ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Valvoja: Moderators
ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Eilen yritin saada vuotuista leimaa Alfaan (156 JTS 2.0 vm. 2004), mutta eihän se taaskaan onnistunut ensiyrittämällä
Listatut viat:
1) Oikea ylätukivarsi, väljä - Kysymys: lähteekö pitkä pultti yläpäästä pois ilman, että irroittaa iskunvaimentimen?
2) Vasen raidetanko, klappia paljekumin sisällä (ei siis pallonivelessä) - Kysymys: saako tämän osan vaihdettua erikseen vai pitääkö vaihtaa koko ohjausvaihde?
3) Metallinen jarruputki vuotaa oikean takapyörän takaa - Kysymys: uusi putki ilmeisesti pitää ostaa metritavarana? Kuinka pitkä putki on? Onnistuuko vaihto amatööriltä?
4) Vasen alatukivarsi, väljä. Mielestäni tulkitsi raidetangon klapin liittyvän myös tähän. On jo vaihdettu muutama vuosi (n. 25 tkm sitten) - Kysymys: Onko alatukivarsi vaikea vaihtaa?
Eli kyllä taas Alfan iloista omistajaa "ruoskitaan"...
Löytyisiköhän netistä valmiita kuvasarjoja em. töille?
Listatut viat:
1) Oikea ylätukivarsi, väljä - Kysymys: lähteekö pitkä pultti yläpäästä pois ilman, että irroittaa iskunvaimentimen?
2) Vasen raidetanko, klappia paljekumin sisällä (ei siis pallonivelessä) - Kysymys: saako tämän osan vaihdettua erikseen vai pitääkö vaihtaa koko ohjausvaihde?
3) Metallinen jarruputki vuotaa oikean takapyörän takaa - Kysymys: uusi putki ilmeisesti pitää ostaa metritavarana? Kuinka pitkä putki on? Onnistuuko vaihto amatööriltä?
4) Vasen alatukivarsi, väljä. Mielestäni tulkitsi raidetangon klapin liittyvän myös tähän. On jo vaihdettu muutama vuosi (n. 25 tkm sitten) - Kysymys: Onko alatukivarsi vaikea vaihtaa?
Eli kyllä taas Alfan iloista omistajaa "ruoskitaan"...
Löytyisiköhän netistä valmiita kuvasarjoja em. töille?
- Albertolli
- Viestit: 4203
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Kohtaa yksi varten kannattaa tsekata tuo ohje:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10755
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10755
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- -TTY-
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Tuossa näyttäis olevan kohtaan neljä (4) suuntaa antava kuvallinen ohje.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_lowe ... bone.shtml
Ei oo vaikea homma, keljuin osuus taisi olla jo irrotetun tukivarren pujottelu pois paikaltaan.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_lowe ... bone.shtml
Ei oo vaikea homma, keljuin osuus taisi olla jo irrotetun tukivarren pujottelu pois paikaltaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Eli ylätukivarren tukineen saa tiputettua pois avaamalla mutterit konehuoneen puolelta...
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Ylätukivarren saa kyllä pois ilman iskarin yläpään irrotusta jos ylätukivarren kiinnityspultti on laitettu oikein päin. Tai en mä tiedä miten se oikein on, mutta toisinpäin asennettaessa sen mahtuu vetämään ulos ilman iskarin irrotusta.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
3) onnistuu. Kieppi jarruputkea ja tyssäysvehkeet tarvit, löytyy esim motonetistä.
Vanha liittimet saattavat olla käyttökelpoiset. Jos ei ole taivutus vehkeitä, niin jollain sopivan säteen omaavalla esineellä voi vääntää muotoonsa.
Vanha liittimet saattavat olla käyttökelpoiset. Jos ei ole taivutus vehkeitä, niin jollain sopivan säteen omaavalla esineellä voi vääntää muotoonsa.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
Koiranluut kannattaa irrottaa iskarien haarukoista niin alatukivarren taaempi runkopusla mahtuu vapaasti pois/paikoilleen.
Ja kun koiranluu on pois, tolpan pudotus ylätukivartta varten on helppoa (haarukan alapultti + 2 mutteria konehuoneen puolelta).
Napamutteri on tiukassa mutta sen avaamalla alatukivarren vaihto helpottuu kummasti.
Jos alapallon kartio on tiukassa niin varovasti kuumia olkavarteen. Jarruhilppeet kannattaa napata sivummalle.
EDIT: ja niitä alatukivarren taaemman runkopuslan pultteja ei kannata vääntää voimalla auki. Ne menee poikki. Pulttipyssyllä aukeavat nätisti.
Ja kun koiranluu on pois, tolpan pudotus ylätukivartta varten on helppoa (haarukan alapultti + 2 mutteria konehuoneen puolelta).
Napamutteri on tiukassa mutta sen avaamalla alatukivarren vaihto helpottuu kummasti.
Jos alapallon kartio on tiukassa niin varovasti kuumia olkavarteen. Jarruhilppeet kannattaa napata sivummalle.
EDIT: ja niitä alatukivarren taaemman runkopuslan pultteja ei kannata vääntää voimalla auki. Ne menee poikki. Pulttipyssyllä aukeavat nätisti.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: ALFA 156 katsastusherran palaute - Kysymyksiä
No minä koitin pulttipyssyllä,heti ne poikki pamahti oikealta ja vasemmalta.