156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Valvoja: Moderators
156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Meillä tässä parin päivän ajan havaittu tehon puutetta, kera epämääräisten suhinoitten ja papatusten.
Voiko se vika olla tuossa välissä. Eli pakosarjalta lähtevä putki, joka menee lämmönvaihtimelle.
Sekottaako tuo egr:n toimintaa niin että tehot hukkuu.
Ainakin tämä http://ricambi.alfisti.net/popup_image. ... 35&imgID=0 näyttää hiukan erilaiselta.
Voiko se vika olla tuossa välissä. Eli pakosarjalta lähtevä putki, joka menee lämmönvaihtimelle.
Sekottaako tuo egr:n toimintaa niin että tehot hukkuu.
Ainakin tämä http://ricambi.alfisti.net/popup_image. ... 35&imgID=0 näyttää hiukan erilaiselta.
- Liitteet
-
- Liitos.jpg (29.91 KiB) Katsottu 2038 kertaa
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
En tiiä, mutta mulla halkes tuosta lämmönvaihtimesta EGR:lle lähtevä putki.... tehot kateissa ja suhiseva ääni kiihdyttäessä.... ja loppuajasta sellainen kiva huiluääni ....
Tulppasin EGR:n pakosarjan päästä.
Tulppasin EGR:n pakosarjan päästä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Pasi, oliko hankala homma tulpata se lopulta sieltä pakosarjan päästä? Mahtuiko kuinka hyvin käpistelemään? Hommasitko jostakin blokkaus lätkän varta vasten?
Mietin että voisin omastakin tuon turhakkeen eliminoida kyseisellä tavalla pois.
Mietin että voisin omastakin tuon turhakkeen eliminoida kyseisellä tavalla pois.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Tilaa on ihan hyvin kun irrottaa pakosarjan lämpökilven mutterit ja vääntää sitä pois edestä.
EGR:n putkea en saanut kokonaan pois, mutta se kääntyy *nytkyttämällä* alas niin että ei ole edessä eikä ota mihinkään kiinni.
Tulpaksi käy sama kuin EGR:n päässä oleva lätkä, mutta pultin reijät täytyy porata isommiksi. (en nyt muista kokoa)
EGR:n putkea en saanut kokonaan pois, mutta se kääntyy *nytkyttämällä* alas niin että ei ole edessä eikä ota mihinkään kiinni.
Tulpaksi käy sama kuin EGR:n päässä oleva lätkä, mutta pultin reijät täytyy porata isommiksi. (en nyt muista kokoa)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Kiitos kommenteista! Katsottavat tätä itse myös ASAP!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Kannattaa huomata että moottorin lämpeneminen hidastuu kun lämmönvaihdin on pois pelistä. Sisällä ei niinkään huomaa ainakaan 2.4:ssa talvella, mutta moottorilämpömittarista huomasi heti kun EGR meni tukkoon, kun oli tottunu että tietyssä kohtaa moottoritiellä nousee lämmöt 90, niin eipä enää siinä vielä noussutkaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
^ Tämä on totta, tosin olen itse arvioinut tuon efektin omassa ajossa niin merkityksettömäksi, etten olen juuri asiasta jaksanut jännitää. EGR:hän minulla onkin jo imusarjan puolelta reikälevyllä + ohjelmallisesti poistettu, ainakaan talvisaikaan tuossa 2.4:sessa ei lämmön tuotosta kylmällä moottorilla ollut huomattavia muutoksia.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Itselläkin lämmönvaihdin puoleksi pois pelistä, kun EGR tukitaan niin lämmönvaihtimessa pyörii vielä kuumaa pakokaasua pakosarjan päästä, vaikka ei varsinaisesti läpivirtaakaan.
Kun lämmönvaihtimen pää tukitaan pakosarjan puolelta niin lämpeneminen hidastuu hieman lisää tuostakin.
Mikä kellekin on sitten liian huono lämpeneminen on varmaan tapauskohtaista, itsellä ehtii juuri työmatkalla pakkasilla käymään kone täysin lämpimänä, se riittää minulle.
Kun lämmönvaihtimen pää tukitaan pakosarjan puolelta niin lämpeneminen hidastuu hieman lisää tuostakin.
Mikä kellekin on sitten liian huono lämpeneminen on varmaan tapauskohtaista, itsellä ehtii juuri työmatkalla pakkasilla käymään kone täysin lämpimänä, se riittää minulle.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 156 1.9Jtdm EGR heat exchancer
Do dii.
Egr tulpattu umpeen pakosarjasta sekä imusarjasta ja värkki liikkuu taas.
Vikavalohan sieltä sitten jossain vaiheessa kai syttyy, mutta täytyy jossain vaiheessa korjata tuo
lämmönvaihdin ja laittaa egr:n umpipellin tilalle sitten se reikälevy.
Egr tulpattu umpeen pakosarjasta sekä imusarjasta ja värkki liikkuu taas.
Vikavalohan sieltä sitten jossain vaiheessa kai syttyy, mutta täytyy jossain vaiheessa korjata tuo
lämmönvaihdin ja laittaa egr:n umpipellin tilalle sitten se reikälevy.