GTV6 jakopää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Tuossa pitäisi tehdä GTV6 -84:n jakopään remppa ja meinasin osia tilata. Meinasin osat tilata täältä: http://www.alfa-service.com/index.php/c ... GTV-6.html

Noh, tuossa nyt tuli vastaan tuo kiristin joka näytti hydraulinen tuossa olevan. Miten on, kannattaako tuota muuttaa mekaaniseksi vai kuinka olette itse asian hoitaneet? Entä mitä muuta tuossa kannattaisi samalla tehdä? Tietty vesipumppu ja laturin hihna vaihdetaan samalla, mutta onko vielä jotain jota kannattaa samalla tehdä?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos kiristin ei vuoda öljyä ja rulla on ok niin eipä tuota kannata lähteä vaihtamaan.. itse ajattelin päivitellä omiin kikottimiin mekaaniset sitä mukaan kuin tarvista ilmenee..
Viimeksi muokannut 90, 12 Helmi 2015, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mielestäni sitä vesipumppuakaan ei kannata vaihtaa jos siinä ei ole vikaa. Tuossa koneessa kun pumppua käyttää kiilahihna niin pumpun hajoaminen ei ole jakopäälle niskalaukaus samoin kuin jakohihnan käyttämien pumppujen tapauksessa. Ja jos pumppu alkaa myöhemmin vuotaa niin jakohihnan purkaminen pois tieltä on pala kakkua. Jos sitä siis edes tarvitsi purkaa, en muista, luultavasti tarvitsi.

Eipä tuosta minusta tarvitse vaihtaa kuin se itse hihna, tukilaakeri sitten jos siinä on väljää. Mitoituksessa näyttää olevan vähän eri lailla varoja kuin esmes 16v Sparkissa.
- Epäkelpokeräilijä -

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Kiitos vinkeistä. Tuo kiristin vuotaa hiukan öljyä, jonka takia tuota vaihtoa nyt ajankohtaisena pidettiin. Kilometrit nyt eivät ole lähelläkään mutta vuosia toki jonkin verran takana vaikka hihna sinänsä näyttääkin hyvältä. Eli ilmeisesti järkevintä taitaa olla tuo mekaaniseen päivittäminen, tuo hydraulinen taitaisi maksaa hunajaa kun ei tuonnekaan ole hintaa kehdattu pistää :) Onko noiden luotettavuudessa/toiminnassa jotain ratkaisevaa eroa?

Tuolla näytti olevan kaupan myös tiivistesarja kiristäjälle, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa/sisältää?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tiivistesarjalla saa vuotavan kuntoon. Ainakin oma tuli tiiviiksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tiivistesarjalla minäkin joskus yhden häristimen korjasin. Käsittääkseni mekaanisissa on ollut joskus ongelmia kiristämisen suhteen joten itse korjaisin sen alkuperäisen, on vielä halvempikin homma.
- Epäkelpokeräilijä -

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Kiitoksia, pitänee koittaa tuolla tiivistesarjalla jos saisi pelastettua. Muutenkin pistää tilaukseen kaikenlaista pientä, taas vähän lähemmäs valmistumista. Vielä joku kerta pitäisi avata tuo vaihteisto, satutteko tietämään mikä mahtaa olla vikana kun kolmonen pomppaa välillä moottorijarrutuksessa pois? Ei sinänsä iso juttu,mutta hoitaisi tuonkin sitten samalla kuntoon kun joskus vaihtaa tuon kakkosen synkronkin.

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: GTV6 jakopää

Viesti Kirjoittaja berliina »

Saattaapi kytkentäratas olla tiensä päässä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Vastaa Viestiin