katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

no nyt on taas semmosta surria ajatuksissa että oksat pois. Lähtökohtana on yksi lambdainen ja 4 lambdainen katti ja niiden toiminta ero.

vanhassa on siis lambda ennen kattia ja se on sijoitettu kohtuu kauas koneesta.
uusissa on katit pakosarjassa ja molemmille iskuille oma, 2 kattia ja 2 lambdaa ennen ja 2 jälkeen katin, hyvin lähellä konetta.

-hengittääkö 2 katin pakosarja paremmin kuin katti kaukana
-mitä eroa on yksi lambdaisen ja 4 lambdaisen (after kat) antureilla, molemmat on niitä yksinkertaisempia 4 johtoisia
-voisiko vanhan katin korvata uudella pakosarjalla, tulppaamalla taka anturi paikat ja laittamalla etu anturin vain toiseen
-vaikuttaako yksi lambdaisen anturin paikka miten toimintaan kaukana vs lähellä, muutenkuin lämpiämis aikaan
-laittaako rataleuluun vanhan katin tilalle race katin ja uuden anturin, sinne kauas kauas koneesta vai tuon uuden kaks kattisen ja loput kunnon putkea taakse asti

no tämmösiä tuli vaan mieleen kun tossa pihassa romuja vertailin ja tallissa osia kattelin, heh kaiken moista sitä miettii...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: katalysaattoreista ja lambdoista, viisaammat huomio ??

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Racekatti vähänkään kauempana koneesta ei sitten tahdo lämmetä millään. Jos nimittäin pitää oikein päästöjä mitata. Kauempana ja vapaampi tietty hengittää paremmin, mutta helpompi on ahdas ja liki. Joku voisi tehdä leima-, ja rataputkiston erikseen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Vastaa Viestiin