Oil pressure low GT:ssä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Terve,

noin joka viidennen kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmestyy ko.varoitus. Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei ilmesty uudestaan. Teki ekan kerran kuukausi sitten jonka jälkeen on korjattu vuotava öljypohja ja samalla laitettu 10-60 öljyt ja suodatin vaihdettu. Nyt vika ilmestyi taas. Olisiko villejä arvauksia mistä voi johtua vai onko anturi/mittarivika tms.

ps. autoon piti tehdä jakopään vaihto, öljypohjan korjaus ja vaihteiston öljyn vaihto. Autokeskus ja Malminkartano kummatkin yli 2000eur. Fixpoint tuusulassa 710eur koko homma.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikähän moottori?
Varmaan JTS?
Itse ongelmaan en mitään osaa sanoa, jos öljytaso on oikea. Anturissa voi olla vikaa, öljynkierrossa yms....

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja meltyman »

2 litrainen JTS. Öljyn määrä maksimissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja palkus »

ettei vaan alkais seuraavaksi kolisemaan. :roll:

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa todellinen öljynpaine niin selviää onko kyseessä anturivika vai oikeasti matala öljynpaine. Jostain siis öljynpainemittari käsiin tai korjaamolle mittauttamaan.
Tein itse - säästin

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja puuha »

Se anturi ei vaan ehdi kylmänä mukaan peliin ajoissa. Jos olisi todellista öljynpaine ongelmaa niin kyllä se varottelisi myös lämpimillä liemillä.
Makaroonia jo vuodesta -98

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja legza »

En tiedä kuinka työläs tai kallis öljynpaineanturi on vaihtaa JTS:ään, mutta veikkaisin että kyseinen anturi on halvempaa vaan vaihtaa, kun tutkituttaa pajalla sen kummemmin.
Jos siellä on mekaaninen vika, niin taitaa olla koko mosa halvempi etsiä käytettynä ja vaihtaa koko paketti, eli menettävää ei luultavasti ole? Se tulee halvemmaksi kun alkaa moottoria purkamaan, tutkituttamaan, ehjäämään ja kasaamaan. Toki jos itse pystyy tekemään...

Oletan ettei siis ylimääräisiä mekaanisia kolkotuksia vielä ole kuulunut.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No mitä tossa yksikin TS:n kattila tuli avattua joka ei ollut vielä hirveesti kolkottanut niin ihan moro oli kampi että veivinlaakeri - siinä oli kuulemma pieni sivuääni. Öljypohja oli siitäkin ollut halki ja vuotanut, ja öljyt vähissä. Tosiaan tsekkaisin ne öljynpaineet. Valohan yleensä ilmoittaa vasta sen että milloin pitää alkaa tekemään moottoriremppaa :lol:

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Alan piireissä tätä on joskus kutsuttu moottorinvaihtovaloksikin. :wink:
Tein itse - säästin

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Oil pressure low GT:ssä

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Kyllähän se JTS koneen perus synti taitaa olla, öljyn paineet katoo ja sit menee laakerit. Onko nokat kuluneet kuinka pahoin pakonokasta. Se metalli putu kun leviää sinne koneeseen niin alkaa kummasti syömään laakereita.
Onhan noita nyt jo muutama tullut tuo takia avattua ja laitettua kokonaan uusiksi...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin