Hei!
Olis ratakärry, v6 156 vm.98, menossa renkaiden suuntaukseen ja ajatus ois pyytää vähän ylimääräistä säätöä ratapäiväkäytön näkökulmasta. Autolla ajetaan aika vähäisesti muualla kuin radalla, mutta sen verran kuitenkin että lopulliset arvot pitäisi olla sellainen kompromissi missä ratakäytös hieman paranisi, mutta ei kuitenkaan myöskään arjessa rengas kuluisi ihan heti pieleen. Voisko rataspesialistimme heittää vähän vinkkiä, mieluiten ihan konkrettisten numeroarvojen muodossa jopa, kiitos? Sen verran voisin mainita että ainakin takarenkaat vakioasetuksilla ovat omassa käytössäni (ratapäivää ja vähän muut ajoa siis) aina kuluneet sisäreunasta rajusti enemmän kuin ulko. Tuonkin kun saisi samalla kuriin niin plussaahan se olisi.
T:Henkka
Renkaiden suuntaukset ratapäivien näkökulmasta? (156 v6)
Valvoja: Moderators
- Brahe
- Viestit: 342
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Renkaiden suuntaukset ratapäivien näkökulmasta? (156 v6)
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Renkaiden suuntaukset ratapäivien näkökulmasta? (156 v6)
Mitään rata-arvoista tietämättömänä en tuohon osaa ottaa kantaa, mutta....
Onko takana nollakulma? Siellä kun on vakiollaan aika paljon aurausta, joten ei pitäisi ainakaan sisäsyrjästä kulua, jos paikat on ehjät? Kuormatessa taitaapi auraus vähentyä, eli jos on tyhjällä tankilla ja ilman kuormaa vedetty "minimiauraus" on se varmasti hiturallaan täydellä tankilla ja kuormalla. Toisaalta eipä radalla täyttä kuormaa taida olla :p
Mahtoikohan olla nimimerkki Willez, kuka haki sopivia kulmia radalle aika suurella työllä GTA:han...
Onko takana nollakulma? Siellä kun on vakiollaan aika paljon aurausta, joten ei pitäisi ainakaan sisäsyrjästä kulua, jos paikat on ehjät? Kuormatessa taitaapi auraus vähentyä, eli jos on tyhjällä tankilla ja ilman kuormaa vedetty "minimiauraus" on se varmasti hiturallaan täydellä tankilla ja kuormalla. Toisaalta eipä radalla täyttä kuormaa taida olla :p
Mahtoikohan olla nimimerkki Willez, kuka haki sopivia kulmia radalle aika suurella työllä GTA:han...
Re: Renkaiden suuntaukset ratapäivien näkökulmasta? (156 v6)
Silverine käyttää kilpurissaan tehtaan sport arvoja. Tuollaiset löysin projektitopikista:
Auraus-summa edessä -0,23, takana +0,32.
Camber edessä: vasen -2.0, oikea -1.20
Camber takana: vasen -1.28, oikea -1.27
Auraus-summa edessä -0,23, takana +0,32.
Camber edessä: vasen -2.0, oikea -1.20
Camber takana: vasen -1.28, oikea -1.27
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92