meikäläinen ajaa vuodessa tuon 12 000km, ehkä vähemmänkin :-D

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

insinörtti kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Mistä lainoista täällä puhutaan? Luottoahan tuo on! Tai osamaksua. Ja sopimusta vääntäessä luoton kokonaiskustannus lukee ihan paperilla, kuluineen. Ei ole btw suurensuuri alle pinnan koron maailmassa...
En minä lainanottamista vastusta. Ihmettelen vaan, miksi pitää ampua itseään jalkaan tuon viimeisen erän kanssa.

a) Pitää saada pieni kk-erä JA lyhyt laina-aika, koska lainan ottaminen on syntiä ja erityisen häpeällista on ottaa iso & pitkä laina? Kakkua ei voi syödä ja säästää samanaikaisesti, mutta iso maksuerähän on tavallaan pitkä laina, jossa vaan 2 tai 3 vuoden kuluttua sanotaan soppari irti ja loppuvelka lankeaa kerralla maksettavaksi. Ideana tietty, että auto vaihtoon = velka kuitataan uudella velalla, mutta näyttää kivalta paperilla. Riski sama kuin pitkissäkin lainoissa eli auton arvo voi hiipua nopeammin kuin laina lyhenee + tämä "pakkovaihto" voi osua huonoon saumaan.

b) Koska kokonaiskuluiltaan halvempi kuin ottaa pitkä laina...? Eli pelätään sitä kokonaiskulua ja optimoidaan sitä, jopa vertaamalla 3 ja 5 vuoden lainoja, missä ~sama kk-erä, toinen vaan maksetaan loppuun saakka ja toinen uudella lainalla?

Ei kyllä yllättäisi tuo kakkosvaihtoehtokaan. Asuntolainan saa tasaerälainana, mutta jengi valitsee silti tasalyhenteisen, jossa alkuun iso kk-erä ja riski sen noususta vielä isommaksi, jos korot nousevat. Mutta pakko ottaa, kun lanalaskurin mukaan halvempi näin, ja nuo riskithän saa minimoitua ottamalla maksullisen korkokaton, kiinteän koron jakson sekä vakuutuksen työttömyyden/maksukyvyttömyyden varalle :roll:
Juuri näin!
Kohta tosin täällä on taas herneen palot nenussa kun on niin kauheasti ohi aiheen...

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Rauta kirjoitti:
Millaisiinhan kulutuslukemiin bensa-Giulioilla päästään? Tai muilla diesel-Giulioilla? Meillä oli uutena n. 5.8-6.0 litraa työmatka-ajossa joka painottuu 20% taajamaan ja loput 80km/h maantielle, nyt kun on kilometrejä alla niin samalla reitillä litra tultu tuosta alaspäin.
Mulla kompuutteri näyttää aika tasaseen 5,6 - 5,8 lukemia per tankillinen. 8.500 km ajettu. Suurin osa kilsoista Länäriä / Hankotietä Kirkkonummelta Ruoholahteen 95 / 115 kmh vauhdeilla. Jos poika käy ajamassa: + 1,0 ltr vähintään :) Ja dieseliä siis.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »


Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Eihän tuo Quadrifoglio vie juuri mitään, jos tuon yhden yksilön lukemiin voi luottaa. Pari hassua litraa enemmän kuin 200 hv bensa ja kuitenkin yli 2,5-kertaiset tehot. Tietysti ainetta saa menemään varmaan eri tahtiin, mutta ajattelin normaalissa ajossakin eroa olevan enemmän. Kehitystä tässäkin suhteessa näköjään tapahtuu.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Rauta kirjoitti: Millaisiinhan kulutuslukemiin bensa-Giulioilla päästään? Tai muilla diesel-Giulioilla?
Täällä tupaöljyllä on päästy pienimmillään, ajotietokoneen näyttämällä, 4,7 litraa kun baanaksi osui 80km/h pätkä leppoisaa sivutietä, mittari-ysikymppiä reuhtomatta :-D

Matkaa jolkotellaan normaalisti 5,2-5,4 l/100km -näyttämillä, sekalainen ajelu kaupunkipainotteisesti kylmällä koneella nostaa kulutuksen kuuden-seitsemän pintaan.

Mitenhän tuo ajotietokoneen näyttämä öljynmäärä pitäisi tarkistaa; ajon päätteeksi sammutin laitteen ja selasin em. menuun, käski odottamaan 5 min sammutuksesta jotta lukema saadaan luettua. Kököttelin autossa ja mittasin ikiluotettavasta automaatista ~6min aikaa, virrat päälle ja uudelleen samaan valikkoon ja edelleen sama lässy oli valikossa.
Tähän kyllästyneenä avasin konepellin ja katsoin öljymäärän "vanhanaikaisesti" mittatikusta ja hyvin näytti Seleniaa koneessa olevan, ei lisäystarvetta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Parit jenkkimainokset.

Goosebumps

Mozzafiato.

Hienolta näyttää QV Via dei Fori Imperialillakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

-Oksid- kirjoitti:
Rauta kirjoitti: Millaisiinhan kulutuslukemiin bensa-Giulioilla päästään? Tai muilla diesel-Giulioilla?
Täällä tupaöljyllä on päästy pienimmillään, ajotietokoneen näyttämällä, 4,7 litraa kun baanaksi osui 80km/h pätkä leppoisaa sivutietä, mittari-ysikymppiä reuhtomatta :-D

Matkaa jolkotellaan normaalisti 5,2-5,4 l/100km -näyttämillä, sekalainen ajelu kaupunkipainotteisesti kylmällä koneella nostaa kulutuksen kuuden-seitsemän pintaan.

Mitenhän tuo ajotietokoneen näyttämä öljynmäärä pitäisi tarkistaa; ajon päätteeksi sammutin laitteen ja selasin em. menuun, käski odottamaan 5 min sammutuksesta jotta lukema saadaan luettua. Kököttelin autossa ja mittasin ikiluotettavasta automaatista ~6min aikaa, virrat päälle ja uudelleen samaan valikkoon ja edelleen sama lässy oli valikossa.
Tähän kyllästyneenä avasin konepellin ja katsoin öljymäärän "vanhanaikaisesti" mittatikusta ja hyvin näytti Seleniaa koneessa olevan, ei lisäystarvetta.
Minulla bensakoneisessa lukee näytöllä, että anna käydä tyhjäkäynnillä 5min tasaisella alustalla, niin lukema päivittyy. Ko. näytön pitää olla ilmeisesti koko ajan auki, en ole vielä jaksanut odottaa kertaakaan kokeillakseni. Samalla tavalla toimi aikaisemmassa F10 bemarissanikin, mutta odotteluaika oli vain noin 3min.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

(Jaa, mun BMW f10 kyllä kertoo ihan suoraan käynnistyksen jälkeen. Ei mitään minuuttien odottelua.)

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

^Noin toimi allekirjoittaneen vm2012 520iA

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja PRO »

https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ

Motor Trendin uusin Head 2 head... Giulia QV haastaa kaikki...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Heikki_KN kirjoitti:Minulla bensakoneisessa lukee näytöllä, että anna käydä tyhjäkäynnillä 5min tasaisella alustalla, niin lukema päivittyy. Ko. näytön pitää olla ilmeisesti koko ajan auki, en ole vielä jaksanut odottaa kertaakaan kokeillakseni.
Täytyypäs joku kerta tuota kokeilla, tosin laittomuuksiinhan tuossa sortuu :wink: Manuaalin mukaan homma menee seuraavasti:

- auto tasaiselle ja moottorin käyttö 5min (jäähdytinnesteen lämpötila yli 80 astetta)
- (dieselissä) "odota 5 minuuttia, siirrä virtakytkin ON-asentoon moottoria käynnistämättä ja odota muutama sekunti"

- bensassa ensin tuo 5min käyttö dieselin tapaan, sen jälkeen sammutus
- "käynnistä moottori uudelleen tyhjäkäynnille ja odota noin 2min"

Aika työlääksi on tehty öljyntason tarkistus :shock:

Onneksi perinteinen tikku on säilytetty (ainakin dieseleissä), tosin manuaalin mukaan se on vain "korjaamohenkilökunnan käyttöön palovammavaaran vuoksi" tarkoitettu :-D

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

Bensakoneessa ei edes ole perinteistä tikkua.

jalmari
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 17:11
Car(s): Audi A4 -16
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Ei ole uusissa audeissakaan. Täytyy vain luottaa siihen kojelaudan mittariin.

Bebbu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Ei oo vanhassa Mesessäkään öljytikkua 05vm

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Heikki_KN kirjoitti:^Noin toimi allekirjoittaneen vm2012 520iA
2014 f31 pitää saada käyntilämpöön ennenkuin kertoo öljyn pinnan tason.

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

2014 f34 - *what?*, mitä nyt sitten pitäisi katsoa? Samanikäinen f31 oli myös, siihenkin vastaus on *what?*...

Aiheeseen: tänään havainto Giuliasta liikenteessä: kauniin mustakattoinen, muutoin valkea. Liekö jokin kattolasi-tsydeemi? Näytti vähän pirun hyvältä! Se olikin ainoa hyvä asia minkä Tammistossa tänään näin... (siellä oli joku ämpärijakelu yms. Hobbyhallissa ja himmee ruuhka - en moisesta ennalta tiennyt, mutta oli aikaa googlailla...)
- Pyörrän pahat puheeni siitä, ettei Giulian näkeminen liikenteessä aiheuta hyvää pöhinää. Aiheuttaa se!

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Uudessa Giuliassa on historiallisia piirteitä myös ohjaamossa yllättävän paljon. Ratissa, vaihdekepissä yms on tuttua :)
Liitteet
_20170211_213527.JPG
_20170211_213527.JPG (153.32 KiB) Katsottu 9502 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2635
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Tuosta tuli mieleen kuinka myös mm Spiderissa ja 156:ssa on hyvin paljon samat piirteet sisustassa:

Kuva

Vaihdekeppi ja tuhkakuppi vaihtanu paikkaa :)

Vielä kun olis tossa näin puulla spiderin keskikonsoli http://images.gtcarlot.com/customgaller ... 168859.jpg

Sori OT

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Romeo Giulia QV vs. Mercedes-AMG C 63 S -Alfa schlägt AMG im Test der Power-Limousinen

(Alfa Romeo Giulia QV vs. Mercedes-AMG C 63 S Alfa beats AMG in the test of the power sedans )

http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 47006.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:Alfa Romeo Giulia QV vs. Mercedes-AMG C 63 S -Alfa schlägt AMG im Test der Power-Limousinen

(Alfa Romeo Giulia QV vs. Mercedes-AMG C 63 S Alfa beats AMG in the test of the power sedans )

http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 47006.html
https://youtu.be/5gEdJmIVqLY hurjaa menoa Nordschleifella :crazyeyes:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

QV:han voitti AMG:n myös SportAuton parivertailussa.

Rennosti vetää jätkä farkuissa ja t-paidassa, yllättäen Porschella hieman insinöörimäisempää menoa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Due Mille Seicento
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Helmi 2011, 15:52
Car(s): 2600 Sprint
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Due Mille Seicento »

TM Talviautotestissä diesel Giulialle kohtuullisen hyvä tulos eli arvosana 8,2.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

En tiedä oliko tämä täällä jo mutta kertaus on opintojen äiti...

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/alfa- ... a/sLsXQnkd

Julli
Viestit: 231
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Vittorio Jano kirjoitti:QV:han voitti AMG:n myös SportAuton parivertailussa.

Rennosti vetää jätkä farkuissa ja t-paidassa, yllättäen Porschella hieman insinöörimäisempää menoa...
Niin ja sitähän korostettiin jossain autonäyttelyn esittelyssä, että se qv:n kuljettaja oli vain tavallinen kaveri tuolta tehtaan puolelta.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tekniikan Maailman talvitestin sijalla 8. Ihan ok suoritus mielestäni :)

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Giulia ja Toyota CH-R saivat molemmat saman arvosanan maantieajossa :roll:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kertsu kirjoitti:Giulia ja Toyota CH-R saivat molemmat saman arvosanan maantieajossa :roll:
Lukematta testiä veikkaus hybridin sähköllä liikkeellelähtökyky ja etenemiskyky on yllättävän hyvä...(Auriksella testattu )
Ajo-ominaisuudet eivät kai kovin paljon kesästä muutu, Giulia varmaan selkeästi parempi ... tosin mutua kaikki , koska CH-R:ää en ole ajanut enkä Giuliaakaan talvella.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Ruttu
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Helmi 2017, 21:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ruttu »

Bensa Giulian omistajille kysymys. Auto on ollut nyt alla 1,5 kk ja uutena Alfan omistaja mietityttää moottorista kuuluva ylimääräinen ääni.
Kaupunkinopeuksissa kuuluu selvää "korinaa" ja auto vietti tiistain SCCn huollossa eikä kuulemma vikaa ole. Ääni tulee kun ajotietokone mukautaa kuljettajan ajoon, jolloin moottorin ääni muuttuu.
Moottorihan siis kuullostaa hirveältä ja muistuttaa hyvinkin läheisesti bemarin koneen ketjun löystymisestä lähtevää ääntä.

Oletteko huomanneet samaa äänen muuttumista vai onko tämä vain ominaisuus johon pitää tottua? Itseäni häiritsee tuo ääni suunnattomasti.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ipi76 kirjoitti:Tekniikan Maailman talvitestin sijalla 8. Ihan ok suoritus mielestäni :)
Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Seuraavaksi eniten varusteita testiautossa oli Seatilla noin 9000€:lla.
Mersu tuli kolmanneksi mutta perushinta jo 60000€.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Farina »

AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Farina kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Onko missään ollut tehtaan perusteita tälle ratkaisulle? Tulee ekana mieleen, että lanseeraus tehdään niin varman päälle, että jokainen tumpulakin osaa Giulialla ajaa ilman mitään ylimääräisiä ohjausliikkeitä.
Poiskytkentämahdollisuuden poisjättämisellä tuskin kustannussäätöjä on haettu :lol:

Ihan pilkunviilaus on Alfalla jätetty tekemättä, sen huomaa joistakin yksityiskohdista, jotka ei normaalia käyttöä juuri haittaa. Esimerkkinä penkinlämppärin tehonsäätö. Kuten lehtijutussa mainittiin, yleinen käytäntö on eri kuin mikä Alfassa on eli tehoasetusten järjestys on käänteinen muihin verrattuna. Ei todellakaan merkitsisi minulle yhtään mitään, mutta ei olisi ollut vaikeaa tutkia markkinoilla oleva yleinen käytäntö ja tehdä samoin. Vai onko tavasta poikkeaminen sitä alfismia :wink:

Suurella mielenkiinnolla odotan nelivetoisten henkilöautojen vertailua. Veloce saa näyttää kyntensä :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Saas näkee mihin tuli hanskansa tungettua tällä kertaa!

Nimi on nyt viivalle laitettu ja tulossa bensa giulia, muutamalla itselle oleellisella varusteella. Tärkeimpinä velocen nahkat ja Xenonit.

Kesäkuun loppuun pitää odotella :roll:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 20 Maalis 2017, 15:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ristojärvelä
Viestit: 557
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Katselin tubesta tuota Nordschleifellä kuvattua kierrosta, nopealla googlettamisella kuljettajaksi paljastuu Fabio Francia, joka on ihan ammattikuljettaja. Kyllä sen näkee otteistakin. Nimi lukee myös kypärässä.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ei yllättänyt 8)
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin