*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .

Alfoista

Valvoja: Moderators

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Smacket kirjoitti:^ Jos tulppaat kokonaan niin ongelmia tulee nopeasti ja koko ajan limb-home -moodin ja vikavalon säestämänä? Eli reikälevy tulisi olla EGR:n välissä jotta hieman savut kiertävät. Ainakin näin perstuntumalla voisin veikata... :?
Itse ajelin ohjelmointia edeltävän illan ja seuraavan aamun umpilevy paikallaan ilman mitään vikavaloja tai nilkutusta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ hmm...täytyypä tutkia asiaa tarkemmin!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Vaikka yrittäisi ujuttautua sekaan, taitaisi tuon GTA:n koodailu kustantaa sen minkä ilman mitään kimppojakin..? Aika tahmeaa (lue: järjettömän kallista) on yrittää saada tuon laitteen ykkösiä ja nollia uuteen järjestykseen.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Meinaaks joku virisoftaaja käydä penkittämässä 159:n ennen/jälkeen? Meinasin ite saada aikaiseksi. Jos maanantaina kyselis aikoja paikallisesta, jot sais tehtyä ensin ennen-penkityksen. Ties kuis lussu toi saha on...

Pöntön tyhjäsin viime yönä - poraa ja kolmenvartin putkea vasaran kera näytin sille. Mullahan katti on omas pöntössä ennen loukkua. Hyvä niin, ei tarttenu käyttää hitsauksessa, eikä menny kauan, vain tölkki kaljaa.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarvitaanko paine-eromittausta softapäivityksen jälkeen? Kun toi mun tyhjätty pönttö omaa vain yhden paineenmittausputken, siinä lämpömittarin vieressä (ennen loukkuosaa). Tos paikallaan olevassa lisäksi loukun jälkeen mittausputki. Siis tä? Onks uudemmissa toi toinen takapöntöille menevässä putkessa? Mun vessahan on alkuvuotta 06...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Luulin että 08 eteenpäin katti ja DPF on erikseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

jalittam kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarvitaanko paine-eromittausta softapäivityksen jälkeen? Kun toi mun tyhjätty pönttö omaa vain yhden paineenmittausputken, siinä lämpömittarin vieressä (ennen loukkuosaa). Tos paikallaan olevassa lisäksi loukun jälkeen mittausputki. Siis tä? Onks uudemmissa toi toinen takapöntöille menevässä putkessa? Mun vessahan on alkuvuotta 06...
Se on ihan sama vaikka riisuisit paine-ero anturilta kaikki letkut pois pakoputken suuntaan, paine-ero tyhjätyssä pöntössä on nolla, joten se voi mittailla ihan rauhassa vaikka ulkoilmaa.
Olisiko tyhjätystä taaempi nippa irrotettu, itselläkin se tahtoi irrota kun paineputken kiinnitysmutteri leikkasi kiinni kun käännetiin sitä hitsauksen edestä pois.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Vielä tänään ehtii ilmoittautua kimppaan mukaan.

Vielä olisi tilaa kyseiselle viikonlopulle jos on tuttavia, oli ne sitten bensa tai dieselmiehiä, niin tiedot minulle tämän päivän aikana.

Huomenna ilmoitan tiedot ja autot Ikatechille ja parin viikon päästä sitten ohjelmoidaan.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po

Viesti Kirjoittaja Hämis »

jalittam kirjoitti:Pöntön tyhjäsin viime yönä - poraa ja kolmenvartin putkea vasaran kera näytin sille. Mullahan katti on omas pöntössä ennen loukkua. Hyvä niin, ei tarttenu käyttää hitsauksessa, eikä menny kauan, vain tölkki kaljaa.
P.S. Foto ois kiva.

Ryömin meinaan auton alle ja näyttää erilaiselta tuo pönttö kuin nuo täällä tähän saakka esitellyt auki rälläköidyt systeemit. Itse kun en hitsausvermeitä omista, niin tuon voisi hoitaa omin pikku kätösin.

Tehoa
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Elo 2014, 13:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4JTDM

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Tehoa »

Voisiko joku jeesata mistä saisin EGR:n tulppalevyn vielä hankittua ensiviikon aikana?
Pöntön tyhjäämisen pystyn kyllä tekemään, mutta ainoa paikka josta itse tiedän että noita saisi on Ebay, mutta kerkiääkö enää tulemaan???

Oma auto on siis 159 2,4JTDM -06 ja siinä on Novitecin lastu jo kiinni.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tuon tilasin itse. Mulla meni vissiin 3 tai 4 arkipäivää.

Tehoa
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Elo 2014, 13:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4JTDM

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Tehoa »

Kiitos vinkistä! Tilasin saman ja mulla meni viikonloput sekaisin, onhan tuohon ohjelmointiin vielä pari viikkoa aikaa eikä yksi niinkuin ensin laskin... :D

Tehoa
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Elo 2014, 13:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4JTDM

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Tehoa »

Sori tyhmästä kysymyksestä, mutta olen uusi foorumilla. Lähetin savijo-r:lle yksityisviestin, mutta viestissä lukee että lähetetty mutta se kököttää kuitenkin tuolla lähtevien boxissa... Saitko viestini savijo-r?

Avatar
Polforea
Viestit: 11183
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tehoa kirjoitti:Voisiko joku jeesata mistä saisin EGR:n tulppalevyn vielä hankittua ensiviikon aikana?
Pöntön tyhjäämisen pystyn kyllä tekemään, mutta ainoa paikka josta itse tiedän että noita saisi on Ebay, mutta kerkiääkö enää tulemaan???
Eipä se maailmaa kaada vaikka ajaisi softattuna ilman tulppaa. Tulppa vain varmistaa että jos venttiili alkaa vuotaa, pysäyttää tulppa pakokaasun.
Tehoa kirjoitti:Sori tyhmästä kysymyksestä, mutta olen uusi foorumilla. Lähetin savijo-r:lle yksityisviestin, mutta viestissä lukee että lähetetty mutta se kököttää kuitenkin tuolla lähtevien boxissa... Saitko viestini savijo-r?
Viesti siirtyy lähtevistä lähetettyihin, kun vastaanottaja on avannut sen. Suomenkielinen käännös on vähän hämäävä, viesti on siis odottamassa lukemista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen


Aikataulua:

Hämis ja Hoppa perjantaina. Hoitaa itse Ikatechin kanssa sopivan ajan.
Herra Salo 14.00

-Tomi- +Volvo 10-12 la
Pasi 12-14 la
JaniW 14-15 la
Jalittam 15-16 la
Tehoa 16-17 la
savijo-r 17-18 la





Ei vielä tieoa:


Milaih
Closure
JLM
Viimeksi muokannut savijo-r, 01 Syys 2014, 19:16. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Meikäläinen menee paikalle jo perjantaina. Klo 14 sovittiin äsken ajaksi.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen


Aikataulua:

Hämis ja Hoppa perjantaina. Hoitaa itse Ikatechin kanssa sopivan ajan.
Herra Salo 14.00

-Tomi- +Volvo 10-12 la
Pasi 12-14 la
JaniW 14-15 la
Jalittam 15-16 la
Tehoa 16-17 la
savijo-r 17-18 la





Ei vielä tieoa:


Milaih
Closure
JLM

No niin.

Tämän listan mukaan lähetetty tiedot Ikatechille. Toivottavasti homma sujuu kuin rasvattu.

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Closure »

Töissä ko. viikonloppuna.

Mihin yhteydenotto, kuka tätä kimppaa hoitaa ikatechin päässä?
(0458501007
ikatech@ikatech.fi)

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Closure kirjoitti:Töissä ko. viikonloppuna.

Mihin yhteydenotto, kuka tätä kimppaa hoitaa ikatechin päässä?
(0458501007
ikatech@ikatech.fi)

Ei mitään muuta kun sovit Ikatechin Janin kanssa sopivan ajan.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Mekin menemme duunikaverin kanssa vasta seuraavalla viikolla kun työt tulivat häiritsemään harrastuksia.

Q4 -ukot voisivat laittaa rapsaa auton uudesta sielusta ja sen käytöksestä heti kun mahdollista. Täällä odotellaan kärsimättömänä. :P

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

H-hetki lähestyy. Joko on pöntöt tyhjätty? :)

Katselin tuossa, että navigatooreen ei kannata muuten heittää osoitetta Turkiloinen 40, Ikaalinen vaan Turkiloinen 40, Kilvakkala. Osoitteella meinaan löytyy kaksi eri 5 kilometrin etäisyydellä toisistaan olevaa turkiloista.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
Huomaa osoite, etelästä tullessa jo ennen Ikaalisten ramppia kääntyy oikealle Sarkkilanjärven teollisuusalueelle.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Herra Salo kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
Huomaa osoite, etelästä tullessa jo ennen Ikaalisten ramppia kääntyy oikealle Sarkkilanjärven teollisuusalueelle.
:silly: Vielä parempi huomio! ;)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mitkäs on ensivaikutelmat jo käyneiltä? :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ittu. Eikös se ookkaan katti tossa turbon jälkeen? Tosa orkkis pöntössä lisäksi metallinen etuosa, sellane katin näköne. Eip mittää, mut lämpöanturin mutteri löysty muutaman kierroksen ja sit leikkas. Ttu ku se on pehmosta. Eli nyt anturi löysäs, eikä kiristy edes... Eli tuokin vuotais, jos poistais keraamit ittuun orkkiksesta. Tarvitaanko lämpömitta-anturia koodauksen jälkeen? Ja tarvitaanko paineanturia? Siis kumpikin huispoisnevadaan kulkineesta? Saas nähä, pitääkö passata huominen?

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuloksia voi vertailla viikon päästä hyvinkäällä, jos kyseessä on 2wd kärry: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=10&t=25076
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja ny anturi o moro. Avainväli repes taittaen johdinputken. Näin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hip hei.... 400km takana vireillä ja täytyy sanoa että auton luonne muuttui täysin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JaniW »

-Tomi- kirjoitti:Mitkäs on ensivaikutelmat jo käyneiltä? :)
Alavääntö parani, autoa on helpompi ajaa. Kulutus pieneni melkein litralla per satanen, ainakin nåin muutaman kymmenen kilsan perusteella. Mitään selvästi havaittavaa muulinpotkua ei tehojen puolesta tullut lisää. Tyytyväinen olen, sain sitä mitä lähdin hakemaan.

Kiitoksia paikalla olleille EGR-jumppa-avusta :-D
CARF0869

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Voimalisäyksen meillä kyllä huomasi. Ei sillä ,että autossa nyt aiemmin olisi voiman puutetta ollut.
Ja automaattihan on aina lähtenyt kuin hauki rannasta.

Se mikä pisti tuossa kotimatkalla silmään niin tuo kulutuksen putoaminen.
Saattaa jopa pitää paikkansa, koska auto käyttää nyt tasaisessa matkavauhdissa suurempaa ahtopainetta.
Eikös se ole sitä hyötysuhteen parantamista.
Nyt se on mahdollista kun pakokaasua ei ajeta umpiperään ja siis pakopaineet pysyy kurissa.

Nyt käy sääliksi Alfa Romeota, kun sillä on ennen tätä toimenpidettä työnnetty menemään 210tkm jonkun "pitäessä kenkää pakoputken päässä". :-D
Ja ajoittain siis 1.5 bar paineilla. Paljonkohan pakopaineet ovat olleet tuolloin? :shock:

Nyt rouvan Roomeo saa hengittää vapaasti ja molemmat, niin kuski kuin auto tuntuu siittä nauttivan. 8)



Edit. Aikatalut venyi melko reilusti, mutta hidasta hommaa tuo auton datan lukeminen. Ja kesti siinä myös kunnes Ruotsin päästä tuli optimoitu ohjelma takaisin.
Tässähän siis optimoitiin eikä joka laitteeseen vain työnnetty samaa ohjelmaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, olin paikalla joku 11:45 ja homma päästiin alottaa reilusti 12 jälkeen ja valmista oli aika lähelle tasan 14:00.

Tosiaan tuntuu siltä että olisi "tukkoisuus" tiessään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kuis Tehoalle kävi?

Tehoa
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Elo 2014, 13:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4JTDM

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Tehoa »

Kiitos kanssa omasta puolesta Icatechin miehelle ja muille paikallaolijoille! Parin mutkan kautta tuli minunkin auto kuntoon, toki ensin hieman kylmäsi kun ekan softa-ajon jälkeen auto meni vikatilaan ja ei ottanut enää kierroksia... Sitten revittiin viripurkki mäkeen ja ajettiin virisofta sisään ja homma pelasi taas... Mulle ei siis tullut lisää tehoa, mutta kotimatka(160km) taittui liki litran pienemmällä kuin ennen... Eli kyllä ahdistajien poisto auttoi! Kiitos savijo-r:lle myös tämän järjestämisestä, tuskin olisin muuten tätä autoon teetättänyt!

Tehoa
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Elo 2014, 13:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4JTDM

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Tehoa »

Ja kiitos jalittam testeriavusta!!

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Kotona katselin että kun n. 400 km on takana enimmäkseen rauhallista maantieajoa ja muutama kaupunkikierros, niin kulutus on keskimäärin 6.1 l/100 km. Ihan hyvin melkein paritonnisella nelivedolla noilla tehoilla :-D

Ja kyllähän sen tehonlisäyksenkin tuntee.
CARF0869

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Jos noi kulutukset on ajotietokoneen näyttämiä, niin näyttäähän ne oikein viritystenkin jälkeen? Oon ymmärtänyt että joskus nuo uudelleenohjelmoinnit/lastutukset voisi valehdella ajotietokoneen lukemia. En kuitenkaan epäile sitä, etteivätkö kulutukset olisi laskeneet. Kuinkahan paljon teillä on nyt tehoja? Onko eroa 200 vs. 210 heppaisessa?

Edellä mainittujen kommenttien jälkeen tämä DPF/EGR/virijuttu vaikuttaa entistäkin houkuttelevammalta...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Niin täytyyhän siihen saada pitempi otanta ihan tankkaamalla.
Meillä kyllä kulutus putosi jo pelkästään loukku tyhjäämällä ja rouvakin sanoi silloin että se kulkee nyt paljon kevyemmin.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Väännön lisääntymisen kyllä huomaa kivasta ja se mikä ainakin itselläni tuli on, ettei ”kiihdytysyskimistä” enää ilmene. Auto ikään kuin yskäisi kerran, kun alkoi kiihdyttää. Veikkailisinpa siis EGR:ää. Muutenkin todella paljon jouheampi ajaa; kiihtyy tasaisemmin ja vaihdot tuntuvat sujuvammilta.

Meillä meni Alfaan koodirimpsut todella hienosti, mutta Volle aiheutti vähän päänsärkyä: OBD-portti ei ole kytketty ja sinne joudutaan meneen suoraan ECU:n kautta. Uutta kaapelisarjaa on kuitenkin tulossa ja ensi viikonloppu yritetään uudestaan paremmalla menestyksellä.

Jonille kiitokset hyvin hoidetusta hommasta. Oli kiva saada Alfaa ehostettua mielekkäämmäksi ajaa kohtalaisin kustannuksin! :)

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Loukku tyhjätty ja keskiviikkona hoitoon. Alakierrosten uupuminen tokeni kummasti.

Onko tuo loukun vaihdon kertominen MES:lla autolle ollenkaan tarpeen? Meinaan vain ettei enää tekisi polttoja ennen ohjelmointia.

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po

Viesti Kirjoittaja Closure »

Onko kellään vaikuttanut 0-100 kiihdytykseen?

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Itse itselleni vastaten. Hyvä että otin MES-läppärin aamulla mukaan. Poltto lähti päälle eikä loppunut millään. Seurauksena vikinää paineanturista ja kehotus vaihtaa loukku. Vikojen kuittaus ja samalla laitoin loukun vaihdetuksi. Loppumatka meni normaalisti.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En ilmoittanut vaihtoa autolle. Ei ollut ongelmia vaikka tyhjällä tulikin ajettua joku 500km.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Closure kirjoitti:Onko kellään vaikuttanut 0-100 kiihdytykseen?
0-100 en tiedä kun en mitannut "ennen" lukemia aikaisemmin, mutta perstuntumalta tutuissa motarin liittymissä 120 on lasissa huomattavasti aikaisemmin kuin ennen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Nii, JaniW:n kans todettiin, että suurinpiirtein yhtä mopoja nää viritetyt manuaalit on, kun käytiin ekat testilenkit ajamassa, Janin 210hp neliveto/mun lukkoperä 200hp kaksveto - tuskin tuo lukkoperä nyt mahottomia tehoja syö. Kylläkin tehon/väännönlisäyksen huomaa, sanoisinko sivistynyt. Kulutuksen muutoksen näkee, kun saan ainakin tankillisen ajettua - ensviikon lopulle menee tuomio.

Ja juu, matkalla viripajalta kotiin läsähti taas tauluun kiihdytyskokeilun jälkeen moottorivikavalo - P2013. Pitää pajottaa ne imuläpät taas kiinteästi aukiasentoon.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hämis »

No ei näistä tuolla massalla mitään rakettia saa, ilman että otetaan rajummat keinot käyttöön. Tämän päivän kokemuksella itse olen tyytyväinen. Käyttömukavuus kasvoi huomattavasti ja kulutus putosi. Lisäksi käyntiääni siistiytyi. Käyttöpeliin haluan kuitenkin sen verran varmuutta ettei tarvitse kenkää antaessa pelätä että mistä korkkaa.

Duunikaverikin totesi että Mondeosta lähti tukeva siivu kilsoja pois. Siinä tosin pakoäänistä tuli vähän vakiota möreämmät.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^Näin se on. Itse olen kanssa ihan tyytyväinen siihen että auto on nyt paljon mukavampi ajaa etenkin taajamassa. Käväisin tänään Kuopiossa ja takaisin. Tankkasin lähtiessä täyteen ja samoin tullessa. Ajotietokone sanoi 6.1 l/100km, laskin sanoi 6.5.
CARF0869

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Ajotietokone näyttää tuommoisissa vireissä ihan oikein sen kulutuksen..

tai yhtä oikein, kun on näyttänyt vakionakin.

boxi viritetyt autot näyttävät kulutuksen väärin, koska huijaavat antureita . :wink:

Joku kyseli, että pitääkö olla anturit kiinni autossa tyhjäyksen jälkeen ..

Pitää ! Se riittää, että se siellä mittailee jotain, mutta jos anturin ottaa pois, rupeaa herjaamaan.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Juu, pitää olla anturit/egärrät kiinni.

Positiivisesti ajateltuna, niin kulutus ei ainakaan noussut. 900km otannalla kulutus sama 7l/100km. Olisko keskinopeus (74km/h) ollu muutaman kmh suurempi ku ennen. Varmaanki ku liikkuu köykäsemmin ja alusta alkaa olla ok, ni mutkamäkietappi menee rivakammin. Maantietapit edelleen samoilla nopeuksilla vakkarilla. Noin 50/50 suhteella noi mun työmatkalla. Silti tuntuu korkeahkolta kulutukselta, tai en osaa vaan ajaa. Mittarivirhettä ei ole huomioitu.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Kertokaas viisaammat, onko tuolla maatalousmoottorin katilla mitään funktiota loppupeleissä?

Mun kulkineessa se on erillinen tölkki heti puhaltimen jälkeen. Ajattelin vain jos parantaisi virtausta tuoltakin osin.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mulla on kaksi kattia vielä kiinni. En lähtenyt poistamaan kun hommaa ohjeistanut korjaamo meinasi että kannattaa jättää paikalleen koska päästömittaus menee sen verran täpärästi läpi nyt niin katti voi siinä vähän auttaa, tiedä sitten...
Päästömittaus meni nyt läpi kuudennella polkaisulla mutta eihän katin kyllä pitäisi savutusarvoon auttaa.
Mulle riitti se että molemmat katit on nähnyt omin silmin ja varsinkin jälkimmäinen on niin harva että ei varmaan ahdista yhtään.
Joku kommentti oli että alkaa haisemaan kun katin poistaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin