2.4 JTD 10v kytkimistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

2.4 JTD 10v kytkimistä

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Elikkä tarvis jossain kohtaa laittaa kytkin uusiksi tohon 166:een jotta pääsee nauttiin tehoboksin tuomasta lisäpotkusta. Nykyinen tuppaa luistaan 6.vaihteella kun enemmän väännättää kun tehoboksi on kiinni. Ilman boksia ei oo kertaakaan luistanu. Ebayssä olis houkuttelevia kytkin+vauhtipyörä kittejä,mutta onkos noissa 10v kytkimissä eroa? Osa tarjoaa samaa pakettia kaikkiin 10v malleihin (siis kun puhutaan 166sta) ja osa tarjoaa eri pakettia esim vain 110kW malliin ja 100kW/103kW taas eri settiä. Mutta voiko noissa olla kummempaa eroa? Luulis että esim.vauhtipyörän pulttijakoa tai startin hammaskehää ei olis ollut järkevää muuttaa tehtaalla eri versioiden välillä. Löytämäni vauhtipyörä/kytkinsetti luvataan sopivan 110kW 166een ja mm.156 103kW muttei 166 103kW. Itsellä siis on 103kW cf3 versio. Kellään kokemusta/varmaa tietoa asiasta? Ajattelin laittaa uuden 2-massalimpun ja vakiokytkimen alkuun ja se kestää minkä kestää. Jos alkaa luistaan uudelleen niin sitten Larkspeediltä jäärempi kytkin seuraavaksi.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 2.4 JTD 10v kytkimistä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Laitatko caijo mulle pm,sulle olisi koko kytkinpaketti puoli-ilmaiseksi.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2.4 JTD 10v kytkimistä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Moottorityyppi M20 ,M21 ,M22 (eli 166 2,4 JTD 10V 100, 103, 110 KW )

Vauhtipyörä 166, 55185669

korvannut pyörät: 60801888 (06/03) ja 73501938 (07/02)
ja korvattu (09/03) pyörällä:
55190789 166 2,4JTD CF3 ja
55190650 Lancia Lybra 1,9JTD

Sama vauhtipyörä 55185669 on 156 M2 ,M3 ,M4 ,M5 ,M30 (2,4 JTD 10V ja 1.9 JTD 8V)

156 1,9 JTD vahtipyörä on 55190650, moottorityypeille:
M26 (1910 JTD 16V CF3 93KW) ,
M27 (1.9 JTD 16V CF3) ,
M28 (1910 JTD F3 16V 150BHP 4X4) ,
M29 (1910 JTD CF3 136 BHP DEPOT BELGIUM)

vauhtipyörän 55190650 korvaushistoria on:
55185654 (09/03)
55185669 (09/03)
55193588 (02/05)

Eli samaa vautipyörää tuuppaa 8V/10V koneisiin, viimeisin taitaa olla tuo 55190650
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2.4 JTD 10v kytkimistä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Vielä lisää eperistä:

Kytkinlevy 166 2,4 JTD 10V:

46532378 M20
60815750 M20
60816364 M20
60816366 M20
60816366 M21
60816821 M21
46819352 M22

166 Twinspark

46532378 VALEO M1
60815750 M1
60816364 M1 ,M2
46819352 M2

156 JTD

46532378
60815750
60816366 M1 ,M3
60816364 M2
60816366 M2
60816366 M3 ,M4
60816821 M3 ,M4
46819257 M5

Mutta 156 M3 ,M5 ,M20 (TS CF2, CF3): 46550936, 46526587 (07/98) , 60815510 (06/03) ei ole sama numero. (Nämä sopii 2,0TS ja JTS koneisiin)

46819257
M25 1910 JTD 8V 85KW
M30 2400 JTD 10V 110 KW

46819352
M26 1910 JTD 16V CF3 93KW
M27 1.9 JTD 16V CF3
M28 1910 JTD F3 16V 150BHP 4X4
M29 1910 JTD CF3 136 BHP DEPOT BELGIUM


Eli sama kytkinlevy 166 JTD ja TS, 156 JTD 8V, 10V ja 16V

156 TS on taas samalla kytkinlevyllä JTSn kanssa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 2.4 JTD 10v kytkimistä

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

156 ja 166 ts kytkimien ero taitaa tulla siitä kun 166 on 2-massavauhtipyörä ja 156ssa kiinteä. Kyllähän tossa kuitenkin 110kW kytkin on eri numerolla kun 100/103kW malleissa,joissa taas on keskenään kytkin samalla numerolla. Mikähän ero siinä sit on? Netissä myynnissä olevat Valeon paketit on välillä ilmotettu sopivan 100/103kW malliin,tai kaikkiin 3 eri tehoversioon tai pelkkään 110kW malliin vaikka kaikissa ollut sama Valeon osanumero.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin