Lakka irtosi puskurista!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja a-m »

Jep jep. Pari talvea sitten alkanut lakan hilseily lähti tänään autoa pestessä lopullisesti lapasesta. Kaikki lakat lähti irti painepesurilla ja nyt sitten ollaan perse niin mattana ku olla ja voi!! :evil: :evil: :evil: Uudelleenhan tuon joutuu maalaamaan, mutta paljonkohan siitäkin joutuu köyhtymään?! :evil: :evil:

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ei tuohon voi antaa mitään vastausta. Riippuu tekijästä ja kuinka paljon tekijä tekee. Tee itse pohjat ja vie maalarille vaan suihkittavaksi niin et sä kauheasti joudu köyhtymään.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Itse maalaushommien tekijänä ajattelin kommentoida tähän ja varmaan moni muukin maalari on samaa mieltä. Se miten ja millä pohjat on tehty määrittelee aika pitkälti mikä on työn lopputulos.
Aika yleinen käsitys on että kun itse tekee pohjat ei maalarin tarvi kun ruiskasta maali pintaan. Sitten kun alta kuultaa läpi pakkelirajat tms huudellaan että olipas huolimaton maalari. Itse olen sitä mieltä että kuka tekee pinnan tekee myös pohjan. Tää on mun mielipide vaan,joku voi sitten olla ihan toista mieltä.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Piti kommentoida myös ihan samoin. Ihan kaikki maalarit ei edes ota vastaan hommia joissa joku muu on tehnyt pohjat. Ellei sitten ole ennestään tiedossa että pohjien tekijä on todellakin luotettava.
Kuten mainitsitkin, maalarin vikahan se on jos pohjat pettää, ja maali irtoaa sen vuoksi. Tai peltiosien ollessa kyseessä auto alkaakin kukkia alle puolen vuoden...
Joten suosittelen että annat homman alusta loppuun maalarin, tai kunnollisen ja tunnollisen harrastajan tehtäväksi. :)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Öö, pesitkö PineLinellä? Koitin kerran :lol:
Kimmo

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja a-m »

Ihan normaaleilla pesuaineilla pesty. Alunperin hilseily alkoi molemmilta puolin kohdista missä oli tehty pientä paikkamaalausta ja siitä sitten eteni pikkuhiljaa eteenpäin veden ja pakkasten saattelemana. Veikkaan, että tuohon on joskus vaihdettu takapuskuri, kun väri on aavistuksen haaleampi kuin muu kori.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4317
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Lakka irtosi puskurista!!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

kterkkila kirjoitti:Öö, pesitkö PineLinellä? Koitin kerran :lol:
Teen kaikkiin autoihin ko. Pinelinella ( oliko Wash and Go vai Plus and Go :wink: )esipesun, ja no probleema ... luulen, että tuo on Alfa rosson oma ongelma...
haalistuu ja lakka hilseilee helposti vanhemmiten.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin