Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Onko joku hankkinut media/navigointi soittimen "päivityksen" Alfa 159:iin täältä tai jostain vastaavasta verkkokaupasta? Hinta Suomeen niin 500 $, eli noin 350 €.
http://www.seicane.com/alfa-romeo-159-s ... srd-8804-3
Nm 159 vm. 2006 soittimen päivitys mielessä....

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Muutaman kuukauden vanha aloitus, mutta tuollaisen hankin juuri (eri sivustolta kylläkin) ja muutaman päivän nyt ollut käytössä. Tv-viritin pitäisi vielä asentaa sekä sijoittaa ipod-/iphone-, usb-liittimet sekä gps-antenni (+tv-antennit) jonnekin fiksuun paikkaan.

Vaikuttaa kaikin puolin hyvältä ja monipuoliselta soittimelta, tosin en vertailua juuri tehnyt muihin saman hintaluokan vekottimiin. Voi siis toki olla että samalla hinnalla saisi paremmankin, mikä nyt sitten on parempi kenenkin mielestä... Omalla kohdalla ostopäätökseen vaikutti eniten tuo "originaali" lookki ja sopivuus, muina vaatimuksina soittimelle oli bluetooth ja videotoisto.

Mukana tullut muistikortti, jossa oli naviohjelma karttoineen, oli viallinen eikä navigaattori toiminut aluksi. Sain kopioitua tiedostot toiselle kortille ja nyt pelaa hienosti.

Rattiohjaimet pelittää, mittariston näytön kanssa tuo ei kylläkään juttele.

Asennus oli helppo, ei muuta kuin piuhat kiinni ja rock rock. Ainoastaan Bosen vahvarin herätepiuha piti siirtää toiseen paikkaan, kun ei ensin kuulunut ääntä lainkaan.

Miinuksia: Toivoisin parempaa/monipuolisempaa muokattavuutta soittimen käyttöliittymän ulkoasuun. Lisäksi hieman häiritsee soittimen "perustilassa" ollessa (mikään ei soi/äänilähdettä ei valittu) näytössä oleva audi r8? :D Käynnistyessään soitin kylläkin näyttää hienosti alfan logoa. Pikkujuttuja siis toistaiseksi havaitut "puutteet." (Isona miinuksena voi toki myös nähdä tämän hintaluokan vehkeessä takuun melko lailla kokonaan puuttuminen käytännössä..?)

EDIT: Yksi aavistuksen ärsyttävä ominaisuus vielä: peruutusvaihde päällä soitin menee automaattisesti peruutuskameratilaan, eli musiikki lakkaa ja näyttöön tulee teksti "no signal." Mielelläni kuuntelisin musiikkia peruutellessakin :D Voi toki olla että tuo olisi vähemmän ärsyttävää jos asentaisi myös sen peruutuskameran.

Positiivisesti yllätti bluetooth-handsfreen toimivuus (jotenkin odotin että käytettävyys olisi huono...)! Vastapuolen ääni kuuluu kaiuttimista ja oma ääni kuuluu vastapuolelle hyvin ihan normaaliasennossa istuessa ja höpötellessä kun autoa ajelee. Lisäksi soittimelta pystyy selaamaan puhelimen yhteystietoluetteloa ja puhelutietoja (nimet näkyy myös). Soittimesssa on kiinteä mikrofoni, ei tarvinnut vetää mitään typerää piuhaa minnekään.

HUOM. Jos tosissasi harkitset tällaisen ostamista, muista että kokonaishintaa nostaa merkittävästi tullimaksu+alv, kun tuote toimitetaan EU:n ulkopuolelta!

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja LateV »

http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =28&page=1

Onko tällaisesta bluetooth -adapterista kokemuksia?

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja rmk »

munkkirinkeli kirjoitti:Muutaman kuukauden vanha aloitus, mutta tuollaisen hankin juuri (eri sivustolta kylläkin) ja muutaman päivän nyt ollut käytössä.
Moro, mistäs itse hommasit soittimen? Paljonko tuli kokonaishintaa postikuluineen yms.?

Onko toi soitin eri sportwagonissa mitä sedanissa? Kovin himottais tämän tyylinen soitin, kun itsellä on se karvalakkimalli vain. Jos kerta asennuskin menee helposti. :)

Myös muita ideoita kuunnellaan, mutta himottaisi tuommoinen "orggis"-tyylinen soitin navilla yms. Bluetooth ei olisi paha, ja auxi olisi kanssa kiva. Voisi sitten luurista soitella musaa.

Kiitokset etukäteen.

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

www.aliexpress.com, useammallakin myyjällä sama soitin myynnissä

"Listahinta" oli 490 dollaria, otin lisäksi vielä DVB-T vastaanottimen (75 USD) ja naviohjelman muistikortilla (15 USD).
Toimituskulut (DHL express) oli hiukan yli 20 USD. Pakettihintaan kaikki yhteensä 600 dollaria.

Jos oikein muistan niin laskeskelin tulli-alvisysteemien olevan jotain about 120-150e. Annoin kuriirifirman hoitaa tulliselvityksen ja onneksii palvelumaksuineen tulikin maksettavaa vain reilu 50e. Lienee kiinanpojat tavalliseen tapaansa ilmoitelleet paketin arvon vähän alakanttiin =)

SW/sedan ei vaikuta itse soittimeen. Jos on alkuperäinen navisoitin niin tuo ei ilmeisesti sovi (tai sitten vaatii jonkin adapterin? myyjä tietänee). Mulla bosen systeemit (oli karvalakkisoitin), en muista nyt miten vaikutti liitäntöihin. Noista löytyy enemmän muissa ketjuissa.
Myyjälle toki kannattaa ilmoittaa mikä auto, vuosimalli, bose/ei jne. Myyjä varmisteli joltain "teknikoltaan" vastauksia mun kinkkisimpiin kysymyksiin, hyvin tuntui kartalla olevan ja asiakaspalvelu muutenkin hyvää.

Soitin on pelannut hienosti tähän asti ja liitäntämahdollisuuksiakin on niin että varmasti riittää. Bluetooth, sd, usb, vanhemmat "30pin" iphonet/ipodit/ipadit jne...
Naviohjelmalle on oma korttipaikkansa, jota pyörittää windows ce. Mahdollista siis asentaa muitakin wince-ohjelmia. (Itse kokeilin miopocket "käyttöjärjestelmää," joka toimi sen verran hitaasti että päätin jättää vain navigaattorikäyttöön.)

Avatar
rmk
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 17:54
Car(s): 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa 159/2006 poppikoneen päivitys

Viesti Kirjoittaja rmk »

munkkirinkeli kirjoitti:http://www.aliexpress.com, useammallakin myyjällä sama soitin myynnissä

"Listahinta" oli 490 dollaria, otin lisäksi vielä DVB-T vastaanottimen (75 USD) ja naviohjelman muistikortilla (15 USD).
Toimituskulut (DHL express) oli hiukan yli 20 USD. Pakettihintaan kaikki yhteensä 600 dollaria.

Jos oikein muistan niin laskeskelin tulli-alvisysteemien olevan jotain about 120-150e. Annoin kuriirifirman hoitaa tulliselvityksen ja onneksii palvelumaksuineen tulikin maksettavaa vain reilu 50e. Lienee kiinanpojat tavalliseen tapaansa ilmoitelleet paketin arvon vähän alakanttiin =)

SW/sedan ei vaikuta itse soittimeen. Jos on alkuperäinen navisoitin niin tuo ei ilmeisesti sovi (tai sitten vaatii jonkin adapterin? myyjä tietänee). Mulla bosen systeemit (oli karvalakkisoitin), en muista nyt miten vaikutti liitäntöihin. Noista löytyy enemmän muissa ketjuissa.
Myyjälle toki kannattaa ilmoittaa mikä auto, vuosimalli, bose/ei jne. Myyjä varmisteli joltain "teknikoltaan" vastauksia mun kinkkisimpiin kysymyksiin, hyvin tuntui kartalla olevan ja asiakaspalvelu muutenkin hyvää.

Soitin on pelannut hienosti tähän asti ja liitäntämahdollisuuksiakin on niin että varmasti riittää. Bluetooth, sd, usb, vanhemmat "30pin" iphonet/ipodit/ipadit jne...
Naviohjelmalle on oma korttipaikkansa, jota pyörittää windows ce. Mahdollista siis asentaa muitakin wince-ohjelmia. (Itse kokeilin miopocket "käyttöjärjestelmää," joka toimi sen verran hitaasti että päätin jättää vain navigaattorikäyttöön.)
Kiitos vastauksesta! Tää soitin kuulostais aika pitkälti just siltä mitä oon tässä miettinyt / haaveillut. Pitääkin tutkiskella asiaa tarkemmin!

Vastaa Viestiin