159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Paukkasi sitten tuollaisen koodin päälle:
P2563 variable geometry turbo position,
eli turbon siipien säätö kateissa tällä hetkellä.
Tuossa kaksilitraisessa dieselissä näyttäisi olevan sähköinen tuo säätö, onko kellään kokemuksia moisesta?
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Kyllä siinä on ihan perinteinen alipainekello, mutta siihen päälle menee " muisti"

Tai jotenkin vastaavasti.. Eli ei samalla tavalla sähköohjattu, kuten joissain malleissa

Paljonko ajettu ? olisko ihan vaan karstottunu ?
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Eipä tuolla ole vielä kuin vajaat 60 tkm mittarissa.
Toimi hienosti siihen asti kun saastepönttö siitä perästä kävi irti. Tuossa Euro5-versiossa kun on samassa pöntössä katti ja dpf heti turbon jatkona. Oliskohan siihen sitten saanut aikaiseksi ilmavuodon johonkin väliin saastepöntön kanssa touhutessa?
Tai perinteinen sähkökorjaus, akku irti riittävän pitkäksi aikaa. Tuskin siitä ainakaan haittaakaan olisi tässä tilanteessa. :twisted:
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Mä oon luullut että vain 10V on alipaineohjaus?

Jos siivet on jumissa, putsaus auttaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Alfan kaikissa dieseleissä taitaa mennä alipaineet ahtimille.. vnt ahtimissa siis... poislukien se eka

joka tais olla ahdolla ohjattu... :roll:

mutta esim tämä gtb1549v , joka tässä tapauksessa on kyseessä, sisältää tuon kellon päällä

elektroniikkaa.. :mrgreen:

Olisiko hienosäätöä varten ?

ffp forumin puolella ovat putsanneet mister musclella.. en ole kokeillut kyllä, mutta mutta...

tuo gtb sarjan ahdin on kyllä helppo purkaa - ja 2.0 koneessa vielä niin helpossa paikassa, että ahdin käteen ja putsaus, jos se on karstanen.. :wink:

Ja purkamisella en tarkoita nyt koko ahtimen purkua, ettei tule vääriä käsityksiä...
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

No joo, alipaineohjaus se tuossakin tosiaan on ja sieltäpä vikakin löytyi. Eihän se paine kulje jos letku on vaan toisesta päästä kiinni. Pikku vikoja, helppo korjata! Taas pelittää hienosti eikä edes tarvittu muskelimiesputsausta.
Sähköliitin alipainekellossa on edelleen mysteeri, tietääkö joku mitä virkaa tuo piuha toimittaa?
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 159 2.0 JTDm: P2563 Turbo-ongelma

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan vaan arvauksena, asentotieto?

Näinhän se menee että vika on edellisessä korjauksessa. Varmaan letku irronnut suodatinta temutessa.

Vastaa Viestiin