Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja PRO »

No niin, nyt on sulateltu tarpeeks, että uskaltaa kirjoitella.

Kun tuota on katsellut, niin pettymykseen meni äänestys. Yritin kovasti, jotta voisin ruksia "jotain siltä väliltä", mutta ei. Makuasioita, mutta on tuo minusta mitäänsanomaton ulkonäöllisesti, jopa rumakin jostain kulmasta. Asiaa vaan pahentaa internetin aikakaudella, kun silmissä vilisee kaappitaiteilijoiden näkemyksiä google hauissa. Se tännekin aiemmin (VJn? postaama) laitettu useamman kuvakulman näkemys hopeisesta oli aivan eri luokkaa. Väärinhän se on asettaa oletuksia tuollaisten varaan, mutta minkäs teet, suora vaikutus niillä on minuun ollut. Eikä kyseessä ole mitään 30" vanteilla lipuvia konsepteja, joihin mahtuu kuskiksi kääpiö... MiTo iski minun ulkonäkösensoreihin paljon tiukemmin kuin tämä...

Sisältä parempi kuin ulkoa, tosin tuossakin häiritsee, että jos ulkomuodossa näkee bemaria, niin ratti on '15 audi TTstä...

Tekniikka (se, mitä tiedetään) on lupaavaa ja takaveto loistava ratkaisu. Saas nyt nähdä tuon aikuisten oikeesti -mallin, kun tuo QV päätyy tälläkin foorumilla varmaankin yhdelle sadasta ostajasta. Kysymys onkin, jos on rahat QV -malliin, niin eikö tosiaan tuossa hintaluokassa joku muu malli kiinnostaisi?

Harmi, mutta tätä mieltä ollaan. Odotin niin paljon tältä niinkuin muutkin...

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Riippuu siitä hintaluokasta... Jos alle 40keur, ni ei löydy muita yhtä kiinnostavia. Jos yli 40, ni ei väliä. Ku en osta kuitenkaan.
Edit: Opetellaan lukemaan. QV:stahan juttelitkin etkä Giuliasta yleensä... Pahoitteluni.

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja mipo »

Hianohan toi on.
Ymmärtäähän sen että alfisteja ei välttämättä miellytä, koska näyttää bemarilexusaudimersulta ja vaarana on että "tavikset" ottaa omakseen ja Alfailu ei olekkaan enää niin spesiaalia... :twisted:
Toivottavasti nyt löytyy itseä ja lompakkoa miellyttävä moottorivaihtoehtokin sitten kun joskus tulee myyntiin.

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Closure »

Bramage kirjoitti:
juhala kirjoitti:Takaveto periaatteessa hyvä juttu mutta tuollainen 500 heppainen bensarosvo sedanissa on kuitenkin täysin kuriositeetti.
Olen kyllä erittäin kurioisutunut tästäkin piittaamatta, ensimmäiseksi ei tule mieleen bensan säästäminen kun mennään 500:n heposen paremman puolen QV -kaupoille, bensaa on varmaan varauduttava sijoittamaan myös. Mutta ilmeisesti ituhipit ovat iskeneet liimanäppinsä tähänkin, eco-moodissa sylintereitä sammutellaan tässäkin urheiluautossa. :-D
Kun puhutaan näistä nopeista sedaneista, pitää muistaa, että ne on monelle käyttöauton ja urheiluauton yhdistelmä. Kaupunki ja matka-ajossa olisi mukavaa jos tuo minunkin kutoskone sammuttaisi pari sylinteriä. Ois nimittäin nekin pennoset tarpeen muualla. Ei autoista voi nykypäivänä puhua, että kun on varaa autoon niin voi sijoittaa bensaan, vakuutus- ja huoltolaskuihinkin. Mulle nopeat autot on persnahoista revityllä rahalla hankittuja harrastevehkeitä, sivuhommia muun elämän ohessa. Kyllä mulle käy noi ituhippien kotkotukset oikein hyvin. Sais osa mun puolesta pyöriä sähkölläkin i8n malliin.
Täälläkin on valitettu paljonkin noiden 159 kutoskoneiden bensasyöpöttelystä sen verran paljon, että lienee turhaa aliarvioida käyttäjien halua säästää bensakuluissa. Nää on näitä pieniä juttuja, jotka voi oikeasti merkitä auton myyntiluvuissa.

AUFA
Viestit: 42
Liittynyt: 06 Loka 2008, 15:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja AUFA »

Myös näin jaguaristina, (tosin varsin vanhan omistajana ) sain kutsun tutustumaan uuteen Jaguar XE:n. Oli hieno ja edustava. Viereisessä hallissa oli myös Giulietta QV ja kävin toki myös siellä istumassa. Viihdyin.
Jaggeen kun meni istumaan, niin se oli kuin olisi saanut kutsun tyylikkään ladyn luo kello viiden teelle hänen kartanoonsa. Alfaan istuessa taas mielsi saaneensa kutsun päiväkahveille kauniilta signorinalta hänen ahtaanoloiseen asuntoonsa.
Kumman kutsun nyt sitten ottaa vastaan ? :roll:
Alfojen ohjaamot kyllä aina rakentuvat ohjaajan ympärille.
Pidän myös uuden Giulian interiööristä ainakin kuvien perusteella.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

AUFA kirjoitti:Jaggeen kun meni istumaan, niin se oli kuin olisi saanut kutsun tyylikkään ladyn luo kello viiden teelle hänen kartanoonsa. Alfaan istuessa taas mielsi saaneensa kutsun päiväkahveille kauniilta signorinalta hänen ahtaanoloiseen asuntoonsa.
Kumman kutsun nyt sitten ottaa vastaan ? :roll:
Joskus vaan ei pysty päättämään ja pitää ottaa molemmat..... :-D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^lähesty sitä siltä kantilta että kummassa saisit paremmat kyydit? Siellä kartanossa vai ahtaanoloisessa asunnossa? 8)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jkk kirjoitti:^^lähesty sitä siltä kantilta että kummassa saisit paremmat kyydit? Siellä kartanossa vai ahtaanoloisessa asunnossa? 8)
Mä valitsin ahtaanoloisen asunnon (HOASin solukämppä) kesällä 1988 eikä kaduta vieläkään. Paitsi se, että odotin alfan ostoa vuoteen 2010. :-D

Avatar
spm
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Elo 2010, 19:33
Car(s): 159 sw TBi 2010
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja spm »

Hyviä pointteja, ja itse kuulun kyllä tuohon hyviä kyytejä arvostavien joukkoon. Pieni epäkohta tuossa XE: n vertaamisessa kartanoon on kyllä se että sen kartanon tilat ovat ahtaammat kuin 159:ssä.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Menee sitten ihan täysin offtopiciksi, mut ku tuo XE pompsahtaa vähän väliä ylös, niin tää pistää joteskin miettimään onko saksalaiset sittenkin lipsumassa:

https://youtu.be/-3YFTFLmcfk
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kaalipata kirjoitti:Menee sitten ihan täysin offtopiciksi, mut ku tuo XE pompsahtaa vähän väliä ylös, niin tää pistää joteskin miettimään onko saksalaiset sittenkin lipsumassa:

https://youtu.be/-3YFTFLmcfk
Meinasin juuri tulla pistämään saman linkin, joten kiitos sulle! Jaggelta kovatasoinen kiesi tuo XE. Noinhan se pitääkin tehdä, että tehdään asiat paremmin mitä pääkilpailijat.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Taitaa Suomessa Giulian myynti jäädä aika marginaaliseksi kun miettii moottorivaihtoehtoja...toisinsanoen taitaa nykyisen ekologisen firmojen työsuhdeautopolitiikan takia karsiutua tämä ostaja ryhmä käytännössä kokonaan pois?

Mitä jää jäljelle? Porukka joka ehkä haluua vaihtelua bemari, audi, mese autoihin mutta pahaa pelkään että valitsevat kuitenkin varmanpäälle ja pysyvät merkkiuskollisina? Let us see...

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:Menee sitten ihan täysin offtopiciksi, mut ku tuo XE pompsahtaa vähän väliä ylös, niin tää pistää joteskin miettimään onko saksalaiset sittenkin lipsumassa:

https://youtu.be/-3YFTFLmcfk
Meinasin juuri tulla pistämään saman linkin, joten kiitos sulle! Jaggelta kovatasoinen kiesi tuo XE. Noinhan se pitääkin tehdä, että tehdään asiat paremmin mitä pääkilpailijat.

Sepä se ja kun vielä suhteuttaa tuon myyntimääriin (Jaguar 80 000 vs. BMW yli 2 miljoonaa), on Jaguarin saavutus huikea. Toivottavasti Giulia nähdään ens vuoden puolella Head 2 Headissa potkimassa saksalaisia perseelle myös 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ja täytyy korjata aiempia sanomisiani XE:n muotoilusta, kyllä tuokin on vaan melkoisen komea Penarin rinnalla :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Waverunner kirjoitti:Taitaa Suomessa Giulian myynti jäädä aika marginaaliseksi kun miettii moottorivaihtoehtoja...toisinsanoen taitaa nykyisen ekologisen firmojen työsuhdeautopolitiikan takia karsiutua tämä ostaja ryhmä käytännössä kokonaan pois?
mikäs niissä vaihtoehdoissa mättää?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Taitavat kuluttaa paljon, jolloin monessa firmassa tuollaiset autot eivät tule kysymykseenkään.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja V6 »

uuden 2.2 dieselin 135 heppanen versio on varmaan nuhaisin, tiedä sitten sen kulutusta

http://www.automobilismo.it/moduli/arti ... ecnica.pdf

tossa on kulutuksia jeepissa, vielä ei ole tota 135 heppasta, mitä on huhuiltu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Joo, eipä itsellänikään mitään faktaa. Pähkäilin vain, että noita motteja tuskin on tehty kulutus prioriteetti 1. mielessä.

Vaikka tässä on viime päivinä omat kirjoitukseni ehkä purkautuneet pienenä pettymyksenä (muotoilu) niin tietenkin toivon Alfa Romeolle pelkkää hyvää.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Joo, eipä itsellänikään mitään faktaa. Pähkäilin vain, että noita motteja tuskin on tehty kulutus prioriteetti 1. mielessä.

Vaikka tässä on viime päivinä omat kirjoitukseni ehkä purkautuneet pienenä pettymyksenä (muotoilu) niin tietenkin toivon Alfa Romeolle pelkkää hyvää.

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Bramage »

Waverunner kirjoitti:Taitavat kuluttaa paljon, jolloin monessa firmassa tuollaiset autot eivät tule kysymykseenkään.
Monessakaan kotimaisessa tai ulkomaisessa firmassa nykyään autoetu ei tarkoita esim. Audi, Mercedes, BMW, Jaguar tai Alfa Romeo -merkkisiä autoja kuin sitten sieltä director/vice president -tittelistä ylöspäin. Autoraha edun sijaan tai palkan maksimointi neuvotteluissa usein kyllä kuittaa sitten ne huonoimmat autoetutarjoukset, sitten voi ajaa millä haluaa. Varmaan syksymmällä Frankfurtissa esitellään niitä tavallisempia malleja, varmasti löytyy ihan kattava repertuaari QV:n lisäksi, sen verran kovat ovat myyntitavoitteet Alfalla.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jos tuon qv hinta tulee muka olemaan joku 130-140 ke niin tuskin sen ostajaa hevonvittua kiinostaa kuluttaako se 5 vai 15 litraa satkulla?

Eikai noita myyntejä lasketa autoedun omaavien varaan :lol:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

V6 kirjoitti:uuden 2.2 dieselin 135 heppanen versio on varmaan nuhaisin, tiedä sitten sen kulutusta

http://www.automobilismo.it/moduli/arti ... ecnica.pdf

tossa on kulutuksia jeepissa, vielä ei ole tota 135 heppasta, mitä on huhuiltu
"It's 100 percent new. Body and suspension. All our engines will be new and just for Alfa, though they will be made in the same factory as others [other Fiat and Chrysler Group engines] so they do share some basic engine dimensions."

http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa ... 2015-06-25

Mitähän tämä Westerin kommentti meinaa? Pystyyköhän konsernin muihin koneisiin peilaamaan kovinkaan paljoa?

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Isola »

"Just for Alfa" on joko isoa huuhaata tai sitten merkkivalikoimaa ollaan panemassa sellaiseen järjestykseen, että nämä moottorit ovat Maseratiin liian pieniä ja Fiatiin liian suuria, ja Lanciaa ei enää nähdä. Vaan eikö muka Chryslerkään käyttäisi näitä? Moottorin kehittäminen on sen verran kallista touhua, että väittäisin tuo "just for Alfa" ei pidä pidemmän päälle. Voihan lause toki olla tarkoitettukin niin, että moottorit on kehitetty vain uudet Alfat mielessä. Eihän se estä niitä eksymästä myöhemmin konsernin muihin tuotteisiin.

Joka tapauksessa tuon voi tulkita tarkoittavan sitä, että Alfan mainetta palautetaan uskottavilla moottoreilla. Tekniikan lainaaminen Opelilta ei ymmärrettävästi ole se keino, jolla tällaisia autoja myydään.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Isola »

Bramage kirjoitti:Monessakaan kotimaisessa tai ulkomaisessa firmassa nykyään autoetu ei tarkoita esim. Audi, Mercedes, BMW, Jaguar tai Alfa Romeo -merkkisiä autoja kuin sitten sieltä director/vice president -tittelistä ylöspäin.
Kyllä se itse asiassa tarkoittaa. Tiedän parikin keskieurooppalaista suurempaa yhtiötä, joiden Suomen yksiköissä autovalikoima on rajattu nimenomaan tuohon osastoon, enkä usko niiden olevan poikkeus. Siksikin on oleellista saada ulos myös niitä 120 g/km -malleja, mutta toki myös kokonaisvolyymin takia. Aivan varmasti niitä kulutukseltaan pieniä moottoreita on tulossa, koska ne muodostavat kuitenkin suurimman osan volyymistä Euroopassa. Hyvä kysymys sen sijaan on se, miten markkina-alueita painotetaan. Jos Yhdysvaltoja lähdetään valloittamaan tosissaan, sinne on mentävä iso pää edellä. Tuo "farmarilla ei ole kiirettä, koska niitä kysytään vain Euroopassa"-lausahdus viittilöi tähän suuntaan.

Täällä muuten lista suosituimmista työsuhdeautoista vuodelta 2012. Kymmenen joukossa on kaksi BMW:tä ja kaksi Audia.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Bramage »

Isola kirjoitti:
Bramage kirjoitti:Monessakaan kotimaisessa tai ulkomaisessa firmassa nykyään autoetu ei tarkoita esim. Audi, Mercedes, BMW, Jaguar tai Alfa Romeo -merkkisiä autoja kuin sitten sieltä director/vice president -tittelistä ylöspäin.
Kyllä se itse asiassa tarkoittaa. Tiedän parikin keskieurooppalaista suurempaa yhtiötä, joiden Suomen yksiköissä autovalikoima on rajattu nimenomaan tuohon osastoon, enkä usko niiden olevan poikkeus. Siksikin on oleellista saada ulos myös niitä 120 g/km -malleja, mutta toki myös kokonaisvolyymin takia. Aivan varmasti niitä kulutukseltaan pieniä moottoreita on tulossa, koska ne muodostavat kuitenkin suurimman osan volyymistä Euroopassa. Hyvä kysymys sen sijaan on se, miten markkina-alueita painotetaan. Jos Yhdysvaltoja lähdetään valloittamaan tosissaan, sinne on mentävä iso pää edellä. Tuo "farmarilla ei ole kiirettä, koska niitä kysytään vain Euroopassa"-lausahdus viittilöi tähän suuntaan.

Täällä muuten lista suosituimmista työsuhdeautoista vuodelta 2012. Kymmenen joukossa on kaksi BMW:tä ja kaksi Audia.
Kyllä ne alkavat olla itseasiassa poikkeuksia ainakin Pohjoismaissa, keskieurooppahan on eri tarina siellä autothan ovat tavallisen hintaisia ja jopa kotimaisia Saksassa ja Italiassa. Se antaa täällä pohjolassa vain asiakkaalle nykyään hiukan huonon signaalin jos pihaan päräyttää esim. rosso competizione -värisellä Alfa Romeo työsuhdeautolla tai Mercedeksellä vaikka hiilidioksidipäästöt olisivat vaikka mitä. Esim. myyntireiskalle saattaa kehittyä nopeasti uskottavuusongelmia kertoa ettei meillä nyt hirveästi ilmaa näissä palveluiden hinnoissa ole, se työsuhdeauto edustaa myös yhtiötä.

Poikkeuksia varmasti löytyy, jokainen yrityshän laatii politiikkansa omien kriteereidensä mukaan, se ei ole vain työntekijän valittavissa millä ajaa, ilmasto on hiukan muuttunut niistä 2k- villeistä vuosista. Listahan jo vuodelta 2012 tuon osoittaa aika pitkälle, Farkku VW:tä ja Skodaa, A4 sinnittelee vielä siellä, sitten se harvempilukuinen ylempi managementti ajelee niillä isommilla Audeilla ja Bemareilla. Mercedes, Jaguar ja Alfa Romeo on aivan out näiltä markkinoilta.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Siis pointti oli tietysti noissa pienemmissä bensakoneissa (olikohan pienin 180 hp?). Veikkaanpa, että niitä ei ole suunniteltu kulutus-edellä vaan haluttu kansalle iloa ja sirkushuvia joka taitanee tarkoittaa kilpailijoita suurempia päästöarvoja.

Sitten kun varmaankin suurin osa autoetuautoilijoista joutuu nykyisin valitsemaan esim. 125 g ja alle olevia autoja niin taitanee Alfa tuosta luokasta pudota pois.

Se taas joka valitsee tuon ehkä 140 tonnia maksavan lippulaivan niin siitä olen samaa mieltä, että kulutuksella ei ole mitään merkitystä.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Vetokoukku QV:een :eggface:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^
Miksei? Aikoinaan Sprintin perässä kulki kivasti motocross pyörät.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

ORBITA kirjoitti:Vetokoukku QV:een :eggface:
Seuraavaksi kysellään parhaiten sopivaa lumiharjaa ja millä aineella kannattaisi etupuskuri hinkata, ettei hyönteiset jämähdä siihen kiinni Euroopan-kierteella? :-D

EDIT. Tyhmä serveri kellotti ja kellotti, tässä tulos, kaksi viestiä samasta aiheesta. :(
Viimeksi muokannut h_lauri, 29 Kesä 2015, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

ORBITA kirjoitti:Vetokoukku QV:een :eggface:
Seuraavaksi kysellään parhaiten sopivaa lumiharjaa ja millä aineella kannattaisi etupuskuri hinkata, ettei hyönteiset jämähdä siihen kiinni Euroopan-kierteella? :-D

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ilman vähäpäästöisiä malleja Giuliat kyllä jää esittelyhalliin. Pakosta niitä tulee mallistoon, onhan siihen Fiat-konsernissa osaamistakin vaikka kuinka.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1516
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Aika erikoista ettei lanseerauksessa kerrota mitään niistä syömahammasmalleista eli hinnaston alkupään tuotteista. Nyt saadaan hintamielikuva erittäin kovaksi ja aikanaan esiteltävät tuulipukumallit jää kauppoihin koska niitä ei osata etsiä sieltä koska luullaan että hintataso on yli 100 000 €.

Vertailun vuoksi: Audi esitteli tänään uuden A4:n. Samantien tuli kaksi korimallia, kaksi vetotapaa, kaksi vaihteistotyyppiä ja seitsemän moottoria. Siinä on huomattavasti suurempi skaala heti kättelyssä ja useammalle kiinnostuneelle löytyy itseä miellyttävä hinta-, teho-, korimalli- ja voimalinja.

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Bramage »

GiuliaSuper kirjoitti:Miksei? Aikoinaan Sprintin perässä kulki kivasti motocross pyörät.
Kiperä kysymys, vetokoukku keskelle QV:n diffuusoria? Pohditaanpa hetki hiljaa. EI. :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jkk »

Bramage kirjoitti:
GiuliaSuper kirjoitti:Miksei? Aikoinaan Sprintin perässä kulki kivasti motocross pyörät.
Kiperä kysymys, vetokoukku keskelle QV:n diffuusoria? Pohditaanpa hetki hiljaa. EI. :lol:

Ja hianot bilteman tai honkkarin lisävalot eteen niin näkee paremmin !!! :mrgreen: :drinking:

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kyllähän käyttöautossa aina vetokoukku pitää olla. Hyvä veturihan tuo olis, takavetoinen kun on siinä hommassa etuvetoista parempi varsinkin jos on vähän aisapainoa. Ja voimakin riittäis vaikka siirtohöyläämön vetoon.

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tietenkin vetokoukku, neliapila-logoisella nupin suojakuorella! Ja törkeen hieno teleskooppivartinen lumiharja, grippiosaa il biscione kiertämään! Mutta se tärkein. - saako kattotelineitä? Että sais suksiboxin laittaa?

Avatar
atti
Viestit: 596
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja atti »

TeroPee kirjoitti:Aika erikoista ettei lanseerauksessa kerrota mitään niistä syömahammasmalleista eli hinnaston alkupään tuotteista. Nyt saadaan hintamielikuva erittäin kovaksi ja aikanaan esiteltävät tuulipukumallit jää kauppoihin koska niitä ei osata etsiä sieltä koska luullaan että hintataso on yli 100 000 €.
Minulla on teoria (tai optimistinen toive) :) Jossain tulevissa autonäyttelyssä Giuliasta julkaistaan "kansan versiot", pienemmät koneet sekä hillitympi muotoilu (edessä pienemmät ilmanottoaukot, konepellin reiät poissa, sekä takapuskuri & helmat linjakkaammat). Tällöin Alfa saisi toisen julkistuksen, joka saisi mediassa huomiota.

Eihän Audikaan julkaisut tänään S4 & RS4-malleja? Alfa vain halusi lähteä urheillullisella mallilla ensin, jotta mielikuva muuttuisi.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1516
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Totta, ei Audiltakaan tullut nuo sportimman pään mallit vielä esiin. Toivottavasti Giulian paletti laajenee niin että ostajia löytyy ja autoja alkaa näkyä katukuvassa.

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Bramage »

Juhako kirjoitti:Jaa se onkin diffusorori, minusta se näyttää puskurialaosalta.
Epäilisin että se alaosa ei varmaan ole ihan showmielessä siinä enää tuolla suorituskyvyllä, mutta jos siihen täytyy koukku törröttämään heti niin sopiihan se varmaan siihen kuin sukat sandaaliin. Hiilikuituun kun rusauttaa kiinni niin ainakin kestää ja hyvä jälleenmyyntiarvo kun on käytännöllinen peli. :-D

http://images.autoworldnews.com/data/im ... .png?w=600

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re:

Viesti Kirjoittaja Bramage »

TeroPee kirjoitti:Aika erikoista ettei lanseerauksessa kerrota mitään niistä syömahammasmalleista eli hinnaston alkupään tuotteista. Nyt saadaan hintamielikuva erittäin kovaksi ja aikanaan esiteltävät tuulipukumallit jää kauppoihin koska niitä ei osata etsiä sieltä koska luullaan että hintataso on yli 100 000 €.
Suuren yleisön paljastelutilaisuus on Frankfurtin showssa syyskuussa, tämä oli ennakkomainos ja brändin imagon uudelleen kohdennusta. Hyvää pörinäähän tuo tuntuu aiheuttavan ulkomaisilla palstoilla.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re:

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

TeroPee kirjoitti:Aika erikoista ettei lanseerauksessa kerrota mitään niistä syömahammasmalleista eli hinnaston alkupään tuotteista. Nyt saadaan hintamielikuva erittäin kovaksi ja aikanaan esiteltävät tuulipukumallit jää kauppoihin koska niitä ei osata etsiä sieltä koska luullaan että hintataso on yli 100 000 €.
Tämä on juuri se oikea tapa.

Ne voileipämallit kerkiää esitellä myöhemminkin ja tällä ratkaisulla tosiasiassa pönkitetään niiden myyntiä.

Tämä sama asia on minulle valjennut jo aikoja sitten, kun tuli esiin, ettei esim. tonnin hintaista budjettimallin järkkäriä ostamassa oleva voi harkita merkkiä X, koska niillä ei ole valikoimissa sellaista 600/2,8 tähtikaukoputkea, mitä joskus saattaisi tarvita. Tätä ajatusten tonavaa ei yhtään haittaa se, että 1) ao. tähtikaukoputki maksaa 30 000 €/kpl ja 2) meleko todennäiköisesti menee se 300 € markettirunkokin vaihtoon sitten, kun tuollaista järkälettä ruvetaan kaupasta kotiin kantamaan.

En suuresti hämmästyisi, jos sama pätisi autoonkin. Siis vaikka ollaan ostamassa karvalakkivarusteltua perheensiirrintä, niin ei voi valita merkkiä Z ellei niillä ole tarjolla myös farkku/katumaasturi/urheilumalli/hybridi, johon voi autonsa myöhemmin päivittää (lue: nähdä päiväunia moisesta). Ja kaikki tietenkin paketoidaan järkivalinnan käärepaperiin, vaikka todellisuudessa mielikuvamarkkinointi on osunut ja uponnut ihan täysillä. Eli ostetaan sitä urheilullisuutta tms. mitä ao. merkin huippumallit tarjoaa, vaikka oma auto olisikin sieltä malliston vastakkaisesta ääripäästä.

Moniko olisi kuullut putkasta nimeltä Tesla Motors, jos olisivat kiivenneet puuhun tyvestä eli tuoneet ensiksi markkinoille kaupunkiajoon näpsäkän & kohtuuhintaisen kaupunkiauton (0-80 km/h 12 s) ja julistaneet kehittävänsä urheilullisempia, joskin kalliimpia, autoja myöhemmin?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Samaa mieltä, kyllä se on parempi lähteä kovapää edellä. Sitten jos kilpailijat alkaa sekoamaan, niin hyvä sitten esitellä niiden perusmallien kanssa vielä gta. :-D

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Isola kirjoitti:"Just for Alfa" on joko isoa huuhaata tai sitten merkkivalikoimaa ollaan panemassa sellaiseen järjestykseen, että nämä moottorit ovat Maseratiin liian pieniä ja Fiatiin liian suuria, ja Lanciaa ei enää nähdä. Vaan eikö muka Chryslerkään käyttäisi näitä?
No dieseleitä lukuunottamattahan tilanne oli tämä jo 156:n kohdalla, eikö? Vaikka koneet olikin Fiatin tc:n edelleenkehitelmiä. Olihan Lybrankin 1.8 bensa tavallaan "Lancian oma," kun siinä oli tasapainoakselit, joita Fiatin versiossa 1.8:sta ei ollut (ja 2-litrainenkin tavallaan, kun Kappassa ensimmäisenä esiteltiin, mutta Fiatkin käytti sitä ja sitä pidettiin Fiatin koneena.) Eiköhän nuo koneet tule olemaan konsernimoottoreita pienellä twistillä, tai sitten firmalla on liikaa rahaa. Tottakai ne haluaa uskotella koneiden olevan merkin omia, kun Fiat-leima ei näytä hyvältä CV:ssä tuossa luokassa. Kenties ne on sen viimeinkin oppineet reilun 40:n vuoden jälkeen. VAG on kuitenkin osannut hoitaa homman niin, että mielikuvissa ei puhuta Audeissa olevan Skodan tai Seatin koneita ja tekniikkaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tai volsun osia lambossa.. :)

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Bemari ymmärtääkseni esittelee uuden revoluution aina 7-sarjasta alkaen ja tästä ulkomuotouudistus jatkuu alempiin malleihin.

Taika-Jim
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Giulia kallistui hianon puolelle, vaikkei se muotoilun suhteen ole edelläkävijä jonkun aikasemman mallin tavoin. Tuleva tekniikka - moottori, vaihteisto, alusta, käytettävyys - volyymimalleihin ratkaisee paljon, eli saako rahalla parempaa kuin kilpailijoilla on. Huippumallin esittely antaa ehkä hieman väärän kuvan, toivottavasti ei. Päästöperusteinen autovero kun pitänee huolen että 4C tulee olemaan yleisempi malli kuin QV V6 Suomen kesässä.

Syyskuussa nähtäneen millä mallistolla Giulia tulee tarjolle. Esim. tuleeko neliveto heti ja millä moottoreilla/vaihteilla. Toivottavasti laajalla, pontentiaalinen asiakaskunta on suurempi. Tuskin enää vain muutaman kymmenen tuhannen myynti vuodessa riittää johdolle/rahoittajille kun autoilla pitäsi tehdä rahaakin.

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ellei edessä olisi isolla Alfa Romeon logoa, niin kuka tunnistaisi tuon miksikään muuksi kuin 3-sarjan bemariksi:

Kuva

Voi pettymyksen määrää ja laatua Giulian muotoilun suhteen...

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tässä ketjussa on moneen kertaan verrattu uutta Giuliaa BMW:hen ja ihmetelty sitä, että kuka ostaa bemaria jollain tavalla muistuttavan Alfan kun voisi ostaa sen bemarin.

Itse kuulun siihen joukkoon, joka ei missään nimessä halua samaistua bemarikuskeihin enkä voisi kuvitellakaan ostavani bemaria. Sen sijaan Alfa Romeon voisin (haluaisinkin) ostaa ja jos Alfan ominaisuudet olisivat BMW:tä vastaavia (jotka eivät välttämättä ole ihan huonoja autoja), niin mikä ettei. Toki neliovista sedania en ole ostamassa, mutta noin niinkuin yleisperiaatteena.

En varmastikaan ole ainoa tuolla tavalla ajatteleva eikä Alfan tarvitse kaikkia BMW 3/4 -sarjan ostajia saada voitettua puolelleen, riittää kuin joku osa saadaan + varastetaan myyntiä joiltain muilta kilpailijoilta. BMW 3/4 -sarjan globaali myynti näyttää olleen v. 2014 n. 600.000 kpl, siitä ei mahdottoman suurta osuutta tarvitse varastaa, niin johan Alfan myynti kasvaa kohtuullisesti.

Hienoahan se olisi, jos tuo Giulia olisi muotoilullisesti rohkeammin italialainen, mutta mina hyväksyn uuden Giulian tyytyväisenä ja jään mielenkiinnolla odottamaan tulevia muita malleja. Nyt niitä ehkä on jopa luvassakin joskus hamassa tulevaisuudessa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

BMW versus AR vastakkainasettelun ymmärtää ainoastaan siitä kulmasta, että molemmat merkit tuntuvat herättävän tunteita kanssaihmisissä. Siihen yhtäläisyys loppuu. Vaikka ovatkin autoja, Bemu on tiukan funktionaalinen. AR taas käyttötarkoitukseltaan jotain vaikeammin sanoiksi puettavaa. Liikkumisesta nauttimista, kun baijerilainen taas "suorittaa". Sitä en ymmärrä miksi BMW aiheuttaa palstallakin nähtyjä vastareaktion tunteita, kylmän kliininen kulkuväline. Alfan lipuminen tähän suuntaan toki saa asiaanomistautunutta harmittaa, mutta se ei liene BMW:n syy?
Alfan oli pakko ottaa uutta suuntaa. Toivottavasti merkki pelastuu, siitä nyt on kyse. Pussihousut voivat kyllä lepattaa, mutta autonvalmistajan funktio on tuottaa lisäarvoa osakkeenomistajalle. Ei nostalgiamalleja romantikoille.

Avatar
GreenThing
Viestit: 833
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Oon parille tutulle BMW, Audi yms. -harrastajalle esitellyt tuota Giuliaa, eikä kukaan ole samantein ruvennut rutkuttamaan että näyttääpä siltä ja siltä muun merkkiseltä autolta.
Lähinnä on sanottu että on selkeä Alfa Romeo.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Vastaa Viestiin