*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .

Alfoista

Valvoja: Moderators

maahinen
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Tammi 2013, 22:16
Car(s): 159 SW 2,4JTDm -06

ex. 156 SW 1,9JTD MJet -00

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja maahinen »

Ovatko kaikki dpf:n ja egr:n hävittäneet olleet tyytyväisiä auton käyttäytymiseen ja toimintaan operaation jälkeen?

Mihin hintaan näitä koodauksia on normaalisti tehty? Olisiko käyttäjäkunnalla antaa edullisia suosituksia kyseiselle operaatiolle, alueena pohjois-pohjanmaa / keskipohjanmaa?
Näyttää hitaalta!

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Päästölappu haetaan myös erikseen ennen katsastusta niin on aikaa miettiä katsastus suodattimen hankintaa.
Monesti jaksoivat konttorilla polkea mittaustulosta? Itsellä asettui arvo vasta noin kuudennella polkaisulla, ilman loukkua.
Eipä tarvi terve 2.4JTDm nokiloukkua paikalleen, kunhan on egr tukittuna imusarjaa likaamasta. Katsastin viimekuussa suoraan selvästi alle päästörajan. Vuosi sitten tehtiin hommat.
Ja ^Maahiselle, kyllä olen ollut tyytyväinen, ei tarvi murehtia enää nokiloukusta, imusarjan karstoittumisesta, egr jumimisesta, ehtiikö tehdä nokipolttoa taajama-ajossa, kulutus putosi.
Oulussa Powerfläshiä pakko kehua koska huomasvat ja korjasivat autosta ohjelmointireissulla ikävän nykimisongelman, joka nyt ei varsinaisesti heidän hommaansa kuulunut (satunnainen oikosulku johtosarjassa)
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

maahinen kirjoitti:Ovatko kaikki dpf:n ja egr:n hävittäneet olleet tyytyväisiä auton käyttäytymiseen ja toimintaan operaation jälkeen?
Erittäin tyytyväinen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pasi kirjoitti:
maahinen kirjoitti:Ovatko kaikki dpf:n ja egr:n hävittäneet olleet tyytyväisiä auton käyttäytymiseen ja toimintaan operaation jälkeen?
Erittäin tyytyväinen.

Sama.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Smacket »

maahinen kirjoitti:Ovatko kaikki dpf:n ja egr:n hävittäneet olleet tyytyväisiä auton käyttäytymiseen ja toimintaan operaation jälkeen?

Mihin hintaan näitä koodauksia on normaalisti tehty? Olisiko käyttäjäkunnalla antaa edullisia suosituksia kyseiselle operaatiolle, alueena pohjois-pohjanmaa / keskipohjanmaa?
Erittäin tyytyväinen, jos vielä nykyisen auton jälkeen tulee diesel-menopeli niin ensimmäiset toimenpiteet ovat juurikin softaus, dpf:n suolestus ja egr:n blokkaus.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itse juuri ensimmäisen diesel Alfan hankkineena kysymys viisammille, jos on puhdistettu egr ei tulpattu tai ohitettu ohjelmoimalla onko kulkupuolessa eroa jos venttiili on tulpattu tai ohitettu ohjelmoimalla?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ei pitäisi olla mitään eroa. Ventiilihän toimii käsittääkseni niin että osakaasulla tai kun kaasu nostetaan niin ventiili päästää pakokaasua imupuolelle. Kiihdytettäessä venttiili menee kiinni, muuten kai ahtopaineet karkaisi pakosarjaan, tosin joku vastapaine sielläkin silloin olisi mutta ahtojen tarkka ohjaaminen ei varmaan onnistuisi.
Ongelmat egr:n kanssa tulevat kai silloin kun kiihdytettäessä se ei suostu menemään kiinni.

Joten kun tehoja pyydetään, tilanne on sama onko venttiili kiinni vai tulpattu kokonaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^kiitos :)

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja juhala »

Mitä raati on mieltä sellaisesta yhdistelmästä että blokataan EGR mutta jätetään DPF?
En haluaisi omasta autostani ainakaan näkyvää savua ilmakehään
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Mikäpäs sitä estäisi. Siihen ei tarvitse ohjelmointia, vaan peitelätkät EGR:n putkeen riittää. Tästä voi olla toki muitakin mielipiteitä, mutta mulla tuo ainakin toimii ilman vikakoodeja.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja arv »

hjpp kirjoitti:Mikäpäs sitä estäisi. Siihen ei tarvitse ohjelmointia, vaan peitelätkät EGR:n putkeen riittää. Tästä voi olla toki muitakin mielipiteitä, mutta mulla tuo ainakin toimii ilman vikakoodeja.
Eriävä mielipide. Vakiosoftalla vikakoodi tulee. Tukkimisen sijaan voi egr-virtausta kuristaa sopivalla peitelevyllä.

Esim tuommoisella setillä: http://www.ebay.ie/itm/13-EGR-valve-bla ... 2a3da67737

Tuossa tietoa: http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/egr.php

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Olisiko 1,9 tyhmempi/sallivampi kuin 2,4? En usko.
Valokaan ei mulla ole rikki, kun se puoliaktiivisesti urputtaa muista asioista.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja veskuk »

hjpp kirjoitti:Mikäpäs sitä estäisi. Siihen ei tarvitse ohjelmointia, vaan peitelätkät EGR:n putkeen riittää. Tästä voi olla toki muitakin mielipiteitä, mutta mulla tuo ainakin toimii ilman vikakoodeja.
Asiasta on ihan omakohtaista tutkimustulosta. Deltankin asentamissa kuristuspelleissä oli 4 kpl 8mm reikiä. Itse tehdyllä muuten vastaavalla pellillä mutta 6mm rei'illä toimi vielä mutta 5mm reiät sai jo aikaan vikakoodin, jonka merkitys oli "kierrätetyn pakokaasun määrä ei riittävä" tms.

6mm versus 8mm ei silmämääräisesti havaittavaa eroa nokeentumisessa.

kyseessä siis 159 2.4 200hv 2007 vakiosofta.

Jotain vikaa on jos systeemi ei huomaa pelkkää tukkimista.

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja pal »

maahinen kirjoitti:Ovatko kaikki dpf:n ja egr:n hävittäneet olleet tyytyväisiä auton käyttäytymiseen ja toimintaan operaation jälkeen?

Mihin hintaan näitä koodauksia on normaalisti tehty? Olisiko käyttäjäkunnalla antaa edullisia suosituksia kyseiselle operaatiolle, alueena pohjois-pohjanmaa / keskipohjanmaa?
Menee eteläisen Pohjanmaan puoleen, mutta kysyä kannattaa AJ Techiltä (ajtech.fi) Seinäjoelta. Taannoin juttelin kaverin kanssa 2.4 JTDm ohjelmoinnista eikä ollut tuntematon peli. Tuttavapiiristä löytyy erittäin hyviä kokemuksia EGR+PDF hävittämisestä tuolla - tosin saksalaismerkkien parista. Kannattaa kysyä.

käykö tämä
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Syys 2014, 21:38

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja käykö tämä »

Hei.
Olen ajatellut viedä autoni 2,4 210hv samaiseen pajaan. Siellä siis luvataan 258 hv ja 482 nm. Onko kukaan penkittänyt? Onko kellään särkynyt kaksoismassa vauhtipyörä? Ja laskiko kellään kulutus oikeasti?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kaksoismassa vauhtipyörän särkymisellä ei liene yhteyttä ohjelmointiin, en keksi mitään yhteyttä. Vääntö kun ei kulje niiden osien kautta mitä sieltä särkyy. Anybody?

Itsellä putosi kulutus ajotietokoneessa jo ennen ohjelmointia nokiloukun (ja egr:n) poistossa, ohjelmoinnin vaikutus marginaalinen paitsi jos malttaisi hissutella.... Maantiellä näyttää jopa 5 alkavia lukuja mihin ei vakiolla tahtonut päästä.

Mulla tosin 200hp versio, nyt ehkä 230/460Nm, ja eri firma teki.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Itse jäin miettimään tuota vääntoä, tai itse asiassa siinä olevia isojakin eroja ohjelmoinnin jälkeen. Itselle dyno näytti noin about 240hp / 575nm, lähtökohta siis 200hp/400nm. Jäin miettimään, että olisiko tuohon vaihdettu kumminkin 210hp-mallin turbo (garrett). :shock:

Nyt kun putkistoa on taas avarreltu / paranneltu ja antureita vaihdeltu niin pitäisi käyttää ottamassa vielä uudet dynolukemat. Tuntuisi toimivan paremmin kuin viime dynossa.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hurjat on lukemat tuolle pienempitehoiselle, tai sitten on dynolla ollut "hyvä päivä". Itse olen vähän varonut runttaamista jo noilla mun lukemilla. Paljonko näyttää ahtoja, mulla nousi maksimit 1.5 -> 1.55
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

käykö tämä
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Syys 2014, 21:38

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja käykö tämä »

Uskallanko poistaa hiukkassuodattimen jo nyt vaikka en ehdi vasta kuin parin kuukauden kuluttua ohjelmointiin. Tulee varmaan vika koodi tila?

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja arv »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Kaksoismassa vauhtipyörän särkymisellä ei liene yhteyttä ohjelmointiin, en keksi mitään yhteyttä. Vääntö kun ei kulje niiden osien kautta mitä sieltä särkyy. Anybody?
Tuosta voi tutkailla, mistä se vääntö kulkee: https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Smacket »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Hurjat on lukemat tuolle pienempitehoiselle, tai sitten on dynolla ollut "hyvä päivä". Itse olen vähän varonut runttaamista jo noilla mun lukemilla. Paljonko näyttää ahtoja, mulla nousi maksimit 1.5 -> 1.55
Jaa-a, tuskin hirveästi dyno heittää kun taisi olla vielä jokin aika sitten kalibroitu kuosiin. Hyvin kestää (kop-kop) rajumpaakin ajoa, ainakaan vielä ei mitään poikkeavaa. Joo, ahdot on ainakin tuon mittarin mukaan 1.55, täytyy vielä tsekkailla tuolla dataloggerilla käynnykän kautta tarkat arvot.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

arv kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Kaksoismassa vauhtipyörän särkymisellä ei liene yhteyttä ohjelmointiin, en keksi mitään yhteyttä. Vääntö kun ei kulje niiden osien kautta mitä sieltä särkyy. Anybody?
Tuosta voi tutkailla, mistä se vääntö kulkee: https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw
Kiitos tästä, olin ollut siinä käsityksessä että siellä vain vauhtipyörän massa vipattaa jousien nokassa, en tiennyt että ne jouset välittää väännön.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Vito »

arv kirjoitti:Tuosta voi tutkailla, mistä se vääntö kulkee: https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw
Hieman ot:
Tuo kuvaa hyvin myös sitä,mitä jakopäältä vaaditaan nykymoottoreissa,vai onko ne vapinat ja vipatukset erilaisia kampiraudan toisessa päässä :roll: :mrgreen:
Sit ihmetellään kun kilometrin mittanen yksrivinen rullaketju ei kestä jakopäässä venymättä edes miljoonaa kilometriä :mrgreen:

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Vito kirjoitti:
arv kirjoitti:Tuosta voi tutkailla, mistä se vääntö kulkee: https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw
Hieman ot:
Tuo kuvaa hyvin myös sitä,mitä jakopäältä vaaditaan nykymoottoreissa,vai onko ne vapinat ja vipatukset erilaisia kampiraudan toisessa päässä :roll: :mrgreen:
Sit ihmetellään kun kilometrin mittanen yksrivinen rullaketju ei kestä jakopäässä venymättä edes miljoonaa kilometriä :mrgreen:
Ei kai sentään siellä jakopään puolella ole pyörivänä massana auton painon verta tavaraa?

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Vito »

Meinaatko että jos sen raskaan limpun poistaa kampiakselin takapäästä niin kone käy tasasemmin ilman vapinoita ja vipatuksia?
Viimeks kun jakoremmin vaihdoin,niin olin huomaavinani jotain turhaa pyörimistä jarruttavaa roinaa jakopäässä,kuten nokka-akselit,vesipumppu ja korkeapainepumppu
Ot loppu

Hoffa
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Tammi 2015, 11:27
Car(s): Alfa-Romeo 159 SW 2,2 JTS - 2007

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hoffa »

Nostetaas vanhaa ketjua ylöspäin.

Itselle tuli tammikuussa vuoden 2010 mallinen 159 2,4 JTDM - koneella varustettu Q4 pihaan, ja tottakai tekisi mieli otattaa se pirun DPF - filtteri pois ja samalla tehdä jonkinlainen ohjelmointi - ja tehonlisäys jollakin ohjelmistolla.

Eli siis kysymys kuuluu kun tätä ketjua lueskeli, niin ne joilla on vielä autot olemassa niin onko ollut mitään ongelmia toimenpiteestä - suositteletteko vielä tehtäväksi, ja ennenkaikkea onko konttoreille nykyään tullut joku proseduuri jolla pyrkivät varmistamaan onko se filtteri vielä tallella vuosikatsastuksen yhteydessä?

Kiitos kovasti taas vastauksista.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei oo ollu ongelmia toiminnan kanssa....

Katsastuksessa savutusarvot olleet välillä heikot, mutta läpi aina mennyt.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Savutusarvojen kanssa on ollut vähän tekemistä mutta muuten on toiminut hyvin.

Sellainenkin pointti tuossa on että DPF:llä on kai joku parasta ennen -päivämäärä ja sikäli kun se joskus ylittyy niin varaosaa Q4:en ei tästä universumista ole ihan helppo löytää (se mitä joka paikassa on myynnissä ei mahdu kardaanin kanssa kiinni, kokemusta on). Ja jos löytää niin hintaa on sitten aika huolella.
CARF0869

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Hoffa kirjoitti:Itselle tuli tammikuussa vuoden 2010 mallinen 159 2,4 JTDM - koneella varustettu Q4 pihaan, ja tottakai tekisi mieli otattaa se pirun DPF - filtteri pois ja samalla tehdä jonkinlainen ohjelmointi - ja tehonlisäys jollakin ohjelmistolla.

Eli siis kysymys kuuluu kun tätä ketjua lueskeli, niin ne joilla on vielä autot olemassa niin onko ollut mitään ongelmia toimenpiteestä - suositteletteko vielä tehtäväksi, ja ennenkaikkea onko konttoreille nykyään tullut joku proseduuri jolla pyrkivät varmistamaan onko se filtteri vielä tallella vuosikatsastuksen yhteydessä?
165tkm ja kaksoismassa vauhtipyörä taisi antautua kun rallattaa kytkimen ollessa puolessa välissä. Muutenhan noista tempuista ei ole ollut kuin iloa. Katsastus hieman jännittää jatkossa, mutta jos savutestiin tulee tiukennuksia niin tarvike DPF menee paikalleen... ainakin katsastuksen ajaksi laippaliitosten väliin ;-)
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

MarTan
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 07:40
Car(s): 159 2.4JTD -06

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja MarTan »

Muistatko mitä ohjelmointi, tulppaus ja dpf:n eliminointi maksaa powerflashillä tähän menopeliin?

#pitäsitelläki

JiiTeeÄssä kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Päästölappu haetaan myös erikseen ennen katsastusta niin on aikaa miettiä katsastus suodattimen hankintaa.
Monesti jaksoivat konttorilla polkea mittaustulosta? Itsellä asettui arvo vasta noin kuudennella polkaisulla, ilman loukkua.
Eipä tarvi terve 2.4JTDm nokiloukkua paikalleen, kunhan on egr tukittuna imusarjaa likaamasta. Katsastin viimekuussa suoraan selvästi alle päästörajan. Vuosi sitten tehtiin hommat.
Ja ^Maahiselle, kyllä olen ollut tyytyväinen, ei tarvi murehtia enää nokiloukusta, imusarjan karstoittumisesta, egr jumimisesta, ehtiikö tehdä nokipolttoa taajama-ajossa, kulutus putosi.
Oulussa Powerfläshiä pakko kehua koska huomasvat ja korjasivat autosta ohjelmointireissulla ikävän nykimisongelman, joka nyt ei varsinaisesti heidän hommaansa kuulunut (satunnainen oikosulku johtosarjassa)

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mielestäni lasku oli silloin 400-500€ luokkaa. EGR:n tulppasin ja loukun tyhjensin itse.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .

Viesti Kirjoittaja AVe »

MarTan kirjoitti:Muistatko mitä ohjelmointi, tulppaus ja dpf:n eliminointi maksaa powerflashillä tähän menopeliin?

#pitäsitelläki

JiiTeeÄssä kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Päästölappu haetaan myös erikseen ennen katsastusta niin on aikaa miettiä katsastus suodattimen hankintaa.
Monesti jaksoivat konttorilla polkea mittaustulosta? Itsellä asettui arvo vasta noin kuudennella polkaisulla, ilman loukkua.
Eipä tarvi terve 2.4JTDm nokiloukkua paikalleen, kunhan on egr tukittuna imusarjaa likaamasta. Katsastin viimekuussa suoraan selvästi alle päästörajan. Vuosi sitten tehtiin hommat.
Ja ^Maahiselle, kyllä olen ollut tyytyväinen, ei tarvi murehtia enää nokiloukusta, imusarjan karstoittumisesta, egr jumimisesta, ehtiikö tehdä nokipolttoa taajama-ajossa, kulutus putosi.
Oulussa Powerfläshiä pakko kehua koska huomasvat ja korjasivat autosta ohjelmointireissulla ikävän nykimisongelman, joka nyt ei varsinaisesti heidän hommaansa kuulunut (satunnainen oikosulku johtosarjassa)




Sent from my iPhone using Tapatalk

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mitä AVe hakee yllä?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin