Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nuori alfisti
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Touko 2015, 20:55

Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja nuori alfisti »

Tosiaan giulietta 1.4 multiair automaatilla koeajettu ja hyvä maku jäi. Kulki ärhäkästi varsinkin dynamic asennossa :) ja kuluttaa vähän jossain vaiheessa nykyinen mammutti saattaa vaihtua giuliettaan tai tulevaan giuliaan kun toi oma mammutti syö pikkasen kun auto on chrysler 300C 3.5v6. Mut kyllä alfassa on luonnetta ja hyvä ajaa monet tutut höpisseet että älä alfaa hanki mut en aio uskoa heitä. Taas niitä esson baarin juttuja, automaatti multiair muuten kuluttaa vähemmän kuin manuaali :)

nuori alfisti
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Touko 2015, 20:55

Re: Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja nuori alfisti »

Minkälaisiin kulutuslukemiin giuliettan omistajat ovat muuten päässeet kun tehdashan lupaa 4.3l/100km. Ja miten muuten on auto toiminut :) ja kertokaa kone vaihteisto yms.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja quppe »


juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja juri »

Pistetään nyt tähän ketjuun (kun en jaksanut katsoa mitä noissa muissa oli kirjoiteltu, anteeksi): Giuliettasta ei itselläni ole kokemusta, mutta yleinen konsesus 1.4 multiairien kulutuksesta maailmalla on, että tehtaan lukemia lähellekään ei päästä.

Omalla MiTolla menee semmoinen 7.5-8 satasella, riippuen vähän siitä mitä ajoa on ollut. Ehkä jalkani on hieman raskas... Pitkällä tasaisen 80km/h:n lenkillä taisin joskus päästä 6.5 l/100km lukemaan. Täytyy olla melkoinen taikuri että tuo 4.3 toteutuu...
932 937 955 955

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja Pele »

Diesel taitaa olla ainoa jolla on jotenkin mahdollista päästä edes lähelle ilmoitettuja lukemia?
Noihin kulutuslukemiin/eroihin väitän olevan vaikutusta äkkiä litran verran myös sillä, onko alla perus 16" kapeampi rengas, vai leveämpi 18" pyörä. Vierintävastus kun tunnetusti leveässä on isompi...ja vielä renkaiden kunto/laatu vaikuttaa myös.
Ja sitten on aina yksilöitä jotka syystä tai toisesta joko kuluttaa enemmän tai vähemmän kuin toinen. :roll:
Meillä nyt kohta vuoden ollut käytettynä ostettu 1,4Multi Air, manuaali.
Mittarissa alkaa kohta olla 70tkm.(ostettaessa muistaakseni 46tkm) Kaikki tähän saakka sujunut ilman suurempia vaivoja. :)

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa romeo giulietta on koeajettu :)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

juri kirjoitti:yleinen konsesus 1.4 multiairien kulutuksesta maailmalla on, että tehtaan lukemia lähellekään ei päästä.
Jos Helsingin Sanomia ym. on uskominen, niin tämä on ihan yleinen piirre - uusimmilla & pienimmät normilukemat tarjoavilla automalleilla (myös ja erityisesti kaikenmaailman hybridit mukaan luettuina) todelliset kulutukset ovat 30-50 % normikulutuksia suurempia, polttoaineesta (B/D) riippumatta! TCT (=automaatti) Giulietta on hyvin optimoitu ao. testiin eli kolistelee asteikon yläpäätä…

170 hv MultiAir + TCT paketilla todellinen keskikulutus on nyt 7,0-7,3 l/100 km riippuen siitä, uskonko ajotietokonetta vai laskenko tankkauksista vielä matkamittarin virheenkin huomioiden. Ei paha suosituskyvyn ja 17” Ekokesärenkaat (eikös E-luokan vierintävastus tarkoittanut ekoa isolla E:llä :mrgreen: ) huomioiden. 16” kitkarenkain pääsee maantiellä hissutellen 6 l pintaan, kesäkumein ei toivoakaan. Todellinen kulutus lie aika tasoissa manuaali vs. TCT, vaikka normilukemat muuta väittää.

Moottoria ja vaihteistoa on koeponnistettu 66 tkm, suurin ongelma (yksilövika) TCT:n kanssa on, että autoni tykkää n. 10 tkm välein tehdä vaihdemissin, liikkeelle päästään, mutta sen jälkeen ei löydykään 2. vaihdetta. Mitään ajoa estävää ei ole ilmennyt, mutta muutama ylimääräinen pajakäynti on tullut koiranluiden yms. tiimoilta (takuukorjauksia). Automaatti-ilmastoinnin suhteen olen jo luovuttanut – tässä on useita ohjelmistoversioita liikkeellä ja minulla on se kaikkein huonoin. Alkuun oli vain toiseksi huonoin, mutta vaadin päivityksen, mikä vei vehkeestä viimeisimmänkin järjen.

Ominaisuus, josta tykkään erityisen paljon, on tehokas moottorijarrutus; dynamic tilassa loota pistää pienempää pesään heti, kun jarrua hipaiseekin …. ja mitä kovempaa polkaisee, sitä useamman pykälän (jopa 3) TCT vaihtaa alaspäin & pieni vaihde pysyy päällä siihen asti, kunnes kaasuun koskee uudelleen -> eipä tarvinnut Norjan vuoristossakaan seistä jarrupolkimella, vaan riitti, kun asetteli tarvittavan ”jarruvoiman” yhdellä polkaisulla mäen alussa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Vastaa Viestiin