Delta-Auton hinnat!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Delta-Auton hinnat!

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Vein alfan Delta-Autoon testeriin, koska valoista lähdettäessä tuntui hiukan nykimistä, eikä vetoa tuntunut löytyvän kunnolla ennen kuin antoi reippaasti kaasua. Noooo, se tutkittiin ja todettiin: että testattiin ja asentaja teki 1½ tuntia töitä - happitunnistin ei reagoi - 120€ kiitos!
Löytyiskös esim. pääkaupunkiseudulta halvempia paikkoja, vai onko se joka paikassa yhtä arvokasta?? :shock:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Mm Automilano on yksi vaihtoehto. Tosin ei sitäkään nyt kovin halvaksi paikaksi voi haukkua...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Niin, ja jos tuossa meni lambda-anturi vaihtoon niin sekin jo maksaa jonkin verran.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtoiko tuossa laskussa olla vielä lambdan hintaa mukana? Luulisi sen jo yksinään maksavan Deltassa tuon verran kun Motonetin yleismallinen lambdakin maksaa 65 euroa.

Oliko siis pelkkä vianetsintä 120 €?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Jep- pelkkä vianetsintähän siinä oli.
Anturi maksaa vähän yli 200 euroa plus siihen sitten työ.
Kai ne siihenkin hommaan saa tunnin pari kulumaan kevyesti.
Vaikka - onhan se tietenkin sitten taas kunnossa... *toivorikkaana* :evil:
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oletko jo vienyt huoltoon? Jos et niin osta se anturi vaikka Motonetistä, sen vaihtaa mikä nyrkkipaja tahansa jos ei ole mitään ihmeellistä.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Jäi tuo koko tunti tuon puolen tunnin edessä huomaamatta... tuntuikin halvalta.

Lambda-anturin vaihtoon ei saa kulua varttia kauempaa. Jos vaihdetaan samalla alueella toimivaan. Periaatteessa anturi kuin anturi joka on samoilla spekseillä toimiva kelpaa. Minimilaskutus lienee kuitenkin 1/2 tai 1 tunti?!?

Ongelma on lähinnä siinä, että jos lambda-anturi vaihdetaan, mutta vika ei korjaannu niin sitten onkin jälleen miettimistä. Lisäksi pitäisi varmaan yrittää löytää se syykin miksi anturi meni. Esimerkiksi pakosarjavuoto, jolloin happea liikaa ja anturi kärvähtänyt. Toki saattaahan se mennä ajan ja lämpötilavaihtelujen yms. vuoksi ilman erityistä syytäkin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

BSTR kirjoitti:Lambda-anturin vaihtoon ei saa kulua varttia kauempaa.
Jaa? Itse en ole vaihtanut kuin yhden lambdan, mutta se ainakin oli niin jumalattomasti kiinni ettei auttanut kuin ottaa katalysaattori ruuvipenkkiin ja yrittää vääntää tökkeli talon suurimmilla työkaluilla irti. Siltikään ei lähtenyt kuin osittain rikkomalla. Liekö joku maanantaimekatsu vääntänyt sen aikanaan väärille jengoille?

Tuon kokemuksen perusteella en uskaltaisi luvata vaihtavani anturia tunnissakaan. Tietysti ammattimieheltä pitää mennäkin amatööriä vähemmän aikaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Jollei sinne ole kierteeseen pistetty esim. kuparitahnaa, niin voi olla tosiaan aika pahasti ruosteessa... sitten vielä päälle ruosteinen pakoputkikin, niin saattaa olla enemmänkin vaihdettavaa ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se kyllä näyttänyt pahasti ruosteessakaan olevan, mutta istui silti tukevasti juntturissa. Metrisellä varrella sai vääntää oikein tosissaan, ja anturikin lämpeni vääntämisen vaikutuksesta melkoisesti. Kun katalysaattorin laittoi ruuvipenkkiin ja väänsi, koko työpöytä lähti liikenteeseen.
Kuva
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Niinpä...
eikä missään ole luvattu, että vika oliskin siinä hemmetin Lambdassa.
Oon aatellut, että tuollaset viat ainakin jotka vaatii testeriä hoituis siellä missä se osataan, maksoi mitä maksoi :( , ja muista koittais selvitä jollain muulla konstilla.
Kyllähän ne puhui tyhjäkäynnin säätimestäkin, mutta ensin kuulema pitää hoitaa toi yks vika. Eli ei muuta kuin pussin pohjaa kaivamaan toivoen parasta ja peläten pahinta.
P.S.
aika mukavastihan noita mielipiteitä tän asian tiimoilta tuli!
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Vastaa Viestiin