Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:tarkotit varmaan Tammikuu?
Laittamani linkin takaa läytyy myös helmikuun tilastot listaava Excel-työkirja, jossa päiväys 1.3.2018.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

niinpäs onkin, open office keljuilu niin en nähnyt tota top30 kohtaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Kysyin tarjouksia niin kahdesta ei ole koskaan tullut mitään vastausta...!!!
On siinä myyjät. Ja aika selkeä kuvio ja pyyntö oli siinä vaiheessa.

FinPat
Viestit: 7272
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Itse potentiaalisena uuden Alfan hankkijana näkisin seuraavat asiat joita pitäisi hienosäätää myyntiorganisaation taholta:

1) Alfan maine luotettavuuden osalta on heikko. Ja ennen kuin ketään alkaa tarinoimaan siitä että on ajanut Alfalla 500tkm ilman ongelmia ja öljyn vaihtoja samalla kun naapureiden MB-BMW-Toyotat ovat kaikki paukkuneet 10tkm kohdalla niin toistan että ostavan yleisön keskuudessa Alfan MAINE vikaantuvana vekottimena on kiistämätön fakta. Myynnissä "Perception is Reality."

Tätä vikaantumisen ja sitä myöden jyrkästi laskevan jälleenmyyntiarvon pelkoa voisi lieventää suuresti tarjoamalla seuraavia optiota:

a) Piiiiiitkää ja kattavaa takuuta. Esimerkkeinä: Hyundai aikanaan valtasi USA:n markkinaa kattavimmalla takuulla koska korealaisten laatua pelättiin. Myöhemmin Jaguar nosti myyntiään USA:ssa samalla tavoin. Koska englantilainen laatu. :)

b) Jonkinlainen low-risk, reasonable cost leasing tai sitten "Auto vuodeksi ilman riskiä" tms. ratkaisu.

Molemmat esittämäni optiot ovat puhtaasti ekonomisia eivätkä edellytä että Luigi alkaisi suunnittelemaan ja rakentamaan vähävikaisempia vekottimia. Jos maahantuojan taloudelliset resurssit eivät riitä edes nykyisessä ZIRP ympäristössä niin tällöin kannattaisi huutaa apua pääkonttorin suunnalta.

Ja kolmantena c) optiona huolto-organisaation ulottaminen pitkin noin 330 000 km2 Suomen niemeä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

FinPat kirjoitti:Itse potentiaalisena uuden Alfan hankkijana näkisin seuraavat asiat joita pitäisi hienosäätää myyntiorganisaation taholta:

1) Alfan maine luotettavuuden osalta on heikko. Ja ennen kuin ketään alkaa tarinoimaan siitä että on ajanut Alfalla 500tkm ilman ongelmia ja öljyn vaihtoja samalla kun naapureiden MB-BMW-Toyotat ovat kaikki paukkuneet 10tkm kohdalla niin toistan että ostavan yleisön keskuudessa Alfan MAINE vikaantuvana vekottimena on kiistämätön fakta. Myynnissä "Perception is Reality."

Tätä vikaantumisen ja sitä myöden jyrkästi laskevan jälleenmyyntiarvon pelkoa voisi lieventää suuresti tarjoamalla seuraavia optiota:

a) Piiiiiitkää ja kattavaa takuuta. Esimerkkeinä: Hyundai aikanaan valtasi USA:n markkinaa kattavimmalla takuulla koska korealaisten laatua pelättiin. Myöhemmin Jaguar nosti myyntiään USA:ssa samalla tavoin. Koska englantilainen laatu. :)

b) Jonkinlainen low-risk, reasonable cost leasing tai sitten "Auto vuodeksi ilman riskiä" tms. ratkaisu.

Molemmat esittämäni optiot ovat puhtaasti ekonomisia eivätkä edellytä että Luigi alkaisi suunnittelemaan ja rakentamaan vähävikaisempia vekottimia. Jos maahantuojan taloudelliset resurssit eivät riitä edes nykyisessä ZIRP ympäristössä niin tällöin kannattaisi huutaa apua pääkonttorin suunnalta.

Ja kolmantena c) optiona huolto-organisaation ulottaminen pitkin noin 330 000 km2 Suomen niemeä.
Asiaa, joka kohta.

Muutamia yksittäisiä automyyjiä lukuunottamatta, saa myös sellaisen vaikutelman markkinoilla, ettei Alfan myynti oikein kiinnosta.
Autohan toimii ihan siinä missä muutkin merkit.

Kun vertaa Alfa merkkihuoltoa esim BMW huollon asiakaspalveluun, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. imho. Molemmista on tämän päivän kokemusta.

Ja onhan tuo Giulian hinnoittelukin aika pepusta...
- Kari

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hyviä pointteja edellä Finpat. a) kohta vaikka aluksi 5 vuotta ja 150 tkm takuu, jos ei isännän talousrahkeet riitä kiamaisiin lukemiin :-D

Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen ja myös tästä ostavalle yleisölle kertominen, vaikka paukut ja toimminnan volyymi ei ihan riitä toyotamaisesti omaan oppilaitokseen.

Näillä kahdella asialla korjaten minä ostaisin heti uuden/uudehkon Giulian.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5435
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jiitee kirjoitti:Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen
Ei kai Kialla tässä ole mitään ongelmia, vaikka Delta-Auto on sen huoltanutkin alusta asti? Kysehän on vain mielikuvista.

Heikolta kyllä näyttää tilastot. Jaguariakin myyty enemmän, kuin Fiatia...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7272
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen ja myös tästä ostavalle yleisölle kertominen, vaikka paukut ja toimminnan volyymi ei ihan riitä toyotamaisesti omaan oppilaitokseen.
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla muuten on autojen huolto-organisaatioista ja miten rankkaisitte ne? Omaa listaani alla:

Porsche - USA:
Erittäin hyvää ja tasaista laatua kaikissa eri 5-6 liikkeessä joissa olen asioinut. Autot ovat olleet uutena tai takuun alla ostettuja. Kallis.

Jaguar - USA:
Erittäin hyvää ja tasaista laatua kaikissa eri 3 liikkeessä joissa olen asioinut. Autot ovat olleet uutena tai takuun alla ostettuja. Kallis.

Dodge/Chrysler - USA:
Tyydyttävän ja välttävän välillä heiluva laatu, 5 eri liikettä. Uutena hankittuja autoja. Ei niin halpa kuin laatuvaikutelma antaisi ymmärtää.

Alfa / Delta - Suomi:
Pitää varmistaa että saa oikean mekaanikon. Muuten meni Lada-huolloksi.

BMW - Suomi:
Tasaista hyvää laatua, 3 eri liikettä. Uusia autoja. Suomessa kaikki on #€%&%!!!!!! kallista.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

VW / Laakkonen
Kallis, eivät tajua autoista mitään.
932 937 955 955

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Maakunnan Auto Seinäjoki osaava huolto, pelisilmää omaava työnjohto ( ilmainen vara-auto, joustava asiakkaan huomioiva takuuehtojen tulkinta rajatapauksissa ja recalleissa ), hyvä hinta- laatusuhde huollossa ( pienet huollot 100 - 150 EUR haarukassa, isot n. 100 EUR kalliimpia )

Tammer Auto Tampere myynti parempi kuin Sjoella

Molemmat Toyotan organisaatiossa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja _rico »

Espoon Arita aloittaa KIAn myynnin. Kauankohan kestää että Alfa, Fiat ja Jeep myynti päättyy?

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Siellä ei kyllä ole tarpeettoman paljon tilaa nykyiselläänkään - en ole tosin käynyt Jaguarin lähdön jälkeen... Samassa rakennuksessa kun vielä viimevuonna majailivat. Mutta massamerkille tuo rakennus on pienehkö. Jaa-a. Tietty jos Alfa Romeo & Jeep edustus on lähinnä kulttuurityötä, niin ymmärtäähän tuon että liikevaihtoakin voisi tehdä!

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Just tuli viesti että muuttavat kuun lopussa :-D

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Olenkin ihmetellyt millä tuo Arita oikein elää? Kia varmaan auttaa asiaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

V. 2009 Euroopan läpiajo matkalla jouduin Fiat konsernin liikkeeseen Tanskassa ja ihmettelin Kian edustusta liikkeessä, mutta kai silloinkin Kia yksin veti huomattavan määrän liikkeen kaupoista.
Anyways jos palataan takaisin tänne Skandinavian ja Itä-Euroopan välimaastoon niin olikohan se ennen vai jälkeen FCA:sta luopumisen kun Autokeskus Airport adoptoi Skodan. Mun mielestä kyseinen liike laittoi Skodat ja Nissanit esille hyvin näyttävästi kun taas Alfat oli tarkasti etsittävä jos niitä haluisi nähdä.
Espoon SCC:sta, vastaako ne s.postiin kokemuksenne perusteella?
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15022
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
SCC ei vastaa. Ei sitten pirulauta millään, jos käytettyä Alfaa haluaa, ainakaan... Kuullut, ettei kyllä muutenkaan.
Paikan päällä käydessäni oli kyllä FCA-edustus ihan hyvällä tolalla näkyvyyden kannalta.

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja lerppu »

_rico kirjoitti:^Just tuli viesti että muuttavat kuun lopussa :-D
Liitteet
Capture.JPG
Capture.JPG (55.08 KiB) Katsottu 7530 kertaa

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Paljon näitä Alfoja (Giulua, Stelvio) on myyty esim. tämän vuoden tammi ja helmikuussa?

Melkein joka päivä on mainos HS:ssa tai KL:ssä eli tuohon mainostamiseen palaa aivan varmasti myös paljon rahaa...

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Trafin tilaston mukaan Tammikuu:

ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 0 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 0 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 2 kpl

Ja helmikuu:

ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 2 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 5 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 1 kpl

Eli tänä vuonna on myyty 10 kpl uusia Alfoja. Viime vuonna vastaava ajanjakso 19 kpl.

Lähde: https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tila ... vuosi_2018

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Kiitos tilastoista.

Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.

Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.

Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja

Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
- Kari

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

vapsu kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.

Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.

Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja

Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
Mikäs "Veloce" -penkeissä mättää? Omasta mielestä parhaasta päästä jakkaroita missä istunut (no, etureunan korkeussäätö puuttuu eli siitä pieni miinus. Säädöt saa silti ainakin omalle ruholle erinomaiseksi) ja nuo jakkarat mahtuu esittämääsi hintahaarukkaan. Vakiorahit ei itseänikään säväyttänyt kyllä yhtään...

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

alfa 156 v6 kirjoitti:
vapsu kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.

Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.

Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja

Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
Mikäs "Veloce" -penkeissä mättää? Omasta mielestä parhaasta päästä jakkaroita missä istunut (no, etureunan korkeussäätö puuttuu eli siitä pieni miinus. Säädöt saa silti ainakin omalle ruholle erinomaiseksi) ja nuo jakkarat mahtuu esittämääsi hintahaarukkaan. Vakiorahit ei itseänikään säväyttänyt kyllä yhtään...


Juu, veloce penkit on ihan ok, (onko siinä kallistuksen säätö ?) mutta mielestäni ne pitäisi kuulua sekä Giuliassa että Stelviossa vakiovarustukseen, kaikissa malleissa. Nyt kun katsoo nettiauton myynnissä olevia esittelymalleja ym. muita, niin nehän on saunajakkaraversioita paria lukuunottamatta, jotka myös sitten sieltä hinnaston yläpäästä.
Eli hinta/laatu/uskottavuus ei ole kunnossa, jos istut 65.000 autoon ja ihmettelet ensimmäiseksi, että onpas pieni istuin.
Vaunulassa tätä ihmettelin ja sitten Range Rover Evoquen istuimelle, ja avot, nyt oli hyvää fiilistä.
Eli vaikka ajettavuus on ehdottomasti kärkikastia, niin ne pienet yksityiskohdat (penkit) häiritsevät.
No näitä meikäläisen valituksia...

Suurin syy Alfan myymättömyyteen on tietysti suomalainen perusturvallisuushakuinen elämä, missä ei haluta/uskalleta erottua massasta.
Vaatii hyvää itsetuntoa ajaa Alfalla.

Aikanaan työpaikan omistajakin, volvomies, kyseli miksi ihmeessä ostin Alfan ? No, katsos, toiset ajaa millä uskaltaa ja minä millä haluan.
No, kyllä siitä työpaikan vaihdoskin tuli sitten aikanaan :lol:

ei paljon ot, mutta vähän, sorry.
- Kari

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Amen.
Kuva

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Toivottavasti ei mene nyt liian ot:ksi, mutta katsoin nyt omasta mielenkiinnosta vielä nämä (omasta mielestä) muut marginaalimerkit ja alla vähän tilastoa merkeittäin tammi-helmikuu yhteensä:

FIAT: 36 kpl
JAGUAR: 38 kpl
JEEP: 11 kpl
LAND ROVER: 67 kpl
LEXUS: 55 kpl
MASERATI: 2 kpl
MCLAREN: 1 kpl
PORSCHE: 48 kpl
TESLA: 21 kpl

Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikilla mainituilla merkeillä on mallistossa tällä hetkellä vähintään se +4 eri mallia. Voisin kuvitella, että maahantuojankin olisi "helpompi" lähteä pitämään koeajokiertueita jne. jos mallisto olisi nykyistä kattavampi edes sen yhden mallin verran. Jos katsotaan oikeastaan mitä tahansa tuotetta, niin kuluttajien mielenkiinto ja ostohousujen jalassa pysyvyyshän taataan aina sillä, että tuodaan koko ajan tai ainakin säännöllisesti jotain uutta markkinoille. Se, onko tuote oikeasti uusi vai luodaanko vain mielikuva uudesta tuotteesta on taas eri asia, mutta näillä keinoilla ne ihmiset ja mahdolliset ostajat saadaan ainakin liikkeelle. Kun tehdas nyt saisi vain uusia malleja (hybridi yhtenä mallina/malliston jatkeena) markkinoille, niin myyntimäärissä nähtäisiin varmasti nousua jopa suomessa ja siitä saataisiin taas rahaa sen kaiken muun kehittämiseen, kuten huoltoverkoston, jälleenmyyjien lisääminen, markkinointi jne. Pakko silti todeta, että onneksi FCA:lla nyt on kuitenkin saatu sentään nämä nykyiset mallit ulos, ettei käynyt ns. Lancioita.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Jaguar 36, Lexus 55, Porsche 48, Alfa 10....

On kyllä surullista luettavaa.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Pieniä on myyntimäärät. Itse harkitsisin vielä yhden uuden bensakoneella toimivan auton ostoa, jos FCA pyöräyttäisi MiTosta uuden, mahd. neliovisen version suht samassa kokoluokassa. Jos sieltä on nyt tulossa katumaasturia, niin täytyy katsella muualle. Pieni katumaasturi tosin ilmeisesti massojen diggailema automalli, joten ei siinä mitään. Sais ehkä FCA nostettua Alfan myyntiä tuhannella prosentilla sataan kappaleeseen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Eli jopa silloin kun Alfa yritetään sijoittaa luksusluokkaan ja toimitetaan ylemmän hintaluokan autoja niin ostajat täällä silti kääntyvät muihin merkkeihin.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

täälllä on historiallistista syistä menneet sodan jälkeen kaupaksi saksalaiset, aasialaiset ja itäblokkilaiset ja tulevat menemään edelleen. Syitä ovat tuontirajoitukset, kiinnostus ja yhteistyö (turpaan on lähtökohtaisesti tullut) saksan kanssa sekä yya. Wanha historia painaa loppuun asti :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

Waverunner kirjoitti:Jaguar 36, Lexus 55, Porsche 48, Alfa 10....

On kyllä surullista luettavaa.
Mielenkiintoista tuo Jaguarin myynti. Koneliike taisi myydä niitä neljän vuoden aikana 1960-luvulla 45 kpl. Sellaisen kun parkkeerasi Ekbergin eteen Bulevardille, ei ollut kovin todennäköistä, että viereen olisi ilmaantunut toinen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

palkus kirjoitti:täälllä on historiallistista syistä menneet sodan jälkeen kaupaksi saksalaiset, aasialaiset ja itäblokkilaiset ja tulevat menemään edelleen. Syitä ovat tuontirajoitukset, kiinnostus ja yhteistyö (turpaan on lähtökohtaisesti tullut) saksan kanssa sekä yya. Wanha historia painaa loppuun asti :)
Paitsi esim japanilaisten ja korealaisten kohdalla toimimme ostamalla hyvän hinta- laatusuhteen perustella.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

Japsit iski tuontirajoitusten päättymiseen ja sillä tiellä ollaan. On muuten yhden napsun päässä dacian läpilyönti täällä. Historia jatkaa kulkuaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jiitee kirjoitti:Paitsi esim japanilaisten ja korealaisten kohdalla toimimme ostamalla hyvän hinta- laatusuhteen perustella.
Datsunin maahantuoja iski kansan epäluuloihin ajattamalla ensimmäistä Bluebirdiä 100 000 km pikku koeajolenkin. Saattoi saada sillä sen verran laatumainetta, että temppu muistetaan vieläkin.
Korealaiset olivat pitkään marginaalissa, kunnes keksivät antaa 7 vuoden takuun.
Molemmilla tempauksilla vihjattiin siihen suuntaan, että luotettavuudesta ei tarvitsisi välttämättä olla niin kovin huolissaan.

Alfan suhteen pelkotilat taitavat olla pitkälti luotettavuusosastolla, ja niin Nettiauto kuin leasing-yhtiöiden kk-hinnatkin ennakoivat ilkeän suurta arvonlaskua. Nämä tekijät karkottanevat monta asiakasta, vaikka niin Giulia, Giulietta kuin Stelviokin ovat tuotteina koko lailla juuri sitä mitä pitää.

Muuten, tässäkin ketjussa toistuu aina välillä toive siitä 40 000 euron automaattinelivedosta tms. hauskasta. Joka sellaista haluaa, voi käydä hakemassa sen lähimmästä Skoda-kaupasta :mrgreen: Jos Alfaa pitää myydä tiukasti hinta edellä, on jotain pielessä. Tietty eksklusiivisuus nyt vain kuuluu Alfa Romeon kaltaiseen merkkiin ja jos tehdas ei tee sillä riittävästi katetta, pitää joko hukata tuotemerkkiin liitetty imago halpuuttamalla ja taantua massamerkiksi, tai sitten keksiä jotakin aivan muuta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuon kaltaisella kommentoinnilla saat pitää eksklusiivisuutesi ja työntää sen turvalliseen paikkaan. Alfan koko haluttavuuden lähtökohta on se, että palkansaaja voi ylettyä kivempaan kulkineeseen eikä tarvitse auton kanssa profiloitua ylimieliseksi hienostelijaksi. Blue collar with style, tms. "Joo - tälläsen hankin. Tiedän että on vähän vastavirtaan, mutta on se nätti ja pirun kiva ajaa." Sympaattinen valinta, joka ei maksa sitä Skodaa enempää, mutta on sopivaa rimpuilua ulos keskiluokkaisesta muotista. Kutakuinkin juuri päinvastoin kuin yllä melko epäsympaattiseen tyyliin haettiin. Joo, totta - Skoda on kamala, mutta ihmisten dissaaminen on eri asia kuin tuotteen tympeänä pitäminen. Joten kyllä, jos ostamalla jonkun muun merkin 40 keur bensanelikkoautomaatin välttää eksklusiivisen kerhon leiman, niin mieluusti jatkan sillä tiellä. Voin maksaa siitä ilosta enemmänkin! Huh.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

Isola kirjoitteli kyllä ihan asiaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Korealaisten myyntitaktiikka pitkällä takuulla ja hyvällä huoltoverkostolla on toimiva konsepti. Kyllä pitempi takuu esim. 5v auttaisi Alfan laatukuvan nostossa. Ja tasaisesti uusien mallien ja faceliftien tulo markkinoille.

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Ei kirjoittanut. Viestin yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman kuin Skodalla ajaminen. En voi millään samaistua ajatukseen. Jos tämä on harrastamisen ydin, on se jäänyt minulta huomaamatta ja kukaties täten ei niin paljon edes haittaa että ei ole Alfaa ollut kohta kahteen vuoteen. Taidanpas pitää hieman taukoa palstastakin, tämä ajatuksenvaihto on suorastaan masentavaa.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 11167
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olet.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7272
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kertsu kirjoitti:Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen :mrgreen:
Kuinkas olisi skitsofreeni? ;)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

lerppu kirjoitti:...yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman...
Valitettavasti näin ajattelevia ihmisiä on oikeasti, mutta sivusta puolustaen, ei tällainen asenne isolan tekstistä kauhean isosti pompannut esiin :)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

FinPat kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen :mrgreen:
Kuinkas olisi skitsofreeni? ;)
Päänsisäiset ongelmat voisikin selittää tämän :mrgreen:

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^eihän skitsoilu sovi kuvaan lainkaan, vaan kaksisuuntainen mielialahäiriö. Alfaa nousukaudella ja tojotaa masennukseen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mielestäni Isola kirjoitti asiaa, enkä itse huomannut siinä mitenkään ajateltavan, että Alfalla ajaminen olisi paremman ihmisen asia. Fakta on vaan se, että jos Alfa haluaa profiloitua premiumiksi, ei siinä silloin yksinkertaisesti ole 40 kiloeuron bensanelikkoa automaatilla. Tällöin on mentävä autokategorian keskiluokkaan ja ostettava se Octavia Scout tai jokin muu selkeästi yleisilmeltään neutraalimpi ja täten huokeampi vaihtoehto. Nykyisellään Alfa on tiukassa markkinaraossa varsinkin Suomessa ja tällä hetkellä ainoa myyjäkin taitaa olla Vaunulan Salih. Mies ansaitsisi hiton ison bonarin työstään, koska siinä on oikeasti myyjä joka tietää autoista, yrittää myydä autoja ja vieläpä oikeasti näkee vaivaa myöskin autojen markkinoinnin eteen.

Toki Alfalla on se heikko ja vikaherkkä maine ja ihan syystä. En lähtisi nykyisiä MultiAireja kehumaan pakkasmoottoreiksi tai Giuliettan johtosarjoja sanomaan kestäviksi. Onko nämä kaikki estettävissä? No ehkä viimasuojalla ei tarvitse moottoripesua ja ylimääräistä öljynvaihtoa. Johtoja nyt katkeilee muistakin. Mutta entäs se muu ja kuuluisia jälkimarkkinointi? Sitä ei vaan ole. Annan tosin plussan maahantuojalle, että jaksavat mainostaa Giuliaa ja Stelviota suurissa sanomalehdissä. Yritystä ainakin on. Tässä on samalla turha verrata Datsunia ja Kiaa Alfaan. Molemmat idän helmet ovat profiloituneet pikkuautoihin tai korkeintaan keskiluokkaan (Stinger ainoa varteenotettava Kia koko mallistossa), kun taas Alfa on edelleenkin sitä premiumia.

Alfalla sentään vielä on nelivetokiertueita ja muita, pointsit siitäkin. Suomessa vaan on vähän vaikeaa perustella kenellekään ja itselleen, miksi ostaa marginaalimerkin johon jälleenmyyjätkin suhtautuvat pääosin varauksella ja huoltoverkosto on mahdottoman huonon ja vitsin välimaastossa. Edelleen mä ottaisin sen Kia Stingerin ennemmin kuin Alfan nelivetotsuulian, ihan sen takia että sen voi myydä joskus eteenpäin ilman et lahjoittaa vasenta munuaista, sillä on kattava huoltoverkosto, sillä on takuu ja after marketti toimii.

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Isola »

lerppu kirjoitti:^^Ei kirjoittanut. Viestin yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman kuin Skodalla ajaminen.
Viestini saa toki lukea kuten haluaa, vaikka takaperin jos siltä tuntuu, eikä samaa mieltäkään tarvitse olla. Silti tällainen tulkinta pääsi yllättämään:-D Pointti oli ja on puhtaasti siinä, että ihmeellisyyksiä halvalla ei sovi merkille varattuun lokeroon konsernin tarjonnassa. Sitä varten konsernissa on Fiat, joka on perinteisesti tarjonnut paljon autoa per rahayksikkö. Eipä Fiatillakaan kyllä ole tuollaista tarjolla tällä hetkellä, valitettavasti.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.
Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.
"puhun niin totta kuin osaan"

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja phnts »

Miton tapauksessa "jotain uutta" todennäköisesti pohjautuu 500X/Renegade pohjalevyyn. Näin mä näkisin asian villapaitamiehen näkökulmasta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

palkus kirjoitti:
insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.
Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.
Meinaatko ennen messeriä ... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sämpy »

phnts kirjoitti:Miton tapauksessa "jotain uutta" todennäköisesti pohjautuu 500X/Renegade pohjalevyyn. Näin mä näkisin asian villapaitamiehen näkökulmasta.
Kuulostaisi hyvälle, sopivan sporttinen, vielä kun olisi pistokehybridi ja hinta sellaisena 35t€ tai mielummin alle?

Avatar
mutt
Viestit: 5435
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jiitee kirjoitti:
palkus kirjoitti:
insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.
Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.
Meinaatko ennen messeriä ... :wink:
Eikös tähtikeula osteta siinä vaiheessa, kun kusella käymisestä voisi kirjoittaa projektiketjun? :drinking:

Mutta ei ole mitään mieltä korealaisten ja Alfan vertailussa. Alfa ei ole mukana siinä luokassa, missä korealaiset, eikä korealaiset taas puolestaan juuri menesty siinä luokassa, missä Alfakaan ei juuri menesty. Alfaa taas jos aletaan myymään korealaisten hinnalla, pitäisi sitä myydä aivan eri määriä, kuin nyt, ja silti valmistuskustannusten tulisi olla sellaiset, että käytännössä ne olisivat vain rebadgetettuja Fiateja. Missä taas ei paljon ole mieltä, sillä Fiat on jo siinä luokassa (joskaan sillä ei ole siihen mallistoa.) Ainoa peruste tällaiseen olisi se, että Fiat painettaisiin siihen luokkaan, jossa se menestyy (pikkuautot), ja isommat sitten myytäisiin Alfan nimellä. Miettikää vaikka Bravoa tai Tipoa Alfan merkeillä. Sitten voitaisiin verrata korealaisiin.

Stinger voi varmasti olla hintaluokassaan ok auto, mutta tuskin menestyy, koska ei ole saksalainen. Tällä hetkellä markkinat vain on niin, että "premium"-luokassa marmorikuulat jaetaan teutoonien kesken, koska niin on totuttu tekemään ja siitä on tullut yleinen totuus. Lexus on yrittänyt kohta 30 vuotta siihen nähden pienellä tuloksella, vaikka tuotteissa ei ole varsinaisia vikoja ollut. Massojen silmissä premium on yhtä kuin A, B, M, tai P. Ja se A on nelikirjaiminen ja loppuu i:hin. Tämä saataisiin murrettua jollain aivan vallankumouksellisella, mutta silti helposti lähestyttävällä tuotteella, mutta sellaisen tekeminen on nykyisin vaikeampaa kuin koskaan aiemmin. Miettikää vaikka Citroën DS:ää 50-luvulla. Silloin siitä tehtiin hillitön määrä ennakkotilauksia, nyt vastaava uudenlainen tekniikka ja tapa tehdä auto olisi venäläistä rulettia viidellä panoksella. Sähkö on ehkä ainoa, jolla voisi tehdä läpimurron, mutta siinä muut puljut taitaa olla jo edellä. Sattuneesta syystä niillä sakemanneilla on myös kertynyt pelimerkkejä sellaiseen investoitavaksi...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin