Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Oon vesipumpun kimpussa, mutta huomasin erikoiset liittimet, ilmeisesti alkuperäisiä! Onko kyseessä jotkut kertakäyttöiset, vai saako takaisin tavallisilla työkaluilla? Jeesiä mielelään heti, kun auto levällään!
Life's too short to drive boring cars!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jotkut saa helposti, toiset voi olla semmoisia kertakäyttöisiä kerran kiristettävää mallia kuten vetarin suojakumeissa. Vesiletkuissa kai pääset helpoimmalla kun vaihdat hyvät ruuvattavat tilalle. Siellä lienee semmoiset prässätyt jos kyseessä on joku syylärin alavesiletku?! Vai mikä letkuliitin on vesipumppurempassa muuten irroitettava?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei kai vesipumppurempassa tarvi noihin koskea, jos ei paisari tmv. ole tiellä? Mutta tehtaalta tulleena pitäisi olla mallia Clic tai Clic-R, pihtejä saa mm. Kamasan valmistamana ihan tavallisesta varaosapuljusta. Sille liittimelle oli joku toinenkin nimi, mitä en nyt muista. Sikäli kun on Clic/Clic-R, niin ihan pihdeillä "kiinni päin" puristaen ja pikkurukarilla välistä vääntäen aukeaa, joskus pelkästään ruuvimeisselillä kampeaminen riittää. Jos haluaa helpoksi, niin ruuvattavat tilalle - kunhan vahtii, ettei kiristä liikaa...

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Kiitoksia vastauksista, siirrettiin ajankohtaa, ei ollut sopivia lemmareita jemmassa. Kirjoitin viestin ilmeisesti vähän ajatuksissani, tarkoituksena oli siis vaihtaa termari koteloineen :)
Life's too short to drive boring cars!

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Clic-r klemmareita olen laittanut takaisin pistämällä alle jäävän osan nypykkää vasten ohuen talttaruuvarin kyljelleen, eli ruuvarin pään leveä sivu letkua vasten ja sitten puristanut pihdeillä käyttäen talttaruuvaria välikkeenä jolloin pääliosa pääsee loksahtamaan paikoilleen. Äkkiähän joihinkin huonoihin pihteihin tietenkin hitsaisi rautapalan tuota varten. Kun ei niitä erikoistyökaluja raaski ostaa jotain yhtä klemmaria varten..

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei taida clik-r:iä olla termarikotelossa? Eikös noissa ole alunperin niitä kertakäyttösiä joissa panta kiristetty puristettavalla kaarevalla metalliklipsillä. Eli vanhat pois ja uutta tilalle.

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja qaz »

Clic-R on ilmeisesti tää liitintyyppi mitä imuputkissa on viljelty, osaisko joku suositella minkälainen työkalu/työkaluja kannattais hankkia että sais helposti auki isot ja pienet liittimet?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuosta edullisesti Biltemaa.

Töissä käytän tällaisia, mutta Biltemat ajanee ihan saman asian.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jaahas, taas asiaa Biltemaan näköjään. Hinta kohdillaan. Sieltä saisi varmaan työkaluja vetarinkumien klemmareihinkin. Vaikkei tarvitse kuin ehkä kerran vuoteen niin riesa ne on silti.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alkuperäinen letkuliitin, saanko takaisin?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ihan kuin Biltema olisi hukannut valikoimastaan ne paremmat Clic-R-pihdit, joissa oli kahdet eri kokoiset leuat. Niillä ylettää ahtaaseenkin rakoon, kun leukoja saa kierrettyä kahvoihin nähden. Jos noita jostain vielä löytyy, niin kannattaa kelata talteen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Vastaa Viestiin