Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

mutt kirjoitti: Sähkö on ehkä ainoa, jolla voisi tehdä läpimurron, mutta siinä muut puljut taitaa olla jo edellä. Sattuneesta syystä niillä sakemanneilla on myös kertynyt pelimerkkejä sellaiseen investoitavaksi...

eipä niitä kunnollisia saksalaisia sähköautoja oikein ole vielä, Jaguarin I-pace ja pari muuta taitaa olla joka laittaa Teslalle kampoihin toimintasäteessä. Eli ei sakemannit ole vielä ainakaa niitä pelimerkkejä oikein käyttäneet, luulisi että niillä rahoilla oltaisiin jo paljon pidemmällä kehityksessä, Teslan ohi pitäisi mennä niin että heilahtaa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja mutt »

Teslan toimintasäde voidaan saavuttaa, kun pistetään tarpeeksi akkukapasiteettia. Se taas maksaa, ja korealaisten hintaluokkaa tähdätessä pitää tinkiä jostain. Model 3:ssa sen näkee jo kuvista. Hypetyksellä tietysti kulujen karsinta on käännetty esim. "vallankumoukseksi auton sisätilojen suunnittelussa", kun kaikki valmistuksen kannalta hintava on karsittu minimiin. Ja hyvä niin, koska jäljelle jääneen osan valmistaminenkin tuntuu olevan helvetin vaikeaa. Vaikka ongelmat ovatkin ilmeisesti siinä, minkä perinteiset valmistajat jo osaavat. Minä ennustan Teslalle vaikeita aikoja varsinkin siinä tapauksessa, että Model 3 lyö läpi, koska silloin se kilpailee perinteisten valmistajien kanssa niiden säännöillä.

Vaikeaa on myös tunkeminen premium-luokkaan, kuten jo aiemmin sanoin. Itse asiassa volkkarikin yritti tätä Phaetonilla, mutta ei onnistunut kovinkaan hyvin. Citroën C6:kin oli oikeasti hyvä auto, luotettavaksikin osoittautunut, myynti- ja huoltoverkosto oli kunnossa, ja silti myynti jäi jonnekin Thesiksen tasolle (muistelisin, että vain muutama tuhat enemmän niitä myytiin), vaikka jälkimmäistä myytiin vain muutamassa maassa. Tuossa luokassa ainakin eurooppalaiset asiakkaat ovat nykyisin lopulta hyvin konservatiivisia laumasieluja, ja merkkien asemat on vakiintuneet.

Kyllä minä näen erittäin vaikeaksi Alfan yrittää kunnollisen volyymin tasolle, oli itse tuotteessa vikaa tai ei. Vaikeaa kun se on muillakin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mutt kirjoitti: Lexus on yrittänyt kohta 30 vuotta siihen nähden pienellä tuloksella, vaikka tuotteissa ei ole varsinaisia vikoja ollut.
Lexus ei tosiaan Euroopassa menesty mutta Lexuksen päämarkkinalla USA:ssa brändillä menee hyvin. Uusi NX myy todella hyvin ja merkin arvostus on korkealla.

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mutt kirjoitti: Kyllä minä näen erittäin vaikeaksi Alfan yrittää kunnollisen volyymin tasolle, oli itse tuotteessa vikaa tai ei. Vaikeaa kun se on muillakin.
Itse taas näkisin niin että Alfan brändillä olisi mahdollista mennä paikkoihin joihin Kia:lla tai VW:llä on vaikeampaa. Kunhan saataisiin paketoitua esim. Giulia sopivaan leasing pakettiin ja pitkään takuuseen joka hoidetaan kunnolla laajalla huoltoketjulla.

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja alum »

Alfan osalta tämä nykymeno on nähty aiemminkin eli 1980-luvun lopulla, kun maahantuonti otettiin pois Helkamalta ja annettiin Alfa Romeo Svenskan Suomen sivuliikkeelle. Ruotsalaiset eivät myyneet Alfoja kummoisesti edes omassa maassaan, vaikka ne olivat siellä paljon halvempia. Suomessa homma olisi lopahtanut heti alkuunsa, ellei mukaan piirimyyjäksi olisi tullut Veho omine liikkeineen. Veholla oli Fiatin maahantuonti ja tarkoitus oli selvästi saada myös Alfan maahantuonti. Veho ei varmaankaan halunnut pyörittää toimintaa, kun maahantuojan konttorissa muutama henkilö vain nosti isoa palkkaa ja ajeli työsuhde-Alfalla. Kun Veho sitten luopui, koko homma kuivui kokoon. Saapas nähdä, miten käy tällä kertaa?

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

FinPat kirjoitti: Itse taas näkisin niin että Alfan brändillä olisi mahdollista mennä paikkoihin joihin Kia:lla tai VW:llä on vaikeampaa. Kunhan saataisiin paketoitua esim. Giulia sopivaan leasing pakettiin ja pitkään takuuseen joka hoidetaan kunnolla laajalla huoltoketjulla.
Hmm... Ihan ilman sarvia ja hampaita, mikä on Alfan brändi, ja mitä ne paikat joihin sillä mennään?
932 937 955 955

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

juri kirjoitti:
FinPat kirjoitti: Itse taas näkisin niin että Alfan brändillä olisi mahdollista mennä paikkoihin joihin Kia:lla tai VW:llä on vaikeampaa. Kunhan saataisiin paketoitua esim. Giulia sopivaan leasing pakettiin ja pitkään takuuseen joka hoidetaan kunnolla laajalla huoltoketjulla.
Hmm... Ihan ilman sarvia ja hampaita, mikä on Alfan brändi, ja mitä ne paikat joihin sillä mennään?
Omasta näkökulmastani katsoen Alfan brändiä voi kuvata termeillä "perinteikäs", "urheilullinen", "tyylikäs", "(positiivisesti) italialainen", "tunteita herättävä", "auringon paiste" kun taas Kia ja VW molemmat tuovat mieleen "harmaa", "luotettava", "pilvinen", "rationaalinen".

VW Phaeton on hyvä esimerkki tuotteen venyttämisestä ohi ja ylin brändin ja on hyvä mahdollisuus että Kia Stinger menee samaan luokkaan.

Alfalla olisi mielestäni mahdollisuus kilpailla persoonallisempana, urheilullisempana ja nuorekkaampana vaihtoehtona BMW:lle ja Jaguarille jos vain auton ympärille tuleva tuotteistus saataisiin kohdalleen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ muuten hyvä , mutta lisäisin mielelläni Alfan mielikuvaan myös hyvän hinta/laatu/teho-suhteen. 60-luvulla kun UrGiulia tuli markkinoille niin
se oli juuri noilla mittareilla erinomainen paketti.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Tuohon lisäisin turvallisuuden. Alfan hyvä ajotuntuma ja feedback (valitettavasti koskee enemmän ennen elektroratti aikoja) lisäävät turvallisuutta kun lähestytään pidon äärialueita. Eikä unohdeta sitä että Giulietta oli/on luokassaan kaikkien aikpjen turvallisin auto EURO NCAP pisteiden perusteella joka on mun mielestä heikosti korostettu.
^^ Joo, samaa mieltä mutta luotettava ja rationaalinen eivät tule itselle mieleen kyseisille massamerkkeille.
Kuva

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

FinPat kirjoitti: Omasta näkökulmastani katsoen Alfan brändiä voi kuvata termeillä "perinteikäs", "urheilullinen", "tyylikäs", "(positiivisesti) italialainen", "tunteita herättävä", "auringon paiste" kun taas Kia ja VW molemmat tuovat mieleen "harmaa", "luotettava", "pilvinen", "rationaalinen".

VW Phaeton on hyvä esimerkki tuotteen venyttämisestä ohi ja ylin brändin ja on hyvä mahdollisuus että Kia Stinger menee samaan luokkaan.

Alfalla olisi mielestäni mahdollisuus kilpailla persoonallisempana, urheilullisempana ja nuorekkaampana vaihtoehtona BMW:lle ja Jaguarille jos vain auton ympärille tuleva tuotteistus saataisiin kohdalleen.
Meillä on tässä ihan lähellä oikein hyvä esimerkki siitä, mikä on brändin arvo jos tuote ei ole kunnossa: Nokia. Alfan brändissä tai/ja tuotteessa on suuren yleisön mielestä joku pielessä, kun nuo harmaat viehättävät niin paljon enemmän kuin mitä näin alfanpunaisten lasien läpi katsoen pitäisi. Täällä kotosuomessa yksi avainongelma on myynti (ilmeisesti ainakin yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ja markkinointi. Ei sillä että kolmen tarjolla olevan mallin varaan mitään huikeaa menestystarinaa rakennettaisiin...
932 937 955 955

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kymmenen autoa rekisteröity tammi-helmikuussa, vaikka året runt -mallikin nyt valikoimissa. Laman merkkejä ilmassa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei vaan kaikki jotka Alfan halusivat, ovat sen jo ostaneet :roll:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja _rico »

Korjataan sen verran, että kaikki ne joilla on varaa ostaa uusi Alfa ovat sen ostaneet. Haluja kyllä olisi :-D

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Macela »

_rico kirjoitti:Korjataan sen verran, että kaikki ne joilla on varaa ostaa uusi Alfa ovat sen ostaneet. Haluja kyllä olisi :-D
Jep. Ja vaikka rahaa olisi valita "vain" yksi Giulian hintainen uusi auto niin Giulian tilaisin.

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

_rico kirjoitti:Korjataan sen verran, että kaikki ne joilla on varaa ostaa uusi Alfa ovat sen ostaneet. Haluja kyllä olisi :-D
Juuri näin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Macela kirjoitti:Jep. Ja vaikka rahaa olisi valita "vain" yksi Giulian hintainen uusi auto niin Giulian tilaisin.
Sama täällä.

Giuliettan seuraajaa odotellessa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Vittorio Jano kirjoitti:
Macela kirjoitti:Jep. Ja vaikka rahaa olisi valita "vain" yksi Giulian hintainen uusi auto niin Giulian tilaisin.
Sama täällä.

Giuliettan seuraajaa odotellessa...
Koska Giulia haisee saksalaiselta ja MiTosta tehdään enintään katumaasturi, elän Breran seuraajaa odotellessa...

Jota ei siis koskaan tule, mutta

Kuva

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

_rico kirjoitti:Korjataan sen verran, että kaikki ne joilla on varaa ostaa uusi Alfa ovat sen ostaneet. Haluja kyllä olisi :-D
Omalta kohdalta sanoisin että vaikka periaatteessa persaukisuudesta huolimatta olisi varaa ostaa uusi Alfa ja kiinnostustakin olisi niin en vain saa motivoitua itseäni nykyisessä tilanteessa liikahtamaan.

Kaesar
Viestit: 34
Liittynyt: 03 Elo 2013, 22:26
Car(s): Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Q-tronic

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Kaesar »

Maahantuoja voisi vähitellen laittaa tuon AlfaRomeo.fi sivuston kuntoon. Konfiguraattori edelleen rajoittunut pelkkään värin ja vanteiden valintaan ja muutenkin sivusto tuntuu todellä epäselvältä ja keskeneräiseltä. Onkohan vedetty jonkin muun maan sivusto jonkin kääntäjän läpi, karsittu sivun sisältöä ja lyöny nettiin?

Itsellä on vajaan vuoden päästä auton vaihto tulossa, ja mielelläni tutkisin vaihtoehtoja varusteiden ja hintojen osalta konfiguraatorissa ennen kuin marssin lähimmälle jälleenmyyjälle joka on 200 km päässä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Konfiguraattori olisi aika olennainen ostokuumetta nostattamaan. En nyt muista oliko Alfalla/Fiatilla Deltan aikana Suomalainen konfiguraattori, mutta niitä tuli aika tarkkaan naputettua ja arvioitua uuden auton lopullista hintaa. Tuntuu hieman orvolta lähteä kylmiltään automyyjän kyykytettäväksi, kun varustepakettien sisällöstä ja riippuvuuksista ei ole sen tarkempaa tietoa. Harmittaa kummasti jos autosta sitten lopulta puuttuu jotain olennaista tai joku sisustuksen osa on täysin väärän värinen.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^toisaalta ostokuumetta laskee aika tavalla, jos marmoritiskillä kaadetaan ämpärillinen kylmää vettä niskaa. Aiheesta kaikkea tavaraa, mitä esitteisiin on painettu tai konfiguraattorilla on ruksittavissa, ei oikeasti olekaan saatavana...

Näin niinkuin kahden viimeisimmän konsernituotteen kokemuksella.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kyllä toimiva configuraattori on aika olennaista. Lisäksi vielä mahdollisuus muokata kaikkia tuotannossa olevia malleja eikä vain yhtä tai kahta. Ei ostajaa vakuuteta puolihylätyillä nettisivuilla eikä pelkillä .com linkeillä jotka liittyy merkin historiaan ja museokalustoon!
Autokeskuksen aikaan oli toimiva configuraattori Giuliettalle ainakin.
Kuva

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Jarno kirjoitti:Kymmenen autoa rekisteröity tammi-helmikuussa, vaikka året runt -mallikin nyt valikoimissa. Laman merkkejä ilmassa?
Voiko tätä kutsua bisnekseksi?

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

winorloose kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Kymmenen autoa rekisteröity tammi-helmikuussa, vaikka året runt -mallikin nyt valikoimissa. Laman merkkejä ilmassa?
Voiko tätä kutsua bisnekseksi?
Millaisella myyntikatteella uudet autot liikkuvat Suomessa? 30%?

Jos vaikka keskimääräinen Alfan veroton hinta (siis poislukien 24% alv + EU:n lainsäädännön hengen vastainen piiperövero) olisi 30k€ niin per auto jäisi myyjälle 9k€. Eli 45k€ / kk jos 10 autoa on myyty kahdessa kuukaudessa.

Tuolla pitäisi sitten maksaa sidotun pääoman korot, tilavuokrat, myyjien palkat (perus + komissio Suomessa?), myyjien koulutus, markkinointi- ja mainoskampanjat, asiakastuki, jne.

Ei vaikuta kovin kummoiselta liiketoiminnalta. Ehkä jos nuo kaikki myytäisiin yhdessä myymälässä kahden myyjän voimin ilman sen isompia markkinointia. Niin, ja after salesista saisi kunnolla rahaa.

Mitään alasta tietämättömänä uskoisin että business casea on vaikea tehdä.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Paljon autoja ostaneena on vaikea kuvitella, että normiautossa tyyliin 30-50ke olisi myyjän kate 30%. Pelkkä oma villi veikkaus vailla mitään tietoa voisi olla aikalailla tuonne 20% kantturoille ja allekin toki varmaan joitain prosentteja suuntaan merkistä riippuen - miten tehdas "avittaa". Jossain edullisemmassa hyvin myyvässä kuten Kaskai Oku jne. Voisi kate olla varmaan vieläkin pienempi - ei niistä ainakaan mitään merkittäviä prosentteja saa pois vanhaan käteisasiakas tyyliin.

Normaali autoliike käsitykseni mukaan tekee suurimman osan tuloksestaan vaihtelemalla ylihintaisia osia,öljyjä ym. 100 euron tuntihinnalla, josta remppakeijo vie sivukulujen jälkeen vajaat puolet? Eikä nuo autoliikkeet edes tee kovin ihmeellistä bisnestä - noin kalliit tuotteet ja liikevoittoa tulee jossain 4-7% paikkeilla vuosittain ainakin kun joskus netistä noiden tuloksia katselin. Toki tulosta voidaan kikkailla tietyissä rajoissa ja tehdä ns. verosuunnittelua, mutta kuinka hyvin sitä sitten pystyy optimoimaan ko. alalla tehtävään toimintaan - joku viisaampi miettiköön.

Onhan täällä foorumilla entisiä autokauppiaitakin, jotka voisi halutessaan valottaa tuota businesta, mutta ymmärrän kyllä ettei mitään kateprosentteja suoraan ilmoitella.

Tuosta päästään takaisin Alfaan. Vähän myyntiä koko historian ajan - vähän autoja liikenteessä. Olematon myynti/huoltoverkosto ja niissä tietotaito ihan kuusessa ja osin palvelukin. Sitten on hyvämaineisia huoltoja kuten Filaro, Automilano, F40 ym. ja muut pikkupajat, jotka vie kaiken takuun jälkeisen ajan huollot, merkkiliike ei kannata - yhtälö on valmis.

Ollaan niin pieni maa, että tehdas ei tänne panosta ja siksi jollain täällä päässä pitäisi olla halua ja muskeleita sijoittaa kymmeniä miljoonia ja puskea noita maahan oikeasti todella kovilla hinnoilla ja takuilla ja usean vuoden ajan tappioista huolimatta - tähän ei kukaan nykyisistä isoista kuten Lakkonen, Jouppi ym. ryhdy. Panostuksista huolimatta tulos voisi olla sama kuin nyt ja toki mallistopaletin pitäisi olla kunnossa ja siitäkin ollaan kaukana. Tuskin Alfasta uutta Skodaa saadaan suomalaisten mieliin millään konstilla tai rahalla.

Jos joku muistaa aikanaan oliko 2014 jolloin myös maginaaliauto, kuten Alfa, Subaru BRZ halpeni yhdessä yössä 50ke autosta 40 autoksi ihan tehtaan avustuksella niin saatiin yhtäkkiä Tojon versio näyttämään kovin kalliilta. Nyt kun noiden hintoja katsoo niin oli pitänyt silloin ostaa eikä vaan käydä liikkeessä käpistelemässä. Ja ei ole tuosta BRZ:kaan tullut silti mitään joka kulman peliä.

Kyllä me Alfistit pohjolassa ollaan pieni ja sitkeä sakki eikä apuja ole tulossa - enkä tiedä kaivataanko edes, pitäköön tunkkinsa.

Tulipa pitkää mutua - älkää lynkatko, tietoa ei ole kunhan pohdin kiinnostavaa aihetta johon FinPat yllytti :mrgreen: .

FinPat
Viestit: 7278
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja FinPat »

sataviisysi kirjoitti: ei niistä ainakaan mitään merkittäviä prosentteja saa pois vanhaan käteisasiakas tyyliin.
Jäsen sataviisysi muistelee aikoja jolloin rahalla oli hinta. Nykyisessä ZIRP ympäristössä (yön yli Libor on vieläkin -0.44% tasolla ja ECB:n yön yli -0.4%) käteisostaja ei ole vahvoilla. En tiedä lupaavatko rahakauppiaat autokaupalle provision jos saavat myytyä kuluttajalle luoton 4% - 30% todellisella vuosikorolla.

Jenkilässä kauppias alkoi perumaan lupauksiaan kun kuuli että olisin ostamassa käteisellä enkä heidän luotollaan. Piti säätää hetki että sain saman hinnan käteisellä kuin olisi ollut osamaksulla.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

FinPat kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti: ei niistä ainakaan mitään merkittäviä prosentteja saa pois vanhaan käteisasiakas tyyliin.
Jäsen sataviisysi muistelee aikoja jolloin rahalla oli hinta. Nykyisessä ZIRP ympäristössä (yön yli Libor on vieläkin -0.44% tasolla ja ECB:n yön yli -0.4%) käteisostaja ei ole vahvoilla. En tiedä lupaavatko rahakauppiaat autokaupalle provision jos saavat myytyä kuluttajalle luoton 4% - 30% todellisella vuosikorolla.

Jenkilässä kauppias alkoi perumaan lupauksiaan kun kuuli että olisin ostamassa käteisellä enkä heidän luotollaan. Piti säätää hetki että sain saman hinnan käteisellä kuin olisi ollut osamaksulla.

Meikäläinen on ikivanhan liiton miehiä - cash is king.

aslon
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Syys 2016, 12:46
Car(s): Lexus IS

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja aslon »

Rauta kirjoitti:Ryhtiliikettä ei taida olla tapahtumassa, ilmeisesti Lohjan PP-Autossa on FCA-edustus loppumassa vuodenvaihteessa. Eli taas yksi jälleenmyyjä vähemmän. :roll:
Jos myyntimäärä on koko merkillä n.10 autoa kuussa, niin kaikki myynti pitäisi keskittää yhteen ainoaan toimipisteeseen kuten Lexus on tehnyt. Näin saadaan edes vähän volyymiä ja huoltoon osaamista, yms. sekä kiinteät kulut usean toimipisteen ylläpitämisestä pois. Muutenkin Alfalla on täysin epärealistiset myyntitavoitteet. Heidän pitäisi tavoitella Lexuksen myyntilukuja (joku 300 autoa vuodessa) eikä Audi/BMW/Mercedes tai edes Jaguar -lukuja.

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikös Lexuksia huolla jokainen tojota-paja? Ja niitähän riittää.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ei huolla. Katsoin huvikseni Lexuksen sivuilta esim. Joensuun tilanteen. Siellä on Toyotan myynti ja huolto, mutta lähin paikka, jossa Lexusta huolletaan on Jyväskylä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

aslon kirjoitti: Muutenkin Alfalla on täysin epärealistiset myyntitavoitteet. Heidän pitäisi tavoitella Lexuksen myyntilukuja (joku 300 autoa vuodessa) eikä Audi/BMW/Mercedes tai edes Jaguar -lukuja.
ei Alfalla ole Suomeen mitään omia myyntitavoitteita tietääkseni, vai onko (mikä?) Euroopassa se myy suunilleen tuplat Lexuksen määristä. Alfan myynti on ollut aina vähäistä Suomessa huonoin vuosi 90 luvulla taisi olla jotain 11 vuodessa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

aslon kirjoitti:
Rauta kirjoitti:Ryhtiliikettä ei taida olla tapahtumassa, ilmeisesti Lohjan PP-Autossa on FCA-edustus loppumassa vuodenvaihteessa. Eli taas yksi jälleenmyyjä vähemmän. :roll:
Jos myyntimäärä on koko merkillä n.10 autoa kuussa, niin kaikki myynti pitäisi keskittää yhteen ainoaan toimipisteeseen kuten Lexus on tehnyt. Näin saadaan edes vähän volyymiä ja huoltoon osaamista, yms. sekä kiinteät kulut usean toimipisteen ylläpitämisestä pois. Muutenkin Alfalla on täysin epärealistiset myyntitavoitteet. Heidän pitäisi tavoitella Lexuksen myyntilukuja (joku 300 autoa vuodessa) eikä Audi/BMW/Mercedes tai edes Jaguar -lukuja.
Näin juuri.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Onko jo tietoa monta Alfaa myytiin maaliskuussa 2018?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Myydyistä ei ole tietoa, mutta kilpien väliin niitä on laitettu alle 10. Maaliskuun ensirekisteröinneissä nimittäin top30 -listan viimeisenä on BMW i, joita oli rekisteröity 10 kappaletta. Alfa Romeo ei mahdu top30 -listalle.

Listalta "Yhteisöjen käyttöön rekisteröidyt henkilöautot 1-03/2018" Alfa Romeo löytyy. Sieltä löytyy tämän alkuvuoden rekisteröintimäärä, joka on 17 kpl. Yhteisöjen osuus merkistä on 52,9 % eli yli puolet menee yrityksille, käytännössä työsuhdeautoiksi mille tahansa firmoille tai esittelyautoiksi autoliikkeille.

Lähde: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain/2018

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja V6 »

Waverunner kirjoitti:Onko jo tietoa monta Alfaa myytiin maaliskuussa 2018?
7 rekisteröity, tämä vuosi on alkanu heikommin kuin viime vuosi 26 kpl 1-3/2017 17 kpl 1-3/18

17 kplsta 9 kpl eli 52,9% on yhteisöjen/yritysten rekisteröimiä, prosenttiosuus tässä samaa tasoa BMW (53%) kanssa, Jeepillä näyttää olevan 55%
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Dam »

FinPat kirjoitti: Millaisia kokemuksia foorumilaisilla muuten on autojen huolto-organisaatioista ja miten rankkaisitte ne?
Viimeaikaiset kokemukset työsuhdeautoilijana muutamalla eri merkillä ja liikkeellä;

Metroauto Turku, BMW 120d. Ei voinut työvaatteissa mennä istumaan autoon ilman että vaihtoautopuolelta pelmahtaa myyjä sanomaan että käytetyt löytyy toiselta puolelta hallia. Ei siinä oikein muuta voi tehdä kuin sanoa "mene sinne sitten myymään", laittaa ovi kiinni ja odotella myyjää paikalle. Sen jälkeen kun sain omat avaimet, huollot meni suht kivuttomasti joka kerta sen jälkeen kun tutustuin paremmin huollon vastaanottoon. Huoltoväki taas ollut ihan hyvää, ei mitään moitetta.

Autokeskus Raisio, Alfa Romeo MiTo. Myyjä aivan loistava, piti hyvää huolta jälkimarkkinoinnistakin ja oli kovin pahoillaan ettei silloin enää annettu auton mukana viinipulloa. Huollon vastaanotto vähän niin ja näin. Huolto keskinkertaisesta katastrofaaliseen. Eräskään ei osannut autoa päivittää kun ei osannut käyttää sitä ohjelmistoa mikä heillä on käytössä, sain neuvoa ensikertalaisena selän takaa minkä valikon takaa saattaisi ennemmin löytyä sen jälkeen kun huoltaja ilmoitti "tee ite saatana". Kun sain tietää etteivät enää myy Alfaa, se oli ilon ja onnen päivä. Myöhemmin sitten selvisikin ettei niitä myy enää kukaan, tuolloin Auto Fennica siis luopui maahantuonnista kokonaan. Siitä tuli hieman sellainen "mitäs sitten tehdään ja millä ajellaan" fiilis.

Töissä oli muutenkin jo autojen vaihto edessä ja kyseltiin muutamasta paikasta uudet autot:

VW kauppa, Passat ja Golf farkkuna ja joku pienempi, kenties Polo eikä myyjä edes vastannut mitään. Ilmeisesti liian vähän autoja kerralla. Meistä ei tosin ketään harmittanut yhtään mutta piti sieltä nyt jotain kysyä...

Länsiauto Raisio, myyjällä oli jotain luppoaikaa ja vastoin hänen yleisiä periaatteitaan, pistäytyi käymään kun oli kerran sen verran lähellä. Sen jälkeen sitten ajeltiin Insignialla, Astralla ja Mokkalla noin 3 vuotta.

Nyt mulla on Giulietta ja Vaunula Raisio on huoltopaikkana, myyjä on aivan loistava, huollon vastaanotto ihan ok ja huolto on hyvällä tasolla vaikka sieltä "omalääkäri" vaihtoikin taloa. Siellä on Metroautosta tuttu huoltaja pitämässä Giuliettasta hyvää huolta enkä usko että mitään ongelmia ilmenee sen suhteen.

Giulietta tosin ei ole ollut mikään huoleton ja on tullut tutustuttua jo FCA Finlandin jälkimarkkinointiin ja ei se nyt ihan huonolla tolalla ole. Keskustellut heidän jälkimarkkinointipäällikön tms kanssa kasvotusten ja sain kyllä sellaisen vaikutelman että he haluaa jatkuvasti kehittyä ja karistaa niskoiltaan sen paskan mitä edelliset ovat saaneet aikaan. Se mitä nyt itse firmaan tulevista lehdistä huomannut niin markkinointi tavallaan menee ihan oikeaa kanavaa pitkin, aika moni Alfaa varmasti miettiikin työsuhdeautoksi kun ei tarkoitus ole montaa vuotta pitää kuitenkaan niin ei se "epävarmuuspeikko" jyllää niin mielessä siellä taustalla. Kun firmat vaihtaa autoansa, ne päätyy sitten käytettyjen markkinoille ja sen laadun huomaa sitten vasta myöhemmin vuosien kuluessa. Suurempana ongelmana vaan se että 3v kk hinta on ihan suhteeton siihen mitä sillä saa. Tosin siitä on jo monta vuotta aikaa kun kysyttiin Cherokeesta, Giuliettasta ja 500X:stä tarjousta. Firmathan voi maksaa vähän extraa mutta ei rajattomasti kuitenkaan. Mulla on nyt sitten vähän käytettynä hankittu Giulietta millä ajelen toistaiseksi. Giulian syntymätön farkkumalli olisi ehkä kiinnostava mutta kun sitä ei ole. Stelvion hinta taas hinnat alkaen malleissakin jo liian korkea ja auton koko muutenkin liian iso + että on SUV. Tulevaisuutta odotellen sitten mitä sieltä tehtaan tuotantolinjoilta tulee...

Mitä tuohon hybridivikinään tulee, maahantuoja tuo maahan sitä mitä tehdas tekee. Täyshybridiä voi ehkä sitten odotella kun akkujen Ah/kW/cc-suhteet ovat paremmat kuin nyt. Ylimääräinen paino ei tee hyvää ajettavuudelle ja se on Alfalle kuitenkin tärkeää. Kuten uusissa malleissa turvallisuus ja se että pitää ilmeisesti BMW:lle näyttää että saadaan nopeampia ja tehokkaampia autoja missä on hyvä ajettavuus.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Huhtikuun ensirekisteröinnit on julkaistu (http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain/2018)

Listalla nro 30 on BMW i, joita on saatu kilpien väliin 3 kpl huhtikuussa. Alfa Romeo ei mahdu top30 -listalle ollenkaan eli maksimissaan 3 kpl on kilvitetty huhtikuun aikana.

Yhteisöjen puolella Alfa löytyy ja tämän vuoden puolella on rekisteröity yhteensä 20 uutta Alfa Romeota.

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei noilla määrillä vielä kovin monen hengen organisaatiota pyöritellä...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ei pyöritellä ei. Varsinkaan kun myös Fiatin ja Jeepin myynti on aika pientä. Tänä vuonna on ensirekisteröity 56 Fiatia ja 24 Jeepiä eli tasan sata autoa.

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Maahantuojalla tai vaikka Lahden jälleenmyyjällä olisi ollut hyvä mahdollisuus esitellä eilen uusia Alfa Romeoita Keski-Suomen kansalle: https://autokauppapaiva.fi/

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kyllä ne marmorienkin tiskilevyt maksaa huoltohalli. Jos jokaisen asentajan työveloitukset on 100% -120% kokoajan, niin talo pysyy kyllä pystyssä. Myydään niitä uusia autoja sitten enemmän tai vähemmän.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Toki noinkin asia on, että varsinaiset katteet tulee sieltä huoltohallin puolelta. Noilla myyntikappaleilla ja keskimääräisellä ajosuoritteella on vaan vaikea saada sitä huoltohallin puolta pidettyä kovin isolla miehityksellä. Sitä kautta sitten kate-eurot jää pieniksi vaikka työtilanneprosentit olisikin hyvät. Toki monella autotalolla on muitakin merkkejä kun FCA:n merkit.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mietiskelen tässä Vaunulaa, joka on ikävä kyllä täällä Varsinais-Suomessa se taho jonka puoleen pitäisi huoltoasioissa kääntyä. Oma 500X on niitä ihan ekoja malleja ja onhan tuossa muutama tehtaan korjauskin olemassa. Ongelmana on se, että Vaunulassa näitä ei haluta tehdä "koska eivät vaikuta auton käyttöön". Elikkä jos virallinen maahantuoja täällä ei tee mm. ABS:n päivityksiä, Infotainmentin päivityksiä, korjaa jarruja (jotka vinkuu ja joista on olemassa tehtaan bulletin), niin mikä on seuraava taho, joka nämä voisi tehdä? Tuntuu kyllä melkoisen tyhmältä kysyä asiasta täältä, mutta kun mitään virallisempaa ei taida olla... tai toki ottaa yhteyttä pääkaupungin seudulla olevaan diileriin? Ei vaan tee mieli lähteä päivittelee auton softaa Helsinkiin asti, kun muutaman kilometrin päässä sen *teoriassa* pitäisi onnistua.

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Isola »

Eihän se Vaunula ole maahantuoja, vaan jälleenmyyjä. Koita saada maahantuojalta joku kiinni ja selvitä tilanne – heitä pitäisi kiinnostaa.

Onhan näitä. Omaa toisenmerkkistäni jouduin huollattamaan Turussa, kun Tampereen silloisella huollolla oli niin pahasti pakka sekaisin. Maahantuoja tuntui kyllä ottavan ongelman silloin hyvinkin vakavasti, mutta en viitsinyt enää käydä koittamassa onneani toista kertaa Tampereella. Kun osaava huolto osuu mökkimatkalle, niin käydään sitten siellä...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja karila »

Shuttle kirjoitti:Mietiskelen tässä Vaunulaa, joka on ikävä kyllä täällä Varsinais-Suomessa se taho jonka puoleen pitäisi huoltoasioissa kääntyä. Oma 500X on niitä ihan ekoja malleja ja onhan tuossa muutama tehtaan korjauskin olemassa. Ongelmana on se, että Vaunulassa näitä ei haluta tehdä "koska eivät vaikuta auton käyttöön". Elikkä jos virallinen maahantuoja täällä ei tee mm. ABS:n päivityksiä, Infotainmentin päivityksiä, korjaa jarruja (jotka vinkuu ja joista on olemassa tehtaan bulletin), niin mikä on seuraava taho, joka nämä voisi tehdä? Tuntuu kyllä melkoisen tyhmältä kysyä asiasta täältä, mutta kun mitään virallisempaa ei taida olla... tai toki ottaa yhteyttä pääkaupungin seudulla olevaan diileriin? Ei vaan tee mieli lähteä päivittelee auton softaa Helsinkiin asti, kun muutaman kilometrin päässä sen *teoriassa* pitäisi onnistua.
FCA Finland voisi olla seuraava kontaktiyritys.
- Kari

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Näköjään Eestistä voisinhankkia uuden MiTon, mutta Suomen maahantuoja ei jaksa kiinnostua tästä upeasta tuotteesta.

Ei siinä, mutta uuteen autoon pari vuotta varaamani 28 128,15 euroa löytävät kohta ns. varman sijoituskohteen, jos meininki on tämmöistä sössönsöötä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Viime vierailusta alfaromeo.fi -sivustolle on vierähtänyt tovi. En tiedä olisiko pitänyt mennä ollenkaan, kun innostuin tekemään hieman Excel -jumppaa Giulian ja Giulietan kanssa. Saattaa tulla kalliiksi jos ei ajoissa ymmärrä lopettaa.

Giulian osalta joutuu laittelemaan erinäisiä päkkejä, että saa parempaa istuinta, valot eteen, kuolleenkulman vahtia tai LSD:n. Silti malli hieman epäilyttää kun joku kertoi jääneensä talvella risteykseen kiinni. Talvitoimivuutta ei ole myöskään testattu, mutta voiko joku malli olla vielä 1.4 Multiairia huonompi. LSD pitäisi parantaa etenemistä, mutta en hirveästi innostu noista sen mukana tuomista sähköiskareista.
Kuva

Giulietan osalta ei paljoa varusteita edes saa. Positiivista huomata, että auton lähtötaso on kuitenkin Super. Vanha kori, mutta sitten taas hyvin koeponnistettu mihin se pystyy ja millaisesta hangesta sillä pääsee. TCT:n kesto pidemmän päälle arvoitus. Sisämelua voi vaimentaa downgreidaamalla rengastuksen 17" kokoluokkaan.
Kuva

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja juri »

Käsitinkö nyt oikein, että tuo systeemi toimii siten, että kun otat vaikka tuon 8LR:n niin sitten pitää lisäksi ottaa joku tsydeemi päälle. O sancta simplicitas...
932 937 955 955

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Ja mitä nämä talviominaisuusvalitukset oikein ovat, itse en ole ainakaan ollut minkäänlaisissa ongelmissa edellisten kahden talven aikana. Ja ihan ilman Q2 mennään. Eli OSTA OSTA :mrgreen:
Bensamalleissa nyt ilmeisesti vikavalot välillä palavat, mutta sehän nyt on normaalia. :drinking: Tänään tuli dieseliin 36 000km mittariin ja ongelmia tähän mennessä takaluukun liian tiukka sovitus, bensaluukun vaihto paremmin istuvaan, toinen valoumpio vaihdettu ja hinkattu keyless-go -nappeja ovista paremmin toimiviksi. Ja toki ohjelmistopäivityksiä siinä samalla.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Noin se hinnasto antaa ymmärtää. Toinen asia on sitten, että pitääkö kaikista pakko -varusteista maksaa kaupantekohetkellä ja kuuluuko se varuste johonkin toiseen päkkiin.

^Olikohan nimimerkki Unique, jolla oli hankaluuksia edetä lumhangessa luistonestosta johtuen. Muut eivät ilmeisesti ole aiheesta avautuneet, ainakaan tänne foorumille. Giuliasta aika vähän on ollu valitusta omassa ketjussaan ja nuo mitä mainitsit vaikuttaa alkupään tuotannon ongelmilta. Nimimerkki flapjack omistaa pohjoisimman tietämäni bensa Giulian ja siitähän on muutama talvesta riippumaton vikakoodi raportoitu. Eihän näistä kokototuutta ja soveltuvuutta omaan tarpeeseen tiedä ennenkuin itse kokeilee.

Ketjun alkuperäiseen agendaan palatakseni, tuossa parin vuoden aikana on saatu korjattua jälleenmyyjähaku, että myös poronhoitoalueen postinumerolla löytyy hakutuloksia. Hinnasto oli päivitetty 1.1.2018 ja jopa ajantasainen englanninkielinen esite löytyy.

Vastaa Viestiin