Novitec GP1

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
taistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
Car(s): 156 2.0 JTS 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja taistelija »

Tästä laitteesta ei löydy kovin paljoa käyttökokemuksia tai infoa mistään netistä, niin laitampa tänne kun tuli sellainen tilattua kokeeksi, jos joku muukin on pähkäillyt tämän vehkeen tilaamisen kanssa.

Laite on siis tämä: http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=6627

Se ei ole varsinainen viritysosa, vaan muuttaa kaasupolkimen vastetta herkemmäksi. Se, mitä löysin muilta foorumeilta, niin sellaisen hankkineella oli hyvät kokemukset, mutta kokeilemattomat tyrmäävät sen käytön perustelemalla, että kannattaa mieluummin hankkia jotain tehoa lisäävää. Itse ajattelin sen niin, että mieluummin koittaisi ensin saada paremmin käyttöön ne olemassaolevat hevosvoimat. Lisähepoistakaan ei välttämättä heti ole iloa, jos ei niitä polkimen kautta saa heti käyttöön.

Laitoin palikan eilen kiinni, asennus oli suht suoraviivaista, mutta liitospaikka on vähän hankalassa paikassa. Piti maata lattialla pää alaspäin ja sinne ei ainakaan mun fysiikalla päässyt kuin yhdellä kädellä. Toisella saattoi sentään näyttää lampulla valoa. Napin laitoin sellaiseen paikkaan, että ajaessa sen LED jää ratin ja käsien taakse, niin ei hämärässä paista silmiin.

Vielä ei ole kovin paljoa tullut kilometrejä sen kanssa, mutta eron kyllä huomaa. Auto tuntuu hieman tehokkaammalta, vaikkei se sitä oikeasti ole. Sport-asennossa varsinkin autosta tulee enemmän kaasulla ajettava ja tosiaan huomaa, että tehoa saa nopeammin renkaisiin. Ilman tätähän esim. jos haluaa risteyksestä tai hitaasta mutkasta lähteä vilkkaammin jatkamaan, on kaasua ainakin mun autossa painettava vähän etuajassa, mutta nyt se on reaaliaikaisempaa.

Onko muut testanneet tai kokemuksia? Tässähän on kolmen viikon tyytyväisyystakuu ja siitä saa rahansa takaisin, jos haluaa palauttaa. Silloin jää maksettavaksi vain postimaksut.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja JTD »

Toimii JTDm:ssä hyvin :-D .
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Mielenkiintoisia käyttökokemuksia! Olen itsekkin katsellut jo pidemmän tovin tuota GP1:stä.

Ainoa asia mikä vielä tuossa mietityttää, on se että tekeeko tuo kaasupolkimen liikkeen "yläpäähän" käytännössä pelkkää kuollutta tilaa? Eli siis jos 0-100% vakiokaasun liike "vähennetään" keinotekoisesti esimerkiksi 70% paikkeille, niin eikö tuo loppu 30% ole käytännössä yhtä ja samaa "vaihetta" ?

Käyttökommentteja vaan tulemaan, tuote vaikuttaa lupaavalta! :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

taistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
Car(s): 156 2.0 JTS 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja taistelija »

Ei, vaan idea on se, että normaalisti sähköisessä kaasupolkimessa on ohjelmoituna viive niin, että kun painaa lisää kaasua, niin oikeasti kaasu laahaa hieman perässä. Perustoiminta on siis "käyttäjäystävällisempi" ja smoothimpi eikä tehoa tulee heti kerralla kovin rajusti. Tällä palikalla sitä viivettä voidaan pienentää että kaasu reagoi nopeammin polkimen painantaan.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hmm, makuasioita varmaan, mutta en ole kyllä mitään viiveitä havainut. Työkaveri lainas ruokikselle (taas) eikä muuta maininut (taas) kuin kaasunvasteen/reagoinnin ärhäkkyyden. Kaverilla vaihtus sentään autokin välillä.

Toki täysin kylmänä on havaittavissa tiettyä rauhallisuutta, mutta mielestäni se on hyvä vain.

taistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
Car(s): 156 2.0 JTS 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja taistelija »

Makuasia tietysti eikä mikään pakko-ostos. Itse kaipasin vähän lisää särmää ja tällä sitä on nyt kyllä tullut. Yksi moodeista on se normitila, jossa efektiä ei tule, oletuksena menee käynnistäessä päälle dynamic-tila. En tule palauttamaan tätä vimpainta - se tekee sen, mikä tuotekuvauksessa luvattiinkin ja hauskuuskerroin lisääntyi yhdellä :)

Halusin tosiaan jakaa tästä hieman kokemusperäistä tietoa ihan sillä kun sitä ei oikein löydy. En osaa arvioida, millaisia eroja tulisi kellon kanssa ja tuskin ne valtavia olisi, mutta ajotuntumaan on kyllä vaikuttanut haluamaani suuntaan.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Kiitos kokemuksista, hienoa kun lähdit laitetta testaamaan. Tuon perusteella täytyy itsekin laittaa harkintaan.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja V6 »

stoichiometric kirjoitti:Hmm, makuasioita varmaan, mutta en ole kyllä mitään viiveitä havainut. Työkaveri lainas ruokikselle (taas) eikä muuta maininut (taas) kuin kaasunvasteen/reagoinnin ärhäkkyyden. Kaverilla vaihtus sentään autokin välillä.

Toki täysin kylmänä on havaittavissa tiettyä rauhallisuutta, mutta mielestäni se on hyvä vain.

kutoseen ei ainakaa tarvitse tuollaisia, kaasu on erittäin nopeasti reagoiva.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kuulostaa aika samalta ku mitä 166:ssa vakiona oleva STR-nappi tekee...
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Herätelläänpäs tätä ketjua vuosien hiljaisuuden jälkeen. Eli tuli tilattua toi Novitec GP1 ja tänään asensin autoon ja muutaman kilsan tuli ajeltua. Vielä en ole huomannut semmoista eroa mitä toivoin, mutta pitää ajaa vielä lisää. Tuonhan saa palautettua kolmen viikon kokeilun jälkeenkin, jos ei ole tyytyväinen.

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Novitec GP1

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Muutama sata kilometriä nyt tullut ajeltua toi vekotin asennettuna. Ei sellaista parannusta kaasunherkkyyteen, mitä olisin toivonut, mutta kyllä sen välillä huomaa, että auto vastaa kaasuun paremmin. Voin antaa varovaisen suosituksen muille.

Vastaa Viestiin