Mustaa jäähdytinnestettä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Mustaa jäähdytinnestettä?

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Kävin tuossa kokeilemassa 300000 ajettua vuoden -89 164 TS:ää.

Oli paljon hyvää, ylimaalattu, siisti, takapalkki vaihdettu, ei ylimääräisiä kolinoita, moottori, vaihteisto ja kytkin pelasi híenosti.

Mutta eihän mustaa jäähdytinnestettä ole olemassa. Eli pitääkö juosta karkuun? Voiko seisonta-aika vaikuttaa siihen vai onko auttamatta kyseessä kannentiivisteen vuoto? Öljyssä ei ylimääräistä mönjää tai vaahtoa ollut, eikä lämmöt noussut reilusta 80 kympistä puolen tunnin ajon aikana, johon sisältyi valoissa seisomista.

Mistäs joutokäynnin vaeltelu johtuu?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mustaa nestettä? :shock:

Ei se nyt minusta suoraan öljyynkään viittaa, öljy jättää värillisen kalvon nesteen pinnalle ja rähmää paisuntasäiliön likaiseksi. Oliko se neste varmasti mustaa? Ettei värillinen neste vain näyttänyt mustalta säiliöön katsottaessa?

Joutokäynnin vaeltelu johtunee useimmiten huonoista "imusarjan" kumeista, alkavat vuotamaan ilmaa imupuolelle ja sotkevat tyhjäkäyntiä.
- Epäkelpokeräilijä -

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Joo todennäköisesti se oli optinen harha. Kun järjellä ajattelee, niin eihän vesi/jäähdytysneste ja öljy sillä tavalla sekoitu että öljy sen nesteen kokonaan värjäisi.

Nuo imukumithan ei ollut mikään iso tikki?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tutulleni vaihdettin kerran jarrunesteet huollossa. Jarrunesten sijaan säiliöön tosin kaadettiin öljyä. Vähän aikaa siinä meni kun vaihdettiin öljyt takaisin jarrunesteisiin.

Tästä voisi vaikka vetää johtopäätöksiä ja alkaa miettimään, että mikä neste tekee veden ja glykolin kanssa mustan värin. Nesteenkaatajiahan on joka lähtöön.

Ja minkä väristä on syylarin paikkaamisen käytettävä kama/sementti silloin kun se pyörii syylarinesteessä?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

jokipoika kirjoitti: Nuo imukumithan ei ollut mikään iso tikki?
Aikoinaan vaihdoin 75 TS:ään ja muistelen että kumit olivat kalliimmat kuin olin kuvitelllut. Nykyistä hintatasoa en tunne.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Joo, täytyy varmaan maistaa sitä nestettä kun siinä on niin monta mahdollisuutta mikä on voinut mennä pieleen :?

Eikös juuri noissa imukumeissa ollut mahdollisuus ostaa ne jostain kumikaupasta ja vain leikata sopivan kokoisiksi?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

jokipoika kirjoitti:Joo, täytyy varmaan maistaa sitä nestettä kun siinä on niin monta mahdollisuutta mikä on voinut mennä pieleen :?

Eikös juuri noissa imukumeissa ollut mahdollisuus ostaa ne jostain kumikaupasta ja vain leikata sopivan kokoisiksi?
Asiasta on keskusteltu aikaisemminkin joten löytyy vanhoista jutuista kaivamalla.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Syylärin paikkausaine on juuri tuommoista tummanruskeaa, sotkee aika ikävän näköiseksi nesteen.
Mitenkäs nuo imukumit, eikös niissä ole alkujaan pienempi sisäreiän halkaisija keskellä, tosin eipä tuolla taida normaaliajossa olla väliä vaikka vähän pykälää imureitillä onkin :?

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Täytyisi kyllä muistaa tuon hakutoiminnon käyttö, täällähän se oli:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2669

Tässä vain alkuperäinen ongelma oli tyhjäkäynti kylmänä. Minun tapauksessa vika säilyi moottori lämpimänä.

Ehkäpä se neste oli juuri ruskeaa. Mutta itse jäähdytin oli kyllä hyväkuntoisen näköinen, ei puuttunut niitä pykäliä niinkuin joskus näkee.
Mutta kai se voi vuotaa muualtakin.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos nyt maalataan piruja seinälle niin paikkausmämmillä on voitu vaikka yrittää tukkia alkavaa kannentiivisteen vuotoa. Jos kuitenkin lämmöt pysyivät koko koeajon OK ja paisuntasäiliöön ei koneen käydessä tule kuplia niin ei sitten kyllä pahasti näytä tiivistevuodoltakaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin