Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Julli kirjoitti:Onkos tuo Streiderin kilpi vieläpä sellainen pienempi kilpi?
Ainakin korkeus ja fontti näyttää pienemmältä.
Joskus muistan nähneeni että pitää olla niin pieni tila, ettei normi finnitön kilpi mahdu ja sitten saisi tuollaisen.
Saiko tuon vain tilaamalla?
Onhan se. Käytiin yhdessä konttorilla, itse en halunnut pienempää ja otin vain finnittömän. Streiderin autossa kävi inssi mittailemassa, meni selitykset läpi kun siinä normaalissa kilven paikassa on hinauskoukun paikka ja siinä alhaalla taas tutka niin oli pakko laittaa minikilpi :mrgreen:
Olikohan tuo nyt huima 13€ kun kävi tilaamassa uudet kilvet.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

Julli kirjoitti:Onkos tuo Streiderin kilpi vieläpä sellainen pienempi kilpi?
Ainakin korkeus ja fontti näyttää pienemmältä.
Joskus muistan nähneeni että pitää olla niin pieni tila, ettei normi finnitön kilpi mahdu ja sitten saisi tuollaisen.
Saiko tuon vain tilaamalla?
On tosiaan pikkukilvet ja homma meni kuten Rauta tuossa kertoikin. Ilmoitin autoa tilatessa jo, että yhtään reikää ei puskuriin ja kiinnitän kilvet itse. Eli siis ajoin suoraan liikkeestä konttorille kokeilemaan onneani pikkukilpien tilaamisen suhteen ja kyllähän Alfaan tuollaiset keulan takia saa suhteellisen kivuttomasti, mitä nyt katsurin piinaavasti ensin mittailtua, etteikö siihen nyt mitenkään saisi isoa peltilätkää keulaa rumentamaan. :mrgreen: Puskurissa kun on tosiaan kaksi hinauskoukun paikkaa ja normaalisti kilpi liipaistaan maasta riippuen jomman kumman päälle. Pikkukilvelle taas on sattumalta juuri sopiva kohta puskurin alaosassa, kiitos parkkitutkan siihen ei isompaa mahdu. Olen nähnyt pikkukilpiä ainakin 159:n keulalla, mutta nyt todistetusti Giuliaankin sellaisen saa kunhan eivät varustelussa mene iskemään reikiä puskuriin ja finnikilpeä kiinni.

Vähän tumma kuva kun vastavaloon pikaisesti eilen napsaisin, mutta siihen se kivasti istui eikä isompi mahdu. Plussana tietysti sekin, että näissä ei ole reikiä joten saa siistin ja kliinin lookin. Tuohon se menee muutenkin kivasti kun ilmanotto on tuosta kohtaa kilven matkalta muutenkin umpinainen, joten kilven lätkäisy tuohon ei estä ilmavirrankaan kulkua
Kuva

Otetaan muuten mielellään vastaan vinkkejä hyvistä huolloista. Taitaa nuo paikalliset ja Salon huollot jäädä käymättä, hyvät kokemukset ovat siis kiertäneet kaikki jostain kaukaa :roll: 156 tuli käytettyä AutoMilanossa, ei oikein Autokeskuksen Nesteen öljyt yms houkutellut käyttämään heidän palveluitaan aikanaan. Kyllähän Alfan täytyy saada kunnon liemet ja hellää hoitoa :wink:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja _rico »

Eiköhän Auto Milanon kaverit ota mielellään Giulian hoivaansa :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sika:ko kilpeä paikallaan pitää?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

Alfissimo kirjoitti:Sika:ko kilpeä paikallaan pitää?
Takana muokattu kilventausta ja 3M dual lockia. Edessä ei kilventaustaa vaikka aluksi se oli suunnitelmissa, väkertelin vähän patenttia ja siinäkin kilpi 3M dual lockilla. Täytyy vielä ehkä vähän etukilven kiinnitystä muuttaa jossain määrin, kaareva kun on keulan muoto ja kilpi ei ole. Tai sitten täytyy ehkä pikkuisen taivuttaa kilpeä niin olisi nätimpi. Tahi sitten se vaan jää noin kuin se nyt on :lol:

Tällä se siis on kiinni.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g20475547/3m ... tarranauha

Eli tavallaan Giuliassa on siis tarrakilvet :mrgreen:

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ Omaan silmään nopeasti katsottuna nuo pikkukilvet muistuttavat siirtokilpiä. Kai sitä on vaan niin tottunut normikilpiin, ettei oikein osaa noita pitää oikeina.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

lagotto kirjoitti:^ Omaan silmään nopeasti katsottuna nuo pikkukilvet muistuttavat siirtokilpiä. Kai sitä on vaan niin tottunut normikilpiin, ettei oikein osaa noita pitää oikeina.
Nuohan tuli korvaamaan Alfoistakin tutut kolmen kirjaimen ja kahden numeron lyhyemmät kilvet, ne kun vissiin käytettiin loppuun. Ne toki oli 118 mm x 338 mm ja nämä uudet pikkukilvet 113 mm x 301 mm, muista kilvistä eroavan kirjainkoon takia kuitenkin enemmän pistää silmään verrattuna normikilpiin. Kokoluokaltaankin varmaan kyllä aika lähellä siirtolappuja, pitäisi oikein verrata.

Paikalla
sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Suomeen on myyty kaksi QV:tä. Toinen tosin lähti ostajan kanssa Espanjaan ja toinen Ahvenanmaalle. Eli ei yhtään suomeen :wink:

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

sataviisviis kirjoitti:Suomeen on myyty kaksi QV:tä. Toinen tosin lähti ostajan kanssa Espanjaan ja toinen Ahvenanmaalle. Eli ei yhtään suomeen :wink:
Tämä Espanjaan auton ostanut olikin tuttu, asia selvisi eilen sattumalta. Hieno valinta kuitenkin, vaikkei yllättäen tänne jääkään :mrgreen:

Noh, jokainen myyty yksilö on plussaa.

Paikalla
sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Espoossa myydään muutenkin vähän eri hintatason autoja kuin Alfa Romeon Delta-auton aikana. Giulia kaupoilla kun oltiin niin myyjä kehui että siitä oli myyty talon kallein auto, Range Rover kaikilla mahdollisilla varusteilla 405t€. :-D Ja ihan suomen kilpiin.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Lohjan PP-Auton huollosta on kaksi kokemusta, tai oikeastaan yksi. Ensimmäisellä kerralla koneeseen meni väärät öljyt ja toinen kokemus jäi sähköpostin asteelle, kun eivät koskaan vastanneet huoltotiedusteluuni.

Vein auton jälkimmäiseen huoltoon sitten Konalan Autokeskukseen ja siellä kaikki hoitui hienosti. Koneeseen meni pyytämättä mm. Selenian öljyt ja palvelukin oli nopeaa ja ystävällistä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitenhän AK Airport? Ainakin jotkut ovat sitä jo varovaisesti uskaltanut kehuakin.
Joku jopa sanoi, että siellä käytettäisiin oikeita osia ja öljyjäkin? En tiedä sitten - ei vielä ole omakohtasia kokemuksia muusta kuin puhelinpuolesta, se ainakin toimii pirun hyvin...
Maanantaista alkaen selviää sitten, toimiiko palvelu senkin lisäksi jotenkin :lol:

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

winorloose kirjoitti:Lohjan PP-Auton huollosta on kaksi kokemusta, tai oikeastaan yksi. Ensimmäisellä kerralla koneeseen meni väärät öljyt ja toinen kokemus jäi sähköpostin asteelle, kun eivät koskaan vastanneet huoltotiedusteluuni.

Vein auton jälkimmäiseen huoltoon sitten Konalan Autokeskukseen ja siellä kaikki hoitui hienosti. Koneeseen meni pyytämättä mm. Selenian öljyt ja palvelukin oli nopeaa ja ystävällistä.
Juu, PP-auton huollot taitaa jäädä käyttämättä, kokemukset molemmista kaikilla ilmeisen.. noh, ei niin onnistuneet. Konalan AK:ssa käytin 156:n tuulilasin vaihdossa ja se meni ainakin suhteellisen hienosti tuubiin. Samaten kerran vaihdatin öljyt siinä naapurissa, ei vaan tule puljun nimi mieleen. Sielläkin livahti komeasti Seleniat koneeseen, kerran lävähti sattumalta työmatkalla ylävesiletku juuri siinä kohdalla ja sekin hoitui ns. lennosta sijaisautoineen päivineen. Ei vaan tule paikan nimi mieleen, nykyään vissiin osa Fixusta kylläkin. Täytyy tehdä vähän tutkimusta, että minne tuon vie huoltoon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Malminkartanon autohuolto?

***
Edit

Siis Malminkartanon autohuoltoa tarkoitin itsekin, kuten tuossa seuraavassa viestissä.
En Konalan... äh.
Viimeksi muokannut Aquatica, 21 Tammi 2017, 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

^^Eikö malminkartanon autohuolto ole se fixuspulju siinä? Jännä kuulla että homma rupee toimimaan konalan autokeskuksella kun virallinen merkkiedustus on kai lopetettu sielläkin :roll:
Through difficulties to defeat

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Streider »

Malminkartanon autohuolto, kyllä juuri tätä hain. Sieltä ainakin hyviä kokemuksia, sen kerran muutama vuosi sitten Fixus-aikanakin. En tiedä miten nykyään toimii homma Alfojen osalta ja noin muutoin.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Menee vähän otsikon ohi, mutta Salossa näyttää olevan tällainenkin putiikki. Itsellä ei tosin mitään kokemuksia.

http://salonmoottorihuolto.fi/

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eilen tuli Raisiossa käytyä myös koeajamassa bensa-Giulia ja mielestäni fiilis oli vähän samanlainen kuin aiemmin ajettu diesel 180hv.
Tuntui että kiihtyvyys oli aika lailla sama, en tiedä kuinka paljon luistonesto hidasti vauhtia, mitään valoja ei vilkkunut.

Ajettavuus on todella makea, mutta kone oli aika äänetön ja kuminauhamainen ja sitä kautta melkoinen pettymys.
Voi olla että kesäkelillä tuntuisi paremmalta. Aika vahvasti on suitsittu takarenkaat, ei minkäänlaista vikurointia tai sutimista.
Ei saanut mitään tuntumaa oliko liukasta vai ei.

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

En ole Giuliaa testannut, mutta oli auto mikä tahansa, ei sitä voi nopeaksi sanoa jos tehoja on 180hv...

Fysiikan lakeja ei voi kumota millään merkillä :)

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

AkiRomeo kirjoitti:En ole Giuliaa testannut, mutta oli auto mikä tahansa, ei sitä voi nopeaksi sanoa jos tehoja on 180hv...
http://uk.caterhamcars.com/cars/seven-360

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

155156 kirjoitti:
AkiRomeo kirjoitti:En ole Giuliaa testannut, mutta oli auto mikä tahansa, ei sitä voi nopeaksi sanoa jos tehoja on 180hv...
http://uk.caterhamcars.com/cars/seven-360
Nämä ympärivuotiseen käyttöön tehdyt perheautot ovat sitten oma lukunsa :lol:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

AkiRomeo kirjoitti:En ole Giuliaa testannut, mutta oli auto mikä tahansa, ei sitä voi nopeaksi sanoa jos tehoja on 180hv...

Fysiikan lakeja ei voi kumota millään merkillä :)
Kuinka nopea katuliikenteeseen tehdyn auton sitten pitäisi olla?
Nopeutta saa lisää kun latoo lisää rahaa tiskiin, rahalla saa ainakin 400km/h kulkevan auton.
Kiihtyvyydessäkin rahamies siirtyy 0-100km/h parin sekunnin pintaan.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

AkiRomeo kirjoitti:En ole Giuliaa testannut, mutta oli auto mikä tahansa, ei sitä voi nopeaksi sanoa jos tehoja on 180hv...

Fysiikan lakeja ei voi kumota millään merkillä :)
Alfa 4C on kuulemma lähes noilla tehoilla kiva peli. No, ei sillä Hayabusan kiihtyvyyttä toki saavuta. Laillisesti Suomessa ajaen riittää n. 200 hp ja 1600 kg ihan hyvin monelle. Extreme teho-painosuhde on sitten esim radalle ihan eri juttu.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isäni dragsteri kiihtyy nollasta sataan alle puolessa sekunnissa. Hän käy sillä Stockalla. Lisäksi muutamassa pikkuautossani on isot spoilerit.

Että eiköhän palata siihen Giuliaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Jesp :wink: Kyllä Juulialla liikenteessä pärjää.... takuulla.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tuo luvattu 6,6 sekuntia on nopea aika ihan millä tahansa mittarilla. Se on vaan vielä todistamatta että 2.0 bensaturbo menee tuohon.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Millä tahansa pärjää :-D

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pele »

Joo menee mun -88 Lanciakin 185hv:n voimin 0-100km/h 6s. :roll: On ihan vakio 5-ovinen sarjavalmisteinen perheauto.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Tänään tuli kotiin meidän punainen Q2 - lätkällä varustettu Juulia.
Tampereelta tultiin onnellisina mukavalla kyydillä, keli vaihteli syksyisestä talviseen. Mitään muuta purnattavaa ei ilmennyt kuin tuo ajonrajoituselektroniikka. Aluksi kiihdytys tuntui aivan onnettomalta, loppumatkasta ainakin DNA oppi pikkuhiljaa tavoille ja ainakin tuntui, että reserviä on mutta jokin jarruttaa. Syksyllä koeajettu diesel lähti sellaiseksi kivasti ja tämä ei kyennyt edes siihen jos yritti kaasu pohjassa mennä. Huomasin kuitenkin pian, että jos pinemmällä kaasulla kiihdyttää ja hitaasti painaa lisää kaasua, lähti paljon paremmin. Luulen, että keväällä alkaa kulkemaan, kun kelit lämpiää.
Alusta hakkaa kyllä vakion, ajo on taattua AR:ää. Kun joku keksii tuon eleknonisen ajonhäiritsijän kiertokonstin, olen kuulolla. Ja siihen asti seiskafemmaa ja QP:tä, kun lapsettaa :twisted:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Bensaversio iski suoneen. Aiemmin koeajettu apaattinen 2.2 diesel traktoriäänineen häiritsi itseä sen verran, etten saanut millään pois sitä työkalufiilistä joka disukoissa tulee. Opelin nokalle varmasti käy, mutta Alfa... Ainoa valituksen aihe on se, että ei se kyllä nopealta tuntunut. Edellinen 2.2JTS isommalla massalla ja vähemmillä tehoilla tuntui olevan nopeampi. Nyt tuo painoarvo sanalle "tuntui". En tiedä, ihana autohan tuo bensana on vaikkei sitä moottoria nyt voi kierrättää dieseliä korkeammalle. Bensavehkeissä on vaan se psykologinen fiilis.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Brittifoorumilla väittävät että QV:n tietokone antaa täydet tehot vasta 3000 mailin jälkeen. Onkohan noissa tehottomammissa malleissa vastaavia sisäänajorajoituksia?
80% available from 0-1050 miles
90% available from 1050 - 3000 miles.
100% from 3000 on.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Suoraan vaan suoraa

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Ipi kirjoitti:Tänään tuli kotiin meidän punainen Q2 - lätkällä varustettu Juulia.
Tampereelta tultiin onnellisina mukavalla kyydillä, keli vaihteli syksyisestä talviseen. Mitään muuta purnattavaa ei ilmennyt kuin tuo ajonrajoituselektroniikka. Aluksi kiihdytys tuntui aivan onnettomalta, loppumatkasta ainakin DNA oppi pikkuhiljaa tavoille ja ainakin tuntui, että reserviä on mutta jokin jarruttaa. Syksyllä koeajettu diesel lähti sellaiseksi kivasti ja tämä ei kyennyt edes siihen jos yritti kaasu pohjassa mennä. Huomasin kuitenkin pian, että jos pinemmällä kaasulla kiihdyttää ja hitaasti painaa lisää kaasua, lähti paljon paremmin. Luulen, että keväällä alkaa kulkemaan, kun kelit lämpiää.
Alusta hakkaa kyllä vakion, ajo on taattua AR:ää. Kun joku keksii tuon eleknonisen ajonhäiritsijän kiertokonstin, olen kuulolla. Ja siihen asti seiskafemmaa ja QP:tä, kun lapsettaa :twisted:
Kuvia, kuvia kuvia! :mrgreen: ja se on totta, että jos vakio on loistava niin Q2 on vielä ihan eri maailma.

Muutoin on sanottava, että kyllä se Giulia siitä vetreytyy ja alkaa menemään kuskin ja auton ajatukset yhteen. Mulla on nyt reilu 2200km mittarissa ja tuntuu, että nyt on jo railakkaammin menohalua ja muutoinkin notkeampaa. Tai sitten Alfa vaan tykkää näistä pohjoisen keleistä enemmän kuin etelän :lol:

Kuva

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^Komiat liekkikuviot :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Äkkiseltään niistä pääteltynä saattaa 159-perinne jatkua. Ei siis välttämättä olisi huono idea laittaa kiveniskuteippiä takarenkaan etupuolelle, ellei ole jo. Ainakin äkkiseltään näyttää siltä että siihen kertyy likaa, voipi piiskatakin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Polforea kirjoitti:Äkkiseltään niistä pääteltynä saattaa 159-perinne jatkua. Ei siis välttämättä olisi huono idea laittaa kiveniskuteippiä takarenkaan etupuolelle, ellei ole jo. Ainakin äkkiseltään näyttää siltä että siihen kertyy likaa, voipi piiskatakin.
Seuraavan pesun yhteydessä on tarkoitus askarrella eteen ja ja taakse teippaukset. Ei olisi huono liipaista vaikka koko helmaa suojaan :-D ja edelleen pidän roiskeläppäoption elossa, jos ja kun OEM-lirpakkeet tulee tarjolle.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Garmund kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw

Giulia veloce lumella
Mitäs mitäs...tuohan menee kahva edellä (ainakin hitusen) :shock: Saako Velocessa tuon ESP:n siis pois vai onks siinä eri moodeja kuin karvalakeissa?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Kaalipata kirjoitti:
Garmund kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw

Giulia veloce lumella
Mitäs mitäs...tuohan menee kahva edellä (ainakin hitusen) :shock: Saako Velocessa tuon ESP:n siis pois vai onks siinä eri moodeja kuin karvalakeissa?
Samat jutut Velocessa on mun mielestä ku normi malleissakin.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kaalipata kirjoitti:
Garmund kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw

Giulia veloce lumella
Mitäs mitäs...tuohan menee kahva edellä (ainakin hitusen) :shock: Saako Velocessa tuon ESP:n siis pois vai onks siinä eri moodeja kuin karvalakeissa?
Racer-boy ottaa vaan sulakkeen irti ja antaa palaa :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Minkähän sulakkeen sieltä raaseripoika nykisi...?

Eikös Veloce ole aina Q4? Se voi olla myötäävämpi ESP:n puolesta. Toki voi myös olla, että GIULIA-"kilvillä" varustettu kulkine on esittely-yksilö, jossa ei ole ihan stock-softa sisällä. Mistä näistä tietää, ennenkö suuri yleisö on päässyt tuotantomalleja koestamaan...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Kaalipata kirjoitti:No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
En tiedä kuinka paljon ajatte kylkimyyryä, mutta ei minulla ainakaan siihen ole hinkua. Kyllä olen omistanut kaksi takavetoista baijerilaista eikä sitä kylkymyyryä tullut harrastettua. Enemmän kirosin paskaa luistonestoa ja ajanvakautusta joissakin tilanteissa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vastaus driftaukseen ja sen frekvenssiin liittyen - aina kun mahdollista!

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Sippo kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
En tiedä kuinka paljon ajatte kylkimyyryä, mutta ei minulla ainakaan siihen ole hinkua. Kyllä olen omistanut kaksi takavetoista baijerilaista eikä sitä kylkymyyryä tullut harrastettua. Enemmän kirosin paskaa luistonestoa ja ajanvakautusta joissakin tilanteissa.
Tarpeita on erilaisia. Alfa on mielestäni enemmän urheiluauto kuin bemari, ja autossa pitää olla mahdollista ajaa ilman rajoitteita. Siksi bemarilla on tällä hetkellä parempi luistonesto, koska sen saa myös pois päältä, toisin kuin Alfassa. Se on sääli, sillä Alfassa on taas niin hieno ohjaus.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lagotto kirjoitti:
Sippo kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
En tiedä kuinka paljon ajatte kylkimyyryä, mutta ei minulla ainakaan siihen ole hinkua. Kyllä olen omistanut kaksi takavetoista baijerilaista eikä sitä kylkymyyryä tullut harrastettua. Enemmän kirosin paskaa luistonestoa ja ajanvakautusta joissakin tilanteissa.
Tarpeita on erilaisia. Alfa on mielestäni enemmän urheiluauto kuin bemari, ja autossa pitää olla mahdollista ajaa ilman rajoitteita. Siksi bemarilla on tällä hetkellä parempi luistonesto, koska sen saa myös pois päältä, toisin kuin Alfassa. Se on sääli, sillä Alfassa on taas niin hieno ohjaus.
Radalle ja jääradalle tarkoittanet tarpeilla ? Normaaliliikenteessä lienee driftaukset ja sudittelut racerboy- lippiskansan juttuja :mrgreen:
Voi voi, taitaa monelta jäädä tämän takia uusi Giulia hankkimatta... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Sippo kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
En tiedä kuinka paljon ajatte kylkimyyryä, mutta ei minulla ainakaan siihen ole hinkua. Kyllä olen omistanut kaksi takavetoista baijerilaista eikä sitä kylkymyyryä tullut harrastettua. Enemmän kirosin paskaa luistonestoa ja ajanvakautusta joissakin tilanteissa.
Jäänyt mieleen, että joissakin näistä nykybemareista Nokian talvirenkaat aiheutti löysällä rakenteella ongelmia, kun ajonhallinta puuttui liian herkästi ja hyydytti menoa. Vilkkuuko Giulioissa ajonhallinta jatkuvasti kiihdyttäessä ja mitä talvirenkaita aitoissa on alla?

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Sippo kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:No siis eihän tuo vaadi kuin pienen softapatchin tehtaan puolesta ja joka Giuliasta saa perseen irti mutkassa. Kumma jos tässä asiassa pitää olla paskempi kuin Bemarin.
En tiedä kuinka paljon ajatte kylkimyyryä, mutta ei minulla ainakaan siihen ole hinkua. Kyllä olen omistanut kaksi takavetoista baijerilaista eikä sitä kylkymyyryä tullut harrastettua. Enemmän kirosin paskaa luistonestoa ja ajanvakautusta joissakin tilanteissa.
Jäänyt mieleen, että joissakin näistä nykybemareista Nokian talvirenkaat aiheutti löysällä rakenteella ongelmia, kun ajonhallinta puuttui liian herkästi ja hyydytti menoa. Vilkkuuko Giulioissa ajonhallinta jatkuvasti kiihdyttäessä ja mitä talvirenkaita aitoissa on alla?
Taitaa olla F20 mallissa tai ainakin omassa tuntuu vilkkuvan tuo luistonestonvalo ihan märällä ja suoralla tiellä kun yrittää rauhallisesti nopeutta lisätä nelosella 80 -> 100. Alla on Hankookin nastat. Tuli tästä myös luettua bemarin foorumeilta ja tuntuu olevan aika yleistä tässä mallissa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jäänyt mieleen, että joissakin näistä nykybemareista Nokian talvirenkaat aiheutti löysällä rakenteella ongelmia, kun ajonhallinta puuttui liian herkästi ja hyydytti menoa. Vilkkuuko Giulioissa ajonhallinta jatkuvasti kiihdyttäessä ja mitä talvirenkaita aitoissa on alla?
Olen kerran saanut ESC-valon vilkkumaan, tämä tapahtui jäällä 120km/h vauhdissa kikkaillessa. En saanut Giuliaa lapasesta vaikka yritin, eikä ESC rouhinut mitenkään huomattavasti kiinni. Hyydyttää siis menoa, noh, ei juuri mitenkään. Siellä se tekee huomaamatonta työtään, ja kyllä Giulialla pienesse kylkimyyryssäkin pääsee DNA:n ollessa D-asennossa, ainakin oikeissa olosuhteissa ja auton kanssa sinuiksi päästyään. Paras ajonhankaloitus mitä itsellä on tullut vastaan, mutta ei mua toki häiritsisi vaikka isommassakin kulmassa saisi joskus käydä jäällä mylläämässä. Normaalissa ajossa taas en ole havainnut mitään valitettavaa, toimii kuin ajatus. Niin, omassa katiskassa pyörii Nokian R2 kitkat alla.

Maanantaiksi kutsuttiin laitattamaan autoon uutta päivitettyä softaa. Hyvällä tuurilla siellä odottaa samaan vaivaan luisupulkkamoodi :lol:

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

"Normaaliliikenteessä lienee driftaukset ja sudittelut racerboy- lippiskansan juttuja"

Väärin. Kun ei ole muita vaarannettavia joko kyydissä tai mailla halmeilla, arjen onnellisuutta saa luterilaisista mielipiteistä huolimatta - toistaiseksi vapaassa maassa - etsiä sieltä mistä niitä löydettävissä on. Ihan täysikasvuisen miehenkin on lupa joskus hymyillä.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:"Normaaliliikenteessä lienee driftaukset ja sudittelut racerboy- lippiskansan juttuja"

Väärin. Kun ei ole muita vaarannettavia joko kyydissä tai mailla halmeilla, arjen onnellisuutta saa luterilaisista mielipiteistä huolimatta - toistaiseksi vapaassa maassa - etsiä sieltä mistä niitä löydettävissä on. Ihan täysikasvuisen miehenkin on lupa joskus hymyillä.
Totta. Jokainen löytää omat, pienet arjen hupihetkensä. Minun juttuni tuo em. liikenteessä leikkiminen ei ole, ja oma leikkiminen autolla tapahtui maalla jääradalla ja omilla metsäautoteillä jo n. 16-20 vuoden iässä. Tällöin parin -kolmen samanikäisen kaverin kanssa Fiat 600- ja 850 -autoilla jauhettiin mm. yhtä metsäautotiepätkää ihan mustalle mullalle 3-4 kertaa viikossa 2-3 tuntia kerralla. Tämä riittikin aika pitkälle aikuisikään :wink:
Sen jälkeen on tehty pari satunnasta käyntiä Botniaringillä ajelemassa baanaa. Ensi kesänä prätkälläkin voisi koittaa vääntää samaisella baanalla vapaan ajon päivinä.

Joten hyvä, että Giuliassa on valittu perusmalliin tuo "GT-gentleman - ajovakautus". QV sitten erikseen , koska mm. radalla varmaan erittäin maukas "vapaana" osaavissa käsissä. Tosin luulen, että USA:n juristiarmeijan paine aiheutti tämän valinnan ajavakautukseen, koska kyllä näitä myydään muillekin kuin wannabe- racerboylle :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin