Päästöjen ihmettelyä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

164 2.0ts -88 päästöt vähän vituillaan vissiin. Itse en näistä päästöhommista tiedä juuri hölkäsen pöläystä, muutakun sen että on pielessä jos katsastuslapussa lukee hylätty. Käytin autoni leimalla ja katsuri hylkäsi päästöjen takia

CO 0.12
HC 486
CO2 9.7
O2 7.77

Löysin selkeän imuvuodon imusarjasta(huohotinkupin toisen kiinnityspultin reikä meni imusarjan läpi, enkä ollut tulpannut reikää pultilla kupin poiston jälkeen). Samalla kävin kaikki alipaineletkut ja imutorvien kumit läpi etteivät vuoda.

Uusintakatsastus:

CO 0.17
HC 334
CO2 12.4
O2 4.61

Edelleen kuulemma saa liikaa happea ja käy erittäin laihalla, mutta katsuri päästi onneksi läpi kun ei äkkiseltään löydetty mitään selkeetä vuotoa mistään - ja sanoinkin käyneeni kaikki maholliset paikat läpi. Ajoin leiman jälkeen suoraan hessuun ja ostin pari purkkia starttipilottia. Niiden kanssa etin ja etin mahdollista vuotoa, mutta ei vaan vuoda enää yhtään mistään. Ei tossa ole oikeesti edes kovin montaa paikkaa mistä voisi vuotaa. Ei käy myöskään ihan täysin puhtaasti tyhjäkäyntiä, vaan sillon tällön jättää jonkun pytyn aina sytyttämättä. Huohottimen reikä tulpattu haitarikumista ja kone huohottaa tällä hetkellä suoraan ulkoilmaan(katsuri vähän tätä kauhisteli :mrgreen: )

Voiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa moisen oireen? Pystyykö sitä mitenkään mittaamaan, että antaako oikeita arvoja? Läppä heiluu sisällä todella herkästi, eikä hiilipinnoissakaan ole nähtävää vikaa.

Jos imuventtiili vuotaisi jostain sylinteristä, ni tän varmaan kyllä kuulis säksätyksenä imusarjassa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

eihän ilmamäärämittarin säätöihin ole kukaan koskenut? onko sen mustan kannen luona jälkiä siitä että olis joskus aukastu?

Jos jousi kannen alla liian tiukalle vedetty niin laihallehan se koneen vetää. Tyhjäkäyntiseosta voi säätää kuusiokoloruuvista joka löytyy ilmamäärämittarin reunasta muovitulpan alta (ellei aiemmin säädetty).

Kuva

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Ei ollu säädetty. Minä olin ensimmäinen joka ton liimauksista avasin. Täytyykin tuo kuusiokoloruuvi tarkastaa vielä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kas, eihän tämä olekaan kattipeli, joten saahan sitä ruuvattua. Miksihän minä kuvittelin, että olisi ollut -92 :roll: .

Itse olen kerran katsurin luvalla saanut säätää ruuvista kohdalleen auton ollessa tikku persiissä. Ei ihan normimenetelmä, mutta poikkeuslupa se oli katsurinkin mukaan, kun ongelman selitin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos tässä yksilössä vielä italialaisten verorele paikallaan? Oikeasta jalkatilasta keskipahvi auki ja muistaakseni oranssi (punainen :roll: ) rele kuikkaan ja ysikasia (mitäs muutakaan...) tankkiin niin muuttuu käytös huomattavasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tämähän oli katiton malli? O2 suurin sallittu on 5,00 joten pitikin päästää läpi. Ilmamäärämittarin sisällä oleva jousta on voitu käpelöidä ja siten antaa vääriä arvoja koneelle, tuo pitänee ihan säätää penkissä jos haluaa optimoida. Oletko tarkistanut venttiilivälykset?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Joo, eli auto on vuosmallia -88, mutta ilmamassamittari vaihdettu joskus ja se on vuosmallista -92 - eli multa ei löydy tota säätöruuvia ollenkaan. Tässäkö se ongelma on, että on väärä ilmamassamittari? Ei siis ole tuon kuvan kaltanen laisinkaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Tämän näkönen härveli.

Bosch 0280202204
16216
1285501 508
1217 ii
Liitteet
IMG_20150105_131430.jpg
IMG_20150105_131430.jpg (307.97 KiB) Katsottu 4557 kertaa

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Liittimen vieressä olevassa tötterössä pitäisi olla ruuvi joka kääntää potenttiometriä. Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kuten kuvasta huomaa, ei tötterön takana ole potentiometriä. Siinä on kyllä paikka ja kontaktipinnat missä sellasen varmaan kuuluis olla. Tämä on siis katillisesta autostako?

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Katittomien 8v tessujen mittarissa siinä tosiaan on potikka. Ei oikein kännykän näytöltä tihrustaessa nähnyt. :lol:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mutta muuten samanlainen? Mulla tais joskus olla e30 1.8is bemmissä aika saman näkönen mittari, jossa oli kans potikka paikallaan. Oisko peräti ollu jopa ihan samanlaine.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Samannäköisyys ei takaa, että siellä olisi oikeat arvot. Hyvinkin voi epämääräinen seos johtua väärästä ilmamäärämittarista, jos mitattava suure (resistanssi) suhteessa sisääntulevaan ilmamäärään (l/s) on väärä. Vastaavuudenhan saisi mitattua kun yleismittarin ja jonkun puntarijousen tms kanssa - kun läppää kääntää molemmista auki samalla voimalla, pitäisi resistassin olla sama. Helpompaa lie katsoa mahdollisesta vastaavuustaulukosta tai vaihtaa suoraan oikeanlainen mittari.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5254
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Muistaakseni noissa läppämallisissa pitää mitata jännitettä, resistanssi ei mene välttämättä loogisesti.
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se voipi muuten olla, riippuen vähän mitä sinne syötetään. Resistanssi menee loogisesti itse potikan (sen hiilipinnan, jota laahari laahaa) osalta toki, mutta johan sitä muut komponentit voi käpistellä matkan varrella.

Kuitennii, varmaan vertausmittaukseen tarttisi ehjän sopivan rinnalle, joten yleensä on vaan helpompaa lyyä se suoraan kiinni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Laita tänne sen ilmin numerosarja niin ihmetellään onko se edes siihen sopiva.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Dio Natale kirjoitti:Laita tänne sen ilmin numerosarja niin ihmetellään onko se edes siihen sopiva.
Tossa vähän ylempänä kuvan kanssa laitoin ne jo. Turhaan kai ne on ilmiä lähteny muuttamaan jos kävis keskenään.

Vanhassa jos tyhjäkäynnin arvot on säädetty säätövastuksella, ja tästä uudemmasta se puuttuu kokonaan, koska ilmeisesti lambda on uudemmissa kertomassa tarkempaa juoksevaa arvoa ruiskulle seoksista. Järjellä vois kuvitella, että mulla kun lamdaa ei ole, ni saattaa noi tyhjäkäyntiseokset olla vähän mettässä. Tiedä sitte kuin mettäs toi oma järki on... :mrgreen:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Vanhempaan malliin (ilman kattia) olisi tällainen ilmi käytössä Bosch 0 280 202 201 (60513206 CAPACITY MEASURER).

Voisi olla hyvä hankkia oikea ilmi että ainakin sulkee pois tuon osan vikalistasta, käytettynä luulisi löytyvän, mutta... mutta... kun ilmi on vaihdettu niin viittaisi siihen että autossa on ollut joku käyntivika...

Kaasuläpän kytkin onko tarkistettu/mitattu?

Toinen asia mitä voi tarkistaa että onko lastu vaihdettu?

Imunokan solenoidin toiminta?

Mutta niin kuin ehdotin kannattaa nuo ventiilivälykset tarkistaa myös... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Käyntivikaahan tässä yksilössä oston jälkeen oli, mutta siitä ei enää pitäisi ilmeisesti olla kyse. Sitä vaan kovasti ihmettelen, että minkä ihmeen takia on ilmamäärämittarilla, ja vielä väärällä, lähdetty ongelmaa ratkaisemaan, koska se todennäköisesti on vaan pahentanut ongelmaa, jos nyt kerran kattiversion mittari vetää laihalle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen missä käyntivika oli tullut(oli siis myynnissä vialla: seisonnan aikana tullut jokin vika, ei lähde käyntiin). Sanoivat, että eivät olleet vaihtaneet ilmamäärämittaria, vaan aikasempi omistaja oli sen joskus vaihtanut. Tiedä sitten... Autoa kun menin katsomaan liikkeeseen ensimmäisen kerran, niin ilmanputsarinkotelo oli auki eikä putsaria paikallaan ollenkaan - eli näytti ihan siltä että ilmi oli äkkiä vaihdettu ja kokeiltu lähteekö käyntiin. Mutta ota tosta nyt sitte selvää. Autossa oli siis bensatankin sisällä letkussa reikä jonka takia ei käynnistynyt.

Kaasuläpän kytkin = ok
Imunokan toiminta, kuinka parhaiten saa selville?

No mä ne venttiilinvälykset katon sit ihan viimeseks ku kaikki muut on jo vaihdettu :mrgreen: Viitti tuol pakkasel täl hetkellä rupee mitää venttiilikoppia irrottelee ja nyhrää millien kanssa.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kaivoin autorekisteristä auton tiedot, ja eiku soittelee edellisille omistajille miks ilmi vaihdettu... Ei oo onneks pitkä lista. Kolme ihmistä uudesta asti :shock:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ymmärrettävä... :mrgreen: . Tuo on varmaan se fiksuin tapa lähteä ratkomaan asiaa että kyselee edllisiltä omistajilta.

Johdon kun irroittaa solenoidista niin huomaa keskikierroksilla selvää voiman puutetta, jos näin niin sitten solenoidi toimii.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Eipä löytyny numeroa edelliselle omistajalle, joka auton 8-vuotta omistanu. Sitä aikasemmille aika turha soitella edes. Plaah... :silly: Ei toi käyntihäiriö sillai haittaa ku pätkii sillon tällön vaan tyhjäkäynnillä, mutta pelottaa vähän ajella jos käy koko kierrosalueella liian laihalla. Ebaysta sais käytetyn ilmin hintaan 150€ :( Ei viittis ihan muutenvaan ostaa, jos ei ookkaan vika siinä.

Avatar
mutt
Viestit: 5435
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Sparetolta saisi uuden ilmamäärämittarin 182€:lla, joten sataviiskymppiä käytetystä on ehkä vähän liikaa.

Sytytyshäiriötkin voi nostaa happea ja hiilivetyjä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Heitimpä viis napsua löysemmälle sitä ilmin jousta, ja nyt äkkiseltään kuunneltuna tyhjäkäynti parani. Satasen hintaan löysin jo suomesta käytetyn, jokohan kannattas ostaa? Silti tuntuu aika hurjalta hinnalta 27v vanhasta osasta, jos uuden saa tosiaan alle 200€

Sytkäpuolella ei hirveesti pitäs häikkää enää olla, ku virranjakajan kannet, pyörijät, tulpanjohdot vaihdettu. Tulpat näytti olevan suht tuoreet, mutta neki varmuuden vuoks raavin ja poltin toholla puhtaaks. Puolat nyt on vielä vanhat, mutta eiköhän se ongelma oo jossain muualla.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Tuli vaan tässä mieleen, että tuossa autossahan palaa moottorin vikavalo kokoajan. Oon vaan nyppässy polttimon siitä irti, ku se rupes ärsyttämään :lol: Näinköhän se palaa sen takia, jos on väärä ilmi laitettu kiinni? Siinä tapauksessa myyjäliike sen on kyllä tasan varmasti vaihtanut, koska ne sitä joskus myi täysin ehjänä yksilönä! Eivät vaan kehtaa myöntää, koska kun menin autoa ostamaan, niin kysyin ootteko mitä kaikkea koittanu sille tehdä kun ei lähde käyntiin, niin vastaus oli: "Ei me olla sitä oikeen tutkittu... Voi olla joku ihan pienikin vika. Ei oo aikaa näin halpaa autoa korjata" - vaikka kun rupesin autoa itse tutkimaan, niin joka paikassa oli juuri käyty tonkimassa ku oli liittimiä rasvailtu ja bensatankin päällä olevasta kannestakin puuttui pultteja, mutta tankin sisälle eivät olleet tajunneet kattoa. Meneekö ton ikänenkään auto leimasta läpi, jos moottorin vikavalo palaa?

Edit: Vähän epäilyttää tuo spareton hinta, koska joka paikassa muualla uus maksaa yli 500€ :shock:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei siinä mitään outoa ole. Kato vielä nimark.fi, jos sieltä löytyisi? On nimittäin melkein sama tarjonta kuin sparetolla, joskus sama kama halvempaa...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tuostahan muuten saa luettua vikakoodit niin voi auttaa vian paikallistamisessa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jiitee
Viestit: 4303
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jonzan kirjoitti:Tuli vaan tässä mieleen, että tuossa autossahan palaa moottorin vikavalo kokoajan. Oon vaan nyppässy polttimon siitä irti, ku se rupes ärsyttämään :lol: Näinköhän se palaa sen takia, jos on väärä ilmi laitettu kiinni? Siinä tapauksessa myyjäliike sen on kyllä tasan varmasti vaihtanut, koska ne sitä joskus myi täysin ehjänä yksilönä! Eivät vaan kehtaa myöntää, koska kun menin autoa ostamaan, niin kysyin ootteko mitä kaikkea koittanu sille tehdä kun ei lähde käyntiin, niin vastaus oli: "Ei me olla sitä oikeen tutkittu... Voi olla joku ihan pienikin vika. Ei oo aikaa näin halpaa autoa korjata" - vaikka kun rupesin autoa itse tutkimaan, niin joka paikassa oli juuri käyty tonkimassa ku oli liittimiä rasvailtu ja bensatankin päällä olevasta kannestakin puuttui pultteja, mutta tankin sisälle eivät olleet tajunneet kattoa. Meneekö ton ikänenkään auto leimasta läpi, jos moottorin vikavalo palaa?

Edit: Vähän epäilyttää tuo spareton hinta, koska joka paikassa muualla uus maksaa yli 500€ :shock:
Hmm... kyseessä olevassa liikkeessä on myynnissä aika paljon juuri noita tontun autoja, ja parilla tutulla hiukan :roll: epäluuloa myyjäliikkeen stooreihin autoista... joten jos yrittivät halvalla korjata niin halvan ilminkin vaihto on täysin mahdollinen. Toivottavasti löydät hyvän ilmin , koska auto muuten vaikutti aika hyvältä 8)

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Ricambi kirjoitti:Tuostahan muuten saa luettua vikakoodit niin voi auttaa vian paikallistamisessa.
Millämistä ja miten? :mrgreen: Mulla itellä nyt ei oo alkeellisintakaa lukulaitetta - pitäs varmaan ostaa.

Edit: foorumilta löytyki jo ohjeet

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Multa löytyy koodien lukuohjeet ja myös ohjeet lukulaitteen valmistuksesta + vikakoodit.

Jos tarviit niin ilmoittele... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Liittyyks tää jotenki asiaan?
Liitteet
IMG_20150106_230145.jpg
IMG_20150106_230145.jpg (282.65 KiB) Katsottu 3990 kertaa

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei ole kyllä tuollainen, joku jälkiasennettu liitin otaksun. Se mikä on luultavimmin niin AMP:n liitin ja nelinapainen, jos laitat s- postin niin laitan sulle nuo yo. mainitsemani ohjeet. Liitin sijaitsee pelkääjän puolella edessä ja lattiamaton alla.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Päästöjen ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Nyt on ilmi vaihdettu oikeeseen. Käynti parani ja kiihtyy tasaisemmin. Totuus selviäis sitte päästömittauksella.

Vastaa Viestiin